Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Sen måste jag tacka för tipset om V8 Sticken jag är verkligen supernöjd!

Absolut ingen fara gött att höra att du är nöjd med valet och att det funkar för dig att sluta röka :), ang regleringar så kommer det tyvärr hända en del i maj då dom skall gå igenom lagförslaget ang TPD (googla det om du vill veta mer) och ifall det slås igenom så träder det i kraft i början av juli.

Permalänk
Medlem

Kommer vätska med enbart nikotin vara reglerat i TPD? Eller kommer man att kunna gå runt direktivet om man blandar själv?

Permalänk
Medlem

https://www.elekcig.se/green-label-1-l-30pg-70vg-base-7911

eller

http://esmokes.se/diy-i-lager/vg-pg-vpg-500ml/chemnovatic-vpg...

är det någon skillnad mellan basvätskorna eller är det bara att köpa den billgaste?

Permalänk
Proffsmoddare

Jag skulle vilja slå ett slag för

http://www.n-taste.eu/

Deras basvätskor är kanonbra och för oss som är lata så kan man köpa färdig vg/pg med den nic man vill ha och man kan dessutom välja hur mycket essens man kommer att använda så att nic nivån är anpassad så att man får rätt nic efter man mixat. Priserna är dessutom jävligt bra.

En liter färdig 18mg 70/30 mix anpassad för 20% essens för 289:- är tamefan inte helt fel kör man 6mg går priset ner till 189 per liter.

Jag kör alltid med färdiga OneShot smaker från Vapingking och http://justaddnic.co.uk/

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Kommer vätska med enbart nikotin vara reglerat i TPD? Eller kommer man att kunna gå runt direktivet om man blandar själv?

Det kommer reglera vätskor med nikotin i, finns vissa som redan börjat gå runt direktivet så som vaping kings där man säljer färdiga kit att blanda själv, då vätskor utan nikotin inte regleras så kan man ta sig runt det på detta sättet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Jag skulle vilja slå ett slag för

http://www.n-taste.eu/

Deras basvätskor är kanonbra och för oss som är lata så kan man köpa färdig vg/pg med den nic man vill ha och man kan dessutom välja hur mycket essens man kommer att använda så att nic nivån är anpassad så att man får rätt nic efter man mixat. Priserna är dessutom jävligt bra.

En liter färdig 18mg 70/30 mix anpassad för 20% essens för 289:- är tamefan inte helt fel kör man 6mg går priset ner till 189 per liter.

Jag kör alltid med färdiga OneShot smaker från Vapingking och http://justaddnic.co.uk/

Grymt tips, ska definitivt prövas! Kan du rekommendera några bra smaker från Vapingking?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Proffsmoddare

@Hazhax:

Mina favoriter hos Vapingking är

Kings Ring
Monkey Jizz
Slime
Yorkshire Fog
(de flesta finns på Justaffnic med)
och hos Justaddnic är det

Grumpy Juice- Grumpy Custard
Grumpy Juice- Coconut Custard
Grumpy Juice- Raspberry Dougnut
Vapeswag- Bantha milk
DB Liquids- Brasberry mint

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

@Hazhax:

Mina favoriter hos Vapingking är

Kings Ring
Monkey Jizz
Slime
Yorkshire Fog
(de flesta finns på Justaffnic med)
och hos Justaddnic är det

Grumpy Juice- Grumpy Custard
Grumpy Juice- Coconut Custard
Grumpy Juice- Raspberry Dougnut
Vapeswag- Bantha milk
DB Liquids- Brasberry mint

Hur är deras juice med mangosmak?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Proffsmoddare

@Rich: Ingen aning har aldrig testat den då jag hatar mango

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Här trodde man att man skulle spara en slant på att sluta röka och börja vapea. Yea right=D Tack for tipsen wolverine jag har beställt alla fina favoriter plus en liter kompenserad VG/PG juice. Ska bli spännande att se hur det smakar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

@Rich: Ingen aning har aldrig testat den då jag hatar mango

Haha ser nu att min fråga va... väldigt direkt

Skulle ju frågat om du HAR testat den. Haha. Men men, bra tips om butiken, skall spana in!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Beställde från http://www.n-taste.eu/ vid klockan 10 nu fick jag en bekräftelse om att varorna är skickade! Snabbt som attans.

Permalänk
Medlem

La precis också en order på http://www.n-taste.eu/ och http://www.vapingking.co.uk/

Det blev:

Slime
Monkey Jizz
King's Ring
Yorkshire Fog
Cool Mint
Cherry Bomb
Bean Flicker
Bawbag
Summer Slurp
Venom

Ska bli spännande o testa!

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem

Angående Smok stick v8 så exploderade min efter 5 dagars användning.Den fungerade hur bra som helst men den 5 dagen satte jag den på laddning vid min dator som alltid.efter ungefär 90min hör jag en djävla smäll modden hade skjutit iväg som en raket rakt upp i taket tanken flög av från gängorna.Batteriet blev som ett svart klet som spred sig i rummet min soffa börja brinna det kom svart batteri klet på min mobil varav glaset smälte!Har sökt som en galning efter något liknande men inte hittat något om denna modden.Så va ni än gör var försiktig när ni laddar det största problemet med denna mod är att det är för lite hål för ventilation...Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av wallegbg:

Angående Smok stick v8 så exploderade min efter 5 dagars användning.Den fungerade hur bra som helst men den 5 dagen satte jag den på laddning vid min dator som alltid.efter ungefär 90min hör jag en djävla smäll modden hade skjutit iväg som en raket rakt upp i taket tanken flög av från gängorna.Batteriet blev som ett svart klet som spred sig i rummet min soffa börja brinna det kom svart batteri klet på min mobil varav glaset smälte!Har sökt som en galning efter något liknande men inte hittat något om denna modden.Så va ni än gör var försiktig när ni laddar det största problemet med denna mod är att det är för lite hål för ventilation...Mvh

Känner flera som har smok stick och ingen av deras har exploderat, låter som att du antingen fått en defekt stick eller så har du gjort något med den som man inte skall, alternativt ljuger du av någon anledning.

Permalänk
Medlem

[quote postid="16782660" userid="50217" name="Destromath"]
Känner flera som har smok stick och ingen av deras har exploderat, låter som att du antingen fått en defekt stick eller så har du gjort något med den som man inte skall, alternativt ljuger du av någon anledning.
[/Hejsan har skrivit till http://www.smoktech.com/ har inte fått något svar än har även skickat iväg modden till den butik ja köpte modden av.När jag väl får ett svar ska ja uppdatera mitt inlägg.Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av wallegbg:

[quote postid="16782660" userid="50217" name="Destromath"]
Känner flera som har smok stick och ingen av deras har exploderat, låter som att du antingen fått en defekt stick eller så har du gjort något med den som man inte skall, alternativt ljuger du av någon anledning.
[/Hejsan har skrivit till http://www.smoktech.com/ har inte fått något svar än har även skickat iväg modden till den butik ja köpte modden av.När jag väl får ett svar ska ja uppdatera mitt inlägg.Mvh

Gör gärna det för jag har sökt runt idag och inte hittat någon som har varit med om det som hände dig, det verkar som att om detta nu har hänt så har du haft en defekt i din smok stick, alternativt tappat den så den skadats eller något sådant för ingen av dom jag känner som har en sån märker ens att batteriet blir varmt när dom laddar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Gör gärna det för jag har sökt runt idag och inte hittat någon som har varit med om det som hände dig, det verkar som att om detta nu har hänt så har du haft en defekt i din smok stick, alternativt tappat den så den skadats eller något sådant för ingen av dom jag känner som har en sån märker ens att batteriet blir varmt när dom laddar den.

Fast det är så batteriproblem brukar bete sig. De som fungerar gör vad de ska och de som inte fungerar exploderar. Ta Samsungtelefonen med problem exempelvis, där var det en batteridefekt som fick vissa telefoner att explodera medan de andra fungerade utmärkt.

Av den anledningen kan det vara en fördel med en mod med utbytbart batteri, man kan själv köpa celler som man litar på.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Vad ska man köpa för tank om man inte vill att det ska läcka som ett soll

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Fast det är så batteriproblem brukar bete sig. De som fungerar gör vad de ska och de som inte fungerar exploderar. Ta Samsungtelefonen med problem exempelvis, där var det en batteridefekt som fick vissa telefoner att explodera medan de andra fungerade utmärkt.

Av den anledningen kan det vara en fördel med en mod med utbytbart batteri, man kan själv köpa celler som man litar på.

Jag säger inte att det är omöjligt men det verkar som att detta i så fall är den första gången detta händer för det finns inga trådar, ingen information någonstanns annars om att en v8 stick skall ha exploderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Vad ska man köpa för tank om man inte vill att det ska läcka som ett soll

Läcker din baby beast? När du fyllt på tar du några bloss på den då innan du låter den stå? Har du kollat så O-ringarna sitter som dom skall med? Dom som sitter vid glaset samt O-ringen som sitter på din coil som gör att det blir tätt när du skruvar i den?

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags att sluta röka på riktigt.
Byter till rökfritt jobb och rökfri balkong....

Tänkte trappa ner med E-cigg till att börja med.
Tittar på E-cigg butiken bland annat och startpaketen
Startkit

Någon som vill rekomendera ett bra startkit

Permalänk
Medlem
Skrivet av boyen89:

Börjar bli dags att sluta röka på riktigt.
Byter till rökfritt jobb och rökfri balkong....

Tänkte trappa ner med E-cigg till att börja med.
Tittar på E-cigg butiken bland annat och startpaketen
Startkit

Någon som vill rekomendera ett bra startkit

Tjoho!

