Rainbox Six: Siege [Den Stora Tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

@Hagge: jag har bara spelat ca 20 timmar ranked men jag har inte stött på en enda fuskare. Varken där eller casual, har väl kanske 90-100 timmar i spelet så här långt.

Nu har jag inte spelat ranked sedan kring jul, kör bara casual nu så man får öva upp taktiken innan jag åter börjar med ranked.

Så inte tycker jag det är läge att ge upp, spelet är i princip nysläppt och devsen jobbar stenhårt med patchning, spelet fungerar ändå redan nu fantastiskt bra, men då kommer jag från BF-världen där det tagit ca ett år att få till spelet hyffsat så man har ju blivit lite mer tålig.

Jo, men det blev fler fuskare efter patch 1.3 vilket släpptes runt början/mitten på Jan.. Även jag har spelat BF sedan 1942 som släpptes 2002 Det är det som är problemet med Ubisoft och Devsen.. Det svarar inte på något, och när de väl svarar så svarar de som en bot..

Jag sa inte att jag tänker ge upp på spelet.. men jag förväntar mig inte mycket ifrån det längre..
Februari kommer Säsong 1 starta i Rainbow.. Får väl se vad dem gör fram tills dess.. En säsong kan inte starta när majoriteten av alla complains handlar om fuskare och även bevis till det..

Permalänk
Medlem

Många gånger när folk skriker fuskare så är det för att de inte får se vad som hände innan i kill-camen tror jag, kastar man in en robot och kollar vart någon sitter o myser så är det inte svårt alls att dra iväg ett skott genom en vägg. Det här är ett spel där information gör matchen och det märks tydligt vid dessa tillfällen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@Veerz:
Löste det sig?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@Veerz:
Löste det sig?

Eftersom han inte har tillgång på dator än (han har skilda föräldrar) så får jag reda på detta imorgon, men det låter hopp fullt.

Han har dock klagat på att spelet stängs ner så fort han startar det, så när han skulle prova spelet precis när han fick hem det så stängdes det ner... Detta var innan han upptäckte textur buggarna..

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

@Veerz:
Vi får se hur det går imorgon då

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Tror aldrig jag spelat ett Rainbow Six spel, är det bara Multiplayer eller finns det en kampanj också?

Bara multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Tror aldrig jag spelat ett Rainbow Six spel, är det bara Multiplayer eller finns det en kampanj också?

Spelet fokuserar på framförallt på multiplayer. Men det finns 10 "situations" man kör själv men det är mer en tutorial.
Sedan har vi ju Terrorist Hunt där man spelar mot bottar, där du antingen kan spela själv (rätt svårt) eller med ett gäng andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@Veerz:
Vi får se hur det går imorgon då

Problemet kvar stod, det fortsatte blinka, även med V-sync på

Något mer förslag på vad man skulle kunna göra?

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

@Veerz:
Visa inställningarna

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veerz:

Hej!

Min kompis köpte spelet för några dagar sedan, kanske en vecka och han har varit jätte taggad på spelet.

Sen när det kommer hem (ja, han köpte det från internet, inte steam eller uplay) och han ska starta det så har det bara krånglat.

Det blir som typ blinkningar i texturer och spelet kan krascha helt random. Han har ett AMD Radeon R7 200 series med 2gb minne och spelar på en 1920x1080

http://imgur.com/YkJfmK7 (länk till bild av hans grafikkort)

Minnet i spelets inställningar som visar hur mycket du har och använt tar inte slut, där är det 1300mb av 2000mb

Hur kan man lösa det, om det nu går

MVH Veerz

vilka drivrutiner till grafikkortet?

Jag hade också blinkande texturer när jag körde typ Catalyst 15.10 eller 15.11. fick installera 15.11 + hotfix för att det skulle lösa sig, nu fungerar det prima med Crimson / 15.12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

vilka drivrutiner till grafikkortet?

Jag hade också blinkande texturer när jag körde typ Catalyst 15.10 eller 15.11. fick installera 15.11 + hotfix för att det skulle lösa sig, nu fungerar det prima med Crimson / 15.12

Tack, det löste sig med drivisarna, nu funkade spelet som förväntat. Han hade ett par väldigt gamla xD

Får tacka för alla tips jag fått!

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Någon annan som märkt att spelet känns helt annorlunda efter gårdagens patch?
Förut så har det ju alltid varit lite "peakers advantage", alltså att den som tittar runt ett hörn ser vad som är runt kröken innan du ens sett den personen. Men nu känns det som att dom lyckats omvända detta på något sätt (är det vad som kallas lag compensation?).

Jag kan kika runt ett hörn, dö på fläcken innan jag ens registrerat att någon var där, för att sedan se ett helt annat scenario i kill cam. Där ser det ut som att jag kikat fram en mycket längre tid.
Lirar på PS4 och det är inget fel med min uppkoppling, polaren upplever samma sak. Det är ospelbart i det här skicket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hmm är det någon som kan förklara mentaliteten bakom varför jag älskade spelet och idén bakom spelet men jag tog ett uppehåll på ca 1 vecka tills de fixade netcoden och nu känner jag inget sug att gå tillbaka längre när det väl är fixat? Konstig fråga kanske men fattar bara inte själv, gillade det när jag spelade det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

@Devil_May_Cry Grejen med detta spel tycker jag att man måste vara ganska pigg och alert och gå seriöst in i spelet, rejält engagerad, annars får man bara pisk för man är oförsiktig, inte tänker ut en plan hur man skall göra för att vinna osv.
Och man får dyng-pisk vilket är sjukt trist och man blir på dåligt humör och tappar lusten till att spela.

I t.ex BF4 kan man hoppa in, lolla på i en tank om man är på det humöret, eller kanske flyga heli mest hela tiden, det funkar som tidsfördriv och kan vara halvskoj fast än man är trött och inte så engagerad.

Men de kvällarna man verkligen går all in i Siege, då är det få spel som öht kan mäta sig med Siege

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Gillar Frost, hennes kpist är skit men hagelgeväret är helt OK, fällorna är nice också synd att de går att skjuta sönder.

Permalänk
Medlem

@Rasmus117, Frost har en kanon till hagelbössa

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Vi (ett kompisgäng) på 24+ söker fler personer att spela Ziege med, främst rankat. Kom gärna in på vår TS och skriv eller prata med oss /HazeTaze.
TS3: ts3.mittlivsomgamer.se
Ubisoft heter jag : MLSG-HazeTaze

Finner det bra mycket roligare att spela ett fullt team, så tveka inte med att team:a upp med oss!

Permalänk

Någon som spelar detta fortfarande? Fundera på ett köp, någon som kan rekommendera nu såhär långt efter release?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av Blackwizard:

Någon som spelar detta fortfarande? Fundera på ett köp, någon som kan rekommendera nu såhär långt efter release?

Ett väldigt bra spel, kan starkt rekommenderar det om du gillar lite mer taktiskt skjutaspel. Behöver lite buggfixande men det känns som att utvecklarna planerar att stödja spelet så det lär hålla ett bra tag framöver tror jag. Under 2016 kommer det även att fortsätta att uppdateras med 3 nya banor och 6 operators.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Det lär nog bli ett köp snart. Sugen på lite R6 igen

Permalänk

@PeterMagnuss0n: Tack för svar!
Beställde det på webhallen då de hade bäst pris just nu för 279 kr Hoppas de är skoj!

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk

Gratis att spel över helgen 15-18 april på PC
http://rainbow6.ubi.com/siege/en-US/news/detail.aspx?c=tcm:15...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

@intro18: Tack för svar!
Beställde det på webhallen då de hade bäst pris just nu för 279 kr Hoppas de är skoj!

Det är ett fantastiskt spel.
Inte haft ett roligare på flera år när man spelar en grupp ranked med vänner!

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Icke fantastiskt spel tycker jag.
I grunden bra men netcode/hitreg/jag vet inte vad är under all kritik.

Permalänk
Medlem

WOW! Jag har spelat hela kvällen, mycket nice patch och två riktigt roliga operatives att varva med, älskar Valkyrie, kamerorna är sjukt användbara.

Siege går verkligen från klarhet till klarhet, men upplever man problem med hitreg så är det skit bakom spakarna på ett sätt av två följande; antingen har man inte eye-hand-koordinationen lika trimmad som sina motspelare eller så har man en dålig uppkoppling/illa confad router.
Låg sens, stor musmatta ala QW är ett vinnande koncept.

Ps. Det gäller att tänka till, detta är ingen dussin-shooter, det ställer många fler sinnen på prov, att verkligen äga i det här spelet kräver många hundra timmars speltid i dagsläget..

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Återupplivar tråden med en fråga: finns det något sätt att se om man har den "stora skölden" som Montagne? Ibland byter man ofta under en match och jag kan inte se något tecken.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Återupplivar tråden med en fråga: finns det något sätt att se om man har den "stora skölden" som Montagne? Ibland byter man ofta under en match och jag kan inte se något tecken.

När du expanderar skölden till den större, då åker pistolen bort och du kan inte använda pistolen. Det är det enda tecknet vad jag vet.
Dock spelar jag på pc och det kanske finns någon skillnad på konsol?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X - ASUS Rog Strix B550-F Gaming - HyperX Fury DDR4 3600MHz 32GB - MSI Radeon RX 6700 XT 12GB MECH OC - EVGA 600W - Fractal Design Meshify C - och lite annat lullul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

upplever man problem med hitreg så är det skit bakom spakarna på ett sätt av två följande; antingen har man inte eye-hand-koordinationen lika trimmad som sina motspelare eller så har man en dålig uppkoppling/illa confad router.
Låg sens, stor musmatta ala QW är ett vinnande koncept.

Haha nej, du har fel.

Skrivet av Umbrellas:

Återupplivar tråden med en fråga: finns det något sätt att se om man har den "stora skölden" som Montagne? Ibland byter man ofta under en match och jag kan inte se något tecken.

Tror man måste hålla in för att använda den. Så är det för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Är det många spelare fortfarande? Kommer ihåg att det var en underbart spel (dock med en del problem) vid releasen. Har hört att det är mycket fuskare, stämmer det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk

Det är mer spelare nu än vid release och kör du ranked så är du all set. Galet kul om man lär sig kartorna och och pratar med sina lagkompisar.