Permalänk

Ny mobiltelefon.

Hej funderar på ny telefon mitt abonemang går ut den 30juni. Så frågan är vad man ska ha.

Har kollat lite på huawei p20 pro
Samsung 9
oneplus 6
note9 men känns för stor 6.3tum

All hjälp är bra. Mvh andré

Permalänk
Medlem

Samsung S9 i första hand, Oneplus 6 i andra om priset är viktigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

@Cenorida: ok njae inte super viktigt.

Permalänk
Medlem

Nya LG G7 kan vara värd att spana in. Har själv en S9 och det är en riktigt bra telefon med trevlig mjukvara. Enda svagheten är egentligen batteritiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

S9+ batteritid verkar iaf rätt vass, så kanske bättre satsa på den om S9 vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Hej funderar på ny telefon mitt abonemang går ut den 30juni. Så frågan är vad man ska ha.

Har kollat lite på huawei p20 pro
Samsung 9
oneplus 6
note9 men känns för stor 6.3tum

All hjälp är bra. Mvh andré

Underlättar ju ifall du skriver vad du tycker är viktigt

Själv hade kört på S9/S9+ i första hand av de alternativen. Note 9 lär väl dröja ett par månader så har du inte bråttom och vill ha det bästa möjliga så lär ju den kunna vara intressant ur det perspektivet.

Kan tipsa att om att S9+ är månadens mobil hos Comviq och därför denna månad en bra deal.

Permalänk

uppskattar gärna batteri tid samt bra skärm. vill gärna ha aux uttag på telefonen. inte allt för stor skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Hej funderar på ny telefon mitt abonemang går ut den 30juni. Så frågan är vad man ska ha.

Har kollat lite på huawei p20 pro
Samsung 9
oneplus 6
note9 men känns för stor 6.3tum

All hjälp är bra. Mvh andré

Var hittade du Note9 ?

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Underlättar ju ifall du skriver vad du tycker är viktigt

Själv hade kört på S9/S9+ i första hand av de alternativen. Note 9 lär väl dröja ett par månader så har du inte bråttom och vill ha det bästa möjliga så lär ju den kunna vara intressant ur det perspektivet.

Kan tipsa att om att S9+ är månadens mobil hos Comviq och därför denna månad en bra deal.

Faktiskt bättre pris på tele2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Hej funderar på ny telefon mitt abonemang går ut den 30juni. Så frågan är vad man ska ha.

Har kollat lite på huawei p20 pro
Samsung 9
oneplus 6
note9 men känns för stor 6.3tum

All hjälp är bra. Mvh andré

Kan ge tips att kolla in Sony XZ2 också, fick hem min för några dagar sedan och är väldigt nöjd.

Visa signatur

i7 5820K @ 4,5 gHZ / HyperX 32gb 2133MHz / ASUS X99-A / Gainward RTX 3080 Phoenix 10GB / Samsung 970 EVO Plus 500GB / Samsung C49RG9x

Permalänk
Medlem

Köpte en P20 Pro förra veckan, för mig var det batteriet på 4000mah som lockade och kameran tyckte jag lät intressant.
Gick från S6 Edge och alltid gillat samsung, väljer du S9 blir du nog med nöjd

Visa signatur

CPU: I5 6600K | Kylning: be quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 ROG STRIX DC3 OC | RAM: Corsair 16GB DDR4 | Moderkort: MSI Z170-A PRO | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB | Lagring: WD Blue Low Power 2TB | Chassi: Phanteks P400
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Undvik Samsung om du vill ha bra batteritid,
https://swedroid.se/forum/threads/hur-aer-batteritiden-hos-er... den verkar vara väldigt dålig för många. Huawei har utmärkt batteritid däremot enl egen erfarenhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag skulle säga kör på OnePlus 6

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

P20 Pro utan tvekan. Annars OP6.

OP6 är ganska mycket billigare och riktigt prisvärd.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle jag gå till OnePlus 6 utan tvekan, jag är verkligen nöjd med min telefon. Mycket snällt, framtida bevis (?). Jag tvivlade på att fingeravtryckssensorn faktiskt placeras på fel ställe men du vet att det blir en vanlig sak efter en tid. Pris: 5/5 Prestanda: 5/5 Rekommenderas: JA!

