Missnöjd med ständiga repriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMacKalle:

Det skulle inte förvåna mig om vi snart prackas på 30 år gamla Flinta och ÅsaNisse repriser.

Tack! Nu fick du mig sugen på att se på Flinta & Åsa-Nisse igen. Skall bara leta upp mina gamla skivor alternativt hitta en streaming-tjänst som har de i sitt utbud. Kvalitets-TV!

Permalänk

Sluta med TV helt ärligt. Har aldrig ägt ett TV abonnemang nu är jag ju rätt ung ändå men.

Streamar bara och väljer det jag vill titta på själv det är framtiden!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iMacKalle:

@OldFatGamer:

Intressant svar. Jag betalar varje månad 485:- för bredband och TV. Konstigt att Comhem inte tipsat om andra alternativ. Skall undersöka saken.

Menar alltså att du ska helt frångå TV och hålla dig till online alternativ som Netflix, Cmore, Viaplay eller vad du vill. För det behöver du en dator eller SmartTV alternativt en mediaspelare typ Apple TV.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur kan man inte gilla Flinta?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMacKalle:

@xpanterx:

Det vore absolut det bästa om TV licensen försvann och ersätts med ett betalsystem där man numrerar varje program ,film och nyhetssändningar som kostar 5-10:- där det finns en funktion som kommer ihåg vilka program man sett som man inte vill se igen som automatiskt hoppar över dem. Det skulle sätta press på programmakarna att göra attraktiva program som folk vill se annars svälter dom ihjäl för dom får bara betalt för program folk betalt för. Det hindrar politikerna att pracka på tittarna det dom inte vill se. EU borde tvinga kanalbolagen i USA att göra detsamma. Det är kunderna kanalbolagen lever på därför måste man lyssna på kunderna.
Självklart måste kanalbolagen få visa repriser för dom som inte sett programmen tidigare, men det kan man inte åberopa 20 år senare som används för att slippa göra nya program. Detta tilltag försvinner om man inför betalning som få lär betala för och tvingar kanalbolaget att göra nya attraktiva program som folk betalar för.

Race to the middle med nervattnat material för att locka alla, härlig dystopi. All kultur kan inte bekosta sig själv, personligen tycker jag ändå att det finns ett existensberättigande. Det är bl. a. därför vi har public-service och offentligt stöd till diverse kulturyttringar.

Jag förstår inte ens vad du klagar på tbh, SVT kommer du få betala för oavsett och du behöver inget ComHem-abonnemang/box för att få dina must-carry kanaler genom antennsladden såsom SVT/TV4. Är problemet ComHem? Skaffa en eller flera streaming-tjänster och skippa live-TV. Du kan även få ADSL-internet om du inte vill ha ComHem-internet och inte har fiber indraget.