SweClockers drop!

Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

@jazon: den ”fientliga tonen” har ju vuxit fram efter att dom i min mening grovt misskött projektet.

Sen överanalyserar du.

Blev det inget webhllen, fine! Men då får dom ju återkomma med det!

Typ: ”webhllen havererade, ni kommer tyvärr få göra valet utan den möjligheten”.
I teorin skulle jag kunna säga att jag som dum naiv svennebanan fortfarande går och avvaktar mitt färgval i väntan på demochassin till webbis.

Samma grej med foton. Det snackas om ”professionella” foton, sen nästa info som kommer är att det är ”panik med förseningar” i prod pga att folk gjort felaktiga val.
Jaha? Vad hände med steget där emellan när foton aldrig dök upp?

Jag har inte sett någon officiell info alls om:
1) hur länge kan man vänta med färgval?
2) kommer foton komma innan (1)?

Den senaste infon ut var ju att chassin skulle färdigställas i slutet av juni och skicks i början av juli.
Enda anledningen till att man inte behövt göra färgval ännu är ju pga en ytterligare försening som knappt informerats om.
Tycker du ärligt att det är bra info ut?

Så som sagt, min främsta kritik är mot att något så enkelt som att bara köra en kontinuerlig ström av information inte hålls.
Det hade ju tagit dom max ett pr timmar att läsa igenom tråden sen sist och återkomma med feedback, framförallt på frågor där man redan sagt att man ska återkomma med feedback.

Så ja, tycker min ”fientliga ton” är helt klart försvarbar.

Sen har jag aldrig anklagat dom för att ljuga. Jag har sagt att det finns en möjlighet att dom mörkar, det hade iaf jag gjort i samma sits. Finns ingen uppsida för dom, att OM sidoprojektet försenat chassit, säga det, eller hur? Allt detta TERORETISKT.
Finns även en möjlighet att Japan vinner VM än så länge.

Det jag återigen menar på är att i min mening så hade dom kunnat skipp sidoprojekten och lagt den tidsåtgången till att bättre fokusera på huvudprojektet.

Jag är ledsen om ni tycker mitt abstrakta sätt att diskutera på är förvirrande.

För att ta ett konkret exempel på en i min mening extremt central informationsmiss:
Varför gick man inte ut med ett massmejl/KS-update kring att leverans nu verkar skjuten från början av juli till början av aug?
Helt ofattbart i min mening.
Och återigen: var är infon om deadline för färgval?
Förstår inte hur man på något sätt ens kan försöka börja försvara att denna information saknas?

Jag förstår inte heller hur man skulle förstå stt det var okej att fortfarande inte ha gjort sitt färgval? Vi ligger ju nu bortom den senaste officiella infon ut om när chassina skulle vara färdigställda! Dom 100-tal som ännu inte gjort sitt färgval kan ju enbart ha väntat med inställningen ”jag tänker inte göra ett val förens dom mailar ut och säger att man verkligen måste!”

Och återigen, jag själv har redan gjort mitt färgval, och en försening till augusti passar mig perfekt. Så för egen del är allt ”ok”, men det är ju inte pga Louqe grymma skills, det är ju pga att lotteriet råkade falla åt mitt håll.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Har i dina tidigare inlägg inte alls hållit med dig då du för en aningen offensiv ton, haha, men jag börjar erkänna att det är helt absurt att vi förväntas färdigställa våra val utan att ha ordentliga grunder att gå på. Hur ska du välja en färg om du ej vet hur färgerna kommer att se ut? Som att köpa grisen i säcken.

