Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hotellfrukost

https://farm6.staticflickr.com/5751/30553886325_327e2b4e0f_c.jpg

... man behöver unna sig lite lyx i vardagen!

Sjysst!

Det jag dock(andreas) aldrig har förstått mig på är de (du?) som dricker sådär mycket till frukost. 1glas vatten, 1glas juice och lite te/kaffe på det?
jag dricker ett halvt glas juice till frukost och tycker det är lagom
Rinner det inte igenom?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av griid:

Sjysst!

Det jag dock(andreas) aldrig har förstått mig på är de (du?) som dricker sådär mycket till frukost. 1glas vatten, 1glas juice och lite te/kaffe på det?
jag dricker ett halvt glas juice till frukost och tycker det är lagom
Rinner det inte igenom?

Haha, och då är detta ändå bara första vändan!
Totalt blev det 2 glas vatten, 1 kopp te och 1 kopp kaffe.
Juice'en är egentligen inga glas, utan mer "shots" á 6-8cl totalt, så blev 2st sådana med.

.. jag dricker mycket vätska, det skall man.
Men frukosten idag var väl lite väl mycket kanske.
Normalt sett dricker jag 1-1,5 glas vatten + kaffe/te till frukost, men sedan häller jag i mig konstant under hela dagen. Ligger nog mellan 2-2,5l i snitt.

Och för att svara på din fråga; Mycket rinner väl igenom, men sedan skall man betänka att just på morgonen är kroppen uttorkad efter nattens sömn etc, så då kan den ta åt sig extra mycket - och vätska skall man som sagt ha mycket i kroppen.
Annars blir det huvudvärk, koncentrationssvårigheter med mera.

Vatten är liv.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Den funderar jag med köpa!

När du läst lite får du gärna återkoppla om hur den var/är!

Den är bra, i alla fall om man håller på med, eller använder, (skit)system

Permalänk
Medlem

Uppgraderade min Blue Spark till en Aston Origin, passade även på att byta ut mitt $15 eBay-stativ till ett Röde PSA-1.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Permalänk
Livsnjutare 😎

Måste ladda upp till S4 nu den 1'e Dec....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Roligt att se en annan Pentaxian på forumet.

Kört med Pentax digitala kameror sedan 2006 när K100D släpptes. Nyligen köpte jag K-1 som verkligen känns som en gedigen och högpresterande, behöver fortfarande lite mer tid med den innan jag vant mig vid alla inställningar och knappar som ändrats sedan K-5 som var min förra kamera.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Tappad på flaska för en vecka sedan. Fantastisk IPA

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av HerrNilsson:

Tappad på flaska för en vecka sedan. Fantastisk IPA

http://i.imgur.com/1BCd14b.jpg

Helt fantastiska !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick bli ett Define R5 när Inet hade lite rea på det!
Och även Battlefield 1, hade inte tänkt att köpa det ännu men när man kunde få det för 359 kr på ICA så var det på tok för svårt att motstå.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Visa signatur

feting dator

Permalänk
Medlem

Fick hem en liten läckerbit i förrgår!

(Acer Predator XB271HUA)

Låter imgur länken ligga så länge http://imgur.com/a/EkMr7

Länk
Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Fick bli ett Define R5 när Inet hade lite rea på det!
Och även Battlefield 1, hade inte tänkt att köpa det ännu men när man kunde få det för 359 kr på ICA så var det på tok för svårt att motstå.
http://i.imgur.com/CN4GUwr.jpg

Härligt!
Samma här, dock så har de inte ens packat mitt spel än haha. Sjukt långsamt. 4-8 dagar innan det går att hämta ut i butik tydligen.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

ASUS GTX 1080 kortet, nu bör BF1 rulla på fint.
http://imgur.com/a/HAqgF

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S CPU: Intel I9-9900K CPU Kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Elite RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB 3200MHz Grafik: ASUS TUF 3080SSD:Samsung 980 PRO NvMe Samsung EVO 840 250GB,850 EVO 500GB, 860 EVO 500GbHDD: Western Digital Caviar® Black 1TB 7200rpm PSU: EVGA Supernova 750W Skärm:ASUS ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

@Imaculent: Den där rekommenderar dom på mitt universitet att man ska läsa! Bra bok, har den själv!

