Permalänk
Medlem

Speldator för ca 5-6 tusen?

Min flickvän överväger att antingen skaffa en ny dator eller en PS4 för att kunna spela det nya MH som släpps för Xbox,ps4 2018 och senare för pc.

Hon har inte en jättestor budget så jag undrar lite vad man kan skaffa för ungefär 5-6 tusen. Då varken hon eller jag har någon erfarenhet av att montera ihop datorer mer än att byta grafikkort/Ram-minne vill vi helst få den ihop-byggd. Dock gör det inget om det går över 6000 pga monteringskostnaden.

Jag vet att det inte går att bygga en dator för ett spel som inte kommit ut ännu men detta är mer att få ett hum över vad som är möjligt för den budget hon har.

Permalänk
Medlem

Nya xbox one x som släpps snart?

Permalänk
Medlem

För de pengarna får ni nog mest för att kika runt och köpa en komplett dator begagnad.

Om hon inte har för stora krav på högsta upplösning osv så är det nog rätt väg att gå.
Alternativt som Silcan sa, köpa en Ps4Pro eller nya xbonex när den väl släpps, även om det ser ut som om xboxen kommer landa på nämre 7000 vid release.

Mvh och lycka till!

Permalänk
Medlem

@Matlef:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10462905/

Visa signatur

■ I7 7700K 4,9Ghz ■ MSI Z270A S02 INET GAMING EDITION ■ EVGA GeForce GTX1070 SC ■ Fractal Design Define C Fönster ■ Fractal Design Celsius S24 ■ Kingston HyperX 16GB DDR4 2133MHz ■