Permalänk
Inaktiv
Skrivet av f@boy:

Någon annan som inte kan logga in på origin?

Det fungerar bra här iallafall, provade precis starta om klienten.

Permalänk

Någon där ute som vet när Hardcore läget släpps.... För en som spelat HC sedan starten i BF serien känns detta softläget riktigt jobbigt, något jag aldrig kommer att vänja mig vid.

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem

Jag ser streamers och youtubers hantera och kontrollera vapenspread och recoil, men när jag försöker så går det käpprätt åt helvete. Hur faen gör man? Jag drar musen ner och sidorna men inget håller sig stabilt vid skjutandet. Just nu så kör jag support vapen för att slippa göra det men det visar helt klart skillnad när andra klarar det galant, jag sprayar på och hoppas på att jag träffar.

Mina stats är just 3/12, kanske 6 kills om jag har tur. Alternativt springer jag vid hörnor och melee:ar.

Sådant här problem har jag aldrig upplevt med BF4 eller någon annan FPS jag kört.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Nej fick också bara en kod. Det kanske automatiskt läggs till i spelet när det är spelbart?

Jag slänger iväg ett mail till dom för polaren fick två koder när han köpte, inte från spelbutiken dock. För det syns i origin om man har tillägget

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Jag ser streamers och youtubers hantera och kontrollera vapenspread och recoil, men när jag försöker så går det käpprätt åt helvete. Hur faen gör man? Jag drar musen ner och sidorna men inget håller sig stabilt vid skjutandet. Just nu så kör jag support vapen för att slippa göra det men det visar helt klart skillnad när andra klarar det galant, jag sprayar på och hoppas på att jag träffar.

Mina stats är just 3/12, kanske 6 kills om jag har tur. Alternativt springer jag vid hörnor och melee:ar.

Sådant här problem har jag aldrig upplevt med BF4 eller någon annan FPS jag kört.

Trodde jag blivit usel helt plötsligt. Eller ja, lade BF4 på hyllan för något år sedan men eftersom jag spelat FPS och Battlefield såpass mycket så finns det ändå en grundkänsla kvar i mig. Mina skott träffar inte alls lika ofta och känslan i vapenhanteringen/aim är inte alls lika skön i BF1.

Har googlat en del och många andra säger samma sak, att vapnen inte alls har den tyngden och känslan som tidigare spel haft. Att spread och recoil är helt annorlunda, men alla jag möter verkar inte ha det problemet. Förlorar 1vs1 fyra av fem gånger, minst. Oavsett vapen och alltför ofta när jag skjuter först.

Kanske verkligen har blivit gammal och tappat känslan. Har inga problem med FPS, drops eller stuttering. Har dock tänkt på att jag har hyfsat hög ping mot servarna jag spelar på (80-160). Kanske blir bättre servrar när spelet släpps ordentligt (har kört trial)?

Permalänk
Avstängd

Köpte mitt spel på Cdkey.se för dom var billiga och hade bra kundbetyg på prisjakt. Har fortfarande inte dumpat ner någon kod i mailen "automatiskt" som utlovat. Och dom svarar inte på mail. Har man ångerrätt hos även sånna skojare? WWW.cdkey.se

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Köpte mitt spel på Cdkey.se för dom var billiga och hade bra kundbetyg på prisjakt. Har fortfarande inte dumpat ner någon kod i mailen "automatiskt" som utlovat. Och dom svarar inte på mail. Har man ångerrätt hos även sånna skojare? WWW.cdkey.se

Kollat skräppost?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När kan man börja spela?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Fick mail från komplett idag med "game voucher" till Hellfighter pack!
beställde 2st spel men fick bara 1st kod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av magican:

Segt å börja om på ngt nytt..

över 100h på både BF4 och BFH, men är totalt värdelös i BF1 än så länge, dessutom bara leksakspistoler än så länge. Aja, bara nöta på!

En SweC platoon kanske?

Jag håller med fan va jag suger på detta spel.
Springer runt som en byfåne,minimapen säger inte mycket om var fienden är.
Och att dom tagit bort funktionen dubbel klicka på W för att springa.
Är med svårsmält för min del.
Så jävla skönt jag bara för boka standard varianten.
Är tveksamt nu om jag blir premium.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rinosaur:

När kan man börja spela?

Midnatt, 00:00 dvs.

Permalänk
Medlem

Har kört en hel del TDM nu i kväll och gammelgubben hänger inte med alls i svängarna. Oj, vad usel jag är.

Samtidigt har jag noterat att det är många som blir bannade av Fairfight, men det är väl förmodligen en bugg. Inte är det väl så många som fuskar redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Midnatt, 00:00 dvs.

Då hinner preloaden efter jobbet nu bli preciis klart

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Min CPU ligger på 100% på Conquest 64, trots att den är överklockad ganska rejält. Snacka om krävande! Jag får som någon annan skrev också plötsliga hack ibland.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Snusfri

TB totalsågar spelet och säger att det är skrattretande dåligt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrFranklin:

Någon där ute som vet när Hardcore läget släpps.... För en som spelat HC sedan starten i BF serien känns detta softläget riktigt jobbigt, något jag aldrig kommer att vänja mig vid.

