[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av emilakered:

Samt kanske att alla sett striken innan och har koll på mekaniken.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja shit. Första rundan hade ingen aning om vad som hände Halvvägs igenom förstod vi att Solar-vapen gjorde mycket skada när det var Solar Polarization, och sen samma sak för Arc och Void. Går inte snabbt på hjärnkontoret ibland

Permalänk
Avstängd

-
Borderlands 2 har roligare gear-endgame.

Spelet har det sämsta user interfacet jag sett i mitt 30 åriga liv. Man kan tro de försökt få användning av alla tangenter utan att bry sig om logik.

Att de säljer/droppar skins till något som bara syns i laddningskärmar får mig tro de aldrig kommer lösa de fruktansvärt långa laddningstiderna som finns.

Att PvPa tar för lång tid och matchmakingen är skit - PvP är roligt men allt för avskalat i allt vad valmöjligheter heter.

Vi har mött ensamma personer i PvP flera gånger och man kan inte göra annat än att lämna matchen och börja om processen på 10 min att starta igen.

Spelet har inget djup i sin design på nästan alla plan. Synergi med ett fullt team är på dagisnivå.

Det släpps expansion 2 månader efter release - spelet kostar därtill 600kr (900kr med denna).

Jämför med Division där man kan gå in i social hub med näst intill noll laddning.

+ Miljöerna är fantastiska.

Permalänk
Medlem

Tröttnade fort på spelet tyvärr. Fint på ytan dock.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Söker 1 spelare till Nightfall ikväll. (vanliga, inte prestige)

Jag och en till ska försöka klara Nightfall ikväll. Vi gjorde ett par försök igår med en random från Fireteam Finder och vi kom nära men kändes som att han sinkade oss lite.

Någon som behöver göra den och vill haka på eller kanske nån som redan gjort men är villig att hjälpa till?

Svara här eller skicka ett meddelande så styr vi upp.

Permalänk
Medlem

Jag är fan trög och efterbliven tror jag. jag spelar destiny 2 på pc, med xbox 360 kontroll. men hur fasiken gör jag för att kunna byta tilll svävaren. blir knäpp, testat tangentbord, tryckt på alla knappar inte händer det nått.. och inte heller på xbox 360, vad gör jag för fel?

kollat i menyn om jag kan hitta där vilken knapp, men icke... H J Ä L P

Permalänk
Avstängd

Ok!

Fick precis en Patch till PC versionen, efter det så kan jag inte logga in och spela... och internet är suuuuuper segt av någon anledning.

Nån annan som fått problem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zogez:

Jag är fan trög och efterbliven tror jag. jag spelar destiny 2 på pc, med xbox 360 kontroll. men hur fasiken gör jag för att kunna byta tilll svävaren. blir knäpp, testat tangentbord, tryckt på alla knappar inte händer det nått.. och inte heller på xbox 360, vad gör jag för fel?

kollat i menyn om jag kan hitta där vilken knapp, men icke... H J Ä L P

Tryck på TAB och sen håll inne E

Permalänk
Skrivet av Dredd:

Ok!

Fick precis en Patch till PC versionen, efter det så kan jag inte logga in och spela... och internet är suuuuuper segt av någon anledning.

Nån annan som fått problem?

Jag har det också, men kan det vara så att du har Comhem som leverantör? För dem strular just nu, jättemånga som skriver om det här.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GreatLinkan:

Jag har det också, men kan det vara så att du har Comhem som leverantör? För dem strular just nu, jättemånga som skriver om det här.

Yep, Com Hem... Är inne på Destiny 2 Discord (när den fungerar) där säger de att "Comcast" har world wide internet problem och att det kan vara relaterat...

