Permalänk
Medlem

En vit lögn

Ok jag har fler tjejkompisar än killkompisar det jag märker med mina tjejkompisar är att ordet "en vit lögn" oftast tas till men när är en vit lögn inte en vit lögn längre??

En tjejkompis till mig ringde idag och sa att hon inte ville att hennes tjejkompis skulle följa med på det vi ska göra så hon sa att det helt enkelt inte finns plats för det vi ska göra...Vilket inte är helt sant då det fortfarande finns plats men hon vill inte att den här personen ska följa med...Men det finns plats.

Varför kan man inte klart och tydligt tala om för den här personen att nej vi vill inte ha dig med...Varför göra det så svårt??

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Konflikträdd person som använder "en vit lögn" som ett get away-card för att slippa ha några skuldkänslor.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Att säga "nej vi vill inte ha med dig" vore ohyfsat och är en väldigt otrevlig formulering. Varför kan ni inte bara åka utan att fråga henne? Bjöd hon in sig själv eller?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Att säga "nej vi vill inte ha med dig" vore ohyfsat och är en väldigt otrevlig formulering. Varför kan ni inte bara åka utan att fråga henne? Bjöd hon in sig själv eller?

Typ så ja...

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ok jag har fler tjejkompisar än killkompisar det jag märker med mina tjejkompisar är att ordet "en vit lögn" oftast tas till men när är en vit lögn inte en vit lögn längre??

En tjejkompis till mig ringde idag och sa att hon inte ville att hennes tjejkompis skulle följa med på det vi ska göra så hon sa att det helt enkelt inte finns plats för det vi ska göra...Vilket inte är helt sant då det fortfarande finns plats men hon vill inte att den här personen ska följa med...Men det finns plats.

Varför kan man inte klart och tydligt tala om för den här personen att nej vi vill inte ha dig med...Varför göra det så svårt??

Har inget bra svar på din fråga, men kul att du fortfarande är här med oss idag med tanke på dina mörka tankar du delade med dig av för ett tag sedan.

Ta hand om dig där ute!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

Typ så ja...

Har man så dålig koll på dom sociala reglerna och oförskämt nog bjuder med sig, så får man nog kanske också den oförskämda responsen "Nej det gör du inte alls".

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

En vit lögn är när man ljuger för att inte såra en person. Ett exempel är att säga att någon ser smal ut i en klänning även om personen ifråga uppenbart inte gör det.

Detta faller absolut inte in i ditt exempel där det snarare verkar vara som om tjejen ifråga inte vågar säga åt en annan att hon inte får följa med men samtidigt vill dubbelgardera sig och skylla på dig om X får reda på lögnen. Hade personligen sagt åt henne att säga det själv till X och därför visa någon form av mognad.

Skrivet av crew seven:

Typ så ja...

Kommer de andra överens med henne? Blir någon annan sur, förutom tjejen som du redan nämnt då om hon följer med? Om inte så tycker man ju att det inte skulle göra någon skada om hon ändå följde med. Om andra i gruppen är emot henne också så får de informera henne om det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Tjejer är generellt falska varelser.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Jag kallar inte TS exempel för en vit lögn utan ett strategisk drag.
Alla har vi vänner som vi vill umgås en viss del med och det finns olika sätt för att hålla denna nivå.
Detta med att inte vilja umgås kan ha helt legitima skäl som att man ej har mycket fritid.

Mina kriterier för vit lögn är att syftet ska vara att vara schysst emot den andra, inte ett rävspel för att man själv ska få ut så mycket.
Ta Trump och Kim jong un, de båda tycker att den andra är en idiot, men nu smickrar de varandra. Detta har inte ett skit med vita lögner att göra utan ett rent rävspel.

Sedan ni som klagar på tjejer umgås med fel sätt, typ 50% av all kommunikation gör jag emot dessa, 0% av samtalen håller inte ren yrkes-professionell nivå. Däremot grabbar kallar vi varandra för det ena och andra. Min poäng är att folk behandlar en tillbaka som man behandlar dem.