Undrar samma sak, alltid spelat HC. Inte läst något officielt, inte heller på youtube. Historiskt sett har HC varit stabilt så förvånad om det inte kommer för BF1. Logga in nu och kika, släpptes för 3 min sedan hehe

Permalänk

skulle köpa på spelbutiken.se men hemsidan vägrade logga in med FB och hitta inge create account så lessnade så beställde på kinguin.net dock har jag ingen kod än hoppas på innan jag somnar annars får man väl ladda ner imorgon under dagen

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem

någon som har fått sin kod från g2play?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

https://www.youtube.com/watch?v=XkDysHo83lw

Samtidigt så spelar man ju BF för muliplayern

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

https://www.youtube.com/watch?v=XkDysHo83lw

Det samma kan ju sägas om honom. Förvånar mig inte om han sågar spelet för att få klick.

Recensenterna gillar spelet hitills: http://www.metacritic.com/game/pc/battlefield-1
Detsamma verkar också de som spelar spelet. Han saknar verklighetskoppling och/eller smak.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av anon5930:

Det samma kan ju sägas om honom. Förvånar mig inte om han sågar spelet för att få klick.

Recensenterna gillar spelet hitills: http://www.metacritic.com/game/pc/battlefield-1
Detsamma verkar också de som spelar spelet. Han saknar verklighetskoppling och/eller smak.

Trampade jag på en öm tå?
TB är en av de mest sakliga recensenter som finns och ger alltid bra anledningar till varför han hyllar eller sågar ett spel.
Metacritic är en cancer som borde förbjudas dock.

Kolla igenom videon och lyssna på vad han säger så kommer du att inse att han har rätt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Trampade jag på en öm tå?
TB är en av de mest sakliga recensenter som finns och ger alltid bra anledningar till varför han hyllar eller sågar ett spel.
Metacritic är en cancer som borde förbjudas dock.

Kolla igenom videon och lyssna på vad han säger så kommer du att inse att han har rätt.

Nej, snarare att påståendet är udda när det saknar verklighetskoppling. Borde vara rätt uppenbart att skillnaden i uppfattning skiljer sig enormt mellan professionella recensenter, spelare och denna människa.

Edit: Men såklart har du ju rätt till din åsikt förstås men jag håller uppenbarligen inte med. Hans påstående stämmer inte in med övriga vilket i mitt tycke motiverar ifrågasättande av gur han betygsätter. Inte någon alltför viktig fråga för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Och att dom tagit bort funktionen dubbel klicka på W för att springa.

Du kan slå på det i inställningarna.

Visa signatur

Burk: 6650 XT, 5700X, 32GB, Dell G2724D
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Hur får man tag på hellfighter grejorna? Har förbeställt men har inte fått sakerna i spelet.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Känns som att jag är ensam i världen om att inte uppskatta nya spelläget "Operations"... körde ett par rundor nu precis, det är verkligen BF on steroids.. totalt kaos nonstop, det bara sprängs och skjuts och visslar oavbrutet..

Så nä, jag kommer nog hålla mig till gamla hederliga Conquest i detta spelet med lirat ca 500 timmar i BF4 varav 490 timmar spenderats i Conquest.. det är Battlefield för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker fan Elite Classes i BF1 är lite smått over powered! typ 30kills på 2-5min!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk

Är det bara jag som har en väldigt varierande och låg gpu usage? Det kan gå ifrån 99% tom 60% ibland. Kampanjen är ganska konstant 99% medans multiplayern varierar väldigt mkt.

Jag spelar med en 980ti, 4690k 16gb ram på 1440p Ultra DX11.

Är det att min CPU är en flaskhals? Jag har den överklockad till 4,6ghz, men har hört att det är väldigt cpu krävande. Det var likadant i betan för mig som det är nu vid release. Alla andra spelar fungerar som de ska. Jag har även installerat om mina drivrutiner med DDU.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Har ni mer än en skärm och får skumt låg FPS?

Prova att starta om, stäng alla fönster på övriga skärmar och ha bara BF till på er huvudskärm.

Betan funkade fint för mig med 80-90 FPS på mitt gamla 780 Ti (1200 MHz) i 1920x1200 och Ultra. Men Final har nån skum bugg som gör att grafikkortet bara klockar upp i halvfart runt 580 MHz om jag har andra fönster öppna på sekundära skärmen. Blev lite chockad när man plötsligt låg runt 30-40 FPS oavsett vilka options jag ändrade, heh.

Det roliga är med att när väl fenomenet uppkommit så får jag samma låga FPS i alla 3D spel inklusive Heaven Benchmark tills jag startat om datorn.

Får hoppas det kommer nån fix snart, kan ju vara Nvidias drivare med kanske.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer det finnas servrar, och kommer man kunna restricta eliteclasses, tåg och zeppelinare sen?
Tycker det förstör en hel del... det och ingen Jstick support stör mig... annars grymt spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

Det verkar finnas en workaround för att få igång joystick men det är inte något som jag har testat.
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/19350/joystic...

Detta funkade...
MEN... går inte binda knapparna på nere på vänstersida på jsticken, dom jämte gasreglaget(logitech 3d pro)... och man måste ha gasreglaget neutral när man inte flyger, annars flyttar sig gubben framåt eller bakåt av reglaget... samma med vrid på joystick, då går gubben åt sidan... och den jag har drar lite åt vänster hela tiden, så man får vrida till den ibland...
Edit: kanske missat denna: "On the left side, where you have "Air Vehicle Buttons" etc.: Select "Custom" for each row instead of "Default"."
Har bara valt custom på ett ställe där... nu vill jag hem från jobbet och testa igen!!
Men binda dom sidoknapparna kommer nog inte funka vilket fall... behöver dom för att slippa använda Tbordet upptill under flygtur... :/

Kan man inte signa upp på en protestlista till EA/Dice?? Joystick har ju funkat sen bf1942! Iofs efter bf2 har det ju vart ganska kasst, men det har ju funkat iaf....