Permalänk
Medlem

@salar5555 jag hade varit väldigt intresserad av en bygglogg om du känner att du vill och har ork, skulle nog kunna vara kul för grabben att kolla på senare då han fått grejerna?

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Hej på er alla!
Ni som har läst här på tråden ser att datorn är fixad
Ni förstår inte hur otroligt stolt och glad jag är över att ni alla finns och hur engagerade ni är.
Ska strax berätta för tjejen vad Sweclockers medlemar har gjort för henne och hennes son
Ni som redan har skickat några delar, jag ska försöka se vad jag kan göra med de delarna och om jag får ihop något så kommer jag att skänka den till sjukhuset.

Ni behöver nu inte skicka mer grejer.
Jag har pratat med @salar5555 och han kommer att se till att tjejen grabb kommer få en fantastisk dator.

Åter igen, av hela mitt hjärta. Tusen tack!

Med vänliga hälsningar
Daniel

Permalänk
Skrivet av jolesson:

@salar5555 jag hade varit väldigt intresserad av en bygglogg om du känner att du vill och har ork, skulle nog kunna vara kul för grabben att kolla på senare då han fått grejerna?

Det låter som en bra ide och något jag lite hade planerat. Så fort jag sätter igång så gör jag en bygglogg på allting som ni kan följa det blir nog roligt för alla oss.

Skrivet av Burner72:

Hej på er alla!
Ni som har läst här på tråden ser att datorn är fixad
Ni förstår inte hur otroligt stolt och glad jag är över att ni alla finns och hur engagerade ni är.
Ska strax berätta för tjejen vad Sweclockers medlemar har gjort för henne och hennes son
Ni som redan har skickat några delar, jag ska försöka se vad jag kan göra med de delarna och om jag får ihop något så kommer jag att skänka den till sjukhuset.

Ni behöver nu inte skicka mer grejer.
Jag har pratat med @salar5555 och han kommer att se till att tjejen grabb kommer få en fantastisk dator.

Åter igen, av hela mitt hjärta. Tusen tack!

Med vänliga hälsningar
Daniel

Det är det absolut minsta jag kan göra för er efter allting som ni gått igenom och framförallt lillgrabben. Det finns för mycket dåligt som händer goda människor i världen, att kunna få möjligheten att kunna göra en liten skillnad gör att jag känner mig hedrad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Mycket fint av dig vation, Jag har dock nu beställt de flesta delarna till grabben i form av bland annat i5-6600k och även fått mycket fin hjälp med moderkortet av josefin på gigabyte. Det som nu behövs är bidrag i form av tangenbord, mus och headset. Chassi och nättaggregat och sleevade kablar är även det beställt

Mycket snällt av dig att bidrar med så mycket till killen.

@Aeig Skrev han kunde bidra med mus, tangentbord, headset. Hör med honom om han vill det fortfarande.

#16496530

Stor eloge till alla hjälpsamma personer och hoppas killen blir bättre.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av Burner72:

Hej på er alla!
Ni som har läst här på tråden ser att datorn är fixad
Ni förstår inte hur otroligt stolt och glad jag är över att ni alla finns och hur engagerade ni är.
Ska strax berätta för tjejen vad Sweclockers medlemar har gjort för henne och hennes son
Ni som redan har skickat några delar, jag ska försöka se vad jag kan göra med de delarna och om jag får ihop något så kommer jag att skänka den till sjukhuset.

Ni behöver nu inte skicka mer grejer.
Jag har pratat med @salar5555 och han kommer att se till att tjejen grabb kommer få en fantastisk dator.

Åter igen, av hela mitt hjärta. Tusen tack!

Med vänliga hälsningar
Daniel

Vet inte om du såg mitt inlägg men ta en titt på http://www.henriksuperman.se/ också och hänvisa andra föräldrar i samma situation till den sidan.

Ha det gott och hälsa grabben från oss alla! Kämpa vidare! Stort av dig att engagera dig för hans skull!

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
CPU: i7-2600K @ 3.4GHz MB: m-ATX Z77 Gigabyte G1.Sniper M3 Mem: Corsair Vengeance Low Profile 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING HDD: Samsung 840 SERIES 240 GB HDD: 2TB HDD Case: Fractal Design Arc Mini R2 PSU: CoolerMaster 620W OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Burner72:

Hej på er alla!
Ni som har läst här på tråden ser att datorn är fixad
Ni förstår inte hur otroligt stolt och glad jag är över att ni alla finns och hur engagerade ni är.
Ska strax berätta för tjejen vad Sweclockers medlemar har gjort för henne och hennes son
Ni som redan har skickat några delar, jag ska försöka se vad jag kan göra med de delarna och om jag får ihop något så kommer jag att skänka den till sjukhuset.