Edit : Verkar vara igång nu

Permalänk
Medlem

Några som är sugna på raid ikväll, vi är två på ~280 power level så kan vi skramla ihop 4 till så kör vi gärna asap. Alternativet är att de som kan vara sugna imorgon runt lunchtid även hör av sig om det är så att vi inte löser 4 just nu.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel fram tills man nått level 20, fått ~280 i power level och spelat igenom alla uppdrag/strikes/raids... nu vet jag inte vad som finns kvar att göra och folket i min lilla klan känner likadant. Kom igen nu, Bungie!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

1080ti oc, får ~100fps på högsta inställningar med 1440p. Vad ligger ni på?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Wifi:

Riktigt bra spel fram tills man nått level 20, fått ~280 i power level och spelat igenom alla uppdrag/strikes/raids... nu vet jag inte vad som finns kvar att göra och folket i min lilla klan känner likadant. Kom igen nu, Bungie!

Det är väl just det. Runt där så stannar det av och helt plötsligt finns det väldigt lite mening med att göra något i spelet längre.

Destiny 1 var ju looter shooter MMORPG.
Tvåan är helt enkelt inte det får man inse. Det har mer gemensamt med nya Call of Duty-spelet än vad det har med WOW, Division, Borderlands etc

Men med det sagt så tycker jag fortfarande det var riktigt kul fram till just ca 280. Så jag tycker det ska bli kul med expansionen.
Det är dock inte längre ett spel som går att spela "oavbrutet" så som man kunde med det första

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av zogez:

Jag är fan trög och efterbliven tror jag. jag spelar destiny 2 på pc, med xbox 360 kontroll. men hur fasiken gör jag för att kunna byta tilll svävaren. blir knäpp, testat tangentbord, tryckt på alla knappar inte händer det nått.. och inte heller på xbox 360, vad gör jag för fel?

kollat i menyn om jag kan hitta där vilken knapp, men icke... H J Ä L P

Har du fått en hoj/svävare än? Man brukar få det ganska sent. Ifall, som en annan också sa, är det bara att trycka på TAB+E. Oklart vilka knappar det är för handkontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur kan man inte ha mer endgame färdigt vid release i ett loot-baserat spel som det här?

Förväntade mig minst 5-10 olika raids/strikes i alla fall (är bara på 208 power men man ser ju inte fram emot 280).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av drwlz:

Hur kan man inte ha mer endgame färdigt vid release i ett loot-baserat spel som det här?

Förväntade mig minst 5-10 olika raids/strikes i alla fall (är bara på 208 power men man ser ju inte fram emot 280).

Ja det är lite avskalat faktiskt, måste jag hålla med om. Jag och @emilakered lyckades äntligen klara Nightfall igår (ja, vi är dåliga) och vi sa ordagrant: Jaha, nu då?

Blev att hoppa ner på Nessus igen och köra lite Daily missions och Public Events, men finns inte så värst mycket att göra just nu känner jag. Vanliga Strikes får man inte så mycket för vill jag minnas, då är Nightfall bättre men såklart jobbigare och samma hela tiden. kanske blir bättre när man kan köra en Raid.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat raiden i tvåan än men i ettan så var raids en helt annan sak än allt annat i spelet. Lite tråkigt att det bara finns en men den kommer förmodligen att vara väldigt rolig (och mycket längre).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag fick spelet bundlat med mitt nya grafikkort, hade först tänkt att hoppa över D2 efter att jag provade Betan, spelade aldrig ettan heller. Men hur som så installerade jag spelet, det var ju ändå "gratis".

Helt klart över förväntan så här långt.

Är just nu högsta level, campain avklarad (vilken var rolig att spela igenom) och gear lvl 250 på 2-3 dagar, utan att ha grindat några public events alls.

Jag förstår att folk klagar på att D2 har för lite att göra, redan efter 2-3 spelade dagar så har man fått köra om samma content, upprepa uppdrag som man redan kört en gång under kampanjen.

Det folk gör fel är att klumpa ihop D2 i MMO genren, det är helt fel, det är ett single player spel med COOP läge.

Det finns ingenting i spelet som berättigar spelet att få MMO stämpeln, och därmed ska nog inte spelet spelas som ett MMO heller. Det är helt naturligt att spelet "tar slut" vid en viss punkt. Dagens ungdom gör konstant misstaget att när spelet har quests, gear grind och COOP läge så menar de att det är ett MMO, vilket är tvär fel.

