Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Min upplevelse som kund hos Nordea

Permalänk
Medlem

Min upplevelse som kund hos Nordea

Det började för ungefär ett år sedan. Jag ville betala för större saker på Swish, som ung har man en gräns på 2500 kronor om dagen på Swedbank. Jag valde därför att byta till Nordea.

Jag öppnade flera chattar, ringde dem och bad både mamma & pappa ringa några gånger. Varje gång fick vi samma besked, swish gränsen var på en summa långt över mitt kapital och det ska inte bli några problem. Vi tar oss till Nordea för att lösa detta, pappa fick då ta ledigt från jobbet någon timme på grund av bankens usla öppetider, även om detta gäller långt fler banker än Nordea.

När kontot väl är skapat fungerar det utmäkt. Tills nu när jag skulle överföra mitt sprande till mitt namn på Avanza. Nordea har en gräns. Den ligger på 10 000 i månaden, den gäller allt och den gäller tills det att man fyller arton. Inga undantag.

Jag fick ringa Nordea, först säger dem att det lättaste blir för mig att kontakta min nya bank och be dem avsluta mitt Nordea konto. Jag säger att Avanza varken erbjuder den tjänsen eller har fysiska kontor för den delen, supporten förstår och ber mig åka ner till ett Nordea kontor, så löser dem det. Jag ringer en gång till, samt startar ännu en chatt. Får samma besked varje gång - jag behöver bara gå dit själv. Ings föräldrar och ingen fullmakt.

Väl inne på kontoret är det relativt tomt, jag hade håla så varför inte utnyttja den och gå till banken när det inte är kö. Jag ser två tre stycken jobba, tar min lapp och får hjälp direkt. Jag ber dem avsluta mitt konto, hon tittar på mig och säger att min nya bank ska göra det och att Nordea inte har någon möjlighet alls att lösa detta åt mig. Jag blir frustrerad, men säger inget. Förklarar istället att Avanza inte erbjuder den tjänsten, kontotyperna eller överhuvudtaget har ett kontor. Här blir det väldigt konstig stämning, mitt framför de andra som väntar på hjälp, mitt framför ögonen på arbetskamraterna säger hon ”du kanske valde fel bank” och börjar skratta. Hon säger sedan att dem tyvärr inte kan avsluta mitt konto, sånt gör dem inte helt enkelt. Jag går därifrån.

Jag ringde Nordea kort därpå, fick ett entonigt svar om att jag hade rätt, om min nya bank inte kan kontakta Nordea kan de självklart avsluta kontot. Jag frågar om de anser att jag ska gå tillbaka till samma kontor och person som nyss sade att Nordea inte avslutar Nordea konton, och hånade mig för att ha valt en dålig bank. Får då ett rent allmän ät svar om att man måste besöka ett kontor för att avsluta kontot.

Imorgon ska jag iväg med mamma & pappa till Nordea i Helsingborg då allt annat är stängt då min mamma jobbar sent. Låt oss se om det går bättre då.

Sammanfattningsvis har jag nog aldrig mötts av samma inkompetens, dryghet & rent ut sagt hån och flin som man möts av på Nordea. Usel service helt enkelt.

Är det någon som har lika dålig erfarenhet med Nordea? Eller någon annan bank? Är alla banker så oerhört otrevliga & okunniga eller har jag haft extremt otur med varje samtal & möte?

Permalänk
Medlem

Nu har jag aldrig haft problem med nån "gräns" för vad jag kan flytta då jag är myndig och jag swishar pengar till folk och flyttar pengar fram och tillbaka till mina konton på Avanza.
jag har dock sparbanken som här är fristående men går under swedbank.
Måste dock göra mina möten osv på sparbanken då swedbank inte kan sköta sparbankens affärer med mig.
Hade jag råkat ut för det du råkat ut för hade jag dock bara tömt kontot där rätt och slätt och talat om för den dryga saten att "Hen" kunde göra va fan hen ville med det tomma kontot.
Aldrig att jag hade accepterat det beteendet.

