Hur ska man slippa Funktionsuppdatering av Windows 10, version 1607

Permalänk

Hur ska man slippa Funktionsuppdatering av Windows 10, version 1607

Jag har Win 7 i grunden och la in 10:an, det fungerar bra.
Men hela tiden vill Funktionsuppdatering av Windows 10, version 1607 installera sig.
Den går inte installera, den stannar vid 75% sen står det bra och tuggar. Har provat det så många gånger nu så det är lönlöst att
ens få in den.
Jag har provat att hämta den från Microsoft sidan, FUNKAR INTE
Jag har provat att avinstallera virusprogrammet, FUNKAR INTE

Någon som vet om man kan slippa se den i windows update. Kan också tänka mig att den hindrar annat att installera också.

Permalänk
Medlem

@Nils_Nils_Nils:
"Settings" sedan "Update&Security" sedan "Advanced Options" där bockar du i "Defer feature updates"
Detta kommer att lägga ditt Windows under "Buisiness model" för uppdateringar, d.v.s du kommer inte få sådana uppdateringar tills Microssoft "tvingar ut" dem.
Lite information om det.
What does it mean to “Defer feature updates” in Windows 10?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Nils_Nils_Nils Har du laddat ner och installerat de senaste drivrutiner från tillverkarens hemsida?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Den uppdateringen är ju Anniversary update, version 1607.

Vill man inte uppdatera till senaste?

Permalänk
Medlem

Hur länge väntade du på att uppdateringen skulle bli klar? Denna sida har några förslag på fixar, men deras första tips är att vänta. De behövde tydligen vänta i två timmar på att uppdateringen skulle fortsätta från 75%.

Permalänk
Permalänk

@henkiii: Jag har hämtat det som går att hämta.

Permalänk

@perost: Jag har väntat i 8-9 timmar, den stod på över natten och inget hade hänt. Ska kolla in länken.

Permalänk

@tcntad: Självklart vill jag har det senaste, men om jag gång på gång provar att installera och inget händer, vad göra då??

Permalänk
Medlem

Eftersom du har problem med att uppdatera så föreslår jag att du installerar om windows från ett media som redan har alla senaste uppdateringar.

Permalänk

Har du någon USB-mottagare för mus eller tangentbord isatt?

Det har orsakat problem för mig på ett flertal datorer, när en mottagare är i så stannar den alltid runt 75%, men när man tar ur den innan installationen så fungerar det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 | Moderkort: Asus Z170-A | CPU: Intel i7 6700k | CPU-kylare: Noctua NH-D15 | RAM: 16 GB Corsair Vengeance 2133 MHz | GPU: Asus GTX 1070 Strix 8 GB OC | PSU: Corsair CX500M | Lagring: Sandisk Extreme SSD 120 GB, Samsung 840 SSD 250 GB, Western Digital 4 TB HDD | Skärm: Dell U2515H

Permalänk

@donpipino: Tack, det kan vara värt att prova.

Permalänk
Skrivet av donpipino:

Har du någon USB-mottagare för mus eller tangentbord isatt?

Det har orsakat problem för mig på ett flertal datorer, när en mottagare är i så stannar den alltid runt 75%, men när man tar ur den innan installationen så fungerar det.

Tack du är en ängel Jag kopplade bort allt som satt i portarna på datorn utom strömkabeln. Nu har jag uppdateringen installerade och det tog ca 2 timmar innan allt var klart. TACK!