Ser man spelet för vad det är, single player med COOP, 500 kronors spel med livslängd på 50-100 timmar så är spelet riktigt bra.

På gott och ont så tycker jag ändå att det är skönt, spelet är kul men det är inget jag skulle vilja lägga ner 6 timmar om dagen på, nu när man grindar upp gubben till max Ilevel så ges det ju tid att spela andra spel också, vilket är helt perfekt.

Finns bara ett sätt att skapa en MMO feeling i det här spelet, och det är om de tillför MASS PvP, typ 100vs100 i en större karta/kontinent ala Planetside 2.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dredd:

Finns bara ett sätt att skapa en MMO feeling i det här spelet, och det är om de tillför MASS PvP, typ 100vs100 i en större karta/kontinent ala Planetside 2.

Det känns personligen som enda sättet att hålla spelet vid liv, och hålla det intressant i mer än max ett par veckor. Högst tveksamt om det skulle finnas några såna planer alls dock

EDIT: Eller åtminstone 64v64, likt Battlefield.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Det är helt naturligt att spelet "tar slut" vid en viss punkt.

Enligt kritiken så är ett problem med 2an att det tar slut snabbare än vad 1an gjorde. Och då är det ju helt klart vettig kritik. Borde ju om något vara tvärtom.

Permalänk
Relik 📜

Det är så stort intresse för Destiny 2 att gänget på Discord fixade en hel kategori, komplett med flera röstkanaler och separata chattkanaler. Hoppa in vetja!

https://discord.gg/rm8kvnZ

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Hur kan man inte ha mer endgame färdigt vid release i ett loot-baserat spel som det här?

Förväntade mig minst 5-10 olika raids/strikes i alla fall (är bara på 208 power men man ser ju inte fram emot 280).

Well, 4 strikes och 1 Raid blir ju 5...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiskerftw:

Well, 4 strikes och 1 Raid blir ju 5...

Skickades från m.sweclockers.com

Menade egentligen utav varje (men det funkar ju med färre om det är svårt, vilket jag antar att det inte är)

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Menade egentligen utav varje (men det funkar ju med färre om det är svårt, vilket jag antar att det inte är)

Raids i Destiny är inte lätta kan jag säga.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Raids i Destiny är inte lätta kan jag säga.

Låter lovande

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@UrbanHazard: 144 eller i värsta fall med mycket på skärmen dips mot 120. 1440p 1080TI med 8700K på 4.5 Ghz.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag tröttna efter att jag nåt Power 289. Har inte gjort raiden än.
Hade hoppats på betydligt mer innehåll. Tråkigt att strikes och Nightfall är samma sak fast olika svårighetsgrader. Bryr mig inte om PvP så det spelar jag inte. Får vänta tills 5 december om jag nu kommer köpa det.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@UrbanHazard: 144 eller i värsta fall med mycket på skärmen dips mot 120. 1440p 1080TI med 8700K på 4.5 Ghz.

Något måste vara fel på min dator, dippar ned under 60 med mitt 1080Ti. Dock har jag en Ryzen 7 @ 3,7Ghz, så jag kan köpa om mina toppar är lite lägre, men inte borde jag sjunka ned till hälften i min-FPS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

1080ti oc, får ~100fps på högsta inställningar med 1440p. Vad ligger ni på?

i7 6700K non-OC + EVGA GTX1080 SuperClocked

Med allt på max snittar jag runt 80fps. Som bäst ~90-95 men har aldrig sett en
dipp, även vid de mest hektiska Public Events när alla kastar nades, under 70fps !
Dock så kör jag hellre på "High" istället för "Highest" då jag i ärlighetens namn
inte ser nån jätteskillnad på dessa inställningar.. Snittar isf på 120-130 fps

Edit: 1440p med G-sync .

Permalänk
Medlem

Jag känner inte tillräckligt många för att kunna spela Raid:en, någon grupp som har plats för en till?

Level 287 Titan, och har aldrig spelat en Raid innan, så är ganska grön på det. Men det verkar jäkligt kul och intensivt, så får helt enkelt leta en grupp på det här viset.

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum