Permalänk
Medlem

Tja

Går i funderingarna att börja spela PoE, har inte rört spelet sen under betan då jag även köpte någon form utav founders pack. Är spelet svårt att komma in i nu för tiden? Tar det lång tid innan man kommer till något nämnvärt content?

Har ni tips på forums eller dylikt med bra info och diskussioner krings build osv? Ser verkligen fram emot att grinda lite då och då om kvällarna.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Chancade mig just en sån här!
(värda 46 exa just nu i ESC)

http://i.imgur.com/PChQ56D.jpg

OMFG.....DET ÄR HEEEEEELT SJUUKT!!!! Nu känns min 6L-RNG inte värd ett piss helt plötsligt hehehe....stort grattis även om jag hatar dig

Permalänk
Skrivet av Guestah:

Tja

Går i funderingarna att börja spela PoE, har inte rört spelet sen under betan då jag även köpte någon form utav founders pack. Är spelet svårt att komma in i nu för tiden? Tar det lång tid innan man kommer till något nämnvärt content?

Har ni tips på forums eller dylikt med bra info och diskussioner krings build osv? Ser verkligen fram emot att grinda lite då och då om kvällarna.

Tjenare,

En ganska brant inlärningskurva om man aldrig kört det innan men eftersom du testat lite innan så går det nog snabbare.
Beroende på hur bra man är och om man har lite vettig leveling gear så når du maps inom 6-10h spelande och sen kanske ytterligare 6-10h beroende på map drops osv för att komma upp i högre tiers.

Bara att köra på - jag ligger på 2500h+ spelande och tycker fortf. att jag lär mig saker, testar nya builds och dundrar på genom spelet

Permalänk

@formerself

Hur har det gått med din slayer? står still på 91 ser jag

Uppe i 70 nu så ska dundra på till 85 iaf innan det blir guardians m.m.

Filurar på att köra Essence Worm med Grace i....klurigare med resists men får försöka lösa det...alternativt strunta i Essence worm och köra med devoto's istället...älskar movementspeed

Permalänk
Skrivet av misguided:

@formerself

Hur har det gått med din slayer? står still på 91 ser jag

Uppe i 70 nu så ska dundra på till 85 iaf innan det blir guardians m.m.

Filurar på att köra Essence Worm med Grace i....klurigare med resists men får försöka lösa det...alternativt strunta i Essence worm och köra med devoto's istället...älskar movementspeed

Den står stilla för att jag varit i Asien (utan laptop) sedan den 16e. Annars är det enda som hindrat den dålig map RNG. Är hemma igen imorrn och ska försöka hinna med så mycket PoE jag kan. Jetlag kanske hjälper till lite.

Har också funderat på Essence Worm, men mina resists är inte overcapped i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av formerself:

Den står stilla för att jag varit i Asien (utan laptop) sedan den 16e. Annars är det enda som hindrat den dålig map RNG. Är hemma igen imorrn och ska försöka hinna med så mycket PoE jag kan. Jetlag kanske hjälper till lite.

Har också funderat på Essence Worm, men mina resists är inte overcapped i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser framemot din progress

börjat köra igenom alla mina uber lab nycklar samt Atziri sets...bara 76 ännu så en bit kvar...kör kartor med flicker istället för Lacerate...får se hur högt upp det håller men kollade på Mathil som körde T15 med flicker så bör gå att använda en bra bit till utan problem.

Permalänk
Medlem

Beställde en SSD igår bara för att kunna spela Path of Exile med riktigt bra flyt, det är i princip allt jag spelar i dagsläget. Håller just nu på att levla en MF Voltaxic Barrage Ranger, men det går långsamt - inte för att jag dödar långsamt, men Tabula Rasa + inga Life-noder i början + låg Evasion i början gör att jag har väldigt lätt för att dö. Var tvungen att farma några levels i Docks på Normal så att jag i alla fall hade några Life Leech-noder, och nu går det lite bättre.

