Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Som jag skrev, "tillsammans med level". Den med högre CP men sämre IV har bara en högre level. Power up levlar upp, som DunderKlumpen också skrev.

Det innebär alltså att CP-mätaren kommer sjunka för befintliga pokemon i takt med att jag levlar upp?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av L'ombra:

Det innebär alltså att CP-mätaren kommer sjunka för befintliga pokemon i takt med att jag levlar upp?

Nej, tränarens level avgör bara vilken nivå de pokemon du hittar i det vilda kan ha när du fångar dem. Så du inte hittar jättestarka redan vid level 1.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu finns det bekräftelse på vad många av oss redan visste vid lanseringen: Niantic hade grovt underskattat hur populärt Pokemon GO faktiskt skulle bli: https://cloudplatform.googleblog.com/2016/09/bringing-Pokemon...

https://3.bp.blogspot.com/-QNgvo5Ec03Q/V-2XAaD0GQI/AAAAAAAADJA/g2M6VTRGUiktueNG6gGFxBjSLXRQDeNZQCLcB/s1600/google-cloud-pokemon-go-1.png

Oavsett vad, hur korkade är man som företag om man inte tror på en sådan här produkt med Pokémon? Jag skulle med betydligt mindre hjärnkapacitet kunna lista ut att ett Pokémon-spel där man i princip blir en "riktig" Pokémon-tränare kommer dra oberäkneligt mycket intressenter.

Skrivet av Dunder:

Okej, då misstolkade jag det du skrev. Tråkigt är det i alla fall att de inte kör med det gamla beprövade systemet, likadant med striderna.

Enda anledningen till att inte köra det ordentliga stridssystemet måste bero på tidsbrist hos utvecklarna (hehe, de har ju inte ens hunnit lansera alla grundfunktioner ännu), lathet att bara vilja släppa spelet (det känns stundtals som att man spelar en betaversion av något som i framtiden kommer vara allt man önskat) eller faktumet att det skulle göra att gym-battles tog väldigt mycket längre tid.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Skrivet av Dunder:

Nej, tränarens level avgör bara vilken nivå de pokemon du hittar i det vilda kan ha när du fångar dem. Så du inte hittar jättestarka redan vid level 1.

Här missförstår ni varandra.
Bågen som går kallar @L'Ombra för CP-mätaren, det är snarare en level-mätare. Den visar hur nära max du är. När du går upp i level så sjunker den level-mätaren tills dess att du power uppar dina befintliga pokemons (två gånger per level är det för mig).

Tränarens level avgör vilken level som du kan hitta pokemons i det vilda.

Permalänk
Medlem

Hur gör man när man sett ett monster i sightings som är grått vilket håll ska man ens gå åt ? man går åt ena hållet eller nåt sen andra och vips så brukar det försvinna lika snabbt kul...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wifi:

Oavsett vad, hur korkade är man som företag om man inte tror på en sådan här produkt med Pokémon? Jag skulle med betydligt mindre hjärnkapacitet kunna lista ut att ett Pokémon-spel där man i princip blir en "riktig" Pokémon-tränare kommer dra oberäkneligt mycket intressenter.

Ovanligt med riktigt stora mobilspel. Niantic trodde nog inte det skulle bli så stort som det blev. Det bör även tilläggas att spelet inte lanserades över hela världen utan rullades ut över världen bitvis. Sedan hade typ noll marknadsföring gjorts.

Det är en brutalt hård bransch, även för större företag då framförallt Android market kryllar av kloner och diverse shovelware som gör att vettigare appar försvinner i mängden. Samt att det alltid är mycket enklare att vara efterklok. Serverkapacitet kostar, inget företag vill lägga ut mer än vad som behövs om man är osäker på hur stort vad man nu lanserar blir. Räcker ju att kolla på vilket annat multiplayer spel eller plattform och alla problem som uppstår vid lansering av ett nytt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hur gör man när man sett ett monster i sightings som är grått vilket håll ska man ens gå åt ? man går åt ena hållet eller nåt sen andra och vips så brukar det försvinna lika snabbt kul...