Ni behöver nu inte skicka mer grejer.
Jag har pratat med @salar5555 och han kommer att se till att tjejen grabb kommer få en fantastisk dator.

Åter igen, av hela mitt hjärta. Tusen tack!

Med vänliga hälsningar
Daniel

Skrivet av XPerion:

Mycket snällt av dig att bidrar med så mycket till killen.

@Aeig Skrev han kunde bidra med mus, tangentbord, headset. Hör med honom om han vill det fortfarande.

#16496530

Stor eloge till alla hjälpsamma personer och hoppas killen blir bättre.

Skrivet av Arbetshäst:

Vet inte om du såg mitt inlägg men ta en titt på http://www.henriksuperman.se/ också och hänvisa andra föräldrar i samma situation till den sidan.

Ha det gott och hälsa grabben från oss alla! Kämpa vidare! Stort av dig att engagera dig för hans skull!

Jag täntke starta en crowdfunding för tillbehör och spel till grabben. Tycker ni jag ska starta en separat tråd för detta eller köra direkt här ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burner72:

Hej på er alla!
Ni som har läst här på tråden ser att datorn är fixad
Ni förstår inte hur otroligt stolt och glad jag är över att ni alla finns och hur engagerade ni är.
Ska strax berätta för tjejen vad Sweclockers medlemar har gjort för henne och hennes son
Ni som redan har skickat några delar, jag ska försöka se vad jag kan göra med de delarna och om jag får ihop något så kommer jag att skänka den till sjukhuset.

Ni behöver nu inte skicka mer grejer.
Jag har pratat med @salar5555 och han kommer att se till att tjejen grabb kommer få en fantastisk dator.

Åter igen, av hela mitt hjärta. Tusen tack!

Med vänliga hälsningar
Daniel

Fan vad glad man blir SweC gör det igen.

Kör en bygglogg så vi får se vad communityn kan göra när den väl bestämmer sig för att göra något gott ?

ps. Länka killens Steam-acc eller Origin-acc så kan man gifta saker lagom till jul?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Riktigt fint gjort av alla inblandade.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

@salar5555: Du har PM ang. kringutrustningen.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag har pratat med två lyckliga människor idag
När jag berättade för tjejen vad ni alla har gjort så blev hon rörd och väldigt väldigt glad.
När hon gick in för att berätta för sin son så undrade han vad som stod på då hon hade tårar i ögonen.
Hon har varit inne här och läst vad ni är beredda på att ställa upp för en okänd människa och hon tycker att ni alla är helt fantastiska.
Jag pratade även med hennes son som ringde upp och han är överlycklig
Själv så har jag berättat för vänner och jobbarkompisar vad ni har gjort och känner mig väldigt stolt att tillhöra sweclockers gemenskap.

@Mithras @salar5555 @ItsLea @BadNewsBrod @jolesson
För ni som vill veta hans steam id så är jag lite osäker, hans steam id är hans namn. Men han har även ett nickname som han kan ändra.
Måste man uppge steam id eller räcker det med nickname? Om nickname fungerar så är det: bortaget då det verkar vara en annan användare
Om det inte fungerar så skickar jag ett pm med hans steam id.

Massor med hälsningar från oss alla
Daniel

Permalänk
Skrivet av Burner72:

Jag har pratat med två lyckliga människor idag
När jag berättade för tjejen vad ni alla har gjort så blev hon rörd och väldigt väldigt glad.
När hon gick in för att berätta för sin son så undrade han vad som stod på då hon hade tårar i ögonen.
Hon har varit inne här och läst vad ni är beredda på att ställa upp för en okänd människa och hon tycker att ni alla är helt fantastiska.
Jag pratade även med hennes son som ringde upp och han är överlycklig
Själv så har jag berättat för vänner och jobbarkompisar vad ni har gjort och känner mig väldigt stolt att tillhöra sweclockers gemenskap.

@Mithras @salar5555 @razzaj @BadNewsBrod @jolesson
För ni som vill veta hans steam id så är jag lite osäker, hans steam id är hans namn. Men han har även ett nickname som han kan ändra.
Måste man uppge steam id eller räcker det med nickname? Om nickname fungerar så är det: voliriez
Om det inte fungerar så skickar jag ett pm med hans steam id.

Massor med hälsningar från oss alla
Daniel

finns det nån bygglogg ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

finns det nån bygglogg ?

