Hjälp med Speldator-problem.
Hallå där!
Nu har jag under en längre period försökt att klura och läsa mig till angående de problem jag har med min dator men börjar bli lite trött av att inte hitta lösningen till problemet så vänder mig nu till er kunniga personer om hjälp!
Först och främst så vill jag länka min pc build självklart http://valid.x86.fr/xlbcef (Om länken ej funkar snälla meddela mig om det tack)
Och nu till problemet/na :
Så när jag spelar vissa spel (spel exakt som har testats-Far Cry 4 , Overwatch och Battlefield 1 Beta)
När jag startar upp spelet och börjar spela så är det typ som att köra spelet i bakgrunden om ni förstår vad jag menar, liksom, när ni tabbar ner ett program och fps går ner då de programmet läggs i bakgrunden, så blir de när jag spelar. inget ändras då jag försöker byta inställningar utan den fortsätter på samma sätt. Det enda som tycks funka är om jag startar om datorn en eller flera gånger så kan iallafall overwatch flyta på som de ska maxat i 1440p med stabilt 150fps (70 fps då den hamnar i background läge eller vad man nu ska kalla de, även då den inte ligger i bakgrunden) dock ingen skillnad på de andra spelen. 70 fps blir det endast i battlefield betan vilket låter väldigt lågt med min setup och har själv sett andra som kört med samma med de dubbla om inte mer fps.
Jag ber om ursäkt om detta blev lite stökigt då jag har de svårt att formulera detta.
Jag har gjort allt jag kan komma på för att fixa problemen, ominstallerat grafik drivrutinerna , testat även beta drivrutiner , alla andra komponenter har senaste drivrutinerna, har omformaterat datorn utan att få någon skillnad alls och jag börjar ge upp..Det är ju lite tråkigt då man har en sådan bra maskin som inte presterar de den ska och från 70-150 fps synligt sätt ska inte vara någon skillnad men då de blir som jag förklarade så är det som att spela med 15 fps vilket är bedrövligt !
kan ju också nämna två andra "problem" jag har nu när jag ändå skriver detta. League of legends har alltid vart runt 600-700 fps men av någon anledning så är den capped på 88 och 100 fps andra gånger vilket är väldigt underpresterande . Det andra problem jag har är när jag byter dvi kabelns plats från de övre grafikkort till undre så slutar skärmen att få kontakt och då när jag startar om så funkar de på den undre men då istället inte på den övre, vilket jag finner väldigt skumt.
Jag tror jag nu har gått igenom allt jag har att säga, förlåt för lång post och uppskattar väldigt mycket den tid ni tar för att läsa och hjälpa mig.
Tack!
Mvh
Andreas