Som du har ställt frågan och den info du har gett gör det i stort sett omöjligt att svara på frågan!
För det första vad är skönt för dig?
Är det ett tbord med långt slag på tangenterna plus en kraftig känsla för när nedslaget registreras heller är det istället väldigt kort tangent slag och en obefintlig känsla när trycket reggas?
Får det låta nåt heller måste det vara knäpp tyst även när du hoppar på det?
OM du har provat mekaniskt tbord vilka brytare har du då provat?
Och vilka gillade du/gillade inte? Varför gillade du/gillade inte dom?
För mig så är det absolut skänaste tbordet jag provat ett gammalt orginal IBM model M (men gissar på att ett orginal IBM model F skulle ta den platsen om jag fick prova ett).
Klar nummer två är Unicomps tbord (unicomp tog över IBM´s patent från lexmark som i sin tur tog med sig buckling spring patentet från IBM när IBM/Lexmark delades till två bolag).
Unicomps tbord är nästan som IBM´s men dom är inte riktigt lika "tajta" så att säga men det är inga stora skillnader.
Utöver det så kommer dom troligen att hålla lika bra som IBM´s som tex har levt i 20-30år i fabriker/verkstäder/osv och fortfarande känns som i stort sett nya (förutom all skit och slitage på utsidan förstås).
Har provat ett par olika cherry tbord (blåa/röda/bruna) visst dom är ljusår bättre än rubber dome skräpet men för mig är det långt kvar till IBM´s bucklingspring.
Topre har jag inte provat men gissar på att jag skulle gilla dom bättre än cherry.