Days of War ikväll, For Honor imorgon!

Permalänk
Moderator
Moderator

Days of War ikväll, For Honor imorgon!

https://www.twitch.tv/geekslive/

Dra på er kängorna, trimma tangenterna, dags för lite WW2 shooter med Days of War! Vi börjar kl 19:00, under kvällens gång kan även tittarna knipa hem en nyckel då ett gäng spelnycklar till Days of War kommer lottas ut!

Vad är Days of War? En gammal hederlig infanteri shooter med två lag, 9 klasser. Kartorna varierar sig från stadsmiljö, stränder, skogar med varierande väder och tid på dygnet. Minns ni Day of Defeat? Detta är bättre.

Vi kör även en stream av For Honor imorgon, fredag kväll 19:00! Är ni viking, samuraj eller riddare? I spelet tar man rollen som en av dessa faktioner och försöker uppnå kontroll över en karta eller vinna dueller mot andra spelare. Svärd, yxor eller spjut är det som gäller!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Lirat lite, Synd att spelet är så stelt och casual. DoD som släpptes 2004 har bättre känsla tyvärr...

Permalänk
Medlem

Väntar på fler intryck om det blir ett köp annars väntar man lite ^^

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

När lottas nycklar ut? Känner inte för att titta på andra spela, när jag kan spela själv

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Tack för vinsten, blir definitivt att lira sönder detta spel. Förhoppningsvis så kan man även bidra med att förbättra det!

Permalänk
Medlem

@Pwncake:
Känns som att Day of Infamy är bättre det också.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Pwncake:

Lirat lite, Synd att spelet är så stelt och casual. DoD som släpptes 2004 har bättre känsla tyvärr...

Kan tyvärr inte hålla med. DoDs där emot är extremt stelt.
Casual kan jag heller inte hålla med om... Man måste verkligen lära sig hur varje vapens rekyl är. Man måste lära sig kartorna ordentligt om man ska hålla koll på alla spots. Springer man bara rakt ut så kommer man sällan vinna.
Spelet är i Alpha så mycket kommer hända.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB | GPU: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC SFF | PSU: Kolink Regulator 850W ATX 3.0 | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | MOBO: MSI X670E GAMING PLUS WIFI

Permalänk
Medlem

Jag har iofs inte lirat utan bara sett lite klipp, men det ser verkligen "stelt" ut. Casual vettetusan om jag håller med om då jag får lite hardcore vibbar a la "Squad". Är som sagt inte så insatt men grafiken känns faktiskt som cs 1.6.

EDIT: Kollade lite på streamen precis och kan nog stryka mitt påstående ang. Squad.

Permalänk

Fasen, när jag väl började lira igår efter 21 så var alla skyttegravs servrarna tomma så vitt jag såg :/

Jag gillade spelet dock. Det behövs en del putsande, dansande vapen å lite borkade skyboxes när man ska kasta nades känns verkligen alpha.
Försvinnande medpacks också.
Men i överlag så var det inte alls illa i detta stadie.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Frisell:

Jag har iofs inte lirat utan bara sett lite klipp, men det ser verkligen "stelt" ut. Casual vettetusan om jag håller med om då jag får lite hardcore vibbar a la "Squad". Är som sagt inte så insatt men grafiken känns faktiskt som cs 1.6.

EDIT: Kollade lite på streamen precis och kan nog stryka mitt påstående ang. Squad.

Ja där va inte mycket skillnad i grafiken

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB | GPU: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC SFF | PSU: Kolink Regulator 850W ATX 3.0 | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | MOBO: MSI X670E GAMING PLUS WIFI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kan tyvärr inte hålla med. DoDs där emot är extremt stelt.
Casual kan jag heller inte hålla med om... Man måste verkligen lära sig hur varje vapens rekyl är. Man måste lära sig kartorna ordentligt om man ska hålla koll på alla spots. Springer man bara rakt ut så kommer man sällan vinna.
Spelet är i Alpha så mycket kommer hända.

Jag hoppas du vet att alla kartor mer eller mindre är totala rippoffs från Day of Defeat source men fast sämre kvalité? Sedan 'lära' sig vapens rekyl är ju lite så då man redan är bannad och blir kallad fuskare på release dagen. Och då man har spelat tillräckligt många Alpha spel för att veta hur det slutar. Man får den produkten man köper dag 1. Inget mer, inget mindre.

Permalänk
Geeks Gaming

@Pwncake: Vet inte riktigt om du har spelat spelet. 2 av kartorna är från DoD ja... sämre? Nä verkligen inte. DoD är byggt för folk med klaustrofobisk fetisch.
DoW kartor är mer öppna.
Har också blivit kallad fuskare... på mina egna servrar. Men där är från folk som inte kan spelet. Betyder bara att man är bra på spelet.
Dom kommer lägga till jätte mycket mer i spelet. Bara in och kolla deras kickstarter.

Visa signatur