1070 DisplayPort disconnectar skärmen när datorn stängs av. Nvidia Workstation saknas

Permalänk

1070 DisplayPort disconnectar skärmen när datorn stängs av. Nvidia Workstation saknas

Tjenare, har köpt en nya skärm och kör med DisplayPort (samma problem med hdmi).
När jag stänger av min dator så går skärmen in i något sömnläge eller liknande och startar inte när jag startar upp datorn igen (Led lampan lyser iaf). Om jag trycker på strömbrytarknappen till strömmen så funkar den igen.

Läste att det var något med DisplayPort och försökte följa denna guide "Guide" men i min Nvidia Control Panel så har jag inte tabben som heter Workstation? någon som vet varför?

Skärm: https://www.inet.se/produkt/2200922/samsung-27-c27fg70f-curve...
GPU: https://www.inet.se/produkt/5402821/asus-geforce-gtx-1070-8gb...
har nyaste Gpu updateringarna.

Tack i förväg!

Permalänk
Medlem

Att prova:
Per sida 36 i manualen för skärmen, testa att ställa source till manual, välj då Display Port.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

@Gurk: Tjenare! ber om ursäkt för sent svar, har inte varit hemma!
Hittade Screen detection och satte den på Manual men det finns ingenstans där jag kan välja vilken den manuala ska vara. Får inge val för HDMI, DisplayPort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin921210:

@Gurk: Tjenare! ber om ursäkt för sent svar, har inte varit hemma!
Hittade Screen detection och satte den på Manual men det finns ingenstans där jag kan välja vilken den manuala ska vara. Får inge val för HDMI, DisplayPort.

Är det som på min, man kan välja automatiskt eller inte, och då det som skärmen redan har upptäckt?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T