Permalänk

Problem med skärmbilden

https://www.youtube.com/watch?v=vQO7zmnz6j8

Som ni ser på videon så har jag nyligen fått en massa prickar och linjer som rör sig runt på skärmen (inte bara i wow).
Jag har en väldigt ny skärm och med tanke på att grejorna rör sig så börjar jag misstänka att det kan vara mitt grafikkort eller bara något kabelfel? Någon som har sett detta förr? Har en 144 hz AOC G2460F skärm. Tack på förhand.
Edit: stavfel

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort?
Tyder på minnes fel på grafikkortet, alt att minnes delen som ska hantera minnena räknar fel.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv

Kan du prova att klocka ner minnena / core på grafikkortet lite. Hjälper inte det skulle jag prova ett annat grafikkort.

Det är inte någon kabel eller skärmen som orsakar det.

Permalänk

@hACmAn: Speccs står i beskrivningen på youtube videon

Permalänk

@anon81912: Går det att "klocka ned" Minnena utan att jag överklockat dom någon gång?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Backstromjoel:

@Killbom: Går det att "klocka ned" Minnena utan att jag överklockat dom någon gång?

Absolut. Bara installera msi afterburner och dra handtaget neråt istället för uppåt. Det är något man annars kan göra för att spara ström eller så.

Permalänk
Medlem

Som ovan nämnda. Men om kortet är riktigt sjadat som mitt 290x så kan den ha felaktiga värden sen boot. Då år det lotto om nedklockning fungerar. Bara att testa. Sällan man har sönder datordelar genom under clock. Kolla bara så du inte leker med spänningen. Iofs så fungerar vissa kort bättre om man höjer 10-15mv mitt NV 480 var så många NV 560.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Nu läst att du hade ett 770 hade ett 680 mitt kort hade problem med att då den dynamiska klokningen var aktiv fick inte kortet högre spänning i tid. Testa att ha något grafikkrävande igång i bakrund en som tvingar kortet att gå på max samtidigt som du spelar. Bara för att se om det är gup boostar son spökat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

@hACmAn: Det är mycket möjligt det du säger då problemet uppstod då jag hade arma 3 uppe i bakgrunden och spelade wow. Ska undersöka, tack för svar! (Att klocka ner grafikkortet hjälpe/gjorde något, men fixade inte problemet)

Permalänk

Inget av det ovan har hittills fungerat... Problemet försvann dock till stor del nyligen men är tillbaka i högsta hugg nu. Några fler idéer eller är det bara att köpa nytt?