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nya caps till mitt AMJ96. Classic Black från Originative.

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: OT, men vad har du för galen skärm?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hotellfrukost

https://farm6.staticflickr.com/5751/30553886325_327e2b4e0f_c.jpg

... man behöver unna sig lite lyx i vardagen!

Haha jag satt och tänkte visst fan är det där Havanna i Varberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Ganska säker att han har en X34. Tyckte jag såg det i någon annan tråd. Drömskärmen..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Jubileumsmästare

Delar till en ny dator.

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Wifi:

Skrivet av SunQ:

Ganska säker att han har en X34. Tyckte jag såg det i någon annan tråd. Drömskärmen..

Helt korrekt!, det är Acer X34
Recension utav Sweclockers själva finns här;
http://www.sweclockers.com/test/21394-acer-predator-x34-34-tu...

Postar även lite i den här tråden med; #16447953
Så där kan man se den tydligare, och även inslag utav lite starkare drycker

Visa signatur

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av molliz:

Haha jag satt och tänkte visst fan är det där Havanna i Varberg

Haha, jajjamensan! Been there?
Är väl en stammis där, puffar cigarrer och / eller åker dit för avkoppling eller bara få jobba i fred.

Det är något med der där stället som gör att man blir helt nollställd och neutral!
Känns som att man kommer utomlands!, love it!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@andreas_dock:

Jag bor i Varberg och var där så sent som i förrgår trevligt ställde det där! Dock synd att man inte får dricka i rökrummet längre =(

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av molliz:

@andreas_dock:

Jag bor i Varberg och var där så sent som i förrgår trevligt ställde det där! Dock synd att man inte får dricka i rökrummet längre =(

Ja det är ju en blandning utav paragrafer och lagtexter från Livsmedelsverket och Tobakslagen...
Kortfattat säger bestämmelsen; "Du skall icke njuta av två saker samtidigt, såsom alkohol och tobak!"

... typ

Aja, men då kanske vi ses nån gång?, alltid trevligt!
PM'a mig gärna så kan vi tjöta mer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ja det är ju en blandning utav paragrafer och lagtexter från Livsmedelsverket och Tobakslagen...
Kortfattat säger bestämmelsen; "Du skall icke njuta av två saker samtidigt, såsom alkohol och tobak!"

... typ

Ja det är en väldigt luddigt lag det där det konstiga är att man får dricka på utsidan

Ja vi kanske ses där nere någon gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Härligt!
Samma här, dock så har de inte ens packat mitt spel än haha. Sjukt långsamt. 4-8 dagar innan det går att hämta ut i butik tydligen.

Jag hade sån tur att det fanns på lager hos den lokala Ica Maxi, så bara att beställa och hämta ut

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

... typ

Lite OT, men den där lagen. Har inte det att göra med vilka rum/lokaler man har tillstånd att servera eller ha alkohol i?

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av ghollghost:

Lite OT, men den där lagen. Har inte det att göra med vilka rum/lokaler man har tillstånd att servera eller ha alkohol i?

Kan vara så med, inte 100 påläst.
Fick det bara förklarat snabbt utav restaurang och bar -chefen på Havanna.

Det berör ju typ ingen i detta land dessutom, för vilka andra ställen har röksalonger öppna för allmänheten utan krav på medlemskap etc. ?
Nu menar jag inte en sleten "rökhörna" utan en riktig salong som är avsett för ändamålet, speciellt då cigarrer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska byta ut min 1,5TB HDD till en på 6TB. Spel tar så mycket utrymme nu för tiden.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p