Varför använder du inte normal flytt via internetbanken till Avanza bara?
Att stänga kontot för att du inte kan swisha allt verkar lite konstigt, även om jag personligen hade avslutat allt med banken efter ett sånt bemötande.

Permalänk
Föredetting

Det låter lite som banker numera. Vill du sätta in pengar? Du måste vara kriminell, enligt Maos Lilla Röda (lagen om penningtvätt). Vill du ta ut pengar? Du måste vara kriminell. Vill du växla pengar? Vadå, säljer du knark? Vill du ha hjälp? Nej, det erbjuder vi inte, vi tar bara dina pengar.

För egen del rann bägaren över med ICA-Banken när jag körde in en ny ROM på telefonen och skulle fixa nytt BankID och blev meddelad att aktiveringskoden skickats med rekommenderat brev till min folkbokföringsadress (som då råkade vara nätta 875 mil bort). Bad dem vänligt men bestämt att brinna i helvetet och köra upp sina konton och tjänster någonstans, loggade in på SEB och fick ett nytt BankID på tio sekunder. Såg även att SEB låter en sätta en daglig maxgräns på Swish själv, medan det med ICA-Banken var en förvald gräns.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dolesen:

Nu har jag aldrig haft problem med nån "gräns" för vad jag kan flytta då jag är myndig och jag swishar pengar till folk och flyttar pengar fram och tillbaka till mina konton på Avanza.
jag har dock sparbanken som här är fristående men går under swedbank.
Måste dock göra mina möten osv på sparbanken då swedbank inte kan sköta sparbankens affärer med mig.
Hade jag råkat ut för det du råkat ut för hade jag dock bara tömt kontot där rätt och slätt och talat om för den dryga saten att "Hen" kunde göra va fan hen ville med det tomma kontot.
Aldrig att jag hade accepterat det beteendet.

Varför använder du inte normal flytt via internetbanken till Avanza bara?
Att stänga kontot för att du inte kan swisha allt verkar lite konstigt, även om jag personligen hade avslutat allt med banken efter ett sånt bemötande.

I grund och botten bygger Nordeas system på en gräns på 10 000 som gäller allt. Detta innebär att jag varken kan göra en överföring eller swisha sparandet. Har inte jättemycket men just nu har jag ungefär 35k på Nordea vilket innebär att jag måste vänta ungefär fyra månader för att få mings pengar, notera att jag måste ”maxa” gränsen dessa månader vilket skulle innebära att jag inte kan använda mina banktjänster i vardagen. Den enda lösningen är att avsluta kontot, då Nordea då tvingas göra en överföring på hela summan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det låter lite som banker numera. Vill du sätta in pengar? Du måste vara kriminell, enligt Maos Lilla Röda (lagen om penningtvätt). Vill du ta ut pengar? Du måste vara kriminell. Vill du växla pengar? Vadå, säljer du knark? Vill du ha hjälp? Nej, det erbjuder vi inte, vi tar bara dina pengar.

För egen del rann bägaren över med ICA-Banken när jag körde in en ny ROM på telefonen och skulle fixa nytt BankID och blev meddelad att aktiveringskoden skickats med rekommenderat brev till min folkbokföringsadress (som då råkade vara nätta 875 mil bort). Bad dem vänligt men bestämt att brinna i helvetet och köra upp sina konton och tjänster någonstans, loggade in på SEB och fick ett nytt BankID på tio sekunder. Såg även att SEB låter en sätta en daglig maxgräns på Swish själv, medan det med ICA-Banken var en förvald gräns.

Ja, mycket bottnar i att de har väldigt fasta regler känns det som, som ingen har behörighet att göra något åt. Samt att de ofta inte vet sina egna regler. Jag tänkte att jag skulle ha Danske Bank då de erbjöd lite högre gränser men jag har fått olika svar varje chatt om vilka gränser som gäller. Hur ska jag som kund veta hur det skulle bli med Danske Bank när de inte vet det själva?

Permalänk
Medlem

Även om bankerna har sina konstiga Swish regler så känns sjukt orimligt att du varken från Swedbank eller Nordea kan göra en enkel banköverföring till ditt clearing- och kontonummer hos Avanza på 35 000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Även om bankerna har sina konstiga Swish regler så känns sjukt orimligt att du varken från Swedbank eller Nordea kan göra en enkel banköverföring till ditt clearing- och kontonummer hos Avanza på 35 000 kr.

