Hej!
Har upplevt ett konstigt problem de senaste månaderna med mitt fiber här hemma. Det är så att utan förvarning tappar jag i princip hela min uppladdningshastighet.
Det började med att jag reagerade hur spel kändes hackigt, testade och har 80-100 ner men enbart 0.x up.
Gör lite flush dns och annat lull lokalt på min klient utan någon förbättring så skyller på min ISP. De utför en hel massa tester och konstatera att det inte är något fel på deras utrustning. Så vi startar om fiberboxen, då leker allt igen och vi trodde problemet var löst. Det höll i någon dag sen hade jag samma problem igen. Då jag helt enkelt inte orka bry mig startade jag om fiberboxen igen, detta upprepades i någon månad.
Detta har nu hänt i några månader och jag känner att det är dags att lösa detta problemet en gång för alla. Körde jag in datorn i fiberboxen så fungerade det felfritt och när jag sen testade via router -> switch -> dator så fungerade det igen.
Att byta dns i routern till exempelvis googles har temporärt löst problemet.
Men jag har ännu inte hittat en permanent lösning på problemet, så nu vänder jag mig till er ihop om nya idéer och förhoppningsvis en lösning på detta problemet!
Har jag glömt information som är relevant så är det bara att skrika på mig så ska jag nog kunna skaffa fram det.
Tack!
Uppdatera routern. Installera drivrutiner på datorn
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.