Hur skickar jag en större fil till en mobil?

Permalänk
Medlem

Hur skickar jag en större fil till en mobil?

Jag har försökt att skicka/dela en "stor" .wav-fil på 65MB till en vän men hittar inget smidigt sätt, någon som kan ge något smart tips?
Funkar inte via mail, mms eller messenger och dropbox kräver konto.

PS, Vi befinner oss på olika orter.

Permalänk
Medlem

@Locnox: Sprend kanske fungerar?

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Skaffa konto på Dropbox då? Det är en väldigt smidig och behändig tjänst som jag rekommenderar dig att börja använda

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Hedersmedlem

Bluetooth?

Permalänk
Medlem

Måste väl finnas nån sida där man kan ladda upp en fil och sen bara dela nedladdningslänken?

Permalänk

Ni har inte en kabel så ni kan koppla till en dator och föra över så?

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Hedersmedlem

Det är lite för många okända faktorer så jag chansar på en lösning.

När jag fört över stora filer via wifi från PC till min androidlur så har jag använt airdroid. Har inte behövts något konto där även om appen gärna vill att man skaffar detta.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdro...

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Om det är en .wav gissar jag på att det är musik? Börja med att koda om den till mp3? så blir det 1/10 så stor fil och sedan använda BT.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

@Locnox: Sprend kanske fungerar?

Tack ska kolla upp den sidan!
EDIT: Krävdes PRO för att få skicka den filen. Tack för tipset dock!

Skrivet av Eqlzr:

Skaffa konto på Dropbox då? Det är en väldigt smidig och behändig tjänst som jag rekommenderar dig att börja använda

Det kommer bara användas en gång skulle jag gissa, då jag inte behövt använda dropbox under alla dessa år det funnits.

Skrivet av Andreaz1:

Bluetooth?

Ber om ursäkt, glömde förtydliga att vi är på olika orter.

Skrivet av voro12:

Måste väl finnas nån sida där man kan ladda upp en fil och sen bara dela nedladdningslänken?

Jag letade runt, men hittade bara skumma sidor som såg ut att vara skapade på början av 00-talet eller nått.

Skrivet av gaminggirl:

Ni har inte en kabel så ni kan koppla till en dator och föra över så?

Ber om ursäkt, glömde förtydliga att vi är på olika orter.

Skrivet av Söderbäck:

Det är lite för många okända faktorer så jag chansar på en lösning.

När jag fört över stora filer via wifi från PC till min androidlur så har jag använt airdroid. Har inte behövts något konto där även om appen gärna vill att man skaffar detta.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdro...

Det använder jag ibland. Jag glömde förtydliga att vi är på olika orter, sorry.

Skrivet av fragwolf:

Om det är en .wav gissar jag på att det är musik? Börja med att koda om den till mp3? så blir det 1/10 så stor fil och sedan använda BT.

Det tänkte jag inte på, men det känns som mycket pyssel för att skicka iväg en fil. Men jag får ta till det om jag inte hittar någon vettig sida. Tack för tipset!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bittorrent sync

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Locnox:
Tja pyssel å pyssel. Eftersom filen blir så mycket mindre så har du ännu mer alternativ. Du kan ju t o m maila den. Hotmail har 10MB som största tillåtna fil. Dropbox är ett bra alternativ också. Så kan du lägga filen du vill dela i publicmappen och sedan högerklicka på den å välja "kopiera länk" eller något sånt heter den. Så mailar ud länken så kan mottagaren ladda ner filen den vägen. Du kan zippa fuilen också så minskar den en del i storlek om du inte vill koda om den.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Om ni har hotmail/(numera outlook.com) eller gmail så har ni ju molnbaserad lagring där.

Permalänk
Medlem

Kör med t.ex. Google Drive - fungerar smidigt, och man kan länka direkt till filen så att mottagaren kan ladda ner den!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Tack ska kolla upp den sidan!
EDIT: Krävdes PRO för att få skicka den filen. Tack för tipset dock!

Va? Jag använder Sprend väldigt mycket och ofta och skicka filer av "alla" format, även wav, och betydligt större och har aldrig använt PRO. Klicka i "ag vill fortsätta använda Sprend anonymt" så skall det gå.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ladda upp på google drive och dela filen.