Inte ännu, men det kommer förhoppningsvis upp.
Vi måste ju ge @salar5555 en chance att få delarna först

Permalänk
Skrivet av Burner72:

Inte ännu, men det kommer förhoppningsvis upp.
Vi måste ju ge @salar5555 en chance att få delarna först

okej skummade igenom tråden trodde du skulle skruva ihop den.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Burner72:

Jag har pratat med två lyckliga människor idag
När jag berättade för tjejen vad ni alla har gjort så blev hon rörd och väldigt väldigt glad.
När hon gick in för att berätta för sin son så undrade han vad som stod på då hon hade tårar i ögonen.
Hon har varit inne här och läst vad ni är beredda på att ställa upp för en okänd människa och hon tycker att ni alla är helt fantastiska.
Jag pratade även med hennes son som ringde upp och han är överlycklig
Själv så har jag berättat för vänner och jobbarkompisar vad ni har gjort och känner mig väldigt stolt att tillhöra sweclockers gemenskap.

@Mithras @salar5555 @razzaj @BadNewsBrod @jolesson
För ni som vill veta hans steam id så är jag lite osäker, hans steam id är hans namn. Men han har även ett nickname som han kan ändra.
Måste man uppge steam id eller räcker det med nickname? Om nickname fungerar så är det: bortaget då det verkar vara en annan användare
Om det inte fungerar så skickar jag ett pm med hans steam id.

Massor med hälsningar från oss alla
Daniel

Skrivet av Grönahunden:

finns det nån bygglogg ?

Kommer upp så snabbt jag fått alla delar och på örjat bygget!

Skrivet av Burner72:

Inte ännu, men det kommer förhoppningsvis upp.
Vi måste ju ge @salar5555 en chance att få delarna först

Helt rätt!

Skrivet av Grönahunden:

okej skummade igenom tråden trodde du skulle skruva ihop den.

@Burner72 Fy fan vad kul att höra, det är sånt här som gör det värt det! Ser fram emot att få träffa honom och se hans blick när han får sin nya dator!

Permalänk
Medlem

Skicka mig hans steamid! Min son och jag har spel han kan få!

Permalänk
Inaktiv

Den här tråden visar upp så många fantastiska sidor hos så många människor. Keep it up och keep us posted

Permalänk
Medlem

Jag har en fysisk kopia av Mirror's Edge: Catalyst, om det är av intresse Ny och oöppnad. Skänkes, mao.

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Elgiganten

Halloj,

Säg till om ni behöver något från giggen! Kontakta mig via PM eller tråden.

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Haha, den var lite roligt faktiskt.
I ärlighetens namn ser jag inte poängen i att be om pengar på ett forum som SweC. Om du verkligen vill hjälpa grabben så håller du utkik efter begagnade delar här på marknaden och inväntar Black Friday. Att få hjälp med montering borde inte heller vara något problem.

Släng upp en annons här på forumet att du söker billiga komponenter. Du har ett jobb och tjänar pengar vad jag förstår?

Hur fan kan det här inlägget få "Bra inlägg" ?

Inte en enda gång har TS bett om pengar eller liknande, 100% erbjudande från folk.

I ärlighetens namn ser jag inte varför du är inne och skriver/kommenterar om du inte läser.

Bor också i Göteborgstrakten och kan assistera med bygge om så skulle behövas

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ceogar:

Hur fan kan det här inlägget få "Bra inlägg" ?

Inte en enda gång har TS bett om pengar eller liknande, 100% erbjudande från folk.

I ärlighetens namn ser jag inte varför du är inne och skriver/kommenterar om du inte läser.

Bor också i Göteborgstrakten och kan assistera med bygge om så skulle behövas

För man ska aldrig gå in blåögd och tro att allt som skrivs här på forumet är sanning. TS har förklarat sin situation och det hela verkar genuint, så inlägget jag skrev känns inte relevant längre såhär 4 (!) dagar senare. Du är lite sen.

Ser framemot en bygglogg senare och vad resultatet blev förövrigt.

Permalänk
Inaktiv

Vi har ett angenämt problem som @Burner72 uttryckte det.

Jag kollade inte av tråden så mycket efter jag erbjöd mig att kika hos mina kontakter om de vill hjälpa till, så jag missade helt att @salar5555 erbjöd sig att bekosta den själv. Det löste sig bra helt enkelt. Men trots detta ville fantastiska @Webhallen som jag hade en dialog med skänka grejer ändå!

Det innebär kort att det finns en till dator som ska skänkas

Jag tänkte lägga galleriprojektet "Datorer till välgörenhet" på hyllan ett tag, men det här får bli årets julprojekt istället.

Om ni har tips om någon som befinner sig i liknande situation så skicka PM eller skriv i tråden om ni önskar.

