USB 3.0 och SD-läsare till custom chassi

Permalänk

USB 3.0 och SD-läsare till custom chassi

Hej! Jag håller på att göra ett eget chassi som jag ska försöka göra så kompakt som möjligt (kommer komma upp galleri när det är klart hoppas jag).
Det jag söker är USB 3.0-portar + SD-läsare som möjliggör montering i en panel, alltså inte en modul som är färdig för 5,25"-platser. Jag vet inte ens om detta finns att köpa för vanliga konsumenter, men om det finns så borde någon här möjligtvis veta det.
Helst skulle SD-läsaren vara kopplad via intern USB 3.0, men det vet jag inte heller om det finns.
Mycket tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slewentogzz:

Hej! Jag håller på att göra ett eget chassi som jag ska försöka göra så kompakt som möjligt (kommer komma upp galleri när det är klart hoppas jag).
Det jag söker är USB 3.0-portar + SD-läsare som möjliggör montering i en panel, alltså inte en modul som är färdig för 5,25"-platser. Jag vet inte ens om detta finns att köpa för vanliga konsumenter, men om det finns så borde någon här möjligtvis veta det.
Helst skulle SD-läsaren vara kopplad via intern USB 3.0, men det vet jag inte heller om det finns.
Mycket tacksam för svar!

Kolla runt efter 5.25" eller 3.5" varianter och hitta en som du kan kanibalisera.
För oftast så är det ju bara ett litet kretskort bakom paneler som är fastskruvat.
Typ:

Busenkelt att göra vad du vill med.

Permalänk

@Svensktiger: Tackar! Jag funderade på det men hittade ingen som såg speciellt "mod-vänlig" ut. Men den bilden du skickade såg väldigt bra ut. Jag får väl kolla runt lite mer antar jag!

Permalänk
Medlem

@Slewentogzz:
kanske har en liggande hemma som kan avyttras för bättre ändamål får kolla när jag kommer hem!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Svensktiger:

Kolla runt efter 5.25" eller 3.5" varianter och hitta en som du kan kanibalisera.

Här gör han det fruktansvärda
”Munsbit” – ögonvittne berättar Kopplingar till svenskt extremistforum Så vet du om du är drabbad

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Här gör han det fruktansvärda
”Munsbit” – ögonvittne berättar Kopplingar till svenskt extremistforum Så vet du om du är drabbad

Ja vill man verkligen vrida till det så är det ju ett extremist forum
Fast vilken typ av forum känns relevant i sammanhanget.
Men vad görs inte för en smaskig rubrik !

Permalänk

For future reference så hittade jag en SD-läsare på fractal designs reservdelsshop: https://www.fractal-design-shop.de/Node-605-Card-Reader
Dock bara USB 2.0-hastighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slewentogzz:

For future reference så hittade jag en SD-läsare på fractal designs reservdelsshop: https://www.fractal-design-shop.de/Node-605-Card-Reader
Dock bara USB 2.0-hastighet

Här har du en med allt och lite till:
https://www.aliexpress.com/item/Sunshine-tipway-STW-5-25-Inte...
Svårt att veta om det är rätt för ditt bygge dock

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Här har du en med allt och lite till:
https://www.aliexpress.com/item/Sunshine-tipway-STW-5-25-Inte...
Svårt att veta om det är rätt för ditt bygge dock

Tack, verkligen mycket funktioner!
Det jag söker är en sladd med intern USB 3.0 --> SD-läsare (önskvärt med en eller två portar USB 3.0 också)
Det ska vara kompakt och gå att montera i ett hemmabyggt chassi (alltså det ska finnas skruvhål som är enkla att jobba med osv).

Jag tror inte att detta finns, iaf inte som uppfyller mina önskemål. Alla läsare jag sett är klumpiga (de går säkert att ta isär, men det är fortfarande flera olika kortläsare på ett kretskort, vilket är onödigt då jag endast behöver SD-läsare egentligen)
Jag har en extern SD-läsare redan, men det är ju inte lika coolt...

Jag hittade denna som är i princip det jag vill ha (går att skruva loss portarna och de är kompakta) men jag vill ha SD-läsare istället för USB.