@jazon: den ”fientliga tonen” har ju vuxit fram efter att dom i min mening grovt misskött projektet.
Sen överanalyserar du.
Blev det inget webhllen, fine! Men då får dom ju återkomma med det!
Typ: ”webhllen havererade, ni kommer tyvärr få göra valet utan den möjligheten”.
I teorin skulle jag kunna säga att jag som dum naiv svennebanan fortfarande går och avvaktar mitt färgval i väntan på demochassin till webbis.
Samma grej med foton. Det snackas om ”professionella” foton, sen nästa info som kommer är att det är ”panik med förseningar” i prod pga att folk gjort felaktiga val.
Jaha? Vad hände med steget där emellan när foton aldrig dök upp?
Jag har inte sett någon officiell info alls om:
1) hur länge kan man vänta med färgval?
2) kommer foton komma innan (1)?
Den senaste infon ut var ju att chassin skulle färdigställas i slutet av juni och skicks i början av juli.
Enda anledningen till att man inte behövt göra färgval ännu är ju pga en ytterligare försening som knappt informerats om.
Tycker du ärligt att det är bra info ut?
Så som sagt, min främsta kritik är mot att något så enkelt som att bara köra en kontinuerlig ström av information inte hålls.
Det hade ju tagit dom max ett pr timmar att läsa igenom tråden sen sist och återkomma med feedback, framförallt på frågor där man redan sagt att man ska återkomma med feedback.
Så ja, tycker min ”fientliga ton” är helt klart försvarbar.
Sen har jag aldrig anklagat dom för att ljuga. Jag har sagt att det finns en möjlighet att dom mörkar, det hade iaf jag gjort i samma sits. Finns ingen uppsida för dom, att OM sidoprojektet försenat chassit, säga det, eller hur? Allt detta TERORETISKT.
Finns även en möjlighet att Japan vinner VM än så länge.
Det jag återigen menar på är att i min mening så hade dom kunnat skipp sidoprojekten och lagt den tidsåtgången till att bättre fokusera på huvudprojektet.
Jag är ledsen om ni tycker mitt abstrakta sätt att diskutera på är förvirrande.
För att ta ett konkret exempel på en i min mening extremt central informationsmiss:
Varför gick man inte ut med ett massmejl/KS-update kring att leverans nu verkar skjuten från början av juli till början av aug?
Helt ofattbart i min mening.
Och återigen: var är infon om deadline för färgval?
Förstår inte hur man på något sätt ens kan försöka börja försvara att denna information saknas?
Jag förstår inte heller hur man skulle förstå stt det var okej att fortfarande inte ha gjort sitt färgval? Vi ligger ju nu bortom den senaste officiella infon ut om när chassina skulle vara färdigställda! Dom 100-tal som ännu inte gjort sitt färgval kan ju enbart ha väntat med inställningen ”jag tänker inte göra ett val förens dom mailar ut och säger att man verkligen måste!”
Och återigen, jag själv har redan gjort mitt färgval, och en försening till augusti passar mig perfekt. Så för egen del är allt ”ok”, men det är ju inte pga Louqe grymma skills, det är ju pga att lotteriet råkade falla åt mitt håll.