Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

20 FPS i speciella situationer skulle vara total katastrof...om det handlade om snabba FPS spel. Zelda är knappast ett FPS spel och att det hackar lite vid en snabb panorering i enorma landskap är verkligen inte hela världen Kolla filmerna på Youtube, det hakar lite ibland men inte alls så det skulle sänka Switch på något sätt.
Naturligtvis skulle det varit önskvärt med totalflyt hela tiden, men som sagt, det är ingen katastrof.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av FU-Bot:

Hur Nintendo lovade att Zelda kommer att se ut mot hur det faktiskt ser ut.

Digital Foundry har testat spelet och säger följande om Switch-versionen.

• 720p and "30 fps" in handheld mode.

• 900p and "30 fps" when docked.

• Texture filtering is poor.

• Frame-rate drops typically seem to happen when there's depth of field on screen.

• Lowest recorded frame-rate is 20 fps.

Switch klarar alltså inte av att hålla Zelda, ett portat Wii U-spel, i stabila 30 fps. Det dippar så lågt som 20 fps vid flera tillfällen. Det är också ett tomt spel med enormt mycket döyta. Förstår inte hur Nintendo kan med att släppa detta spelet när det är så opolerat.

Hur är en förrrenderad konceptvideo ett "löfte"? Av samtliga av dina inlägg att döma verkar det mestadels som att du anstränger dig väldigt hårt för att få allting att verka sämre än det faktiskt är. Att du väljer att inte inkludera DF:s video som du refererar till, vilken inte är i närheten av lika negativ som du är, talar inte direkt för din saklighet.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

20 FPS i speciella situationer skulle vara total katastrof...om det handlade om snabba FPS spel. Zelda är knappast ett FPS spel och att det hackar lite vid en snabb panorering i enorma landskap är verkligen inte hela världen Kolla filmerna på Youtube, det hakar lite ibland men inte alls så det skulle sänka Switch på något sätt.
Naturligtvis skulle det varit önskvärt med totalflyt hela tiden, men som sagt, det är ingen katastrof.

Det som visats upp handlar om <20 min av en begränsat område av spelet och redan på den korta tiden så sker flertalet framedrops ner till 20 fps.

Skrivet av Arditi:

Hur är en förrrenderad konceptvideo ett "löfte"? Av samtliga av dina inlägg att döma verkar det mestadels som att du anstränger dig väldigt hårt för att få allting att verka sämre än det faktiskt är. Att du väljer att inte inkludera DF:s video som du refererar till, vilken inte är i närheten av lika negativ som du är, talar inte direkt för din saklighet.

Här visar Eiji Aonuma upp spelet och hur det kommer att se ut på Wii U: "Today I'd like to talk to everyone about the latest Zelda game for Wii U. But first, please take a look on how the game looks on screen." Videoklippet är tyvärr hårt komprimerat (det var från en livestream) men grafiken ser exakt ut så som den bild jag länkade till i mitt förra inlägg. Där har du ditt första löfte av flera som Eiji Aonuma kommit med. Vill du ha hans andra, tredje och fjärde löfte att spelet kommer att se ut så får du göra som alla vi andra, och använda valfri sökmotor.

Du kanske anser att spel som dippar ner till 20 fps och som inte lever upp till den grafik som utlovats är okej, jag gör det inte. Speciellt från ett företag som Nintendo som under ett par decennier släppte helt felfria spel men som nu väljer att släppa detta opolerade spel, trots att det varit under utveckling under åtskilliga år.

§1
Visa signatur

Theme From Futurescope.

Permalänk
Medlem

Är jag sen till festen? Jag funderar på att förboka, men känner mig osäker på var jag ska förboka ifrån. Vill nödvändigtvis inte välja det stället där det ligger en hög med förbeställningar redan.. tips?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eldarion:

Är jag sen till festen? Jag funderar på att förboka, men känner mig osäker på var jag ska förboka ifrån. Vill nödvändigtvis inte välja det stället där det ligger en hög med förbeställningar redan.. tips?

Bästa är nog att invänta morgondagen, förhoppningsvis har butikerna börjat visa korrekta priser då. De större butikerna lär ha fått en hel del förbokningar redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FU-Bot:

Det tar också 3 tim att ladda batteriet, ett batteri som kan ha så lite speltid som 2.5 tim. Det tar alltså längre tid att ladda det än vad man potentiellt kan spela med det. Ännu en hårdvarudel som Nintendo snålar in på trots överpriset man satt, eller rättare inte sätter i EU utan som importörerna och distributörerna själva sätter.

Detsamma gäller även 3DS och förmodligen även andra portabla konsoler. Min PS Vita tog också ganska lång tid att ladda men jag minns inte hur mycket speltid man fick ut. Hur som helst är det ett ickeproblem om du frågar mig - är man på resande fot spelar man med laddaren inkopplad och för hemmabruk så laddar man den över natten precis som med vilken mobiltelefon eller bärbar enhet som helst även om det så klart hade varit trevligt med längre batteritid.

I så fall tycker jag snarare att batteritiden till de stationära konsolernas handkontroller är värre eftersom man oftast har längre spelsessioner framför TVn än med en bärbar konsol. Dualshock 4 är totalt värdelösa ur den aspekten och de laddade ur helt nästan varje gång jag satte mig och spelade ett tag. Ganska drygt att behöva använda sladd till en trådlös kontroll bara för att batteritiden suger.

Skrivet av FU-Bot:

Nej, Nintendo har inte alltid varit mer fokuserad på spelglädje, det är bara något som Nintendoanhängare började säga när Wii kom eftersom Nintendo då gått från att ha mer än acceptabel hårdvara till att ha sämst. Se bara på GC mot PS2, där låg Nintendo mycket längra fram än Sony när det gäller prestanda. Nintendo började runt 2006 säga att "vi satsar på spelglädje", man tog alltså det påståendet från Nintendoanhängarna själva. Nintendo tycker själva att Wii har bra grafik för innan lanseringen sa Iwata att "When you turn on Revolution, and see the graphics, you will say "Wow."

Så du menar att bara för att de har haft en (1!) konsol som varit någorlunda kraftig så innebär det att de fokuserar på prestanda snarare än spelglädje? Att de åtminstone försöker vara innovativa varje generation tycker jag talar rätt mycket för det sistnämnda.

Skrivet av FU-Bot:

För att Switch är som sagt en portabel konsol (se bara på prestandan) som Nintendo försöker kränga som stationär som kan bli portabel. Sedan kostade PS2 $299 vid lanseringen och inget annat.

De amerikanska priserna är alltid exkl. VAT/moms och dessutom får vi alltid betala ett högre pris här i Sverige. Jag betalade runt 5000kr för ett PS2 vid release (möjligtvis inkl. något spel?) och minns att jag tyckte att det var väldigt mycket pengar för en konsol.

Både PS Vita och 3DS kostade ca 2500kr så 3599kr för en bärbar konsol som dessutom kan användas som stationär konsol med extra prestanda känns som sagt inte direkt särskilt orimligt. Det förutsätter dessutom att 3599kr är det aktuella lanseringspriset och vad jag vet är det bara Spelbutiken som gått ut med att de kommer att ta det?

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FU-Bot:

Det som visats upp handlar om <20 min av en begränsat område av spelet och redan på den korta tiden så sker flertalet framedrops ner till 20 fps.

Nä nu får du ta och ge dig! Jag har inte ägt ett Nintendo sen N64an på grund av att de helt enkelt var riktade mot barn. Grafiken på N64an var katastrof jämfört med andra konsoler och Wii osv har aldrig lockat mig direkt. Switch har nu allt i ett och det tycker jag verkar högintressant. Den sista bra konsolen Nintendo släppte var SNES, enligt mig.

Jag har ägt PS1, PS2, PS3, utöver det har jag alltid haft en kraftfull dator till PC spel. Jag säger det igen, 20 FPS i panoreringar utöver enorma ytor ÄR ingen katastrof om man spelar Zelda.
Du TYCKER det ja, men det är det absolut inte.

Mitt råd till dig är, köp inte Switch.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Vänligen låt bli att häva ur er fanboyanklagelser och liknade trams. Sådant bidrar endast till en tråkig stämning och en låg diskussionsnivå.

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.
§1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nä nu får du ta och ge dig! Jag har inte ägt ett Nintendo sen N64an på grund av att de helt enkelt var riktade mot barn. Grafiken på N64an var katastrof jämfört med andra konsoler och Wii osv har aldrig lockat mig direkt. Switch har nu allt i ett och det tycker jag verkar högintressant. Den sista bra konsolen Nintendo släppte var SNES, enligt mig.

Jag har ägt PS1, PS2, PS3, utöver det har jag alltid haft en kraftfull dator till PC spel. Jag säger det igen, 20 FPS i panoreringar utöver enorma ytor ÄR ingen katastrof om man spelar Zelda.
Du TYCKER det ja, men det är det absolut inte.

Mitt råd till dig är, köp inte Switch.

Håller med en del i inlägget, men grafiken i N64 var garanterat inte dålig jämfört med samtida konsoler.
Allt såg lite grötigt ut, men det kändes mycket mer tredimensionellt än vad Saturn och PS1 kunde erbjuda. GC var inte heller dålig ur grafiksynpunkt, speciellt jämfört med PS2. Xbox-spel kunde se lite snyggare ut, men skillnaden var inte stor mellan bra titlar till de konsolerna. De använde dock ofta lite annan stil vilket alla kanske inte gillade.

Annars är jag själv sån som mestadels ägt konsoler från konkurrenterna och egentligen bara hittat Nintendos "spelglädje" på senare tid med vissa SNES-RPGs och då jag skaffade 2DS och upptäckte deras många bra bärbara spelserier.
Kort undantag var väl just N64 som en kompis hade där vi väldigt ofta spelade Mario Kart 64 och det fantastiska Goldeneye i 4-player split screen Köpte några år senare ett billigt begagnat N64 med just Goldeneye för att det gav så bra minnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Håller med en del i inlägget, men grafiken i N64 var garanterat inte dålig jämfört med samtida konsoler.
Allt såg lite grötigt ut, men det kändes mycket mer tredimensionellt än vad Saturn och PS1 kunde erbjuda. GC var inte heller dålig ur grafiksynpunkt, speciellt jämfört med PS2. Xbox-spel kunde se lite snyggare ut, men skillnaden var inte stor mellan bra titlar till de konsolerna. De använde dock ofta lite annan stil vilket alla kanske inte gillade.

Annars är jag själv sån som mestadels ägt konsoler från konkurrenterna och egentligen bara hittat Nintendos "spelglädje" på senare tid med vissa SNES-RPGs och då jag skaffade 2DS och upptäckte deras många bra bärbara spelserier.
Kort undantag var väl just N64 som en kompis hade där vi väldigt ofta spelade Mario Kart 64 och det fantastiska Goldeneye i 4-player split screen Köpte några år senare ett billigt begagnat N64 med just Goldeneye för att det gav så bra minnen.

Ja det var den barnsliga grafiken/stilen som inte tilltalade mig . N64an hade Zelda som jag var sååå sugen på...men jag klarade inte den grötiga grafiken helt enkelt.

Golden Eye var/är ett riktigt bra spel fortfarande

Idag köper jag vuxenspel till datorn (de med verklig grafik och blod osv) och tänkte ha Switchen till en nostalgitripp med Zelda Skyrim och mario verkar intressanta med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ja det var den barnsliga grafiken/stilen som inte tilltalade mig . N64an hade Zelda som jag var sååå sugen på...men jag klarade inte den grötiga grafiken helt enkelt.

Golden Eye var/är ett riktigt bra spel fortfarande

Idag köper jag vuxenspel till datorn (de med verklig grafik och blod osv) och tänkte ha Switchen till en nostalgitripp med Zelda Skyrim och mario verkar intressanta med.

ja det är ju pga mario och zelda man köper någonting från nintendo nu hoppas jag bara äldre zelda spel kommer funka på switchen också för jag har inget wii(u)
och dessutom hittar jag inte mycket begagnat heller..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv

Mer spel presenteras:
http://www.nintendolife.com/news/2017/01/state_of_mind_is_a_f...

Personligen hade jag gillat om Deponia-serien skulle portas med. Jag gillar dessa rätt mycket.

Sedan hoppas jag att Dragon Quest Builders dyker upp också. Bägge Heroes-spelen samt Dragon Quest 10 och 11 kommer också släppas. Bara builders som fattas då av de spel som lanserats relativt nyligen. Bortsett från 3DS-utgåvorna av Dragon Quest VII och VIII då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

ja det är ju pga mario och zelda man köper någonting från nintendo nu hoppas jag bara äldre zelda spel kommer funka på switchen också för jag har inget wii(u)
och dessutom hittar jag inte mycket begagnat heller..

Finns ingen bakåtkompabilitet i Switch tyvärr.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Tack för den länken! Blev ju lite rädd att det skulle vara en stor besvikelse, men sen när jag kollade videon så tycker jag dom snarare förmedlar en ganska positiv blid.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Tack för den länken! Blev ju lite rädd att det skulle vara en stor besvikelse, men sen när jag kollade videon så tycker jag dom snarare förmedlar en ganska positiv blid.

Jag tolkade också videon att de var positiva till hur sällan FPS sjunker och hur snabbt den stiger igen.

Det verkar i mina ögon som att de hittat helt rätt detaljnivå i förhållande till komponenternas prestanda. Spikrak på 30 FPS hade inneburit att de skulle kunnat skruva upp detaljerna lite till och stora/långa dippar innebär för mycket detaljer. Små korta dippar sällan (går aldrig under 20 FPS och bara under väldigt kort tid) innebär ju att man ligger precis där man ska. Hoppas det ser lika bra ut i fulla spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det var så litet så!

Andra positiva nyheter har dessutom dykt upp på reddit: En användare som testat BotWvid eventet som var i NY talade med en av dess representanter och hävdar bestämt följande:

Citat:

When discussing 1080p 60fps it was is in reference to the release copy of the game. Not the demo. The Demo is an older build of the game possibly dating back to E3. It's important to note any captured sources of the Demo will be of this build and thus not the final release. We'll find out if Nintendo hit their target March 3rd.

Det kan alltså vara så att vi verkligen får 60 fps i den slutgiltiga versionen utav Switch-Zelda - ta det dock med en nypa salt.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte varit superaktiv på att följa alla släpp om Switch men jag hade för mig att konsolen skulle vara en Bundle med nya Zelda?
Måste man köpa(förboka) det separat?

Kan som sagt ha missuppfattat det hela, om det inte är en bundle kommer jag i alla fall att vänta på ett sådant

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av BoManski:

Nu har jag inte varit superaktiv på att följa alla släpp om Switch men jag hade för mig att konsolen skulle vara en Bundle med nya Zelda?
Måste man köpa(förboka) det separat?

Kan som sagt ha missuppfattat det hela, om det inte är en bundle kommer jag i alla fall att vänta på ett sådant

Vid release så kommer det inte finnas en bundle med Zelda! Du måste köpa separat!

http://www.sweclockers.com/nyhet/23251-nintendo-switch-lanser...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Konsolen kommer kosta 3595 KR. Precis det priset jag gissade. Kommer förboka snart!

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Tja om min resa till Japan blir av i år så blir det att jag köper den där, 2300 kr är vad den kostar där och inte dett idiotiska Svenska priset, som förövrigt är högst i världen.

Många från UK som skriker på priset men beställer man från där så sparar man ca 500 kr.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Hm. Den känns tyvärr inte tillräckligt intressant för att jag ska inhandla en på release. För osäker på hur den ska prestera och aningen få spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

CDON har för tillfället priset 3490:-, hade en rabattkod på 100:- också så lade en bokning där

Känns helt ok med tanke på att det eventuellt kan bli dyrare sen när elektronikskatten slår igenom.

Permalänk
Medlem

Riktigt saftig prislapp (3600 kr) på bara själva konsolen + alla tillbehör och spel som är svindyra. Nintendo skjuter verkligen sig själva i foten..

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Inaktiv

Blir väldigt dyrt med både Zelda och Switch. Får se om handeln börjar fightas ner mot 3000kr.

Inget som skiljer mot någon annan konsollansering. Vill man köpa på lanseringsdagen så kommer det kosta.

Kan jag klämma in båda produkterna under 4000kr slår jag nog till, annars blir det nog bara Wii U-utgåvan.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Blir väldigt dyrt med både Zelda och Switch. Får se om handeln börjar fightas ner mot 3000kr.

Inget som skiljer mot någon annan konsollansering. Vill man köpa på lanseringsdagen så kommer det kosta.

Kan jag klämma in båda produkterna under 4000kr slår jag nog till, annars blir det nog bara Wii U-utgåvan.

Jo blir lite dyrt, speciellt när man också ska köpa till Pro Controller och Super Bomberman R :/

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Jo blir lite dyrt, speciellt när man också ska köpa till Pro Controller och Super Bomberman R :/

Jo, Pro-kontroller vill jag ha till min med när jag skaffar. Men eventuellt att det kan vänta lite. Nya Zelda är tillräckligt men samtidigt har jag en Wii U också, billigare att köpa spelet till den bara. Intressant att se skillnaderna mellan utgåvorna.

Zelda: Breath of the Wild ska spela oavsett, det spel jag sett fram emot mest på senare år. Innan dess var det nog Witcher 3. Hade älskat en portning av det spelet med.

Permalänk
Medlem

Det blir intressant att se om priset verkligen blir 3600:- överallt här eller om vissa lägger sig en bit under. Det finns en stor rick att importerade enheter blir vanliga om den kostar 330€ i tyskland (och då troligtvis går att hitta billigare än så strax efter släpp).

Den finns att förboka för £279:- på game i England och en adapter för väggen är inte särskilt dyr. Frakten på de saker jag beställt därifrån tidigare har också varit rimlig: http://www.game.co.uk/en/nintendo-switch-grey-1712269
http://www.game.co.uk/en/nintendo-switch-neon-red-neon-blue-1...

Där fins också vettigt prissatta tillbehör som t.ex. skyddsväska:
http://www.game.co.uk/en/games/nintendo-switch/nintendo-switc...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mudde:

Det blir intressant att se om priset verkligen blir 3600:- överallt här eller om vissa lägger sig en bit under. Det finns en stor rick att importerade enheter blir vanliga om den kostar 330€ i tyskland (och då troligtvis går att hitta billigare än så strax efter släpp).

Den finns att förboka för £279:- på game i England och en adapter för väggen är inte särskilt dyr. Frakten på de saker jag beställt därifrån tidigare har också varit rimlig: http://www.game.co.uk/en/nintendo-switch-grey-1712269
http://www.game.co.uk/en/nintendo-switch-neon-red-neon-blue-1...

Där fins också vettigt prissatta tillbehör som t.ex. skyddsväska.

3490kr hos CDON, jag fingrar på köpknappen: http://cdon.se/spel/nintendo_switch_with_grey_joy-con-3288756...

Zelda blir från Mediamarkt, billigare där och gratis frakt. Ca 4100kr kan jag leva med.

Edit: Mediamarkt och flera andra har höjt priset på spelet, fick bli Webhallen. 599kr + 9kr i frakt och 3490kr för Switchen från CDON. Förbokat och klart dvs.

My body is ready!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

3490kr hos CDON, jag fingrar på köpknappen: http://cdon.se/spel/nintendo_switch_with_grey_joy-con-3288756...

Zelda blir från Mediamarkt, billigare där och gratis frakt. Ca 4100kr kan jag leva med.

Edit: Mediamarkt och flera andra har höjt priset på spelet, fick bli Webhallen. 599kr + 9kr i frakt och 3490kr för Switchen från CDON. Förbokat och klart dvs.

My body is ready!

Intressant att se att priset skiftar lite. 599:- för spel är inte alls illa nu med dagens tokhöga dollar.

Är förresten lite intresserad av Horis kontroller om den är bra: http://www.game.co.uk/en/nintendo-switch-wired-controller-179...
Priset är lockande, sladd kan jag leva med och Hori tillverkar ibland riktigt bra saker.