När jag är lvl ~60 så ska jag skaffa gear med Increased Quantity + köra md levlat Item Rarity Support, och när karaktären blir flyttad till Standard köper jag ett Item Quantity Support-gem.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Installerade nyss PoE igen och huvudvärken blev uppenbar direkt.
Hur enkelt är det att bara dumpa sina gamla skills och greja nya vid behov? Jag har 40 passive points att hiva ut, men kommer inte ihåg vart jag hade dom senast. Antagligen helt värdelöst och spritt vind för våg då jag är casual som fan med PoE.
Kör Shadow och mixat lite mellan dual wield och traps senast jag spelade.
Tänkte kanske försöka få till en hygglig build för solo spelande. Googlade lite fort och hittade lite builds, men en del verkar beroende av items. Jag är inte jättesugen på att sätta mitt hopp till items för att få ihop en trevlig karaktär.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Skrivet av Pope:

Installerade nyss PoE igen och huvudvärken blev uppenbar direkt.
Hur enkelt är det att bara dumpa sina gamla skills och greja nya vid behov? Jag har 40 passive points att hiva ut, men kommer inte ihåg vart jag hade dom senast. Antagligen helt värdelöst och spritt vind för våg då jag är casual som fan med PoE.
Kör Shadow och mixat lite mellan dual wield och traps senast jag spelade.
Tänkte kanske försöka få till en hygglig build för solo spelande. Googlade lite fort och hittade lite builds, men en del verkar beroende av items. Jag är inte jättesugen på att sätta mitt hopp till items för att få ihop en trevlig karaktär.

Välkommen tillbaka

Enkelt att dumpa dina skillpoints via Refundpoints/Regretorbs....men snackar vi om 100 skillpoints då kan det uppfattas som dyrt
Om du kör på en tidigare skapad gubbe så har du gratis respecc - använd den...

Att köra shadow och mixa melee med traps är kanske inte det vanligaste...nu kör man mer fokus på 1 sak istället för hybrider...men hybrid funkar säkert upp till en viss Tier i kartorna men något end game blir det nog inte.

Vissa builds är ju item-defined vilket kräver vissa items för att builden ska fungera korrekt...men kör du efter en standard Dual wield build så funkar det med bra rollade vapen och standard gear iaf tills du börjar komma upp i högre tiers.

Vissa items (även om dom är specifika för vissa builds är fortf. väldigt billiga så borde inte vara ett problem).

Du kan alltid söka på budget builds så är du iaf säker på att du inte behöver köra en "pay to win" karaktär till en början iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av misguided:

Välkommen tillbaka

Enkelt att dumpa dina skillpoints via Refundpoints/Regretorbs....men snackar vi om 100 skillpoints då kan det uppfattas som dyrt
Om du kör på en tidigare skapad gubbe så har du gratis respecc - använd den...

Att köra shadow och mixa melee med traps är kanske inte det vanligaste...nu kör man mer fokus på 1 sak istället för hybrider...men hybrid funkar säkert upp till en viss Tier i kartorna men något end game blir det nog inte.

Vissa builds är ju item-defined vilket kräver vissa items för att builden ska fungera korrekt...men kör du efter en standard Dual wield build så funkar det med bra rollade vapen och standard gear iaf tills du börjar komma upp i högre tiers.

Vissa items (även om dom är specifika för vissa builds är fortf. väldigt billiga så borde inte vara ett problem).

