[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Hade också problem med screen tearing och 60-80fps som kändes som 20fps...
Är medlem i swec klanen. Ändrade region till US och alla problem försvann.
Verkar vara problem med klaner med många medlemmar och många pendling requests. Klanmedlemmarna laddar ju in hela tiden men man får aldrig fram listan med medlemmarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Någon som är pigg på nightfall Idag? Kan adda mig på Newae#2645

Addat! Kan vara gött med lite folk på friend list som man kan köra med istället för att hålla på med appen

Om man ändrar till US, kan man då köra med folk som kör på EU? Typ Nightfalls och sånt.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@oTiuZ: Sweclockers discord annars!

jag vet inte om man måste byta, misstänker det. Men det är väl bara att göra tills de fixar problemen :/

Permalänk
Medlem

Måste testa byta till US med.
Så tröttsamt med stuttering

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hej. Spelade första Destiny väldigt länge och nu när 2an kom ut köpte jag det till PC. Skulle gärna hitta folk o lira Nightfall, strikes, crucible och gärna raida med när raids är aktuella. Har ca 250 i power nu. Heter Metaphyte#2492 på bnet.

Skulle någon kunna länka till den aktuella Discord kanalen också? Såg en länk några sidor tillbaka men den funkar inte längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Hej. Spelade första Destiny väldigt länge och nu när 2an kom ut köpte jag det till PC. Skulle gärna hitta folk o lira Nightfall, strikes, crucible och gärna raida med när raids är aktuella. Har ca 250 i power nu. Heter Metaphyte#2492 på bnet.

Skulle någon kunna länka till den aktuella Discord kanalen också? Såg en länk några sidor tillbaka men den funkar inte längre.

Discord: https://discord.gg/Hhn9qjr

Addar så kan vi köra nightfalls och raids. Farmar just nu gear för 280 power så man låser upp raids

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Folk som är sugna på raids och dylikt får väldigt gärna gå med i min clan "Szechuan Sauce Club"

Permalänk
Medlem

Det börjar ta sig

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Wtf! Jäklar vad folk levlar på .
Hos mig går det långsamt framåt trots en hel del speltid då vi är 6st kompisar som spelar och alla är online olika tider och dagar så det blir mycket omspel av samma quest och planeter.
Har själv efter en veckas spel fått upp en karaktär till 20 och precis kommit till Nessus och har en på 13 på Titan.

Hur många timmar per dag lägger ni på Destiny? Och kör ni mest solo eller i grupp?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Någon med tips på en klan som är hyfsat aktiv med platser kvar?

Har ett par polare som var sena in i matchen

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@SID 6.7: Jag gissar på 2-3h per dag kanske och har bara spelat på en karaktär. Har spelat igenom storyn tillsammans med en annan och vi har gjort lite public events o sådär emellan ibland. Jag blev lvl20 samtidigt som vi klarade storyn och han strax innan det, vilket var tidigt nu i helgen och nu är vi 230-245 power lvl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Wtf! Jäklar vad folk levlar på .
Hos mig går det långsamt framåt trots en hel del speltid då vi är 6st kompisar som spelar och alla är online olika tider och dagar så det blir mycket omspel av samma quest och planeter.
Har själv efter en veckas spel fått upp en karaktär till 20 och precis kommit till Nessus och har en på 13 på Titan.

Hur många timmar per dag lägger ni på Destiny? Och kör ni mest solo eller i grupp?

Dingade lvl 20 precis me lvl 205 tror ja det stod.

Det tog mig å min kompis ca 9-10h ? utspridda på 3 dagars spelande.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tog mig 2 dagar, började i lördags kväll, blev level 18 då. sen dingade jag 20 på igår. när jag slutade så låg min pwer level 236-238 vill jag minnas.

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Vill köra nightfall och skulle också vilja joina en klan, någon som vet om problemet med stutter är löst?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vill köra nightfall och skulle också vilja joina en klan, någon som vet om problemet med stutter är löst?

Jag vet inte om anledningen till stutter är kartlagd ännu men jag är fortfarande med i sweclockers klan och får stutter varje gång jag spelar. Varierar lite hur länge det dröjer men jag startar om spelet minst varje timme iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag vet inte om anledningen till stutter är kartlagd ännu men jag är fortfarande med i sweclockers klan och får stutter varje gång jag spelar. Varierar lite hur länge det dröjer men jag startar om spelet minst varje timme iaf.

Hmm okey, segt. Rätt drygt att behöva starta om typ varje timme.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Joina swec då.
Innan du startar så välj USA. Verkar lösa b problemet.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

@Cyberz: då får jag ju å andra sidan fetaste latentcyn. kommer man åt sina karaktärer man skapat på EU då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Cyberz: då får jag ju å andra sidan fetaste latentcyn. kommer man åt sina karaktärer man skapat på EU då?

