Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha barn

Okey jag vet inte är djupt förkrossad just nu vet inte hur jag ska formulera mig riktigt.
Jag är 30 år och träffade världens pingla vi delade allt esport, Hockey, Fotboll, datorer fan hon gillade till och med att lira street fighter med mig.
Men hon vill ha barn NU jag vill inte ha barn för jag vet att det inte är rätt mot barnen jag är INTE stabil nog att vara farsa det passar inte mig trots min ålder vill jag fortfarande festa, resa och ha kul.

Jag har stabil inkomst jag köper aktier och köper prylar jag vill ha men försörja barn, jag vet inte om jag orkar det jag har sagt nej hur skulle ni ha gjort?

Ska jag stanna bara för att jag tycker om henne?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Hur länge har ni träffats?

Fick ett råd av en spelkompis för ett antal år sedan.. skaffa ALDRIG barn om du inte är 100% säker på att du kommer spendera resten av livet med den tjejen.

Prata med henne om hur du känner.?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

@crew seven:

Har du provat att diskutera saken med henne?

men det är ju bra att du inser att du inte vill ha barn, så du inte lämnar barn och tjej senare.

Hur länge har ni varit ihop? Lever ni ihop i något år så kommer säkert familjekänslan, och längtan efter en liten parvel man kan äga i spel i några år

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@crew seven: Om du inte vill ha barn så ska du inte ha barn och är det en deal breaker för henne så är det så!

Har du dock umgåtts med barn? Har du t ex en syster eller bror med barn? De kan vara rätt charmerande faktiskt! MEN det är ett 18års engagemang(oftast längre)

Permalänk
Medlem

Prata med henne och säg hur du känner. Antingen kan hon acceptera det eller så måste ni gå skilda vägar. Finns ingen annan bra lösning enligt mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det baseras på rädsla? Är du rädd för att ta hand om ett barn?

Frågan är egentligen Varför du är emot barn, inte att jag ifrågasätter just "valet att inte ha barn", däremot anledningen bakom.

Permalänk
Medlem

Skaffa inte barn mot din vilja, det är det viktiga. Var så rak och ärlig du kan när du pratar med henne om detta.

Tror du att det finns någon chans att du kan komma på andra tankar snart™? Hur länge har ni varit tillsammans? Om någon ska bryta förhållandet är det väl hon, ditt ansvar ligger i att prata med henne om hur du känner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Hur länge har ni träffats?

Fick ett råd av en spelkompis för ett antal år sedan.. skaffa ALDRIG barn om du inte är 100% säker på att du kommer spendera resten av livet med den tjejen.

Prata med henne om hur du känner.?

Skrivet av moonblase:

@crew seven:

Hur länge har ni varit ihop? Lever ni ihop i något år så kommer säkert familjekänslan, och längtan efter en liten parvel man kan äga i spel i några år

Vi har varit tillsammans i lite över ett år nu och hon stressar lite känns det som.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Hela grejen med att skaffa barn är jäkligt skrämmande ibland, man har helt plötsligt ansvar för ett annat liv. För min del så är mina barn det bästa som har hänt mig, när jag är på jobbet och tänker på att jag snart får komma hem till min familj så spritter det i hela mig och då älskar jag mitt jobb så det är inte det.

Givetvis skall du inte skaffa barn om du inte vill men tro inte att livet tar slut så fort du får barn, det börjar!

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk

Finns nog extremt få män som VILL ha barn. För kvinnor däremot så finns det en längtan som nog män inte kan förstå riktigt. Män vill inte ha barn förrän barnet har kommit till världen, då faller bitarna på plats, för kvinnan är bitarna redan där, något som måste uppfyllas.

Har f.ö inte barn själv, men jag har flera i min umgängeskrets som fått barn sent i livet (en så sent som 51), de har alla önskat att det inte varit så dumma utan istället lyssnat på sin tjej tidigare i livet.. Att välja festa, "leka" (datorspel osv) och resa före barn, ja, det är väl ganska exakt så vi män resonerar, tills vi får barn och tar oss för pannan typ

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Att sätta ett barn till detta samhälle, nej tack. Vore bara elakt mot barnet/barnen.

Svårt det där när en partner verkligen vill och den andra känner sig tveksam.
Går ju inte riktigt att testa sig fram heller och det är nog en av livets svåra frågor.
Lätt hänt att det blir deppigt och bråkigt om tjejen inte får sin vilja igenom men samtidigt vill man ju inte skriva upp sig på något om man själv inte känner sig redo.

Svårt, svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiGrip:

Hela grejen med att skaffa barn är jäkligt skrämmande ibland, man har helt plötsligt ansvar för ett annat liv. För min del så är mina barn det bästa som har hänt mig, när jag är på jobbet och tänker på att jag snart får komma hem till min familj så spritter det i hela mig och då älskar jag mitt jobb så det är inte det.

Givetvis skall du inte skaffa barn om du inte vill men tro inte att livet tar slut så fort du får barn, det börjar!

Tack för en mycket bra Poäng jag skulle vilja kanske vänta några år men då kanske det är försent för tjejen jag vet inte så jävla svår fråga hon vill liksom NU

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Okey jag vet inte är djupt förkrossad just nu vet inte hur jag ska formulera mig riktigt.
Jag är 30 år och träffade världens pingla vi delade allt esport, Hockey, Fotboll, datorer fan hon gillade till och med att lira street fighter med mig.
Men hon vill ha barn NU jag vill inte ha barn för jag vet att det inte är rätt mot barnen jag är INTE stabil nog att vara farsa det passar inte mig trots min ålder vill jag fortfarande festa, resa och ha kul.

Jag har stabil inkomst jag köper aktier och köper prylar jag vill ha men försörja barn, jag vet inte om jag orkar det jag har sagt nej hur skulle ni ha gjort?

Ska jag stanna bara för att jag tycker om henne?

Prata med henne. Kan ni inte prata om det så är inte relationen mogen nog att överleva speciellt länge. Kommunikation är det viktigaste man kan ha mellan sig (förutom faktumet att man älskar varandra) och det som kommer göra att ni antingen lever tillsammans i resten av era liv eller inte.

Hur gammal är kvinnan? Jag tycker inte att man ska skaffa barn om man är äldre än 40 av den enkla anlednignen att människor börjar dö runt 60 års ålder och att det helt enkelt inte är schysst att göra så mot sina barn. Sen så väljer ni själva när det känns som att det är försent givetvis. Men tala med henne om det.

Som sagt, klarar inte relationen att ni pratar om det och att du säger nej så ska ni antagligen inte skaffa barn tillsammans. Jag vet dock inte hur er situation ser ut eller vilka människor ni är så jag kan bara ge en väldigt generell åsikt baserat på en väldigt generell fråga.

Oavsett så önskar jag er relation en ärlig chans och mycket lycka! Det är ett stort steg att skaffa barn och mycket ansvar och kärlek behövs för att det ska gå bra.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

Vi har varit tillsammans i lite över ett år nu och hon stressar lite känns det som.

Lite för kort tid (tycker jag) för att skaffa barn tillsammans med någon. Du vet ju inte vad du känner om ett par år och om det är rätt person så brukar sådant lösa sig i slutändan ändå - dvs ett gemensamt beslut.

Permalänk
Medlem

Enda jag ångrar är att jag inte skaffa barn tidigare. Fick första vid 33 vilket enligt mig är alldeles försent. Du kommer förmodligen aldrig riktigt vara förbered på barn, men det är verkligen inget att vara rädd för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Tack för en mycket bra Poäng jag skulle vilja kanske vänta några år men då kanske det är försent för tjejen jag vet inte så jävla svår fråga hon vill liksom NU

Jag skulle vilja påstå att hela prioriterings grejen (resa, festa osv) är ovidkommande, den enda som spelar roll är om du kan tänka dig ett liv med tjejen och att ni har en stabil relation. Förutsatt att du inte är 50+ så kommer du ha gott om tid för att resa, festa osv när barnen är äldre.

Jag är 32 år och har 2 barn, en dotter på 5 år och en son på 9½ mån och all den kärlek och lycka som man får ta del av varje dag trumfar alla resor och partyn man eventuellt "missar".

Om du känner att du kan tolerera din kvinnas närvaro hela ditt liv så skulle jag omvärdera tveksamheten till barn och iaf ge det en chans och tänk positivt, men jag vet hur otroligt främmande och overkligt det ens är att tänka sig in i rollen som pappa.

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Hur länge har ni träffats?

Fick ett råd av en spelkompis för ett antal år sedan.. skaffa ALDRIG barn om du inte är 100% säker på att du kommer spendera resten av livet med den tjejen.

Prata med henne om hur du känner.?

Väl talat, dessvärre känns det oroligt svårt i dagens samhälle med tanke hur ytligt allt har blivit och hur ett seriöst förhållande ska funka...med de sagt är det inte omöjligt ändå men man kan alltid hoppas.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv

@crew seven: Man skaffar inte barn eller diskuterar saken när man har varit tillsammans i ett år.

Ett år är ingenting, förmodligen börjar din tjej känna sig gammal och ser dig som ett riktigt klipp och vill nu stadga sig. Ut och festa, lev ditt liv på dina villkor så som du säger att du vill. Skit i barn bara en massa jobb och restriktioner på vad du får eller inte får göra när du väl blivit pappa.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju tillägga att för våran del så har åldern ingen betydelse men för kvinnor så har dom ett "bäst-före" datum så det i kombination men att hon förmodligen vill spendera sitt liv med dig gör att hon vill skaffa barn nu. Sen så kräver det en del energi så det är fördel att inte vara en gamma gubbe hehe

Hur gammal är du förresten?

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem

Största frågan borde vara tjejs ålder.
Är hon 25? Absolut ingen brådska.
30? OK, fortfarande massor med tid.
35? Sista chansen! Seriöst. Om du vet att du inte vill ha barn, avsluta förhållandet så tjejen har möjlighet att skaffa en familj.

Permalänk
Medlem

Att en tjej runt 30 tänker på barn är ju inte direkt konstigt. Runt 30 så börjar ju många känna att det är dags och gå framåt, man har redan hängt x antal år på krogen, haft ett par förhållanden osv. Sen spelar ju den biologiska delen in också.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem

Sitter och bölar här nu tack för alla svar

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Du får aldrig tvinga dig själv till att ha barn om du inte vill det. Försök verkligen förklara situationen för henne och prata om det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Största frågan borde vara tjejs ålder.
Är hon 25? Absolut ingen brådska.
30? OK, fortfarande massor med tid.
35? Sista chansen! Seriöst. Om du vet att du inte vill ha barn, avsluta förhållandet så tjejen har möjlighet att skaffa en familj.

30 år är tjejen.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

Vill du inte så vill du inte..

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 8år..Vi båda säger nej till att skaffa barn..varför? Vi har inte hunnit leva vårat liv ännu, jag är 30år och hon är 31år gamla..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

30 år är tjejen.

Ok, ingen brådska då.
Om tjejen skulle känna att det är en dealbreaker några år framöver finns fortfarande massor av tid att skaffa på annat håll.

En fråga du kan fråga henne är varför hon vill ha barn? Vill inte uppmana till att vara barnlös, men med tanke på hennes ålder så har säkert flera av hennes kamrater/kollegor skaffat familj vilket lätt skapar ett vill-ha behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Människan måste skaffa barn för att det skall finnas människor, varför skall just ni inte bidra till att vi finns? Och, nej, ni är inte odödliga. Individens liv är kort, även om det inte verkar så när man är 20-30 och har "massor av år kvar". En hint: det går fort, rasande fort.

Det är ju knappast så att vi behöver mer människor på jorden. Om man inte vill ha barn så ska man inte skaffa barn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@crew seven: Du är 30 år gammal, du har festat halva ditt liv liksom. När ska du bli vuxen?
Precis som du är jag 30 år gammal. När jag var yngre ville jag såklart ha barn "men inte riktigt än". Hade inte min sambo tagit tag i saken och sagt nu blir det barn hade det nog aldrig blivit av ska jag säga.
Varje steg man tar; sluta med preventivmedel, graviditet, ultraljud allt känns obehagligt och man vill inte. Men just den där stunden när man sitter med bebisen i famnen första gången gör allt en 180graders sväng och allt känns bara så jävla rätt.
Jag tror att du bara är skraj, och det är fullt normalt.

Det finns ett talesätt:
En kvinna blir en mamma när hon är gravid, en man blir pappa när barnet föds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

En fråga du kan fråga henne är varför hon vill ha barn? Vill inte uppmana till att vara barnlös, men med tanke på hennes ålder så har säkert flera av hennes kamrater/kollegor skaffat familj vilket lätt skapar ett vill-ha behov.

Tack bra input jag är ju fortfarande spontan av mig också därför det inte känns rätt, jag kan få för mig att dra till Southampton en snabbis för att kolla fotboll då kan jag inte göra det lika lätt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Min fru ville inte ha barn. Honär nu bästa mamma till 2 tjejer i världen.
Så enkelt är det. Festa, spela, resa, allt er möjligt, med barn också. Kanske inte lika mycket som för, men allt är fortfarande möjligt.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W