Permalänk

@fermia: mena note 8

Permalänk
Medlem

Jag gillar små telefoner så jag kan rekommendera Sony XZ2 Compact även om det är en liten "tjockis" telefon så är den imponerande till specsen och går oftast att få tag på ganska billigt, min betalar jag 349kr i månaden hos 3 med 3surfa 10gb + dubbla surfen bindningstiden ut.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Undvik Samsung om du vill ha bra batteritid,
https://swedroid.se/forum/threads/hur-aer-batteritiden-hos-er... den verkar vara väldigt dålig för många. Huawei har utmärkt batteritid däremot enl egen erfarenhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ett vanlig problem för exynos enheterna, som man kan läsa mer om på XDA-developers. Själv har jag inga problem med batteri tiden för min S9'a. Jag tycker 5-6 timmar SOT + 12-24 timmar standby är helt okej på en laddning. Och oftast beror dålig batteritid på mycket annat i bakgrunden som många tillåter. Just facebook är en sådan sak som har en tendens att suga massor av batteri i bakgrunden. Speciellt (av någon anledning) på just exynos enheter som vi här i EU har.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Det är ett vanlig problem för exynos enheterna, som man kan läsa mer om på XDA-developers. Själv har jag inga problem med batteri tiden för min S9'a. Jag tycker 5-6 timmar SOT + 12-24 timmar standby är helt okej på en laddning. Och oftast beror dålig batteritid på mycket annat i bakgrunden som många tillåter. Just facebook är en sådan sak som har en tendens att suga massor av batteri i bakgrunden. Speciellt (av någon anledning) på just exynos enheter som vi här i EU har.

S9 är kända att ha dåligt batteri, båda varianterna.
Jag får ut mellan 6-8 timmar SoT med min s7-edge + 12-24h standby. Som bäst hade jag totalt 42 timmar usage varav 6h skärm. (nougat). Kan få liknande även nu på oreo. https://imgur.com/a/sLRGpdU. Här är en med mer tungt användande i testsyfte, spelar normalt sett inte.

On:Skulle jag köpa en lur idag så är det nog p20/pro (vilken som..) eller allra helst (dock utan abonnemang) Google pixel 2 XL.
Kan du vänta så är även pixel 3 ca tre månader bort och sägs även lanseras i Sverige, högst oklart angående vilka operatörer som kommer erbjuda den.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

S9 är kända att ha dåligt batteri, båda varianterna.
Jag får ut mellan 6-8 timmar SoT med min s7-edge + 12-24h standby. Som bäst hade jag totalt 42 timmar usage varav 6h skärm. (nougat). Kan få liknande även nu på oreo. https://imgur.com/a/sLRGpdU. Här är en med mer tungt användande i testsyfte, spelar normalt sett inte.

On:Skulle jag köpa en lur idag så är det nog p20/pro (vilken som..) eller allra helst (dock utan abonnemang) Google pixel 2 XL.
Kan du vänta så är även pixel 3 ca tre månader bort och sägs även lanseras i Sverige, högst oklart angående vilka operatörer som kommer erbjuda den.
Mvh

Nja, vanligt är att ta i. Inte speciellt många som har problem med det i sig och det är oftast om nästan inte alltid exynos enheterna som har problemet. Och det visar sig vanligtvis i slutändan att vara något användaren har gjort. T.ex. facebook i bakgrunden är vanligt, även att dom använder always on display så klart osv.

Överlag har vad jag har läst, s9'an och plus modellen haft mycket bra batteritid. Ja tills folk installerar 3 miljarder appar var alla ska kolla efter uppdateringar varje 2 sekunder och inte låter telefonen gå ned i deep sleep. Samt att man slår på alla 30 onödiga funktioner som ligger och slukar batteri och sedan klagar man på att batteriet är dåligt.

För mig åkte pixel telefonerna och 1+6 för antigen saknad av 3.5mm port eller dålig kamera(1+6)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Nja, vanligt är att ta i. Inte speciellt många som har problem med det i sig och det är oftast om nästan inte alltid exynos enheterna som har problemet. Och det visar sig vanligtvis i slutändan att vara något användaren har gjort. T.ex. facebook i bakgrunden är vanligt, även att dom använder always on display så klart osv.

Överlag har vad jag har läst, s9'an och plus modellen haft mycket bra batteritid. Ja tills folk installerar 3 miljarder appar var alla ska kolla efter uppdateringar varje 2 sekunder och inte låter telefonen gå ned i deep sleep. Samt att man slår på alla 30 onödiga funktioner som ligger och slukar batteri och sedan klagar man på att batteriet är dåligt.