Ja sina karaktärer har man kvar som vanligt. Men du kan däremot inte köra med folk från EU.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Ja sina karaktärer har man kvar som vanligt. Men du kan däremot inte köra med folk från EU.

Okey, då får man isf logga in alla på NA antar jag.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Någon med tips på en klan som är hyfsat aktiv med platser kvar?

Har ett par polare som var sena in i matchen

Ni är varmt välkomna till "Szechuan Sauce Club"

Permalänk
Medlem

Expansion kommer den 5e december! https://blog.activision.com/t5/Destiny/Get-Ready-for-the-Firs...

Ser ut att lägga till mycket till end-game!

Citat:

Features: Curse of Osiris adds a new chapter to the world of Destiny 2, expanding the universe by adding an all-new cinematic story with new and returning characters, a new destination to explore, Mercury and its Infinite Forest, a new social space to visit called the Lighthouse, new missions, new strikes, new raid content, new free roam activities. a world quest to complete, and more.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som har spelat nu i ett par dagar, är det värt det?

Fick en kod med mitt grafikkort och är lite kluven, ska man utnyttja koden eller sälja den. Gillar FPS spel, älskar RPG och sci-fi är min favoritgenre. Men har hört att det inte finns så mycket att göra väl på max power förutom pvp, och så kommer en raid nu nästa vecka(samt en exp i dec som ovan skrev). Lirade 1:an på ps4 och hade sjukt kul i några veckor men slutade sen då det var mycket " samma " och inte så intressanta planeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Ni som har spelat nu i ett par dagar, är det värt det?

Fick en kod med mitt grafikkort och är lite kluven, ska man utnyttja koden eller sälja den. Gillar FPS spel, älskar RPG och sci-fi är min favoritgenre. Men har hört att det inte finns så mycket att göra väl på max power förutom pvp, och så kommer en raid nu nästa vecka(samt en exp i dec som ovan skrev). Lirade 1:an på ps4 och hade sjukt kul i några veckor men slutade sen då det var mycket " samma " och inte så intressanta planeter.

Jag tycker definitivt det är värt det. Men som sagt så finns det inte sådär jättemycket att göra efter storyn förutom den nya raiden, nightfalls och heroic public events. På fredag släpps även Trials of the Nine, vad nu det är för nåt. Det är ett jädra grind efter 265 power, för då kan du inte längre få bättre gear från legendary engrams.

Men trots det så tycker jag det är värt det, speciellt då expansion som ger mycket till endgame släpps snart.

Visa signatur

Permalänk

Någon mer än jag som får disconnect i stort sett hela tiden när man spelar?
Spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är, det är lika mycket disconnect hela tiden. Får errorcodes som buffalo, weasel, bee, baboon, currant osv. Är nästan aldrig samma errorcode två gånger i rad utan varierar hela tiden.
Har installerat om spelet, fortfarande samma problem.
Jag har bytt från att ha kört via router till direkt via vägguttaget, samma problem. Hade tänkt köpa ny router för trodde det var den som var problemet men så verkar inte fallet vara när samma problem sker via sladd också.
Internet fungerar stabilt på allt annat förutom när jag väl ska spela Destiny, då förlorar battle.net tex connection.

Har testat att använda programmet Port Forwarder men detta hjälpte inte heller.

Först trodde jag det berodde på hög belastning men kan ju omöjligt vara det. Måste vara något hos mig. Någon som vet vad som kan vara problemet?

Har letat runt på Bungies sida och forum men inte hittat någon lösning.

Permalänk
Medlem

Tjo om folk är sugna på att lira har jag skapat en ny clan
Low IQ Guardians

Är i uppstarten

Permalänk
Medlem

Inte för att hamna utanför topic, men jag har grubblat över om jag sa införskaffa detta spelet ett tag nu.
Har precis uppdaterat grafikkortet till en 1080TI.

Min fråga är hur ni ser på spelet i jämförelse med Warframe??

Permalänk
Medlem

Bungie tweetade precis att en Hotfix ska komma med Update 1.0.6 som ska komma på torsdag och fixa problemet med FPS/clan.

In addition to Update 1.0.6, Destiny 2 PC will receive Hotfix 1.0.6.1 to address issues impacting Clan rosters and performance degradation.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

@Lspn Det var väl på tiden!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av zmet:

Tjo om folk är sugna på att lira har jag skapat en ny clan
Low IQ Guardians

Är i uppstarten

Eller så kan ni komma och sänka medel IQ'n i Szechuan Sauce Club