Bygget är i princip komplett så förhoppningsvis påbörjas loggen snart

Permalänk
Skrivet av anon193054:

Vi har ett angenämt problem som @Burner72 uttryckte det.

Jag kollade inte av tråden så mycket efter jag erbjöd mig att kika hos mina kontakter om de vill hjälpa till, så jag missade helt att @salar5555 erbjöd sig att bekosta den själv. Det löste sig bra helt enkelt. Men trots detta ville fantastiska @Webhallen som jag hade en dialog med skänka grejer ändå!

Det innebär kort att det finns en till dator som ska skänkas

Jag tänkte lägga galleriprojektet "Datorer till välgörenhet" på hyllan ett tag, men det här får bli årets julprojekt istället.

Om ni har tips om någon som befinner sig i liknande situation så skicka PM eller skriv i tråden om ni önskar.

Bygget är i princip komplett så förhoppningsvis påbörjas loggen snart

Har PMat dig 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Vi har ett angenämt problem som @Burner72 uttryckte det.

Jag kollade inte av tråden så mycket efter jag erbjöd mig att kika hos mina kontakter om de vill hjälpa till, så jag missade helt att @salar5555 erbjöd sig att bekosta den själv. Det löste sig bra helt enkelt. Men trots detta ville fantastiska @Webhallen som jag hade en dialog med skänka grejer ändå!

Det innebär kort att det finns en till dator som ska skänkas

Jag tänkte lägga galleriprojektet "Datorer till välgörenhet" på hyllan ett tag, men det här får bli årets julprojekt istället.

Om ni har tips om någon som befinner sig i liknande situation så skicka PM eller skriv i tråden om ni önskar.

Bygget är i princip komplett så förhoppningsvis påbörjas loggen snart

Kanon jobbat..
@Burner72: nämner ju att avdelningen killen skall till inte hade någon bra dator heller som kunde användas.
Så varför inte skänka denna till sjukhusets barncanceravdelning, så kan fler få glädjen att kunna spela under sin vistelse där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Kanon jobbat..
@Burner72: nämner ju att avdelningen killen skall till inte hade någon bra dator heller som kunde användas.
Så varför inte skänka denna till sjukhusets barncanceravdelning, så kan fler få glädjen att kunna spela under sin vistelse där.

Fick detta svaret av @anon193054 tidigare, är inte hela citatet. Men jag köper resonemanget helt och hållet

Skrivet av anon193054:

@Burner72:

Det är dessvärre rätt svårt att få skänka saker till olika sjukhus/organisationer. I stort sett alla jag pratat med vid tidigare projekt har begärt garantier eller support då det inte alltid är datorkunnig personal där. Jag kan förstå det, men av den anledningen och speciellt med jul i anstormning föreslår jag att vi väljer en privatperson.

Permalänk

Bygglogg för Simon skapad!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1453176-bygglogg-for-13...

Jag vill uppmana alla att skriva fina styrkeprd till honom i tråden då han kommer följa den! Jag pratade med TS idag och vi ska skapa ett steamkonto till honom där ni kan gifta spel för er som velat det!

Gå in i loggen och börja skriv!

Ni är bäst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burner72:

Fick detta svaret av @dix_xib tidigare, är inte hela citatet. Men jag köper resonemanget helt och hållet

Vad jag vet har alla sjukhus en IT avdelning

Finns ju Ronald Macdonald husen också där familjer med sjuka barn bor, kanske kunde glädja någon där?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MacAllan:

Vad jag vet har alla sjukhus en IT avdelning

Finns ju Ronald Macdonald husen också där familjer med sjuka barn bor, kanske kunde glädja någon där?

Klart de har det Men med det kommer det ofta IT-policies, en inköpsavdelning, en separat avdelning som ger support på specad hårdvara osv osv. Det finns säkert undantag men har testat ett par gånger och fått tack men nej tack till slut. På exempelvis mitt jobb tar inte IT i datorer som inte är inköpta via en speciell kanal

Om någon jobbar på eller känner till något ställe som hanterar donationer annorlunda så blir jag gärna motbevisad, men jag utgår just nu ifrån att vi skänker den andra datorn, såsom första, till en privatperson.

Permalänk
Medlem

Hade ni löst kringutrustning?

Jävligt bra jobbat utav alla inblandade!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Bygglogg för Simon skapad!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1453176-bygglogg-for-13...

Jag vill uppmana alla att skriva fina styrkeprd till honom i tråden då han kommer följa den! Jag pratade med TS idag och vi ska skapa ett steamkonto till honom där ni kan gifta spel för er som velat det!

Gå in i loggen och börja skriv!

Ni är bäst!

Vill han ha ett Steam konto med ca 150 blandade spel? ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