Jag slutade "röka" för ungefär 2 veckor sen! Började med https://www.vapes.se/produkt/startkit/eleaf-istick-pico-75w-t... och är helnöjd än så länge! Riktigt bra till ett riktigt bra pris, har fått rekommendationen att byta till en Baby cloud beast tank av en del, men har inte bytt. Är nöjd med både smaken och ångproduktionen än så länge. Har inte rört EN cigg sen jag började vapea! Så den kan jag rekommendera utifrån min egen erfarenhet, har dock inte provat några andra. Förutom eGo AIO eller vad den hette! Den var alldeles för "vek" för min smak, för lite ånga. Vänner, både rökare och icke rökare gillar den starkt, två st har beställt nu med för att sluta med cigaretter
Picon passar även perfekt i fickan, då den är i storlek ungefär som ett ciggpaket, jag har med min jämt, har klarat mig hela dagarna hittills på en tank och en laddning, då har jag nästan alltid haft halva batteriet kvar på kvällen sen.

(edit) Gillar även starkt att den går att justera i styrkan (volten), man höjer och sänker beroende på hur mycket ångproduktion man får, högre volt ger mer ånga och moln (och mer nikotin) och viceversa!

Hojta till om du har några frågor, så kan jag svara utifrån det lilla jag vet hittills, då jag också är rätt ny på det här!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //

Permalänk
Medlem
Skrivet av boyen89:

Börjar bli dags att sluta röka på riktigt.
Byter till rökfritt jobb och rökfri balkong....

Tänkte trappa ner med E-cigg till att börja med.
Tittar på E-cigg butiken bland annat och startpaketen
Startkit

Någon som vill rekomendera ett bra startkit

Kolla bak i tråden på vad jag rekommenderat om Smok Stick, det är klart en av dom bästa "startpaketen" ute på marknaden.

Permalänk
Medlem

Ahhhh nu är jag kommit till punkten (efter 3 års vape) att jag inte känner för att röka. Morgon/efter maten ciggen sugen har helt upphört. Vapear bara när jag är hemma, eller dricker men det är bara en vana - inget jag behöver. Dock har jag mitt snus...

Så himla skönt att slippa äckliga cigg.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Proffsmoddare

Rätt bra dag idag minsann Dis won koncentrat från justaddnic och ny mod

Continental Mods Black oak 26650 meck

Coilvapes-Dis Won custard koncentrat

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Rätt bra dag idag minsann Dis won koncentrat från justaddnic och ny mod

Black oak modet var grymt snyggt, fungerar till och med att bara ha som prydnad på vapehyllan
Var köpte du det, om man får fråga?

Permalänk
Proffsmoddare

@Mats1976: Denna köptes second hand i en grupp på FB för 90 pund vilket var en hysterisk deal då dessa kostade 250pund när dom kom. Just denna modellen tillverkas inte längre så enda sättet att få tag i dom är på begagnatmarknaden. Så vitt jag vet gör dom bara driptips numera men jag kan ha fel. Vet inte om dom fortfarande gör mods men den sista jag sett från dom var en reglerad version av Black Oaken som hette Unity men jag vet som sagt inte om dom gör mods mer. Och om dom gör det är det enda sättet att få tag i dom att gå med i deras facebook grupp och sätta sitt namn på en lista Unity kostade 333pund så det är inte billiga mods direkt

Fast bästa sättet att få tag i en är att få den som gåva som jag fick

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Tja alla.
Jag söker en bra slimmad mod till vår och sommar. Har en pico mega idag som jag ska ge bort. Jag har beställt en SMOK Alien 220w med Cloud Beast. Men tror inte jag har "plats" för den i fickan när man ska ut på krogen. Har kollat lite på Aspire NX75 MOD med 2ml Atlantis EVO Tank. Men min fråga är finns det nån mer slimmad som är bra och räcker till en utekväll?

Edit: Ser att många rekommenderar SMOK Stick V8. Klarar ni en dag utan att ladda med "vanlig" användning?

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

@Mats1976: Denna köptes second hand i en grupp på FB för 90 pund vilket var en hysterisk deal då dessa kostade 250pund när dom kom. Just denna modellen tillverkas inte längre så enda sättet att få tag i dom är på begagnatmarknaden. Så vitt jag vet gör dom bara driptips numera men jag kan ha fel. Vet inte om dom fortfarande gör mods men den sista jag sett från dom var en reglerad version av Black Oaken som hette Unity men jag vet som sagt inte om dom gör mods mer. Och om dom gör det är det enda sättet att få tag i dom att gå med i deras facebook grupp och sätta sitt namn på en lista Unity kostade 333pund så det är inte billiga mods direkt

Fast bästa sättet att få tag i en är att få den som gåva som jag fick

Tack för all information, det uppskattas.

90 pund var ett klipp för ett konstverk som detta till mod

Du har inget bra tips facebook grupper med köp och sälj av high end mods, jag använder nästan aldrig facebook så har noll koll var man ska söka och det mesta av marknaden verkar ha flyttat ditt.

Det enda spännande jag väntar på nu är en röd Xvostick som är på väg med posten