Man gör inget mer än att gå åt ett håll och hoppas på det bästa. Sedan får man hoppas att Niantic snart rullar ut det ordentliga tracker-systemet till alla där man kan se vilket pokéstop en Pokémon är närmst.

Eller också använder man en pokémap som oftast visar exakt i vilket område den du söker finns.

Skrivet av anon5930:

Ovanligt med riktigt stora mobilspel. Niantic trodde nog inte det skulle bli så stort som det blev. Det bör även tilläggas att spelet inte lanserades över hela världen utan rullades ut över världen bitvis. Sedan hade typ noll marknadsföring gjorts.

Det är en brutalt hård bransch, även för större företag då framförallt Android market kryllar av kloner och diverse shovelware som gör att vettigare appar försvinner i mängden. Samt att det alltid är mycket enklare att vara efterklok. Serverkapacitet kostar, inget företag vill lägga ut mer än vad som behövs om man är osäker på hur stort vad man nu lanserar blir. Räcker ju att kolla på vilket annat multiplayer spel eller plattform och alla problem som uppstår vid lansering av ett nytt spel.

Du har såklart helt rätt i vad du säger, det är en tuff marknad och mobilspel har väldigt svårt att lyckas i det klimat som råder. Sedan är det lättare att vara efterklok, och trots lite marknadsföring minns jag så väl den trailer de släppte, som i dagsläget ändå har hisnande 41 miljoner visningar.

https://www.youtube.com/watch?v=2sj2iQyBTQs

Den, om något, tände mitt intresse och fick mig sonika att ladda ned spelet på release. Synd bara att när man nu idag tittar på den inser hur mycket sköna funktioner de ännu inte implementerat eller struntat i. Typ avståndsräkning till närmsta Pokémon, trading eller att på något sätt kunna spela med sina kompisar.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wifi:

Du har såklart helt rätt i vad du säger, det är en tuff marknad och mobilspel har väldigt svårt att lyckas i det klimat som råder. Sedan är det lättare att vara efterklok, och trots lite marknadsföring minns jag så väl den trailer de släppte, som i dagsläget ändå har hisnande 41 miljoner visningar.

https://www.youtube.com/watch?v=2sj2iQyBTQs

Den, om något, tände mitt intresse och fick mig sonika att ladda ned spelet på release. Synd bara att när man nu idag tittar på den inser hur mycket sköna funktioner de ännu inte implementerat eller struntat i. Typ avståndsräkning till närmsta Pokémon, trading eller att på något sätt kunna spela med sina kompisar.

Frågan är just hur många visningar den hade typ första veckan. Med tanke på hur stort spelet ändå blev så förvånar visningarna inte så mycket, även om 41 miljoner visningar är galet mycket för en trailer till ett mobilspel.

Jag håller med dig här, det går verkligen segt med att få in mer innehåll och utveckla spelet vidare. Själv slutade jag spela i slutet av augusti har jag för mig. Osmidigt att låsa mobilen till att hålla spelet igång, samt att batteritiden är illa nog redan. Inte sugen på att släpa på powerbank. Men framförallt vill jag se att spelet utvecklas mer och gärna får med iallafall de 151 pokemons Pokemon Blue/Red och Yellow hade.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Enda anledningen till att inte köra det ordentliga stridssystemet måste bero på tidsbrist hos utvecklarna (hehe, de har ju inte ens hunnit lansera alla grundfunktioner ännu), lathet att bara vilja släppa spelet (det känns stundtals som att man spelar en betaversion av något som i framtiden kommer vara allt man önskat) eller faktumet att det skulle göra att gym-battles tog väldigt mycket längre tid.

Fast hur lång tid hade det tagit egentligen?
All balansering, namn, förmågor, styrkor/svagheter är färdiga att importera från de riktiga spelen. Visst, lite animationer kanske hade behövts men de är ju inte direkt banbrytande nu heller...

Det känns som att de desperat försöker göra "något eget" istället för att göra det "riktigt".

Men ja' ä' int' bitter...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast hur lång tid hade det tagit egentligen?
All balansering, namn, förmågor, styrkor/svagheter är färdiga att importera från de riktiga spelen. Visst, lite animationer kanske hade behövts men de är ju inte direkt banbrytande nu heller...

Det känns som att de desperat försöker göra "något eget" istället för att göra det "riktigt".

Men ja' ä' int' bitter...

Du har så rätt. Och mest troligen hade det inte tagit särskilt lång tid alls. Men så kan man säga om alla funktioner de ännu inte implementerat. Egentligen borde Niantic haft en aningen mer polerad version innan de släppte den till allmänheten från första början så att de efter det hade kunnat fokusera på de ordentliga uppdateringarna. Visst, de har släppt några trevliga tillägg, men inget större som verkligen utökar spelupplevelsen har kommit hittills. De har inte ens hintat om att något sådant ska komma snart.

Det som är tråkigt med att de vill göra "något eget" när grundmaterialet från originalspelen är så fantastiskt bra är att allt de gör blir sådär hur man än vänder och vrider på det.

Skrivet av anon5930:

Frågan är just hur många visningar den hade typ första veckan. Med tanke på hur stort spelet ändå blev så förvånar visningarna inte så mycket, även om 41 miljoner visningar är galet mycket för en trailer till ett mobilspel.

Jag håller med dig här, det går verkligen segt med att få in mer innehåll och utveckla spelet vidare. Själv slutade jag spela i slutet av augusti har jag för mig. Osmidigt att låsa mobilen till att hålla spelet igång, samt att batteritiden är illa nog redan. Inte sugen på att släpa på powerbank. Men framförallt vill jag se att spelet utvecklas mer och gärna får med iallafall de 151 pokemons Pokemon Blue/Red och Yellow hade.

Sant! Det borde finnas en funktion för att kunna se antal visningar vid passerade datum.

Tyvärr är det så. Säkert på grund av att de är en liten studio, inte visste om att det skulle bli så stort och att de verkar ibland ha lite fel fokus. Jag spelar fortfarande, men man får då göra det på specifika promenader, för det är inte som att man bara kan dra fram och spela en timme utan att påverkas av det resten av dagen (om man ser till sin telefon och dess batteri då). Jag vill nog helst se fler av de funktioner som utlovades från början. Som tyvärr inte verkar komma på ett tag heller. Och jag tror nästan spelet kommer hinna dö ut innan det når sin fulla potential och vad det borde varit från början.

Visa signatur

Permalänk

Bra jag som tycker att appen kraschar mer efter senaste uppdateringen? Speciellt när man är i sin bokebox samt valt in en pokemon, när man klickar på krysset går skiten åt helvete. Appen stängs ned.....

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

Bra jag som tycker att appen kraschar mer efter senaste uppdateringen? Speciellt när man är i sin bokebox samt valt in en pokemon, när man klickar på krysset går skiten åt helvete. Appen stängs ned.....

Jag har inte märkt någon skillnad. Och jag har spelat betydligt mer senaste tiden.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

@phlopydisk: Jag kör IOS, kan va skillnad?
För mig har det i alla fall blivit en drastisk skillnad, den kraschar lika ofta som första veckan när det släpptes officiellt.

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem

Efter de höjde spawnraten nyligen har i all fall jag och barnen fått nytt intresse. Senaste vändan i helgen hittade dottern sex pokemons hon inte hade och hon är ändå lvl 21.

Man ser ffa många fler utvecklade pokemon vilket gör letandet roligare. Nu är största problemet att ens ultra- och greatballs tar slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Efter de höjde spawnraten nyligen har i all fall jag och barnen fått nytt intresse. Senaste vändan i helgen hittade dottern sex pokemons hon inte hade och hon är ändå lvl 21.

Man ser ffa många fler utvecklade pokemon vilket gör letandet roligare. Nu är största problemet att ens ultra- och greatballs tar slut.

Håller med att den ökade spawn-raten gjort spelet roligare. Gillar även att dom spawnar på fler olika platser. Förr fanns det stora områden som var helt monsterbefriade som nu åtminstone får lite duvor och sparvar. Att spela ett spel där det enda som händer är att egg kläcks var 5:e km är inte alltför skoj.

Gillar också att fler olika typer spawnar.

Däremot är jag inte så förtjust i att det spawnar fler utvecklade pokemons.
Har t.ex. sett fler Dragonites än Dratinis senaste veckan (och bara sett en enda Dragonair sen spelet släpptes här).
Skulle hellre sett mer av lägsta nivån så att man får jobba för att nå sista steget, samtidigt som arbetet ändå ska gå framåt på de lite fler intressanta sorterna (och inte bara duvor/sparvar/råttor/fladdermöss och Drowzees som ofta tidigare).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Håller med. Jättekul att både spawnpoints och antalet spawn ökat och framförallt varierats. Däremot använder jag nästan bara röda bollar och har märkt att det oftast går bra på första kastet oavsett CP och träff.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Däremot använder jag nästan bara röda bollar och har märkt att det oftast går bra på första kastet oavsett CP och träff.

Vad är det för haxxor-nalle du spelar på???

Minst varannan Drowzee lyckas parera minst ett kast och hoppa ut ur två bollar innan de antingen fångas eller flyr.

Tack vare den högre spawn-raten är det äntligen ok att skippa medel-lvl Drowsees (såna som är för hög lvl för att vara enkla att fånga, men för låg för att evolvas) utan att vara sysslosös långa stunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Vad är det för haxxor-nalle du spelar på???

Minst varannan Drowzee lyckas parera minst ett kast och hoppa ut ur två bollar innan de antingen fångas eller flyr.

Tack vare den högre spawn-raten är det äntligen ok att skippa medel-lvl Drowsees (såna som är för hög lvl för att vara enkla att fånga, men för låg för att evolvas) utan att vara sysslosös långa stunder.

Haha, en japansk supermobil kanske? 😊

Hittar sällan Drowsees men Pidgeys på 300+ går lika bra som 10. Tog en Eevee på 400+ på samma vis. Jag är bara tacksam!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Hittar sällan Drowsees...

Det låter som att jag borde flytta till Skara För ett par dagar sen såg jag 10 Drowzees efter varandra innan en sparv kom och avbröt Drowzee-paraden!

Drowzees är egentligen inte särskilt dåliga då Hypnos är ganska starka och lätta att få tag på och därmed utmärkta för Gym när man har låg lvl. Tyvärr har jag alltid mer otur med Drowsees än med andra vanliga pokemons. De är också både tråkiga (när man fått annat användbart för gym) och kräver 50 för evolves vilket gör de klart sämre än duvor och råttor för XP.
Jag får vara glad att det är Drowsees och inte bättre saker som jag har otur med. Frugan har motsvarande problem med duvor och de är minst lika vanliga här och klart bättre ur XP-synpunkt med sina mindre än 3 duvor/evolve.

Permalänk
Medlem

Pidgey, seen: 559, caught: 479
Drowzee, seen: 435, caught: 391

Är rätt säker på att det är de två vanligaste där jag rör (har rört) på mig. Senaste pokemonrundan höll jag på att bli tokig på trashpokemons (ex. Drowzee) som nickade bort, hoppade undan och hoppade hur bollar typ 15-20 gånger i rad. Och då kastar jag verkligen inte på måfå, utan varje kast är tajmat för att få en hög fångstchans. Plus att jag såklart "avbryter" kast när de är påväg att ducka. Alltså spel ganska nära "skill-capen". Men slumpens skördar i samband med sjuk överrepresentation av vissa mons och dålig speldesign.. ja.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Olegh:

Pidgey, seen: 559, caught: 479
Drowzee, seen: 435, caught: 391

Är rätt säker på att det är de två vanligaste där jag rör (har rört) på mig. Senaste pokemonrundan höll jag på att bli tokig på trashpokemons (ex. Drowzee) som nickade bort, hoppade undan och hoppade hur bollar typ 15-20 gånger i rad. Och då kastar jag verkligen inte på måfå, utan varje kast är tajmat för att få en hög fångstchans. Plus att jag såklart "avbryter" kast när de är påväg att ducka. Alltså spel ganska nära "skill-capen". Men slumpens skördar i samband med sjuk överrepresentation av vissa mons och dålig speldesign.. ja.

Det är samma för mig... Fångat 482 Drowzee och 370 Pidgeys. Tråkigt att de inte kunde skapat en bättre blandning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Olegh:

Kollade också mina:
Pidgeys, Rattata och Drowzees är den solklara ledartrion på runt 400-450 vardera som "seen".
Spearows och Zubats ligger på ca 200 var.
Pidgetto har 133 och Weedle och Clefairy har just passerat 100 var.

Många av dessa har dykt upp utan att ha blivit "seen" så skulle jag klicka på alla vore ännu fler skräpmonster "seen".
Clefairy är den enda jag inte betraktar som skräp av dessa ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Däremot är jag inte så förtjust i att det spawnar fler utvecklade pokemons.
Har t.ex. sett fler Dragonites än Dratinis senaste veckan (och bara sett en enda Dragonair sen spelet släpptes här).
Skulle hellre sett mer av lägsta nivån så att man får jobba för att nå sista steget

WOW!

Jobbar fortfarande på att få min Dragonite!
Dratini, Seen:21, Caught: 20 // Dragonair, Seen:4 Caught: 4
sedan har jag väll fått ngn i ett ägg kan jag tro. Har runt 75 candys :/

Håller med dig på sista grejen. Skulle gärna se en ökad spawnrate på pokemons som kräver 125 candys för full evolve. Som Bulbasaur, Charmander, Squirtle, Dratini med flera! Riktigt drygt att spara ihop till dessa pokemons.

Lyckades fånga en Blastoise runt cp900 och har nu runt 140 candys så kan köra en evolve på Squirtle, väntar dock på en fin kandidat.

Har 5 kvar att fånga då jag fick min Lapras i ett 10km ägg idag (happy guy)! Har bara Ivysaur, Charizard, Kabutops, Alakazam och Dragonite kvar!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Vilken Magikarp att evolva?

Börjar äntligen närma mig min första Gyrados! Vilken av nedan nämnda Magikarp bör jag evolva.
Är lvl 26 och mest fokuserad på att fylla pokedex, men lite gym blir det också. Gillar Gyrados (men inte använt i gym än) så får den rätt moves kan det bli en av mycket få jag tänkt satsa stardust på (just nu bara 2 lvl-maxade och 2-3 som fått någon några power-ups).

CP 156, lvl 23, IV 71,1-77,8% - Den av mina med högst CP. Ger starkast Gyrados utan power ups.
CP 140, lvl 21, IV 82,2%
CP 139, lvl 20, IV 82,2%
CP 137, lvl 20, IV 84,4%
CP 124, lvl 18, IV 86,7%
CP 116, lvl 16, IV 95,6%

Det lutar åt den sista, men den kostar ju en del i power ups innan den kan göra någon nytta i gymmen här (behövs ~1500CP för att inte bli överkörd av de svagare gymmedlemmarna häri trakterna).

Får den Twister blir den utan power-ups och kommer kanske aldrig användas (mer än att alla kan hamna att vakta gym jag inte behöver hålla ett tag). En starkare Gyrados (från t.ex. CP 156-fisken) kan ju vara med ibland i attack-teamet även med usla moves, utan att bli helt överkörd av den första motståndaren.

Om jag däremot får Hydro Pump och samtidigt har hög IV känns det som en solklar endgame-kandidat (räknar med att kanske 10 går att hålla vid max-lvl när jag väl kommer till ca lvl 30).

Permalänk
Medlem

@Extremaz:

Vilken lvl är du på? Låter lyxigt att bara vara 5 ifrån.

Har själv bara 115. Sen är 3 nya evolveklara (2 väntar på bra kandidat och den tredje på en kommande lucky-egg-evolverunda.)
Har ytterligare 6 som är 1-2 fångster ifrån och Magikarpen som är 1-2 dagars buddying ifrån.

Dom sista 17 (i europa) känns väldigt svåra, eller åtminstone 15 av dom (2 är mellansteg för starters).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

@Extremaz:

Vilken lvl är du på? Låter lyxigt att bara vara 5 ifrån.

Har själv bara 115. Sen är 3 nya evolveklara (2 väntar på bra kandidat och den tredje på en kommande lucky-egg-evolverunda.)
Har ytterligare 6 som är 1-2 fångster ifrån och Magikarpen som är 1-2 dagars buddying ifrån.

Dom sista 17 (i europa) känns väldigt svåra, eller åtminstone 15 av dom (2 är mellansteg för starters).

Är level 28 nu, har gått rätt trögt från level 25.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Börjar äntligen närma mig min första Gyrados! Vilken av nedan nämnda Magikarp bör jag evolva.
Är lvl 26 och mest fokuserad på att fylla pokedex, men lite gym blir det också. Gillar Gyrados (men inte använt i gym än) så får den rätt moves kan det bli en av mycket få jag tänkt satsa stardust på (just nu bara 2 lvl-maxade och 2-3 som fått någon några power-ups).

CP 156, lvl 23, IV 71,1-77,8% - Den av mina med högst CP. Ger starkast Gyrados utan power ups.
CP 140, lvl 21, IV 82,2%
CP 139, lvl 20, IV 82,2%
CP 137, lvl 20, IV 84,4%
CP 124, lvl 18, IV 86,7%
CP 116, lvl 16, IV 95,6%

Det lutar åt den sista, men den kostar ju en del i power ups innan den kan göra någon nytta i gymmen här (behövs ~1500CP för att inte bli överkörd av de svagare gymmedlemmarna häri trakterna).

Får den Twister blir den utan power-ups och kommer kanske aldrig användas (mer än att alla kan hamna att vakta gym jag inte behöver hålla ett tag). En starkare Gyrados (från t.ex. CP 156-fisken) kan ju vara med ibland i attack-teamet även med usla moves, utan att bli helt överkörd av den första motståndaren.

Om jag däremot får Hydro Pump och samtidigt har hög IV känns det som en solklar endgame-kandidat (räknar med att kanske 10 går att hålla vid max-lvl när jag väl kommer till ca lvl 30).

Har nu evolvat. Det blev den med högst IV.
Fick Dragon Pulse, så jag slapp den usla Twister, men hade ju gärna velat ha Hydro Pump (föredrar nästan alltid starka charged som tar hela mätaren då de känns roligare att använda).

Den blir nog värd att kasta lite Power Ups på så den blir gymvärdig (har en del stardust). Hade den fått Hydro Pump hade jag garanterat hållit den lvl-maxad tillsammans med mina just nu bara två andra maxade monster.

Hur många håller ni andra till en hög nivå och väljer ni bara baserat på gymeffektivitet eller på om ni gillar typen eller inte?

Permalänk
Medlem

trött på att var man än går i en storstad så spawnas bara skit pokemons fattar inte hur eller var man ska gå för att fånga lite mer sällsynta har rört mig till platser där jag normalt inte går men inte direkt större lycka och eftersom spelet saknar ett riktigt tracking system så känner jag ingen motivation bara yra omkring för att hitta men det verkar som alla får dragonites och lapras framför näsan då alla verkar ha dom om man kollar gymmen..

Permalänk
Medlem

Detta kan vara av intresse för oss som spelar Pokémon.
Kör det själv med root och detta.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Använder ni root och Pokémon fungerar inte längre?

Då gör du så här.

1. Ta bort precis allt som har med xposed att göra om du använder det. Sorry, xposed och Pokémon är kört tillsvidare.
Kör uninstaller, ta bort alla moduler osv.
2. Gör en komplett unroot.
3. Ladda ned superuser-r266-hidesu.zip och installera. Låt inte recovery installera root när du startar om telefonen.
4. Ladda ned och installera http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=68986998&postc...
5. Klart. Du behöver inte göra något mer för att root ska fungera och Pokémon starta.

Ingen vet hur länge det här fungerar då både Niantic och Google börjar bli helt rabiata ang root.

Btw.. Se punkt 1 om du använder Magisk oavsett version.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.