AOC AG271QG extrem bleed eller är jag känslig?

Permalänk
Bildexpert 📺

@Herrlarsson84: Precis så ska en normal och typisk skärm, vare sig bättre eller sämre än snittet, med IPS/PLS/AHVA-teknik se ut när man plåtar den i rummet och med ljusstyrkan ställd efter rummet. Ser man tydliga avgränsingar, likt ovalen hos TS exemplar, då bör man reklamera skärmen.

Permalänk
Medlem

Köp mörk fönstertoning som man har på bilfönster och klipp ut i rätt storlek efter bleeden. Popnita fast dom. Problemet löst

Skämt åsido, nu vet jag vilken skärm jag INTE ska köpa.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

Ska försöka bifoga en bild på min glow, taget i ett helt mörkt rum med ljusstyrkan på 0. Backlight bleed ser ju bra ut, det är ju mer denna förbannade Glow som irriterar ögonen nåt så fruktansvärt.

Permalänk
Medlem

Shit vilka skräckexempel man får se här, ska man verkligen ens finna sig i något bleeding överhuvudtaget?

Sitter på en gammal Benq 120Hz gaming skärm(TN panel) som har en ca 1cm tjock svagtlysande bleeding ram runt hela kanten av skärmen. Syns dock bara i svarta miljöer om ens det. Vart sugen på en G-Sync skärm ett tag nu men är lat och orkar inte hålla på med reklamation.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Shit vilka skräckexempel man får se här, ska man verkligen ens finna sig i något bleeding överhuvudtaget?

Sitter på en gammal Benq 120Hz gaming skärm(TN panel) som har en ca 1cm tjock svagtlysande bleeding ram runt hela kanten av skärmen. Syns dock bara i svarta miljöer om ens det. Vart sugen på en G-Sync skärm ett tag nu men är lat och orkar inte hålla på med reklamation.

För jävligt egentligen, jag väntar på svar från AOC och hoppas jag får en ny skärm. Är det problem med den också så ger jag fan i det. Det är min 3dje skärm, den första var iofs en TN men hade svårt med betraktningsvinklarna och färgerna.

För dom sjuka pengarna ska det inte vara så mycket problem tycker man 😐

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kempa:

@trickeh2k:
Jag var väldigt sugen på den men då jag köpte min för 5990 och det sved något då jag hade budget satt till 5000 egentligen så dom där extra 2000 hade jag ingen lust att lägga.
Och vad jag läst ska AOCen vara snarlik din skärm samt Asus motsvarighet, sen verkar det kanske som att AOC har mer problem med bleed än Acer o Asus i allmänhet.
Nu hoppas jag bara på att få igenom min RMA och förhoppningsvis kan jag få ett bättre exemplar.

F.ö så verkar det som att du har fått ett fint exemplar och det var i den nivån jag hade hoppats på att min skulle leverera☺

Hur går det med RMA? Har du fått någon ny skärm? Jag har inte hört något sen jag skickade till AOC i torsdags.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlarsson84:

Hur går det med RMA? Har du fått någon ny skärm? Jag har inte hört något sen jag skickade till AOC i torsdags.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har fått svar iaf och det verkar inte som att det ska vara några problem att få en ny skärm som det låter, det är inte helt klart ännu men det ser ljust ut iaf.
Det ska sägas att det tog betydligt lägre grejer tid att få svar än de 48h som dom "lovar", vilket jag tycker är väldigt dåligt då det snarare tog 96h 😕

Permalänk
Skrivet av kempa:

Jag har fått svar iaf och det verkar inte som att det ska vara några problem att få en ny skärm som det låter, det är inte helt klart ännu men det ser ljust ut iaf.
Det ska sägas att det tog betydligt lägre grejer tid att få svar än de 48h som dom "lovar", vilket jag tycker är väldigt dåligt då det snarare tog 96h 😕

Oki, låter ju hyffsat lovande iaf. Vad är det som är oklart då? Ville dom ha en bild eller något? Här är det fortfarande helt dött, gått en vecka nu

Du får jättegärna uppdatera lite i tråden om du orkar så man får se hur det går för dej.

Hajj!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlarsson84:

Oki, låter ju hyffsat lovande iaf. Vad är det som är oklart då? Ville dom ha en bild eller något? Här är det fortfarande helt dött, gått en vecka nu

Du får jättegärna uppdatera lite i tråden om du orkar så man får se hur det går för dej.

Hajj!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja ja hoppas verkligen det går igenom, jag har skickat bilder och nu vill dom ha kopia på kvitto från komplett där jag köpte den så det ser väll ganska ljust ut men det tar tid mellan svaren kan jag säga😐
Inte den snabbaste servicen direkt men man får väll ha tåla om antar jag.
Ska tilläggas att jag gjorde RMA vi denna länk: http://www.aoc-service.com/index.php?language=se&country=se&a...
Istället för den som länkade tidigare i tråden då det var den här som jag fick via komplett själva, sen om det är någon skillnad vet jag inte.
Hoppas du får svar snart, förjävligt att du inte har hört nått på 1 vecka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kempa:

Ja ja hoppas verkligen det går igenom, jag har skickat bilder och nu vill dom ha kopia på kvitto från komplett där jag köpte den så det ser väll ganska ljust ut men det tar tid mellan svaren kan jag säga😐
Inte den snabbaste servicen direkt men man får väll ha tåla om antar jag.
Ska tilläggas att jag gjorde RMA vi denna länk: http://www.aoc-service.com/index.php?language=se&country=se&a...
Istället för den som länkade tidigare i tråden då det var den här som jag fick via komplett själva, sen om det är någon skillnad vet jag inte.
Hoppas du får svar snart, förjävligt att du inte har hört nått på 1 vecka!

Sa ju att AOC kundsupport är skit. Jag bojkottar dem efter erfarenheterna jag haft med dem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kempa:

Ja ja hoppas verkligen det går igenom, jag har skickat bilder och nu vill dom ha kopia på kvitto från komplett där jag köpte den så det ser väll ganska ljust ut men det tar tid mellan svaren kan jag säga😐
Inte den snabbaste servicen direkt men man får väll ha tåla om antar jag.
Ska tilläggas att jag gjorde RMA vi denna länk: http://www.aoc-service.com/index.php?language=se&country=se&a...
Istället för den som länkade tidigare i tråden då det var den här som jag fick via komplett själva, sen om det är någon skillnad vet jag inte.
Hoppas du får svar snart, förjävligt att du inte har hört nått på 1 vecka!

Alrajt, ja detta ger dom inga pluspoäng direkt. :/ Jag ska prova den länken du skickade också. Den var ju på svenska tom. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlarsson84:

Alrajt, ja detta ger dom inga pluspoäng direkt. :/ Jag ska prova den länken du skickade också. Den var ju på svenska tom. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Hur har det gått för dig, får du något svar?
Jag fick svar igår att dom skickar en ny skärm på direkten om dom har en liggandes på lager så det känns positivt.
Sammanfattningsvis så kan jag väll tycka att servicen har varit långsam tyvärr, dock så är jag ändå nöjd eftersom jag får den utbytt vilket för mig är huvudsaken.

Nu hoppas jag bara på en så bra panel som möjligt 👍

Permalänk
Skrivet av kempa:

Hur har det gått för dig, får du något svar?
Jag fick svar igår att dom skickar en ny skärm på direkten om dom har en liggandes på lager så det känns positivt.
Sammanfattningsvis så kan jag väll tycka att servicen har varit långsam tyvärr, dock så är jag ändå nöjd eftersom jag får den utbytt vilket för mig är huvudsaken.

Nu hoppas jag bara på en så bra panel som möjligt 👍

Yes, jag fick svar igår om att dom ville ha ett kvitto, skickade det direkt och idag svarade dom att jag skulle få en ny skärm inom ett par dagar om dom hade den på lager, Samma som du då förmodligen. Däremot frågade dom inte om nån bild.

Nä lite dåligt att de tar sån tid, gick ju fortare för mej iofs så fort jag fick den länken du gav mej.

Yes, nu håller vi tummarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kempa:

Hur har det gått för dig, får du något svar?
Jag fick svar igår att dom skickar en ny skärm på direkten om dom har en liggandes på lager så det känns positivt.
Sammanfattningsvis så kan jag väll tycka att servicen har varit långsam tyvärr, dock så är jag ändå nöjd eftersom jag får den utbytt vilket för mig är huvudsaken.

Nu hoppas jag bara på en så bra panel som möjligt 👍

Fick mejl från UPS nu att skärmen är påväg, har du fått nåt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlarsson84:

Fick mejl från UPS nu att skärmen är påväg, har du fått nåt?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick också mail nyss så jag har skärmen på tisdag enligt deras beräkning👍

Permalänk
Skrivet av kempa:

Jag fick också mail nyss så jag har skärmen på tisdag enligt deras beräkning👍

Samma som jag 👍 förresten, vet du vilket tillverkningsdatum du hade på din? Min var i oktober 2016, hoppas man får en nyare nu då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlarsson84:

Samma som jag 👍 förresten, vet du vilket tillverkningsdatum du hade på din? Min var i oktober 2016, hoppas man får en nyare nu då.

Skickades från m.sweclockers.com

September 2016 var min ifrån.

Permalänk
Skrivet av kempa:

September 2016 var min ifrån.

Där kom skärmen, och där åker den tillbaka igen. Vilken skit, börjar med att halva skärmen har gröna streck och flimmrar. Men när jag drog på 144hz försvann det. Men det gula glowet var ännu värre på denna. Ger upp 😔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Herrlarsson84:
Riktigt surt för dig :/ . Dom borde ju verkligen testa skärmen innan dom skickar en utbytesskärm tycker man så den är helt okej.
I mitt fall så kan jag bara säga att jag fick nog det absolut bästa exemplaret jag kunde tänka mig.
Absolut ingen glow/bleed överhuvudtaget, provade tom 75 brightness i ett kolsvart rum och inte ens då kommer det minsta lilla tendenserna till bleed i hörnen.
Har även kollat döda pixlar och samma där, finns inget sådant heller.

För jävligt att du fått ett sämre exemplar än tidigare, hoppas nu att dom kanske kontrollerar nästa skärm innan dom skickar den till dig.

Permalänk
Skrivet av kempa:

@Herrlarsson84:
Riktigt surt för dig :/ . Dom borde ju verkligen testa skärmen innan dom skickar en utbytesskärm tycker man så den är helt okej.
I mitt fall så kan jag bara säga att jag fick nog det absolut bästa exemplaret jag kunde tänka mig.
Absolut ingen glow/bleed överhuvudtaget, provade tom 75 brightness i ett kolsvart rum och inte ens då kommer det minsta lilla tendenserna till bleed i hörnen.
Har även kollat döda pixlar och samma där, finns inget sådant heller.

För jävligt att du fått ett sämre exemplar än tidigare, hoppas nu att dom kanske kontrollerar nästa skärm innan dom skickar den till dig.

