Permalänk
Medlem

55''sony eller 60''lg? hjälp!!

Vilken ska jag ta?? hjälp snälla?!
Hej.

Nu är det så att jag ska köpa mig en tv till vardagsrummet. De är normalbelyst skulle jag säga. Kommer sitta ganska precis 3meter från soffa till tv.

Det jag kommer använda tvn till är mycket sport, netflix, viaplay, twitch. Så jag vill ha en tv som klarar av snabba rörelser som i tex hockey och fotboll.

https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/55-60tum/lg-60uj...
eller
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KD55XE8505BAE/...

Sonyn verkar fått väldigt bra betyg med rörelse.
Lg:n däreemot har jag inte hittat mkt om recesionmässigt.

Enda skillnaden jag hitta mellan dessa är:
Sony: Panel:VA. Index :Sony MotionFlow XR 800
LG: Panel IPS. Index: LG Picture Mastering Index (PMI) 2200

Vilken tycker du jag ska köpa?

mvh Jonathan

Permalänk
Medlem

Jag har 65" av Sony TVn och är riktigt nöjd med den. Bra svärta och hanterar rörelser riktigt bra. LGn har bättre betraktningsvinklar med tycker Sonyn ger bäst bild för pengarna.

Permalänk
Medlem

@Kelzzor: alright tack för info! har du samma modell som sonyn jag länkade fast en 65a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunkeeN:

@Kelzzor: alright tack för info! har du samma modell som sonyn jag länkade fast en 65a?

Yes, samma modell.

Permalänk
Medlem

@Kelzzor: Okej kul! brukar du titta på fotboll eller hockey och inte sett några konstigheter? Funkar andriod tv bra och hur långt ifrån sitter du tvn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunkeeN:

@Kelzzor: Okej kul! brukar du titta på fotboll eller hockey och inte sett några konstigheter? Funkar andriod tv bra och hur långt ifrån sitter du tvn?

Fotboll kollar jag på en hel del och TVn klarar det utan problem, finns annars inställningar att justera efter ens egen smak och tycke. Hockey har jag inte kollat så mycket men det jag sett har inte varit något konstigt.

Android TV fungerar bra till det jag använder till vilket är plex,netflix,youtube och moonlight(nvidia gamestream) det händer ibland att någon app kraschar men det är ytterst sällan.

Jag sitter ca 3 m ifrån TVn.

Permalänk
Medlem

Köpa en tv är likt en monitor väldigt personligt , och mitt råd till dig är och kolla på dem i verkligheten i en butik innan du köper.

Tycke o smak och olika upplevelser samt hur bra eller dålig syn man har.

Mvh

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb