Macbook Pro 2016 is coming

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Jag var väl mer inne på att man kan skippa adaptern/hubb och köra på en ren bildkabel istället. Men tydligen är det en del som vill ha adaptrar/hubbar även när man är ute och då finns det ju andra val, som du tagit upp..

Har inte lagt ner någon större tid på att söka, så tog några bland de första jag hittade... Men som sagt det finns många fler ställen att hitta dessa på.

Fast grejen är då att man behöver en USB-C till DisplayPort, en USB-C till HDMI, en USB-C till DVI och en USB-C till VGA-kabel om man gör på det sättet, vilket man knappast vill bära med sig. Kör man utan kablar kan man köpa en adapter som har DP, HDMI, DVI och VGA eller att man kör ett par olika USB-C-adaptrar (t.ex. en USB-C till DP och en USB-C till HDMI om man skippar VGA) och sen bildadaptrar på det.

Att dra fram en lång kabel plus en könbytar-adapter känns inte särskilt smidigt. Kablar bör väl ändå finnas i konferensrummen och på arbetsplatsen/skrivbordet. Gäller det hemma så är bildkabel mer flexibel och kan anslutas till olika prylar även de som inte har USB-C med Alt-mode. Kablar är också något man ofta redan har. Att ersätta tillbehörs kablar från Typ-A till Typ-C (Lightning till USB-C, microUSB till USB-C, USB-C till USB-B eller USB-C till USB-A o.s.v.) är inte riktigt samma sak och när det gäller olika bildanslutningar är det ju adaptrar i vilket fall som helst även om de har en kabel.

Permalänk
Medlem

Förstod inte vad du syftade på med den videon?

Skrivet av Petterk:

Menar du nätkabeln/förläningskabeln så får man köpa den separat.

Tveksamt om man behöver köpa den, kolla denna videon: https://youtu.be/zkOKtwiceVw?t=1m30s
Jag undrar om någon som fått sin Mac har kollat detta

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Roshag:

Förstod inte vad du syftade på med den videon?

Tveksamt om man behöver köpa den, kolla denna videon: https://youtu.be/zkOKtwiceVw?t=1m30s
Jag undrar om någon som fått sin Mac har kollat detta

Han driver bara med dig, det följer inte med någon.

Gott om folk har fått MBP13 utan Touch-Bar. De med Touch-Bar ska väl börja skeppas nu också.

Permalänk

Jag har en MBP från tidigt 2014, har alltid velat gå en storlek mindre och köra på 13" i stället. känns det värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av studiox_swe:

Länka gärna till ett test med IOMeter, vad Apple ger för resultat får stå för dom..
Samsung fixar 2.7 och bevisat med IOMeter. http://www.nordichardware.se/test/test-samsung-960-pro-varlde...

512GB versionen verkar klara 2650MB/s läs och 2033MB/s skriv. Sannolikt presterar 1TB och 2TB versionerna ännu bättre. Så har det i vart fall varit tidigare. Ska bli intressant att se när någon testar dem.

https://www.youtube.com/watch?v=pbDCq36tLm8#t=1m10s

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Nu har iFixit skruvat isär och analyserat 15" modellen av nya Macbook Pro.

https://www.ifixit.com/Teardown/MacBook+Pro+15-Inch+Touch+Bar...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Delerium:

512GB versionen verkar klara 2650MB/s läs och 2033MB/s skriv. Sannolikt presterar 1TB och 2TB versionerna ännu bättre. Så har det i vart fall varit tidigare. Ska bli intressant att se när någon testar dem.

https://www.youtube.com/watch?v=pbDCq36tLm8#t=1m10s

Tyvärr verkar alla bara testa hastigheten för sekventiell läsning och skrivning på Mac:arna. Eller har någon lyckas hitta ett test på 2016 MBP med relevant data, d.v.s. främst läsprestanda av små filer vid ködjup 1!