Hos Swedbank kan jag göra detta, funderar smått därför på att byta tillbaka. Det jag aldrig kan göra på Swedbank är att swisha mer än 15 000. Men det borde aldrig vars ett problem och ska jag köpa något ”större” så kan jag göra en banköverföring.

Nordea därimot, de har en fast gräns på 10 000. Du kan bara överföra 10 000 i månaden. Handlar du för 2000, då kan du endast göra en överföring på 8000. Allt räknas, kort, överföringa, köp & swish. De har själva faktiskt erkänt att jag måste avsluta mitt konto för att få tillgång till mkna pengar, papöa spekulerade kring om det kan vara så att de alltid är jobbiga och därmed försöka dröja flytten som standard då det skulle låta dem ha mer kapital men jag vet inte. Håller med om att det känns väldigt orimligt oavsett. De flesta banker som har lika strikta regler, där gäller det tills den dagen då du fyller 16. Nordea är ett undantag, där gäller 18. Det måste ju vara många som har liknande problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emgh:

Hos Swedbank kan jag göra detta, funderar smått därför på att byta tillbaka. Det jag aldrig kan göra på Swedbank är att swisha mer än 15 000. Men det borde aldrig vars ett problem och ska jag köpa något ”större” så kan jag göra en banköverföring.

Nordea därimot, de har en fast gräns på 10 000. Du kan bara överföra 10 000 i månaden. Handlar du för 2000, då kan du endast göra en överföring på 8000. Allt räknas, kort, överföringa, köp & swish. De har själva faktiskt erkänt att jag måste avsluta mitt konto för att få tillgång till mkna pengar, papöa spekulerade kring om det kan vara så att de alltid är jobbiga och därmed försöka dröja flytten som standard då det skulle låta dem ha mer kapital men jag vet inte. Håller med om att det känns väldigt orimligt oavsett. De flesta banker som har lika strikta regler, där gäller det tills den dagen då du fyller 16. Nordea är ett undantag, där gäller 18. Det måste ju vara många som har liknande problem.

Om du kunde gjort det hos Swedbank så är jag lite fundersam på varför du börja vela med Nordea. Gör du en banköverföring så har du pengarna på Avanza inom ett dygn.

Kontakta Nordea och säg att du vill avsluta ditt konto och pengarna skall då överföras till ditt konto på Avanza.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Om du kunde gjort det hos Swedbank så är jag lite fundersam på varför du börja vela med Nordea. Gör du en banköverföring så har du pengarna på Avanza inom ett dygn.

Kontakta Nordea och säg att du vill avsluta ditt konto och pengarna skall då överföras till ditt konto på Avanza.

Ja, jo. Kollade exakt, det var i början av 2016. Tror att det kan ha något att göra med att min gräns då var ännu mer restriksiv, men inte säker. Minns inte. Hade helst gå till t ex Sparbanken Skåne direkt, men de har som max öppet till 18 och mamma jobbar i annan stad & sent och anländer vid 19-20. Detta gör allt väldigt mycket krångligare vad gäller banker.

Permalänk
Medlem

Är det inte bäst att du hittar en annan bank som har Swish och allt det där om det är det du saknar innan du avslutar ditt konto? Avanza erbjuder ju inte det, så du lär behöva bli kund hos en annan bank också. Tror alla banker nu för tiden erbjuder möjlighet att ansöka direkt på nätet.

Annars stämmer din bild av Nordeas personal överens med min, åtminstone den gången jag besökte ett av deras bankkontor. Bankpersonal trodde jag skulle vara propra men här var hälften högljudda fjortisar tagna direkt ur gymnasiet som tuggade tuggummi högljutt och var nonchalanta.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emgh:

I grund och botten bygger Nordeas system på en gräns på 10 000 som gäller allt. Detta innebär att jag varken kan göra en överföring eller swisha sparandet. Har inte jättemycket men just nu har jag ungefär 35k på Nordea vilket innebär att jag måste vänta ungefär fyra månader för att få mings pengar, notera att jag måste ”maxa” gränsen dessa månader vilket skulle innebära att jag inte kan använda mina banktjänster i vardagen. Den enda lösningen är att avsluta kontot, då Nordea då tvingas göra en överföring på hela summan.