Fan va gött! Tillverkningsdatumet på min var i Februari 2017, du vill inte ta en titt när din tillverkades? Spelar kanske inte nån roll. Men kul o veta 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlarsson84:

Fan va gött! Tillverkningsdatumet på min var i Februari 2017, du vill inte ta en titt när din tillverkades? Spelar kanske inte nån roll. Men kul o veta 😊

Skickades från m.sweclockers.com

November 2016
Var lagom skeptisk när jag såg kartongen, var väldigt sliten och såg ut som den hade skickats 10 vänder med posten tidigare😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlarsson84:

Fan va gött! Tillverkningsdatumet på min var i Februari 2017, du vill inte ta en titt när din tillverkades? Spelar kanske inte nån roll. Men kul o veta 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Nu var det ca tre månader sedan någon skrev i den här tråden men jag är nyfiken på hur det gick för dig? Fick du din andra skärm utbytt till en bättre? Går i tankarna om att köpa en nämligen.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Nu var det ca tre månader sedan någon skrev i den här tråden men jag är nyfiken på hur det gick för dig? Fick du din andra skärm utbytt till en bättre? Går i tankarna om att köpa en nämligen.

Det fick jag och det gick snabbare än första reklamationen, det var aldrig något problem att få skärmarna reklamerade och även om det är tråkigt med reklamationer så tycker jag ändå att det här gått smidigt med reklamationerna jag gjort hos AOC. Den skärmen jag har nu är helt felfri och underbar på alla sätt.
Om skärmen är likvärdig dess motsvarigheter från Acer eller Asus kan jag inte svara på men som jag förstått så är det samma paneler i dom fast i AOCs fall till ett billigare pris.
Jag skulle rekommendera den här skärmen till alla som är ute efter 27" 1440p 144Hz+ samt IPS.
Dåliga exemplar kan man få oavsett märke anser jag och så länge bemötandet från tillverkaren vid reklamation är bra så ser jag inga problem att välja ett "budgetmärke". ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Thumbii: Hej! Sent svar här, nej jag gav upp efter 3 olika skärmar. Först köpte jag en predator 27" med TN panel, men var skiftningar i ljusstyrka upptill och nedtill. Sen körde jag ju på denna skärmen från AOC. Testade 2 exemplar och dom var likadana båda 2. Men som Kempa här skriver så finns det ju bra exemplar därute. Bara o kämpa på och få utbytt tills man är nöjd. Men jag hade inte riktigt orken att hålla på med att returnera osv, blev lite förbenad! Men jag kommer nog ge det ett försök till nu efter sommaren här. Var sjukt nöjd med skärmen annars, helt otroligt med 144hz och G-sync Var väääldigt svårt för mej att gå tillbaka och lira Overwatch i 60 fps igen, tåg lång tid att anpassa sej. Men kommer nog Ge Acer ett försök ist för AOC, mest för att jag fick 2 dåliga ex av dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlarsson84:

@Thumbii: Hej! Sent svar här, nej jag gav upp efter 3 olika skärmar. Först köpte jag en predator 27" med TN panel, men var skiftningar i ljusstyrka upptill och nedtill. Sen körde jag ju på denna skärmen från AOC. Testade 2 exemplar och dom var likadana båda 2. Men som Kempa här skriver så finns det ju bra exemplar därute. Bara o kämpa på och få utbytt tills man är nöjd. Men jag hade inte riktigt orken att hålla på med att returnera osv, blev lite förbenad! Men jag kommer nog ge det ett försök till nu efter sommaren här. Var sjukt nöjd med skärmen annars, helt otroligt med 144hz och G-sync Var väääldigt svårt för mej att gå tillbaka och lira Overwatch i 60 fps igen, tåg lång tid att anpassa sej. Men kommer nog Ge Acer ett försök ist för AOC, mest för att jag fick 2 dåliga ex av dom.

Tack för svar! Det blev en sån skärm.. Är ju samma panel som Acers och Asus, hade en Acer XB270HU innan och den var FLAWLESS.. Men sålde den inte allt för länge sedan och ångrade mig.. Drog till på en AOC och den är inte felfri, men troligen så när man kan komma så jag är nöjd

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Är det Någon som har fått en AOC utan problem på första leveransen ?
Jag fick den rekommenderad för att de har god QA. När jag läser detta blir jag dock lite nervös..

kan Asus ROG Swift PG278QR vara ett alternativ ?

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.