Seriöst. Kolla på Ash. Varannan bild är helt klart svart, andra är grå. Det är aningen pinsamt helt ärligt.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: På sistone har jag börjat hålla med dig och din kritik, känns extremt konstigt att Louqe helt plötsligt valt att bli tysta förutom svar på ett eller två mail från personer. @PaChalski var senast inloggad 2018-05-31, snart en månad sen, och samtidigt har vi fått ett mail där de skriver att folk gjort fel val. Fine om de är extremt upptagna, men det tar inte mer än en minut att logga in på SweClockers/Slack och säga hej för att visa att de lever! Kan ju vara så som någon annan här i tråden skrev att de helt enkelt stuckit iväg på semester!

Hursomhelst - Louqe's företagsadress är registrerad i Stockholm och om någon har lust så kan man ju gå dit och knacka på för att fråga vad sjutton de håller på med just nu. Inte idealt men får man inte tag på dem varken via mail, SweClockers-tråd eller Slack så får man väl köra old-school och göra ett besök på kontoret om man verkligen vill få tag på dem.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Administrativ avgift

@CooingPendulum: Här har jag själv gått på vad som sagts, den ska bli macbook grå punkt.

Limestone - en silver med vit inslag , dvs den är i princip "vit" i solsken.

Andra konstiga - militärgrön

Tror tyvärr vi ej kommer få se bilder men gör valet baserat på ovan är min rekommendation.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Stressa av lite grabbar. Ni kommer nog få grejerna till hösten ska ni se. Njut av sommaren och se fram emot att mecka med datorn framför brasan då höstmörkret kommer istället.

Permalänk
Medlem

@andra94: Det hjälper liksom inte att säga hur färgen kommer att se ut, att det visas olika bilder gör att det inte går att veta. Hur vet du nyansen? Hade du köpt en tröja om någon sa att den var blå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av irkasmork:

Jag är lite tveksam till att sätta en AIO i bottenmonterad tophat, som de verkar ha fått göra (åtm med S24). Antingen kommer man väl då dra uppvärmd luft genom lådan, eller så får man försöka få luftströmmen neråt. Köpte en NH-L12 direkt när jag backat projektet, men har även valt till en stor tophat om jag vill köra AIO senare...

Samma för mig, köpte en NH-L12 (och beställde AM4-adapter) i höstas men tog ändå en stort tophat om jag inte blir nöjd med NH-L12, varpå det får bli AIO i botten. Minns jag rätt så visade Louqes test att det är ett temperaturmässigt aningen bättre alternativ att placera cpu-kylande AIO i toppen, men för mig skulle det ändå bli i botten pga att det ser väldigt mycket bättre ut i mina ögon.

Dessutom är det bättre att ha en AIO i botten om läckage skulle uppstå.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av irkasmork:

Jag är lite tveksam till att sätta en AIO i bottenmonterad tophat, som de verkar ha fått göra (åtm med S24). Antingen kommer man väl då dra uppvärmd luft genom lådan, eller så får man försöka få luftströmmen neråt. Köpte en NH-L12 direkt när jag backat projektet, men har även valt till en stor tophat om jag vill köra AIO senare...

Att blåsa varm luft in i datorn, eller ned på skrivbordet, är inga eleganta lösningar, tycker jag. Ser hellre att man blåser in frisk luft i datorn, och varm luft ut ur datorn. Detta brukar innebära en radiator i toppen på vanliga chassin, med insug i fronten eller botten. Vi får se vad som går att åstadkomma med Ghost S1. Jag har laddat upp med flera topphattar och ser fram emot en "undersökning".

Permalänk
Medlem

Håller helt med er i tråden att det blivit väldigt tyst / lite kommunikation från Louque de senaste månaderna. Jag hade hellre sett att de kört med raka rör och berättat/bloggat/vloggat om hur det går (bra och dåligt) med regelbundna uppdateringar och i information om när alla backade måste göra vad för att det ska fungera smidigt med produktionen.

Jag ville ha Arctic White om färgen blev bra, förstår faktiskt inte vad som var fel med deras första provexemplar (vitanodiserad) som de visat upp och som såg väldigt vit och fin ut (ingen bra förklaring på det än så länge), men jag har släppt det och tog Limestone nu när de gjort den så vit som möjligt genom sandblästring. Kändes som ett säkert val då jag gillar den ljusa MacBook alu-färgen och att det inte inkluderar osäkerhet med färgpigment som kan skrapas/nötas bort över tid.

Har själv en Ryzen 7 1700 och har köpt en Noctua L12 när den fanns på lager i svenska nätbutiker, så den ligger i paketet och väntar, samt två Noctua NF-F12 som jag ska sätta i min Medium-tophat.

Vad tror ni om placering av medium-tophat + 2xNF-F12, ska man suga ut varmluft på toppen eller ska man blåsa in kalluft från botten? Tänker placera L12 så att kylflänsarna är vertikala (på samma sätt som den senaste Louque-build:en)så den också kyls av luftströmmen från tophat-fläktarna genom chassit och naturlig konvektion.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Gigabyte AORUS Radeon RX 9070 XT ELITE 16GB || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF1000 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem

Finns det något som säger att chassit kommer att släppas på tex webhallen/inet eller andra siter?
Jag är väldigt sugen på att bygga nytt till hösten och då blir det m-itx bygge och denna låda lockar massor.

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiqtR:

Finns det något som säger att chassit kommer att släppas på tex webhallen/inet eller andra siter?
Jag är väldigt sugen på att bygga nytt till hösten och då blir det m-itx bygge och denna låda lockar massor.

Är väl bara köpa från loque hemsida när dom börjar med batch två. När det blir återstår att se.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@BasseBaba: Har i dina tidigare inlägg inte alls hållit med dig då du för en aningen offensiv ton, haha, men jag börjar erkänna att det är helt absurt att vi förväntas färdigställa våra val utan att ha ordentliga grunder att gå på. Hur ska du välja en färg om du ej vet hur färgerna kommer att se ut? Som att köpa grisen i säcken.

Seriöst. Kolla på Ash. Varannan bild är helt klart svart, andra är grå. Det är aningen pinsamt helt ärligt.

Precis. Jag är ledsen för min fientliga ton, men tycker bara att det är så sjukt illa skött.
Det är en sak om det t ex kommer förseningar pga saker dom inte kunnat förutspå, men att inte leverera foton som utlovats, eller att bara sluta återkomma med feedback, det är _medvetna val_ som dom gör. Därav min hårda ton.

Skrivet av Icte:

@BasseBaba: På sistone har jag börjat hålla med dig och din kritik, känns extremt konstigt att Louqe helt plötsligt valt att bli tysta förutom svar på ett eller två mail från personer. @PaChalski var senast inloggad 2018-05-31, snart en månad sen, och samtidigt har vi fått ett mail där de skriver att folk gjort fel val. Fine om de är extremt upptagna, men det tar inte mer än en minut att logga in på SweClockers/Slack och säga hej för att visa att de lever! Kan ju vara så som någon annan här i tråden skrev att de helt enkelt stuckit iväg på semester!

Hursomhelst - Louqe's företagsadress är registrerad i Stockholm och om någon har lust så kan man ju gå dit och knacka på för att fråga vad sjutton de håller på med just nu. Inte idealt men får man inte tag på dem varken via mail, SweClockers-tråd eller Slack så får man väl köra old-school och göra ett besök på kontoret om man verkligen vill få tag på dem.

Precis, det tar inte många minuter.

Så som man även måste resonera (och jag har varit med i mängder av projekt som jobbat med detta), är att -proaktivitet- lönar sig.
Dom skrev själva att dom "drunknar i alla mail", ja, det beror ju på att folk likt jag som inte får någon information blir otåliga, och då tar kontakt själva.
Det absolut enklaste sättet att minska "trafik" till "kundtjänst", alla kategorier, är att bara se till att ha såpass lättillgänglig, bra och enkel information mot kund, att frågetecken aldrig uppstår från första början.

Radiotystnad är det absolut sämsta dom kan göra, eftersom både frågor och frustration bara höjs och höjs hos kund.

Fine, dom är "upptagna", men shitstormen och workloaden blir bara ännu sämre av att försöka spara in tiden det tar att informera.

Permalänk
Medlem

@PaChalski har ej varit online på https://smallformfactor.net sedan fyra veckor och fem dagar, så det är lyckligtvis inte bara Sweclockers forum som varit utan besök.

Jag är säker på att dom har fullt upp inför produktion och släpp, antagligen därför kommunikationen är så ojämn.

Mvh

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RX 9070XT TUF OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Har blivit försenat till mitten av augusti enligt slack där ett foto av en email-konversation nämner att likely ship date är "likely mid augusti".

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Har blivit försenat till mitten av augusti enligt slack där ett foto av en email-konversation nämner att likely ship date är "likely mid augusti".

Har du möjlighet att lägga upp bilden på email-konversationen här?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Härligt, då hinner jag tillbaka från min semester

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Har du möjlighet att lägga upp bilden på email-konversationen här?

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Går det att begära pengarna tillbaka om man beställt via hemsidan?

Permalänk
Medlem

Nu verkar det hända saker! Fick precis en Ghost S1 Production update email, någon annan som fick denna?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Yes, allt ska vara färdigt i slutet av månaden och skickas i augusti.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Vzano: Så de har skjutit upp det igen med andra ord. Trevligt trevligt

Permalänk

mailet

PRODUCTION UPDATE

Things are coming together. Being in the middle of the production process we’d like keep you updated and share status directly from production floor.

The metal and aluminum work is looking good, imagine the feeling of seeing the case gables being extruded through a small matrix with a force of a couple of thousand metric tons at 500 degrees Celsius. In a week or two we’ll get the final samples of all three colors before we OK the next phase of production: anodization

The production of the electronic components has been a bit messier, testing and verifying that the flush mounted power bottom fits just perfect. It’s all looking good now, but it has taken a couple of rounds getting it all perfect. Now we are waiting for final sample so that we can get the production of these ramped up. With our final tweaks on the electronics we estimate to start shipping in august and be ready with all shipments before the month is over.

As we are seeing it all coming together we are confident that the Ghost will meet and exceed all expectations out there.

Cheers // TEAM LOUQE

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritiofsson:

PRODUCTION UPDATE

Things are coming together. Being in the middle of the production process we’d like keep you updated and share status directly from production floor.

The metal and aluminum work is looking good, imagine the feeling of seeing the case gables being extruded through a small matrix with a force of a couple of thousand metric tons at 500 degrees Celsius. In a week or two we’ll get the final samples of all three colors before we OK the next phase of production: anodization

The production of the electronic components has been a bit messier, testing and verifying that the flush mounted power bottom fits just perfect. It’s all looking good now, but it has taken a couple of rounds getting it all perfect. Now we are waiting for final sample so that we can get the production of these ramped up. With our final tweaks on the electronics we estimate to start shipping in august and be ready with all shipments before the month is over.

As we are seeing it all coming together we are confident that the Ghost will meet and exceed all expectations out there.

Cheers // TEAM LOUQE

För att vara ett Kickstarter tycker jag dom sköter allt klockrent. Dom skulle ha kommunicerat bättre absolut men resten. Kvalitets kontroll och fixa allt perfekt innan det skickas ut. Är helt rätt väg att gå. Verkligen inte alla kickstarter projekt som gör detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

För att vara ett Kickstarter tycker jag dom sköter allt klockrent.

Hahaha! Det börjar ju snarare likna ett skämt. Jag tror inte vi ser några chassin innan oktober kanske. Om det blir några alls.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

@Nioreh83: Mja, eller inga alls.

Permalänk
Medlem

Som många här på sweclockers så har det inte alltid varit bang for the buck som är största intresset i en dator. Minns jag köpte Antecs performance P180 när de släppte det - första gången jag köpte ett chassi över vad jag tyckte var smärtgränsen kostnadsmässigt - det var så värt det

När Ghost S1 visades här på sweclockers - jag var inte med omgång ett, den flög helt över mitt huvud - så var det andra gången jag kände att ett chassi var värt ett pris över vad jag normalt tycker chassin är värda.

Nu 7 månader efter betalning känner jag att en månad hit eller dit spelar betydligt mindre roll än att chassit är helt klockrent när det levereras.

Mer oroväckande tycker jag det är att följa tråden och se den fullständiga frånvaron av @Pachalski
Stämmer in i kören som tycker det är skitdåligt.

Permalänk
Medlem

Jag står fast vid att informationen ut mot oss går för segt.

Läser man t ex detta:
”In a week or two we’ll get the final samples of all three colors before we OK the next phase of production: anodization”

Så okej, nu snackar vi alltså att det är en eller två veckor kvar, för någon typ av ”final sample”, innan dom öht kan börja med anodization...

Min fråga är då: Den senaste infon ut innna detta brev igår, var ju att det skulle produceras i juni och skeppas nu första veckan i juli.
Hela min frågeställning är då, hur kommer det sig att man inte förens nu skickar ut denna info? Om det nu återigen blivit så kraftiga förseningar att man öht inte fått final samples eller hade påbörjat ”anodization” så borde dom ju redan för 2, 3, heck säg 4 veckor sedan förstått själva att det är HELT orimligt att få klart produkten till första veckan i juli?
Och mycket riktigt, dom bommar ju ”final sample” mot förväntat leveransdatum med typ 2 veckor, leveransen blev ju nu skjuten från ”tidigt juli” till typ aug/tidigt sept.

Känslan jag får är typ att dom bestämt sig för att bygga en skyskrapa utan att ha nån som helst insikt eller förståelse i hur processen går till, för att gång på gång under resans gång ”upptäcka” alla dessa bakslag som ger kraftiga förseningar?

Dom höll ju på i månader att ”utvärdera 2 leverantörer” etc, såg man alltså inte då till att processen var klar? Hur kan man fortfarande trots att man ”gått i produktion” upptäcka så mycket saker som försenas? Det som jag inte förstår.

Det är också väldigt konstigt att vi kunder förväntas välja färg, innan dom ens fått sina finalized exemplar av färgerna, eller hur?
Dom skriver ju fortfarande att dom ska ge sitt ”ok” om 1-2 veckor, på färgerna. Vad händer om det inte är good enough då? Mer förseningar?
Eller typ en ”Oj, vi fimpar likt den vita nu även den gröna färgen för den känns inte bra nog”?
EXTREMT besviken på hur processen för färgvalet har löpt, i min mening så borde färgvalet inte gjorts förens om 1-2 veckor när dom har ok:at och kan visa upp ”finalized” färger, men problemet är väl att det då skulle bli ännu mer förseningar, så beslutet dom blev tvugna att fatta var ju att låta oss välja färger redan nu.
Men känslan jag får nu är helt enkelt att vi valt färger som inte en Louqe själva vet exakt 100% hur dom kommer bli?

Jag fick känslan av att folket bakom detta chassi var erfaret gällande produktion, men det börjar mer och mer kännas som att detta är första gången dom tar en produkt genom produktion.
Hur dom öht kunde gå ut och svänga sig med leveransdatum i mars/april/maj känns ju som ett skämt nu när vi blickar mot aug/sept, och ärligt talat, när dom skjutit på lev-datum 4-5 ggr redan, varför i hela <beeeeep> skulle man lita på att aug/sept blir av?

Skulle inte förvåna mig om det är ännu fler förseningar att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag står fast vid att informationen ut mot oss går för segt.

Läser man t ex detta:
”In a week or two we’ll get the final samples of all three colors before we OK the next phase of production: anodization”

Så okej, nu snackar vi alltså att det är en eller två veckor kvar, för någon typ av ”final sample”, innan dom öht kan börja med anodization...

Min fråga är då: Den senaste infon ut innna detta brev igår, var ju att det skulle produceras i juni och skeppas nu första veckan i juli.
Hela min frågeställning är då, hur kommer det sig att man inte förens nu skickar ut denna info? Om det nu återigen blivit så kraftiga förseningar att man öht inte fått final samples eller hade påbörjat ”anodization” så borde dom ju redan för 2, 3, heck säg 4 veckor sedan förstått själva att det är HELT orimligt att få klart produkten till första veckan i juli?
Och mycket riktigt, dom bommar ju ”final sample” mot förväntat leveransdatum med typ 2 veckor, leveransen blev ju nu skjuten från ”tidigt juli” till typ aug/tidigt sept.

Känslan jag får är typ att dom bestämt sig för att bygga en skyskrapa utan att ha nån som helst insikt eller förståelse i hur processen går till, för att gång på gång under resans gång ”upptäcka” alla dessa bakslag som ger kraftiga förseningar?

Dom höll ju på i månader att ”utvärdera 2 leverantörer” etc, såg man alltså inte då till att processen var klar? Hur kan man fortfarande trots att man ”gått i produktion” upptäcka så mycket saker som försenas? Det som jag inte förstår.

Det är också väldigt konstigt att vi kunder förväntas välja färg, innan dom ens fått sina finalized exemplar av färgerna, eller hur?
Dom skriver ju fortfarande att dom ska ge sitt ”ok” om 1-2 veckor, på färgerna. Vad händer om det inte är good enough då? Mer förseningar?
Eller typ en ”Oj, vi fimpar likt den vita nu även den gröna färgen för den känns inte bra nog”?
EXTREMT besviken på hur processen för färgvalet har löpt, i min mening så borde färgvalet inte gjorts förens om 1-2 veckor när dom har ok:at och kan visa upp ”finalized” färger, men problemet är väl att det då skulle bli ännu mer förseningar, så beslutet dom blev tvugna att fatta var ju att låta oss välja färger redan nu.
Men känslan jag får nu är helt enkelt att vi valt färger som inte en Louqe själva vet exakt 100% hur dom kommer bli?

Jag fick känslan av att folket bakom detta chassi var erfaret gällande produktion, men det börjar mer och mer kännas som att detta är första gången dom tar en produkt genom produktion.
Hur dom öht kunde gå ut och svänga sig med leveransdatum i mars/april/maj känns ju som ett skämt nu när vi blickar mot aug/sept, och ärligt talat, när dom skjutit på lev-datum 4-5 ggr redan, varför i hela <beeeeep> skulle man lita på att aug/sept blir av?

Skulle inte förvåna mig om det är ännu fler förseningar att vänta.

Håller med dig om att det inte verkar finnas någon produktionserfarenhet inom projektgruppen. Jag börjar till och med gå i tankarna vad som händer den dagen de slutligen får alla utformningar, färger, metoder osv färdigt och får offerten på sitt bord. "Men jag har ju tagit ut lön för det senaste året som jag jobbat med detta projekt, ska jag nu behöva plocka pengar ur egen ficka för att kunna leverera alla chassin?"

Jag jobbar dagligen med stora infrastrukturprojekt och vet hur snabbt kostnaderna sticker iväg. En person som dessutom är ovan vid att jobba i projektform med vidsträckta projekt får ofta en överraskning mot slutet. Nu jobbar jag ju inte alls inom samma område, men det finns stora likheter i leverantörer som kan ge glädjekalkyler för att vinna en kund och framför allt kan man som oerfaren missa alla omkostnader som inte är direkt knutna till produktionen av den färdiga produkten.

Mitt hopp finns dock ännu kvar, men frustrationen växer. Själv har jag väntat sedan "andra halvan Q1"

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Visa signatur