Du kan alltid söka på budget builds så är du iaf säker på att du inte behöver köra en "pay to win" karaktär till en början iaf

Tackar. Jag slängde ut mina skillpoints ungefär där jag tror att jag hade dom senast. Använder väl traps och mines för det mesta, dual wield är lite backup. På det stora hela lullar jag runt väldigt casual. Får väl se hur länge min approach fungerar. Jag har gott om respec points i värsta fall. Funderar på att starta ytterligare en karaktär men vet inte vad som är trevligt, en hands vapen+sköld tror jag eller bara melee överlag. Får se hur det blir. Skoj att lira PoE igen, tror det kommer få en fast plats på SSDn nu.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Äntligen fått Voll's Protector sex länkad, inte helt rätt färger än men jag klarar mig med ice nova istället för faster attack/increased accuracy.

wtf drop igår var dessa:

Permalänk
Medlem

Inte spelat så mycket denna liga pga studier. Men efter lite rapporter och tentor så passade jag på lite. Kör som alltid så mycket self found som jag kan. Är inte så bra på builds och så där då jag mest kopierat andras för att lära mig spelet men nu kände jag för att köra något eget som "ingen" annan kör direkt.

Så jag bestämde mig för en melee witch. Wild strike elementalist (DW daggers) för att vara lite mer specifik. Det var längesedan jag hade så här roligt i maps. Visst, kommer nog aldrig kunna köra jättehöga tiers/bossar pga för dåligt gear och för lite tid men tier 6 är det högsta jag hittat än så länge och det är verkligen inget som helst motstånd. Packs bokstavligt talat smälter, ibland flera screens bort.

Buffad ligger jag just nu på strax under 100k dps och har runt 4k hp (med Tabula som jag nyss hittade). Enda jag köpt från andra är mina två daggers och de köpte jag för 1C styck. Har ingen som helst quality på gems eller nåt sånt än heller.

Finns garanterat bättre specs men fy fasen vad roligt jag har!

Edit: Kör softcore som alltid om någon nu undrar.

Edit 2: Bara för att jag nämnde att T6 var högsta jag hittat tidigare hade jag lite tur och hittade två stycken T7 maps och sedan en T8 i en av dem. T8 (Arachnid Nest) gick hur fint som helst. Körde den som rare så klart.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Cloth physics och cloaks/capes! Ska bli riktigt nice!

Intressant RNG idag. 2 timmars spelande och detta har jag hittat än så länge

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av formerself:

Cloth physics och cloaks/capes! Ska bli riktigt nice!

Intressant RNG idag. 2 timmars spelande och detta har jag hittat än så länge
http://i.imgur.com/Sc94qtc.jpg

Vänta.. Har du fått 3 exalted som drop på 2 timmar?

För om du fick 3 exalted på 2 timmar så är jag otroligt avundsjuk haha!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Vänta.. Har du fått 3 exalted som drop på 2 timmar?

För om du fick 3 exalted på 2 timmar så är jag otroligt avundsjuk haha!

Haha. Japp. Den första kom strax efter att jag tänkte "hmm... jag tror inte jag hittat en exalted orb på typ en månad nu."

Permalänk

GOttmos hade bra RNG för någon dag sen (har knappt spelat senaste veckorna)...ligan är snart slut och igår brände jag 500+ chaos orbs på några regalias och ca 1300 fuses på skräp chests...

Imorrn är det dags att Vaala mina 6L...Starforge, Queen of the forest, Reach och lite regalias

Permalänk
Medlem

Dessa handskar var inte så tokiga. Tyvärr inte 3 res men de duger ändå.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Skrivet av Gavelinus:

Dessa handskar var inte så tokiga. Tyvärr inte 3 res men de duger ändå.
http://i.imgur.com/3gaKnMg.jpg

Fina! Släng på master crafted Lightning resist, gör den 4L med RRRG och Vaala Vulnerability on Hit. Då kan jag betala många Exalts för den

Permalänk
Avstängd

Nya patchen med dx11 client på G.
dock problem med första försöket

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Moderator
Moderator

Nya ligorna: Breach.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

levlat en blade flurry duelist, skön skill.
dx11 clienten buggar med fullscreen men window mode varit riktigt bra.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Hittade en Mjölner för några dagar sedan. Bestämde mig då för att testa en build runt den som inte kostar mycket (Alltså ingen Voll's).

Kör istället med Romira's Banquet och Repentance och discharge så klart.

