Cambridge MegaWorks 550 THX

Permalänk
Medlem

Cambridge MegaWorks 550 THX

Vet att Sweclockers har en recension på dom men jag vill veta vad ni tycker. Är dom ett bra köp? Värt pengarna? Tänkte koppla in dom till mitt Sound blaster extigy isf. Tänkte att jag kunde kolla på film spela musik och spel med dom.

Permalänk

dom är nog mycke bra men logitech z-680 ska vara bättre sägs d....mera rymd och bättre bas...man kan också koppla in lätt till dvd och stereo....kostar bara 400kr mer så satsa på dom istället...hehe.. d e va jag tycker och vad jag har hört på olika forum och recensioner

Visa signatur

//Jonaslind

Permalänk

Enligt mig är ljudet i satteliterna bättre på megaworks systemet. Om Jag fick välja skulle jag tagit 550,

Permalänk

jo asså det brusade en del i förra versionen av z-680 men logitecharna har ändrat d nu så d inte brusar längre....550 kanske spelar rent och så men logitechen spelar kanske inte lika rent men asså d är mera rymd liskom.....megaworksen känns d bara som dom spelar.. liksom man får ingen direkt surrond känsla...jo okay lite känsla lite men logitechen spelar bättre på nått sätt...bätte upplevelse och mycke bättre bas.....och med p2 så får man ju surrond även på musik vanlig cd musik och mp3...d finns inte på 550d men på logitechen..hehe....asså det är från person till person va man tycker men jag har lyssnat på både logitechen och megaworksen och själv tycker jag logitechen är snäppet bättre men alla inställnings möjligheter och basen och allt

mvh//jonas

Visa signatur

//Jonaslind

Permalänk
Medlem

Har logitech z-680 inbyggda Dolby pro Logic II Dolby digital 5.1 och DTS decoders??

Permalänk
Medlem

Och sen undrar jag också hur är basen på de två systemen jag gillar mer ren bas än mullrig.

Permalänk
Hedersmedlem

z-basen är väldigt fin den.....
Vet inte hur det är med z680, men med z560 kan man ju koppla in x antal extrahögtalare till förstärkaren dessutom.......roligt roligt.....=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

"jo asså det brusade en del i förra versionen av z-680 men logitecharna har ändrat d nu så d inte brusar längre" Syftar du på "the white noise "
isf är du säker på att dom har fixat det?

Permalänk

ja asså jag hörde den nya versionen igår och det lät iallafall som dom har fixat det nu så det ska inte vara några andra problem..men men va vet ja...har kanske konstiga ören eller nåt hehe....vad gäller basen så kanske logitechen kan ta över ibland...alltså så de andra högtalarna inte hänger med ...det är vad alla testare drar ner poängen på men det dom inte fattar är att det bara är att skruva ner volymen lite på basen så den inte spelar så högt....då tar den inte över.......550 basen ska också va mycke bra och ren men den klarar inte de låga nivåerna riktigt...det behövs tex i dvd filmer.....logitech basen kan bli mullrig när den tar över men när man inte kör max så e den minst lika bra som megaworksen och klarar öven de låga nivåerna perfekt...... och ja logitechen har inbyggda Dolby pro Logic II Dolby digital 5.1 och DTS decoders!! japp....det är det som är så jekla bra ...helt underbart med så mycke valmöjligheter med ljudet..!!! LOGITECH det självklara valet!hehe! men megaworksen är allt annat än dåliga men snäppet sämre än logitechen är dom

Visa signatur

//Jonaslind

Permalänk

Jag hörde inget brus alls, men logitech sateliterna lät fortfarande sämre.

Permalänk
Medlem

Ok för det är mycket därför jag är tveksam på om jag ska köpa dom eller inte

Permalänk
Medlem

Sircedric Tycker du det var stor skillnad?

Permalänk

hm...asså ifall du frågar mig som du inte gjorde men ändå hehe....så spelar megaworksen högre och renare...men så jätte stor skillnad är det inte...du kanske märker viss skillnad ifall du änvänder systemen i ett stort vardags rum då rekommenderar jag megaworksen men ifall du ska ha dom vid skrivbordet i sovrummet så märks knappt ingen skillnad alls....kanske viss skillnad ifall man e en sådan där riktigt ljudnörd som sitter me tabeller och mäter ljudet me program och så vidare men men ifall du är osäker på vilka du ska ta...gå in till en butik som säljer dessa och be att få lyssna på dom...d brukar ja göra så d går fint

men mina favoriter är fortfarande logitechen..mycket härligare ljud på nått sätt...diskanterna i megaworksen är så himmla små så d kan va därför ljudet i megaowrksen inte har lika bra surround men d e ju va ja tycker!! och basen är det bästa me logitechen ...hehe...allting i rummet skakar ner =)....!! men men gå och testa och hör vilka som e dina favoriter....allas öron e ju inte lika!! mvh///jonas

Visa signatur

//Jonaslind

Permalänk

Kan säga så här, va å köpte 550 thx idag inne i stan för 2970:-, värt varenda öre, riktigt bra drag i dom.