En sak som i.o.f.s. är lätt att ändra, men som man ändå undrar lite hur de kom fram till var en bra idé är att "rekommenderad upplösning för skärmen" är numera INTE motsvarande 200 % zoom. 13" kör motsvarande 1440x900 medan 15" kör motsvarande 1680x1050, något som fungerar helt OK men jag tyckte ändå text och liknande var märkbart skarpare på 13" när man ändrade till motsvarande 1280x800 (vilket är exakt hälften av skärmens 2560x1600).

En annan effekt av denna ändring är att on-screen prestanda för 15" är i princip identisk med 2015 år modell om man kör med förval skärmupplösning. Vidare presterar 2016 års 15" och 13" relativt nära varandra om båda kör sin standardupplösning enligt dessa tester

Dold text

Verkar också som MBP 13" escape (bas-modellen) överlag presterar extremt nära 13" MBP med Touch Bar. Men MBP-escape har fördel med bättre batteritid (och gissningsvis tystare, men har inte sett något test som specifikt testar det ännu).

Ars Technica kunde aldrig se att MBP escape någonsin throttlade när man gjorde något som var CPU-tungt. Även när man körde spel och liknande där både GPU och CPU jobbade verkar 15 W TDP inte vara något relevant hinder.

I avsaknad av vettiga test får man "go low" och titta på Geekbench (Geekbench 4 är ändå en liten förbättring över tidigare versioner). De två 13" modellerna ligger extremt nära varandra, 13" MBP escape verkar faktiskt ha något lägre latens mot RAM

I enkeltrådprestanda skiljer det faktiskt väldigt lite mellan 15" MBP och 13" MBP escape, så i praktiken kommer dessa två maskiner prestera väldigt nära varandra i majoriteten av fallen.

Vad det gäller compute är återigen 15 W modellen som imponerar mest. 15" modellen med Polaris 455 är faktiskt inte ens dubbelt så snabb, då har ändå enbart dGPU-delen en TDP som är två-tre gånger högre än CPU+GPU i MBP escape.

Dold text

För egen del blir det en 13" MBP utan touch-bar (med escape-knapp) om det överhuvudtaget blir en MBP! Det trots att jag inte har problem med priset, av det som kommit fram tycker jag helt enkelt 13" basmodellen är den bästa varianten (den går tyvärr ändå loss på ~21 k med 16 GB RAM och 512 GB disk...).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Går tydligen att spela Doom på Touch Baren

https://www.youtube.com/watch?v=GD0L46y3IqI

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har klämt på den nya 15" än? Var inne på elgiganten igår men de hade inga nya, fastän deras sida sa prelininärt datum igår. Visserligen stod det samma sak för ett tag sen

Permalänk
Medlem

Jag fick min 13" idag. Va väldigt orolig över tangentbordet och även om det ev kommer ta ett par dagar att bli van med det så känns de ganska gött.
Touchbaren använder jag väl inte jätte mycket då det inte kommer naturligt men det är väl en vanesak framöver.
Byggkvaliten är lika bra som dom alltid är på mac. Displayen vet jag inte om ja märker så jättestor skillnad på mot min gamla rMBP late 2012.
Den blev lite jumen när jag höll på att tanka ner en del program och installerade samtidigt men det var inget mot vad min gamla hade blivit i samma läge.
Samtidigt som jag skriver detta tycker jag nästan tangentbordet är skönare än min gamla pro också.
Hoppas fler få känna på den snart...

Tillägger att trackpaden är väldigt stor. Har lite svårt för det just nu då jag har en tendens att lägga handflatan nere i ena hörnet samtidigt som jag använder den.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Macbook Pro 15" med Radeon Pro 460 verkar fungera hyfsat att spela på även om det inte är en optimal speldator. De flesta nya mer krävande spel så som GTA V, Battlefield 1, Witcher 3 & Tomb Raider är spelbara i 1080p medium.

Visa signatur

Permalänk

Jag köpte ursprungligen en Havit hub men usb c kabeln som ansluts till datorn är otroligt dumt konstruerad. Kabeln var nämligen ordentligt böjd när jag öppnade förpackningen och eftersom kabelhöljet inte är elastiskt hade kabeln fått ett rejält veck, risken är stor att den går sönder i framtiden så därför åker den tillbaka.

Efter lite övervägande har jag förbokat Usb C huben "Arc hub" som släpps i januari. Jag hoppas och tror den ska hålla den kvalité som de förespråkar. Vilka tillbehör kommer ni skaffa till er nya MBP?

Visa signatur

Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-U12A | G. Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz | ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC V2 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1+4TB | Seasonic PRIME Ultra 1000W Platinum | Fractal Design Define R6 USB-C | Xtrfy H1 Headset |VORTEX TAB 75 PBT, Cherry MX Brown| ASUS ROG Swift PG279Q 165hz IPS 27"

Permalänk
Medlem

@stefolsson: Den såg riktigt trevlig ut.
Just nu har jag enbart beställt hem apples egna tillbehör, usb-c till -a och den större dongeln med hdmi, usb och usb-c.
Tror inte ja kommer behöva så mycket mer än dongeln när jag är hemma. Använder aldrig usb eller liknande längre.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop

Permalänk

@ddog: Ja jag tycker också Arc hub verkar vara bra. The Verge och BGR har skrivit om den. Den kostar lite över 1000 lappen så det är ingen direkt billig usb c hub men tillverkarna verkar göra den av god kvalité, vilket jag av erfarenhet föredrar.
Själv använder jag ibland fortfarande ett mekaniskt tangentbord och en extern mus med sladd, samt en extern bildskärm vilket gör att en hub som har alla uttag skulle vara perfekt.

Visa signatur

Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-U12A | G. Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz | ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC V2 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1+4TB | Seasonic PRIME Ultra 1000W Platinum | Fractal Design Define R6 USB-C | Xtrfy H1 Headset |VORTEX TAB 75 PBT, Cherry MX Brown| ASUS ROG Swift PG279Q 165hz IPS 27"

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Ok, jag håller med dig om Apples strategi och det inte finns något bra val för oss mer vanliga datanördar med begränsad ekonomi.

Men vi går emot en utveckling att allt mer körs på en annan dator från ens webbläsare och hårdvaran i ens dator inte är så viktig, mer än att skärm, tangentbord, pekplattan etc ska vara riktigt bra. Vilket enligt många Apples Macbook är överlägsen konkurrenterna på, huruvida det nu stämmer?
Så jag tror att den stora skaran idag kan klara sig på begränsad datakraft som macbook air och den vanliga har. Pron är som namnet antyder till för Pro och de kan betala därefter.

Samma sak gäller för övrigt mobilerna, inget snack om saken iPhone är bra, men de kostar därefter. Nå jag tror många kommer köpa pron ändå, extrem skolrabatt och företagsdatorer gör en del.

Sedan är det skillnad på kvalitet på datorer. När jag fick min arbetslaptop som kostade runt 35000:- så köpte jag samtidigt en billig konsument för 15000kr som hade snarlika prestanda, arbetsdatorn har jag använt dygnet runt i över 3år, min privata knappt något och den är hur sleten som helst.
Där min poäng är att macar har bra kvalite och handlar det om en dator för professionellt bruk så är 30 000kr för en arbetsdator inte så mycket pengar att lägga ut om den fungerar bra.

Det handlar inte ens om huruvida man har begränsad ekonomi eller inte enligt mig. Jag är sugen på en ny Macbook Pro och skulle ha råd med nya utan problem men jag känner helt enkelt att den inte är värd priset. Då köpte jag ändå Macbook Air när andra generationen kom (som var väldigt mycket förbättrad jämfört med första versionen). Den gick på 18000 år 2008 men då fick jag SSD när det var sjukt nytt och en fantastisk dator som ersatte min enkla vita Macbook från 2006 tror jag den var. Skulle jag köpa nya Macbook Pro (helst versionen utan touchbar om den fanns med TouchID då jag har noll intresse av touchbar) så skulle det vara en ganska marginell uppgradering över min Macbook Pro retina från 2013 som jag har idag. Den nya är helt enkelt inte värd priset (enligt mig och många andra). Sen spelar ju dålig dollarkurs in också, så inte bara Apples fel.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av Forza1:

Folk köper Windows datorer då det är mycket bättre förhållande till pris/prestanda jämfört med t.ex en Macbook, det är just därför många fler kör på Windows dator än en Macbook eller iMac.. varför skulle man vilja betala 20.000 kr för en Macbook när du kan få en likvärdig dator på Windows sidan för 6-8000 kr?

IBM håller inte med dig utan byter från Windowsdatorer till Macdatorer för sina anställda då det sparar dem $543 per användare och bytt dator över 4år. http://m.nasdaq.com/article/ibm-shocker-switching-to-apple-in...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Men då inkluderar du alla versioner av Apples operativsystem.. Kanske ska inkludera alla träffar från Win95-Win10?

Sen att den visar en badboll, behöver inte vara att den har hängt sig. Den är som timglaset i Windows, som visar att datorn jobbar med något..

Exakt. Motsvarigheten till BSOD hos Mac är Kernel panic. Har jag sett kanske 2ggr sedan jag skaffade Mac 2006. Båda gångerna hårdvarufel. https://duckduckgo.com/?q=kernel+panic+mac&iax=1&ia=images

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

@stefolsson: du får göra en recension på den när du väl fått den. Tyckte den va ganska estetiskt tilltalande så hade passat bra på skrivbordet. Även om 1k är lite väl mycket för stunden.

Visa signatur

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Delerium:

Macbook Pro 15" med Radeon Pro 460 verkar fungera hyfsat att spela på även om det inte är en optimal speldator. De flesta nya mer krävande spel så som GTA V, Battlefield 1, Witcher 3 & Tomb Raider är spelbara i 1080p medium.

https://www.youtube.com/watch?v=4vt-dtHd3ks

Med tanke på att Radeon Pro 460 är toppmodellen för 15" MBP och att den är nästan dubbelt så snabb som instegsmodellen, Radon Pro 450 så känns det som visas i videon inte jättebra när man ser hur 860M/960M presterar i samma titlar.

30-35 FPS i BF1, 1920x1080 ultra
60-70 FPS i GTA V, 1920x1080 medium

Är inte riktigt på det klara med hur 460 teoretiskt står sig mot 860M/960M, men med tanke på att de senare två är ungefär dubbelt så snabb som 750M som satt i 2013 års 15" MBP känns det som 2016 års modell står ungefär på samma punkt (i alla fall om man väljer 450).

Nu köper väldigt få en MBP för att spela, man är just därför det var väldigt trevligt att kunna välja 15" modellen utan dGPU tidigare. Utan dGPU kostar maskinen mindre, får längre batteritid samt låter mindre och Iris Pro är ändå mer än nog för "vanlig" användning.

Har inget problem med att man gått all-in på USB type C, känns tvärt om rätt trevligt att ha tillgång både till USB 3.1, Tunderbolt 3 samt DP trots relativt lite utrymme. När man kopplar in saker så blir det ju sladdar oavsett, så en liten dongel på sladden gör varken till eller från för min del.

Ser tangentbordet som största problemet... Är det några fler som testat? I så fall, åsikter? Har testat lite mer, testade också Surface Pro 4 med "Signature Type Cover" sida vid sida med en 13" MBP. Måste tyvärr säga att jag föredrar type cover över MBP (och då älskade jag gamla MBP tangentbordet, har faktiskt ett externt MBP-tangentbord sådant till min stationära speldator som detta skrivs på...)

Dold text
Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

@Yoshman: Har använt min i ca 5 dagar nu och första dagen ca 7 timmars användning höll ja på att fundera på om ja skulle returnera den.
Andra dagen började det kännas naturligt.
Idag när jag använder min gamla rMBP så känns det tangentbordet inte alls lika skönt. Om du skulle använda den ett par dagar tror jag du skulle uppskatta det mer. Läs många recensioner om folk som provat det i någon butik eller ett par timmar som inte är nöjda men läser du om dom som har haft den ett längre period är det inte många som är missnöjda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har det kommit fram att TB3 till TB2-adaptern inte fungerar som ren DisplayPort, men fungerar med exempelvis Apple Thunderbolt Display och bör fungera med gamla TB2-dock:or då den tunnlar DP över Thunderbolt. Sen fungerar den åt båda hållen, alltså köra TB3-prylar i TB2-datorer. Så ändå en rätt smidig adapter om man har TB2-tillbehör eller planerar att köpa TB3-tillbehör till sin TB2-dator. Kostar inte mycket nu när den är nersatt i pris.

När det gäller video-utgångar så vore en USB-C till DisplayPort-adapter som stödjer DP++ rätt optimalt, men inte säker på att det finns. Med DP++ räcker ju passiva mDP-adaptrar till DP, HDMI och DVI-D-SL, som man t.o.m. skulle kunna använda på sin stationära.

Permalänk
Medlem

Idag kom min 2016 utan touch bar hem! Senast jag använde Mac var jag nog ungefär 5 år gammal och då var det inget mer än en dator. Förhoppningsvis blir jag nöjd !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här på jobbet har de hel del problem med USB-C adaptrar(original) som hänger hela datorn. Datorn kan ej startas ifrån sleep mode ifall den externa skärmen är ansluten och ibland går det inte att logga in.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MPG X870E CARBON WIFI | 9950X3D | 3080 Ti TUF OC | 48GB DDR5 8000MHz | 2x 990 Pro 2TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Se om det kanske får bli en 2016-modell i alla fall.
Ställde in mig ordentligt på en 15" mid 2015 istället, med dGPU. Meeeeen, verkar som att alla enheter som ska trillar in i lager är modeller utan dGPU
Då är ju bara frågan hur pass skillnaderna är mellan 450, 455 och 460

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roshag:

Idag kom min 2016 utan touch bar hem! Senast jag använde Mac var jag nog ungefär 5 år gammal och då var det inget mer än en dator. Förhoppningsvis blir jag nöjd !

Hur känns den nu när ett par dagar gått? Funderar lite på vilken jag vill ha mellan MBA och MbP. Utan touch bar såklart, pengar är inget problem men det ska inte bli löjligt dyrt
// kasper

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Sonywalk:

Då är ju bara frågan hur pass skillnaderna är mellan 450, 455 och 460

Vad jag sett och läst är i alla fall 460 totalt pengarna i sjön. I teorin ska den konfigurationen vara dubbelt så snabb som 450, i praktiken skiljer det väldigt lite då 460 ofta trottlar i spel.

Man hade exakt samma problem med M370X i förra årets modell, d.v.s. kretsen presterade inte alls på den nivå den borde i spel då kylningen inte räckte till.

Har själv problem med att den GTX 750M som sitter i min 15" XPS trottlar. När det händer blir det totalt ospelbart, bästa "tricket" jag hittat är att klocka ner GPUn så mycket som det är möjligt med MSI Afterburner. Lägre genomsnittlig FPS, men är en långt bättre upplevelse.

Problemet är formfaktorn: inte ens förra generationen 15" MBP (eller XPS15) är tjocka nog att husera en vettig kylning för en dGPU på 30-50 W. Denna generation 15" MBP är varken lämplig för en ~35 W GPU eller 45 W CPU, under hård långvarig last så trottlar båda.

Så om något är nog 450 ett bättre val än de två andra, den har TDP <35 W (mer precis än så är varken Apple eller AMD, 450 drar mindre än 455/460 och dessa har 35 W TDP) och tittar man på spelresultat prestera den någonstans mellan 940M (som ungefär matchar GDDR5 versionen av 750M som sitter i 2013 års MBP) och 950M.

Enda av 2016 år MBP som har kretsar anpassade till formfaktorn är 13" modellen utan TouchBar. 15 W TDP är rimligen för den formfaktorn. Om det blir en ny MBP så blir det just den för mig. Ser inte alls ut att vara någon relevant skillnad i prestanda mellan de två 13 modellerna, 28 W TDP är för mycket får en så tunn 13 laptop. En 28 W CPU hade varit lämpligt för 15 modellen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Vad jag sett och läst är i alla fall 460 totalt pengarna i sjön. I teorin ska den konfigurationen vara dubbelt så snabb som 450, i praktiken skiljer det väldigt lite då 460 ofta trottlar i spel.

Man hade exakt samma problem med M370X i förra årets modell, d.v.s. kretsen presterade inte alls på den nivå den borde i spel då kylningen inte räckte till.

Har själv problem med att den GTX 750M som sitter i min 15" XPS trottlar. När det händer blir det totalt ospelbart, bästa "tricket" jag hittat är att klocka ner GPUn så mycket som det är möjligt med MSI Afterburner. Lägre genomsnittlig FPS, men är en långt bättre upplevelse.

Problemet är formfaktorn: inte ens förra generationen 15" MBP (eller XPS15) är tjocka nog att husera en vettig kylning för en dGPU på 30-50 W. Denna generation 15" MBP är varken lämplig för en ~35 W GPU eller 45 W CPU, under hård långvarig last så trottlar båda.

Så om något är nog 450 ett bättre val än de två andra, den har TDP <35 W (mer precis än så är varken Apple eller AMD, 450 drar mindre än 455/460 och dessa har 35 W TDP) och tittar man på spelresultat prestera den någonstans mellan 940M (som ungefär matchar GDDR5 versionen av 750M som sitter i 2013 års MBP) och 950M.

Enda av 2016 år MBP som har kretsar anpassade till formfaktorn är 13" modellen utan TouchBar. 15 W TDP är rimligen för den formfaktorn. Om det blir en ny MBP så blir det just den för mig. Ser inte alls ut att vara någon relevant skillnad i prestanda mellan de två 13 modellerna, 28 W TDP är för mycket får en så tunn 13 laptop. En 28 W CPU hade varit lämpligt för 15 modellen!

Tack för den upplysningen!! 450-versionen verkar ju då vara ett rimligare val. Sparar några slantar och dGPU vill jag ju mest ha för de få gånger jag spelar nått(även om den kommer till nytta vid andra tillfällen också), och det borde ju vara en bra uppgradering från integrerade grafiken på min 13" mid 2014 liksom i alla fall. Ska väl avvakta ett tag i alla fall, batteriproblemen många(eller några kanske, de som är missnöjda skriker ju högst) upplever är lite avskräckande.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av kasler:

Hur känns den nu när ett par dagar gått? Funderar lite på vilken jag vill ha mellan MBA och MbP. Utan touch bar såklart, pengar är inget problem men det ska inte bli löjligt dyrt
// kasper

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är jättenöjd med datorn än så länge! Jag valde datorn för att jag helt enkelt inte var sugen på att ha en windows dator (har en stationär) och då istället testa något nytt. Den har fungerat kanon i plugget också, jag gillar den nya designen på datorn mycket och det var nog en annan grej som gjorde att jag köpte den trotts det dyra priset. Jag tycker faktiskt man borde fått med förlängningen till laddaren som man fick förr i tiden och kanske en usb-c till usb-a dongle.

Är det något specifik du tänker på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Hej ville bara tipsa om att ställa maixmalt processortillstånd till 98% och låta grafikkortet gå i original hastighet. Det löste mina throttlingsproblem med GTX750m iaf