Kan du inte bara göra en vanlig överföring?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Är det inte bäst att du hittar en annan bank som har Swish och allt det där om det är det du saknar innan du avslutar ditt konto? Avanza erbjuder ju inte det, så du lär behöva bli kund hos en annan bank också. Tror alla banker nu för tiden erbjuder möjlighet att ansöka direkt på nätet.

Annars stämmer din bild av Nordeas personal överens med min, åtminstone den gången jag besökte ett av deras bankkontor. Bankpersonal trodde jag skulle vara propra men här var hälften högljudda fjortisar tagna direkt ur gymnasiet som tuggade tuggummi högljutt och var nonchalanta.

Ja, jag ska skaffa en annan bank också. Avanza använder jag till mitt sparande och de pengar som är fast på Nordea är sparpengar. De var tänkt att de skulle hamna där medans jag förde över aktierna från pappas till mitt namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Kan du inte bara göra en vanlig överföring?

Skickades från m.sweclockers.com

Det räknas med i gränsen, därav kan jag inte göra det för summan i helhet.

Permalänk
Medlem

Nordea är den absolut sämsta bank jag haft att göra med. Minns med fasa allt jävla strul när jag skulle förhandsboka en Oculus Rift och inte kunde godkänna att pengarna skulle dras i förväg.

Sluta med att jag var tvungen att skicka över pengar till PayPal och betala den vägen. Kommer aldrig ta i Nordea med tång igen.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emgh:

Förstår verkligen inte hur det kan ha et sådant system. Om jag tolkar det rätt så har du även försökt på kontoret att få dem att göra en överföring till ett annat konto i samband med att du försökte stänga kontot? Om inte så prova det, utan att stänga kontot.

En sak som borde funka är att skaffa ett konto på Nordnet, de har en funktion där man kan föranmäla ett konto hos en annan bank (tar 1-2 dagar). Du kan sedan ifrån Nordnets sida "föra över" pengar från ditt Nordea-konto till Nordnet. Jag tycker att det låter som att det är så Nordea vill att du ska göra. Då är det ju den andra banken som "efterfrågar" pengarna. Kan tänka mig att Avanza har en liknande funktion.

Du skriver att Avanza inte har funktionen att stänga ner kontot hos Nordea men har du provat prata med supporten på Avanza för att ta hjälp av dem att lösa det? Jag tog hjälp av Nordnet för att flytta hela mitt ISK från "standard-bank" till Nordnet som ju är väldigt lik Avanza. Kan tänka mig att de mer villiga att hjälpa dig än Nordea. De kanske i alla fall kan hjälpa dig med att få loss pengarna.

Hoppas att det löser sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallman:

Förstår verkligen inte hur det kan ha et sådant system. Om jag tolkar det rätt så har du även försökt på kontoret att få dem att göra en överföring till ett annat konto i samband med att du försökte stänga kontot? Om inte så prova det, utan att stänga kontot.

En sak som borde funka är att skaffa ett konto på Nordnet, de har en funktion där man kan föranmäla ett konto hos en annan bank (tar 1-2 dagar). Du kan sedan ifrån Nordnets sida "föra över" pengar från ditt Nordea-konto till Nordnet. Jag tycker att det låter som att det är så Nordea vill att du ska göra. Då är det ju den andra banken som "efterfrågar" pengarna. Kan tänka mig att Avanza har en liknande funktion.

Du skriver att Avanza inte har funktionen att stänga ner kontot hos Nordea men har du provat prata med supporten på Avanza för att ta hjälp av dem att lösa det? Jag tog hjälp av Nordnet för att flytta hela mitt ISK från "standard-bank" till Nordnet som ju är väldigt lik Avanza. Kan tänka mig att de mer villiga att hjälpa dig än Nordea. De kanske i alla fall kan hjälpa dig med att få loss pengarna.

Hoppas att det löser sig!

Ja, det har jag. Nordea säger att det tyvärr inte är möjligt. Har ringt Avanza och fick beskedet att det endast var möjligt om kontot på Nordea var ett ISK eller fonder. Ett "vanligt bankkonto" gick inte att göra detta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emgh:

Ja, det har jag. Nordea säger att det tyvärr inte är möjligt. Har ringt Avanza och fick beskedet att det endast var möjligt om kontot på Nordea var ett ISK eller fonder. Ett "vanligt bankkonto" gick inte att göra detta på.

Gäller spärren endast överföringar eller gäller det även betalningar? Om du kan göra betalningar så kan du öppna ett sparkonto hos Santander (för övrigt ett bra tips på sparkonto med hög ränta). Där sätter man in pengar på kontot genom att göra en bank-girobetalning. När du fört över pengarna dit så kan du ändra vilket konto som är kopplat till sparkontot (så att det inte är Nordea) och ta ut pengarna.

En sak som också kan funka (dock ej optimalt) är att köpa en räntefond med låg risk (och avgift) på Nordea ifall du kan köpa för hela beloppet på ditt konto. Du kan sen be Avanza att flytta fonden till dem och sedan sälja fonden hos Avanza. Dessa fonder rör sig sällan mer än någon krona per dag så du bör inte förlora något på det. Köp den isf i en depå (dvs ej ISK/KF).

Som sagt så tror jag att mitt alternativ med att göra en överföring från Nordnet funkar (förutsatt att gränsen ej gäller betalningar).

Kanske även går att få bort spärren genom att lägga någon av föräldrarna som kontoinnehavare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallman:

Gäller spärren endast överföringar eller gäller det även betalningar? Om du kan göra betalningar så kan du öppna ett sparkonto hos Santander (för övrigt ett bra tips på sparkonto med hög ränta). Där sätter man in pengar på kontot genom att göra en bank-girobetalning. När du fört över pengarna dit så kan du ändra vilket konto som är kopplat till sparkontot (så att det inte är Nordea) och ta ut pengarna.

En sak som också kan funka (dock ej optimalt) är att köpa en räntefond med låg risk (och avgift) på Nordea ifall du kan köpa för hela beloppet på ditt konto. Du kan sen be Avanza att flytta fonden till dem och sedan sälja fonden hos Avanza. Dessa fonder rör sig sällan mer än någon krona per dag så du bör inte förlora något på det. Köp den isf i en depå (dvs ej ISK/KF).

Som sagt så tror jag att mitt alternativ med att göra en överföring från Nordnet funkar (förutsatt att gränsen ej gäller betalningar).

Kanske även går att få bort spärren genom att lägga någon av föräldrarna som kontoinnehavare.

Smarta lösningar! Särskillt det med Nordnet & att lägga till kontoinnehavare. Tror dock att det lär bli lättast att bara lämna. Nordea har benämt gränsen som ”alla pengar som lämnar kontot, förutom till andra konton i samma namn på Nordea”.

Permalänk
Medlem

På swedbank går man bara in och låser upp swish temporärt för att gå runt beloppsgränsen...
Köpte bil för 250k utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

På swedbank går man bara in och låser upp swish temporärt för att gå runt beloppsgränsen...
Köpte bil för 250k utan problem

Tror inte detta gäller mig som minderårig, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Det är därför jag har valt ett litet lokalt bankkontor där jag bor. Det är fortfarande i detta fallet Handelsbanken men med en liten banks service. De kanske inte är de som kan erbjuda den absolut bästa räntan, dock ändå helt ok för mig. De känner dock mig, jag kan lätt ringa, maila och lösa allt. Jag kan därefter bara komma in och skriva på papper, alternativt att de skickar det till mig och så skickar jag tillbaka.

Hade Swedbank innan, även detta ett litet kontor där jag bor och det var samma där. Jag var lite inne på att byta till Nordea men de gick bort för mig just bara för deras värdelösa öppettider..

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emgh:

Smarta lösningar! Särskillt det med Nordnet & att lägga till kontoinnehavare. Tror dock att det lär bli lättast att bara lämna. Nordea har benämt gränsen som ”alla pengar som lämnar kontot, förutom till andra konton i samma namn på Nordea”.

Om spärren är begränsad till kontot så borde du kunna öppna flera konton och fördela så att du har 10k per konto och då ta ut pengarna från respektive konto. Ett nytt konto brukar man normalt kunna öppna via internetbanken. Om 10k-spärren är personlig så funkar det väl dock tyvärr inte.

Går det inte att lägga till en kontoinnehavare på ditt nuvarande konto så kanske ni kan öppna ett nytt gemensamt som du kan föra över till och därefter ta ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallman:

Om spärren är begränsad till kontot så borde du kunna öppna flera konton och fördela så att du har 10k per konto och då ta ut pengarna från respektive konto. Ett nytt konto brukar man normalt kunna öppna via internetbanken. Om 10k-spärren är personlig så funkar det väl dock tyvärr inte.

Går det inte att lägga till en kontoinnehavare på ditt nuvarande konto så kanske ni kan öppna ett nytt gemensamt som du kan föra över till och därefter ta ut.

Värt ett försök, får dock "Du måste ha fyllt 18 år för att få tillgång till den här tjänsten." - Jag måste alltså ta mig ner till Nordea och göra detta, tjänar alltså ingen tid på det. Är extremt begränsad både till min gräns men också funktioner.

Permalänk

Nordea brukar alltid vara sämst i tävlingen "kundnöjdhet".

http://www.kvalitetsindex.se/report/bank-och-finans-2016/

Permalänk
Rekordmedlem

Du antyder att du är under 16 år gammal, då får du inte göra särskilt mycket utan målsman måste sköta det mesta åt dig och du lär stöta på spärrar av olika sorter hos de flesta banker till du är myndig och själv lagligt får ingå avtal.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du antyder att du är under 16 år gammal, då får du inte göra särskilt mycket utan målsman måste sköta det mesta åt dig och du lär stöta på spärrar av olika sorter hos de flesta banker till du är myndig och själv lagligt får ingå avtal.

Det stämmer, men jag fyller 16 snart. Hade det varit så hade jag stannat, gränsen gäller dock tills det att jag fyller 18.

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att du byter till Handelsbanken. Även om jag inte känner till om de har något övre tak på Swish för minderåriga så är det bankens uttalade affärsplan att ha många kontor och en nära kundrelation. Ingen annan svensk bank kommer ens i närheten av antal kontor, nästan varje mindre stad i Sverige har ett kontor.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeCorbusier:

Nordea brukar alltid vara sämst i tävlingen "kundnöjdhet".

http://www.kvalitetsindex.se/report/bank-och-finans-2016/

Senast jag var i kontakt med deras kundtjänst fick jag den hjälpen jag bad om. Är man tydlig och har underlag som kan visa att du menar allvar så kommer hjälpen. Dvs att jag är nöjd med de kontakter jag haft med Nordea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1PPEN:

Senast jag var i kontakt med deras kundtjänst fick jag den hjälpen jag bad om. Är man tydlig och har underlag som kan visa att du menar allvar så kommer hjälpen. Dvs att jag är nöjd med de kontakter jag haft med Nordea.

Håller inte alls med, de kan ju inte tänka sig göra en överföring åt mig över min gräns manuellt på kontoret, även om jag nu håller på att avsluta hela mitt konto hos Nordea.

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Byte till Sparbanken Skåne. Visat sig att de två jag snackat med innan bytet bar helt fel ute. Gränsen var inte på 2000 om dagen utan 2500 i månaden. Sedan stämde inte det jag fått veta kring internetbanken heller, sanningen är den att jag inte får göra banköverföringar överhuvudtaget, tills dess att jag fyller 18. Är tillbaka på Nordea igen..

En annan intressant faktor med Swedbank/Sparbankerna är att jag inte får handla på internet överhuvudtaget med kortet. Om begränsad är rätt ordval vad gäller Nordea är fångad ett passande ord för Swedbank/Sparbankerna.