Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
alltså ursäkt...jag e inte så hajj på detta nu men TF2 är väll inget spel för sig..lr har jag fel...får man inte TF med hl???

Det blir troligen ett, eftersom det är rätt så stort, som jag har förstått det.
Jag reserverar mig för alla möjliga fel som ni kan hitta i detta inlägg.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Argh, jag har inte spelat eller har Blue Shift, ända spelet som saknas i min HL samling. Jag ska banne mig ha en Orange, Grön och en Blå HL box i min hylla innan HL2 kommer

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

TF2 är ett enskilt spel ja.
TF2 kommer använda Half-Life 2-motorn.. Det är därför Valve inte velat visa några bilder av det.
Fyfan vad gött

Visa signatur

abit nf7-s rev 2, amd athlon xp 2800+ barton, 2x256 twinmos pc3200, connect3d radeon 9800 pro

Permalänk

hoppas inte dom har sånna fula långa smala stela gubbar igen som i vanliga HL och alla dess mods....jag HATAR dom....så fuuuult....som ett gäng datanördar som springer runt med stora vapen....iof så stämmer det, men vafan lite fantasi får man väl ha....:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
http://www.home.no/hipshot/digitaldesign/wallpapers/large/hl2...

Dödade mr. freetime...

nice...

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Anubis det är ett wallpaper...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

"ALL objects in the game world are affected by the physics
Movement speed of HL will be retained
Drivable vehicles in both single and multiplayer
Engine technology scales based on your system specs
Known locations: City17 in east Europe, a harbor, a jail, the suburbs, a dried up ocean, an icebreaker (large ship)
Multiplayer is important and multiple game modes will be supported
The editor is called 'Hammer' and will be included, sounds like a complete development environment for maps, mods etc.
TF2 will be using the HL2 engine, once they decided to use the HL2 engine they stopped giving information as they didn't want to blow anything relating to it. TF2 will 'arrive soon'.
Of course, Hammer is the same name of the current Half-Life editor (formerly known as Worldcraft), so that's not really a surprise. And it's been established before that TF2, HL2, and Counter-Strike 2 are all using the same engine. "

Mumma!

Källa: http://www.planethalflife.com/

Permalänk
Medlem

undrar om man får tag på det snabbast genom att beställa från staterna eller att förboka det här sedan... har någon köpt ett spel från usa någon gång?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Jag har nu med nöd och näppe läst igenom hela tråden från början...

angående konsol eller pc... det går helt enkelt inte att jämföra på grund av att gameplayet blir ju HELT annorlunda beroende på kontrolltyp och spelform.... jag kommer ihåg när man kunde spela C&C på PS och det var med asdålig grafik, skulle man då med en handkontroll spela samma spel på PC skulle det forfarande suga lika mycket trots bättre grafik...

jag har märkt att spel som behöver snabba reflexer på PC inte gör det på konsollerna på grund av att man inte kan använda en dum handkontroll på samma sätt som man använder sitt tangent bord och ev. Mus.

och om HL2 kommer ut iår blir jag jvlit glad, det var ett tag sedan man spelade ett spel som gav någon betydande känsla.

Visa signatur

One mans gain,
is another mans Windows

Permalänk
Medlem

WHAT HL2 MEANS TO MODELERS
http://dodstuff.houstondod.com/hl2modelling.htm

Fel i Source motorn syns redan dock så blir det säkert fixat.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
WHAT HL2 MEANS TO MODELERS
http://dodstuff.houstondod.com/hl2modelling.htm

Fel i Source motorn syns redan dock så blir det säkert fixat.

Det är ett halvt(liv) år kvar, klart det blir fixat!

Permalänk
Medlem

Det där med att inte hela modellen är solid lär ju inte göra så mycket, man lider inte direkt av det nu om jag säger så, så himla ofta sticker ju inte vapnena ut på en bra gjord bana, ok det händer, fast lösningen kan göras som i tribes med, att gubben tar tillbaka vapnet när han kommer nära ett hinder... med tanke på modellers 'ovighet' så kanske det är bättre att dom inte är solida, vad som lät jäkligt coolt var det där med partikel effekter på modeller, fett coolt...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Det där med att inte hela modellen är solid lär ju inte göra så mycket, man lider inte direkt av det nu om jag säger så, så himla ofta sticker ju inte vapnena ut på en bra gjord bana, ok det händer, fast lösningen kan göras som i tribes med, att gubben tar tillbaka vapnet när han kommer nära ett hinder... med tanke på modellers 'ovighet' så kanske det är bättre att dom inte är solida, vad som lät jäkligt coolt var det där med partikel effekter på modeller, fett coolt...

Och AI:n och fysiken.

jag lästen något nånstanns, jag berätta ungefär vad som stod.
Det var en kille (speltidningsjournalist) som berättade om när han såg en person (spelgörargubbe =P ) visa spelet för honom och om vad han gjorde när denne stötte på en turret. Han gjorde följande: Plockande upp en närastånde tunna och höll den framför sig som skydd mot skotten som turreten spottande mot honom. Och när han kom tillräckligt nära så kastade han tunnan mot turreten och den i sin tur ramlar framåt och skjuter hejvilt ner i golvet.
That's what i call cool physichs!
Och på en annan sida läste jag lite om AI:n. Det stod om hur AI:n kommer att "kommunisera" med omgivningen. Ett exempel dom skrivit var att man blir jagad av en robotgrunt (eller vad den hete) och springer in i ett rum och stänger dörren efter sig så säger omgivningen att robotgrunten kan sparka in dörren för att komma in, och det blir då en överraskning när man sitter där och tror sig vara säker.
Jag tror att HL2 kommer vara lika stort och häftigt, om än kanske större och häftigare, än HL var då det kom. Och att det utan tvekan kommer vara revolutionerande för hela fps genren.

Det kommer vara två bra saker i september. HL2 och min födelsedag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ett exempel dom skrivit var att man blir jagad av en robotgrunt (eller vad den hete) och springer in i ett rum och stänger dörren efter sig så säger omgivningen att robotgrunten kan sparka in dörren för att komma in, och det blir då en överraskning när man sitter där och tror sig vara säker.

nu vet vi ju de så nu blir de ingen överaskning=PP

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

Tråden har 7974 Visn. på 15 dagar! WOW

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Men att göra döda kroppar helt solida är inte alltid bra. Tänk om man lyckas mörda tre nissar i en dörr tex? Då skulle man själv inte kunna komma förbi. Visst då kan man ju kanske lägga en granat där och göra om dem till köttfärs så att man kan komma förbi. Men ska man behöva slösa på ammunition för att komma förbi hinder?... man kan iofs kunna lägga in en sparkfunktion, så man kan sparka bort allt skräp som kommer i vägen, men jag tror inte Freeman är så brutal
Jaja vi får väl se hur de löser det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Det kommer vara två bra saker i september. HL2 och min födelsedag

Nej, bara hl2 ^^

Fan, kan inte E3 bara komma så man får se !!!!!!! Hoppas, vet någon när det är i år? är det snart eller långt kvar?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, bara hl2 ^^

Fan, kan inte E3 bara komma så man får se !!!!!!! Hoppas, vet någon när det är i år? är det snart eller långt kvar?

E3 mässan är nu i Maj.. 16-17:e nåt var det. Lagom till min födelsedag

Permalänk

Jag tror att man sparkar lite nätt på liken när man går på dom....så genom att gå på dom så flttar dom sig....så är det i alla andra nya spel som kommer snart iaf...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

mitt första möte med hl:
jag satt på en ***-dator, pentium 200mhz, 32 mb ram, okänt grafikkort, typ normalt för kontors-datorer då... så typ när oppocing force (feelstavat..) -demot kom, då så testade jag det. skiten fetlaggade på sämsta, om jag såg något som rörde sig alltså. jag sprang omkring, och lekte lite. sedan fick jag se ett monster, och det var INTE bra.. jag blev skiträdd och sprang ifrån det, vilket i 3ggr av 5 slutade med att monstret tillslut kopmm ifatt mig, och dödade mig.... men någon gång, kom jag vidare, till den där barney:n. tyvär visste jag inte kontrollerna, och var inte så bra på engelska... så där slutade det.
sedan, typ 2 år senare, så testade jag det igen. på en skitgrön skärm.. (sån där skit som finns på gamla skärmar...). jag spelade det, och nu så älskade jag det! sen så testade jag cs av en kompis, och sen så gick det vidare..... ^^

Visa signatur

games4ever

Permalänk

jisses...haha...själv testade man det första gången på ett datacafee i gamla kära malmö, skulle gissa att det var på en runt 250Mhz med voodoo2....jag tyckte det var SKIT....för då var jag så jävla inne i Q2 och det skulle dröja några månader tills folk började gå över till HL....Sen när allt fler gick över till HL så testade jag SPet och efter en stunnd så vande man sig vid den stela styrningen och några månader senare så hade även jag börjat gå över till HL.....men enligt mig så tar inget MP Q2WF (weapons factory)!!!!!.....det var tider det!! :D:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Tråden har 7974 Visn. på 15 dagar! WOW

7900 av dom är Hipshot

Permalänk
Medlem

lol Såg med i går att den var så stor, inte så konstigt kanske, alla HL 2 trådar på alla forum lär ha fetat på så mycket med om det inte blev typ 1000 olika, som det som tur inte blev här...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
nu vet vi ju de så nu blir de ingen överaskning=PP

Vad är det som säger att det är just DEN dörren du gömmer dig bakom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, bara hl2 ^^

nu sårade du mig...:(

Permalänk
Medlem

Var inte ledsen Anubis, du skaaa fååå en nallebjörn i present!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det där med att man inte bara kan gömma sig bakom en dörr och ingen fattar vart man tog vägen.......någon här som hört talas om NOLF 2 eller?

Permalänk
Medlem

...och alla andra sneak spel, rsr...

Visa signatur

gotta go fast