Xtrfy lanserar tangentbordet K3 med hybridbrytare

Permalänk
Melding Plague

Xtrfy lanserar tangentbordet K3 med hybridbrytare

Xtrfy utökar nu sitt utbud med den nya modellen K3, ett tangentbord utrustat med hybridbrytare. Detta ska enligt företaget innebära ett lägre pris utan att behöva tumma på kvaliteten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

mem-chanical.... Nej, jag är skeptisk. Är det samma skit som med razers tangentbord att de bara satt klicklöv på membranbrytare så är det det sämsta från båda världar, du får ingen precision i brytaren och den låter som en skrivmaskin. Grattis!

Med det sagt blir jag gäna motbevisad.

Permalänk
Medlem

Lär bli att testa, har inget rgb bord så får väl bli det första.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Cooler Master gör membrantangentbord med RGB som kostar drygt 500 kr. Men jag tycker dock att det kan vara värt att kosta på några hundra extra och få ett mekaniskt tangentbord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Det enda jag ser är ett gummiknopps-tangentbord med individuella kolvar. Inget nytt under solen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Bullshit.

Låter som "memchanical" bullshit. Usch, nej, viv ill ha mer mekaniskt, mer klick, och mer klack!

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

De enda brytarna jag gillar än så länge är Romer-G, men föredrar buckle-spring, Cherry MX; eller dess kloner, inget jättefan av SteelSeries QS-1 men det är bra att vi har unika brytare, tycker det är synd att SteelSeries fortsatte med Cherry klonen QX-2, hade mycket hellre sett en ny innovation av en klickigare QS-1 (QS-2?).

Hade mycket hellre sett fler mainstream tangentbord med Gateron, Zealios, & Alps! Vi vill se flera mekaniska tangentbord, men inte bara Cherry/cherry kloner, och därefter, inte linjära brytare!

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skäggig legend

Jag rockar fortfarande mitt MK-80 från Qpad - köpt 2012. Bästa 990:- jag spenderat. Köpte precis till o-ringar, jäklar vad mysigt det blev!

Skulle jag byta vet jag faktiskt inte vad jag skulle köra på :/

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag rockar fortfarande mitt MK-80 från Qpad - köpt 2012. Bästa 990:- jag spenderat. Köpte precis till o-ringar, jäklar vad mysigt det blev!

Skulle jag byta vet jag faktiskt inte vad jag skulle köra på :/

MK-85 still going strong sedan 2012

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ürkel:

MK-85 still going strong sedan 2012

Du har inga problem med ditt tangentbord? Mitt börjar få galen jävla input-lag på vissa tangenter, 8an på numpaden blir 90% av gångerna 88 och backspace känns som den skickar informationen till Nordkorea och tillbaka då den är sjukt seg.. Försökte höra med Qpad när min belysning började flimrar men dom vägrade svara på mail eller Facebook så blir nog sista gången jag köper qpad nu :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Har ett "mem-chanical" från Cooler Master. 400 spänn för både mus och tangentbord ;D

Permalänk
Medlem

Ljudnivå?

Är i desperat behov av nytt-tyst-å-helst-snyggt tangentbord. Är detta tyst tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Har ett "mem-chanical" från Cooler Master. 400 spänn för både mus och tangentbord ;D

Devastator... Jag har samma.. förvånansvärt bra känsla i tangentslagen för det pris som man betalar.. Fast funktionen för ljuset är irriterande eftersom man måste lämna scroll lock på permanent.

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Etherhawk:

Devastator... Jag har samma.. förvånansvärt bra känsla i tangentslagen för det pris som man betalar.. Fast funktionen för ljuset är irriterande eftersom man måste lämna scroll lock på permanent.

Instämmer.

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande mitt mk50 från qpad. Från 2012 😁

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Du har inga problem med ditt tangentbord? Mitt börjar få galen jävla input-lag på vissa tangenter, 8an på numpaden blir 90% av gångerna 88 och backspace känns som den skickar informationen till Nordkorea och tillbaka då den är sjukt seg.. Försökte höra med Qpad när min belysning började flimrar men dom vägrade svara på mail eller Facebook så blir nog sista gången jag köper qpad nu :/

Skickades från m.sweclockers.com

Jävlat inte ett fel förutom att en av plast-piggarna som håller fast handledsstödet på tangentbordet gick av, men det var mitt fel
Har för mig att hela belysningen har blinkat till nån gång men det är knappt något jag minns, så få gånger har det hänt.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

SweC-test av K3 vore ju trevligt

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ürkel:

Jävlat inte ett fel förutom att en av plast-piggarna som håller fast handledsstödet på tangentbordet gick av, men det var mitt fel
Har för mig att hela belysningen har blinkat till nån gång men det är knappt något jag minns, så få gånger har det hänt.

Det började med att min belysning inte slocknade efter att jag stängde av datorn.. Nu kanske den slocknar 50% av gångerna men råkar man trycka på en tangent när datorn är av så tänds det upp och då kan man inte släcka det igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Du har inga problem med ditt tangentbord? Mitt börjar få galen jävla input-lag på vissa tangenter, 8an på numpaden blir 90% av gångerna 88 och backspace känns som den skickar informationen till Nordkorea och tillbaka då den är sjukt seg.. Försökte höra med Qpad när min belysning började flimrar men dom vägrade svara på mail eller Facebook så blir nog sista gången jag köper qpad nu :/

Skickades från m.sweclockers.com

Problem med mitt också. Började med att belysningen la av, och nu är det så att vissa tangenter, däribland 8, A m.fl ibland registerar dubbla tecken, eller inte registrerar alls. Förbaskat synd, skönaste tangetbordet jag ägt annars.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det blivit så dålig kvalite, tackar vet jag mitt gamla dell t-bord ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHead:

Problem med mitt också. Började med att belysningen la av, och nu är det så att vissa tangenter, däribland 8, A m.fl ibland registerar dubbla tecken, eller inte registrerar alls. Förbaskat synd, skönaste tangetbordet jag ägt annars.

Aha då har du exakt samma jävla fel som jag har då.. Synd att Qpad inte kan få underarmen ur arslet och ens svara när man kontaktar dom..
Antar att Qpad inte hänger här på forumet?

Jo dom fanns här på forumet... Senast aktiv 2016-11-21 11:25 :/