För mig åkte pixel telefonerna och 1+6 för antigen saknad av 3.5mm port eller dålig kamera(1+6)

Så är det, användaren är den i slutändan som bestämmer batteritiden

Hm, men pixel 2 XL har ju dock bättre kamera än s9 på många punkter, faller på andra, men i mörker tex så är den ju ännu överlägsen (pixel). 1+6 har på tok för dålig kamera, dock tar jag inte speciellt mycket bilder, men när man väl gör det vill man ju ändå att dem skall vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Så är det, användaren är den i slutändan som bestämmer batteritiden

Hm, men pixel 2 XL har ju dock bättre kamera än s9 på många punkter, faller på andra, men i mörker tex så är den ju ännu överlägsen (pixel). 1+6 har på tok för dålig kamera, dock tar jag inte speciellt mycket bilder, men när man väl gör det vill man ju ändå att dem skall vara bra.

Nu sa han ju dock att pixel inte har 3.5mm och 1+6 har dålig kamera. Inte att han valde bort pixel pga kameran.

S9/+ har fått bra på dom flesta batteri tester som gjort, brukar ju lägga sig på 1-3 placering.

Permalänk

Jag har en Huawei p10 och kan inte rekommendera märket såvida du inte kan få telefonen väldigt billigt. Det är främst mjukvaran som är problemet, både vad gäller användarupplevelse och sega uppdateringar.

Om jag hade valt själv hade jag tagit en Oneplus. Det största problemet tidigare har varit deras kundsupport (de hade tidigare varudepåer inom EU, men väldigt dålig service), men nu när man kan köpa dem på exempelvis Webhallen får man lika bra konsumentskydd som hos alla andra märken.

Vad gäller Samsung har jag endast erfarenhet från S2an, men jag var såpass missnöjd att jag drar mig för att köpa Samsung igen. Det var dock så länge sedan att det egentligen inte borde beaktas, men ibland är man långsint.

Permalänk
Medlem

Också hört att S9 har kass batteritid men att Note8 inte har problem med batteriet. Jag hade nog tagit en Note8 Sjysst med en penna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Jag köpte själv en s9 på en schysst studentkampanj och är än så länge mycket nöjd. Visst dör batteriet och man pressar spel några timmar (clash of clans) men jag vet ingen mobil som klarar av det spelet utan att suga livet ur batteriet, vid normalt bruk klarar den sig utan problem hela dagen. Riktigt nice kamera och trevliga blutetoothfunktioner är något jag särskilt gillar med den.

Visa signatur

Fractal Design S | Fractal Design Newton R3 1000W | i7 6700K | Asus z170 Pro Gaming | Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB Tri-X OC Lite | Crucial 16GB (2x8) | 2x Samsung 850-Series EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Ja körde första gången på en Samsung, och det blev en S9+, riktigt nöjd med den

Permalänk
Medlem

Om du vill ha bra batteritid Blackview P10000 Pro

Batterikapacitet 11000mAh

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleon.Solo:

Jag har en Huawei p10 och kan inte rekommendera märket såvida du inte kan få telefonen väldigt billigt. Det är främst mjukvaran som är problemet, både vad gäller användarupplevelse och sega uppdateringar.

Om jag hade valt själv hade jag tagit en Oneplus. Det största problemet tidigare har varit deras kundsupport (de hade tidigare varudepåer inom EU, men väldigt dålig service), men nu när man kan köpa dem på exempelvis Webhallen får man lika bra konsumentskydd som hos alla andra märken.

Vad gäller Samsung har jag endast erfarenhet från S2an, men jag var såpass missnöjd att jag drar mig för att köpa Samsung igen. Det var dock så länge sedan att det egentligen inte borde beaktas, men ibland är man långsint.

Hur i sjuttons namn kan du ha varit missnöjd med Samsung s2? Den var ju överlägsen allt annat som existerade på marknaden när den lanserades.

Var du en av dom få procenten som fick ett måndags exemplar?

Ang p10 - släng in Nova launcher

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk

Jag lägger in en röst på OnePlus 6, otroligt bra telefon för en billigare peng.

Har tidigare kört Oneplus (1) och OnePlus 3T, använder även en OnePlus 3T på jobbet.

Permalänk
Medlem

Har en Samsung Galaxy S8 som jag köpte när min iPhone 6 gick sönder och S8/S9 är grymt bra.
Förnyade mitt abonnemang på Telia idag och valde en Huawei P20 Pro och kan inte säga något annat än att den är grymt bra på det lilla jag hunnit greja med den idag.
Stog mellan en Oneplus 6 och P20 Pro men efter som jag fick ungdoms rabbat så blev det P20pro.
Hade kört på som ovan OnePlus 6 sa