Valde Juggernaut då jag tänkte testa hur långt jag kan ta mig med lab runs. (Skönt att undvika stuns, att bli nedsaktad, freezed och så gör den fortify bättre.

Det har gått över förväntan med tanke på hur lite jag spenderat på karaktären (Mjölner hittade jag ju som sagt). Köpte dock en 5L Brass Dome då den ger mig massor av armor (Juggernaut = 2x armor på chest).

Ligger just nu på 38 tusen armor (77% phys reduction) och då använder jag en spellcaster shield för spelldmg, har ingen armor-bonus på bältet eller ringar eller amulett. Och skorna jag använder just nu ger mig bara 100 armor. Använder dock determination auran.

Alla 3 "vanliga" labs har jag klarat utan problem och i dag blev jag level 82. Så jag tänkte varför inte testa Uber lab?
Saker jag noterade:
1. Traps gör i stort sett ingen skada på mig när jag har så mycket armor. Blev faktiskt förvånad.
2. Det går fort att springa igenom fiender med shield charge och discharge.
3. Izaro kunde jag i stort sett facetanka bortsett från sista fighten då det var massa eld runt som han teleporterade runt mig i (Svårt att se ringen på backen när discharge proccar precis hela tiden).
4. Helm enchant blir aldrig som man vill (+45% temp chains duration denna gång)

Så nu fick jag mina sista ascendency-poäng för första gången. Riktigt kul att det gick så pass bra med tanke på att jag inte ens varit över Tier 8 i maps med honom.

Edit: Softcore är det jag kör och lab kördes med ungefär 4.6k HP. Och det var aldrig ens nära att jag dog

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Hittade en Mjölner för några dagar sedan. Bestämde mig då för att testa en build runt den som inte kostar mycket (Alltså ingen Voll's).

Kör istället med Romira's Banquet och Repentance och discharge så klart.

Valde Juggernaut då jag tänkte testa hur långt jag kan ta mig med lab runs. (Skönt att undvika stuns, att bli nedsaktad, freezed och så gör den fortify bättre.

Det har gått över förväntan med tanke på hur lite jag spenderat på karaktären (Mjölner hittade jag ju som sagt). Köpte dock en 5L Brass Dome då den ger mig massor av armor (Juggernaut = 2x armor på chest).

Ligger just nu på 38 tusen armor (77% phys reduction) och då använder jag en spellcaster shield för spelldmg, har ingen armor-bonus på bältet eller ringar eller amulett. Och skorna jag använder just nu ger mig bara 100 armor. Använder dock determination auran.

Alla 3 "vanliga" labs har jag klarat utan problem och i dag blev jag level 82. Så jag tänkte varför inte testa Uber lab?
Saker jag noterade:
1. Traps gör i stort sett ingen skada på mig när jag har så mycket armor. Blev faktiskt förvånad.
2. Det går fort att springa igenom fiender med shield charge och discharge.
3. Izaro kunde jag i stort sett facetanka bortsett från sista fighten då det var massa eld runt som han teleporterade runt mig i (Svårt att se ringen på backen när discharge proccar precis hela tiden).
4. Helm enchant blir aldrig som man vill (+45% temp chains duration denna gång)

Så nu fick jag mina sista ascendency-poäng för första gången. Riktigt kul att det gick så pass bra med tanke på att jag inte ens varit över Tier 8 i maps med honom.

Edit: Softcore är det jag kör och lab kördes med ungefär 4.6k HP. Och det var aldrig ens nära att jag dog

Låter lovande. Jag kör en Marauder Chieftain just nu, är lvl 58 och håller bara på att grinda mig upp till Dried Lakes för att farma mig till lvl 70 ca. Vid lvl 65 ska jag prova att använda Righteous Fire, just nu kör jag Explosive Arrow.

Behöver dock en riktigt bra 6L chest, och det är ju inte det billigaste...

Har samma problem med min CI Occultist. Har en jäkligt bra 6S chest piece som med Discipline ger mig 8k ES, men den är inte länkad än, och jag kommer knappast att ha råd att länka den innan ligan är slut.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk

Även jag startade en Blade Flurry Assassin. Verkar vara en bra skill, men i nuläget har jag inte ens 3k liv vid level 71. Funderar på att kanske byta till CI.

Skrivet av IshethZenunim:

Låter lovande. Jag kör en Marauder Chieftain just nu, är lvl 58 och håller bara på att grinda mig upp till Dried Lakes för att farma mig till lvl 70 ca. Vid lvl 65 ska jag prova att använda Righteous Fire, just nu kör jag Explosive Arrow.

Behöver dock en riktigt bra 6L chest, och det är ju inte det billigaste...

Har samma problem med min CI Occultist. Har en jäkligt bra 6S chest piece som med Discipline ger mig 8k ES, men den är inte länkad än, och jag kommer knappast att ha råd att länka den innan ligan är slut.

Jag har en ocraftad 6L chest (hittade i en Fully Linked strongbox) som jag skulle kunna sälja billigt. Det är Strength-base, så det är svårt att få många gröna och blå sockets. Typ 25c kan du få den för och så får du hoppas på lite tur med Greed Essence-crafting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Jag har en ocraftad 6L chest (hittade i en Fully Linked strongbox) som jag skulle kunna sälja billigt. Det är Strength-base, så det är svårt att få många gröna och blå sockets. Typ 25c kan du få den för och så får du hoppas på lite tur med Greed Essence-crafting.

25c? Det finns hur många bra 6L för under 20c, men jag har ingen currency kvar alls. Det är därför jag ska grinda Dried Lake. Har sex tab fulla med oidentifierade lvl 60+ Rares, saknar tyvärr amuletter och ringar. Hade jag det så skulle jag ha 40+ Chaos orbs. Ska försöka grinda ihop 50 Chaos innan Breach, så jag kan köpa Astramentis.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Skrivet av IshethZenunim:

25c? Det finns hur många bra 6L för under 20c, men jag har ingen currency kvar alls. Det är därför jag ska grinda Dried Lake. Har sex tab fulla med oidentifierade lvl 60+ Rares, saknar tyvärr amuletter och ringar. Hade jag det så skulle jag ha 40+ Chaos orbs. Ska försöka grinda ihop 50 Chaos innan Breach, så jag kan köpa Astramentis.

Corrupted 6L kanske går för ~20c. Jag kikade på icke-corrupted med ilvl 80+ och där fanns inget under 30c.

Använd whispering essences på vita ringar och amuletter för att göra 1c-receptet (eller sälj dem ifall de blir bra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

25c? Det finns hur många bra 6L för under 20c, men jag har ingen currency kvar alls. Det är därför jag ska grinda Dried Lake. Har sex tab fulla med oidentifierade lvl 60+ Rares, saknar tyvärr amuletter och ringar. Hade jag det så skulle jag ha 40+ Chaos orbs. Ska försöka grinda ihop 50 Chaos innan Breach, så jag kan köpa Astramentis.

iLvl och corrupted spelar också roll på hur mycket det kostar. Tvivlar starkt på att de du såg var icke-corrupted, annars var de väldigt låg iLvl.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Man måste ju Vaal:a något vid slutet av ligan. Denna gång blev det min 723 DPS 6L Starforge.

Innan:

...

Efter:

Så förlorar man 20 exalts med ett klick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Man måste ju Vaal:a något vid slutet av ligan. Denna gång blev det min 723 DPS 6L Starforge.

Innan:
http://i.imgur.com/q4ZE8Ne.png

...

Efter:
http://i.imgur.com/hpaI6t6.png

Så förlorar man 20 exalts med ett klick.

ouch,

Permalänk
Medlem

@formerself Hur vågar du? Jag hade aldrig i mitt liv vaal'at nåt sånt värdefullt

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro