Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Grannarna behöver inte kontakta den hyresgäst som stör, utan kan direkt ha varit i kontakt med störningsjour eller hyresvärden.

Det vet jag och det var inte det som var frågan.

Jag undrade mest om op hade fått klagomål från grannarna själva innan eller inte, för redan där hade han (i så fall) redan fattat att han var för högljudd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Avstängd

Wow vilken fin hjälp TS får om någon av er kollar på fotboll eller något sånt så tror jag inte att ni är tysta själv.

Om man är inne i ett spel och lägger mycket fokus i spelet så händer det att man blir lite sur händer även mig.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

För ni med eran moral predikan. Kniper ni käft när ni skadar er och inte ens ett skrik rakt ut att det gör ont? Alla är olika, jag blir sur och vrålar när torsk i spel ja.
Det jag reagerar över är varför inte grannarna inte bara säger till att jag stör. Skumle knipa käften direkt om bara dom säger till. Att gå och klaga bara för 1 min vrål mitt på dan.
Jag har stört på att dom borrar flera dagar i sträck, i flera timmar och inte går jag och klagar på dom. Deras hundar skriker ofta när dom hör när man öppnar dörren. Har inte brytt mig om det.
Om en människa inte har känslor. Då är det nåt som är fel.

Fixa ditt liv istället för att bli upprörd av att andra inte accepterar ditt barnsliga beteende. Självklart knackar man inte på en okänd granne som är såpass förbannad att han vrålar var och varannan dag.

Jag skrek och blev förbannad i spel när jag var yngre, berodde på att jag inte hade någon glädje varken i spelen eller i livet. Nu när jag är lycklig så klarar jag av att förlora utan att bete mig som ett as. Hoppas för dina grannars skull att det låter bekant.

Jämföra ett djur som skäller och en fullvuxen människa som vrålar av att han förlorar i spel? njaaa

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

@pv2b:

Har aldrig fattat varför folk skriker. Sätter man ex. hammaren i tummen, får en "kyss" av eluttaget eller klämmer sig i dörren blir man kanske paralyserad av smärta ett par sekunder och åmar sig, men inte att man ställer sig och vrålar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Minns när jag bodde i en hyresrätt och en granne klagade på att han hörde min mobiltelefon.

Typ så för mig också, men det var när jag gick barfota till toan, typ, inomhus på kvällen...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Kom igen va, se det som ett "wake-up-call". Dags att sluta gorma, sen är problemet ur världen. Finns inget att vinna på att rättfärdiga det.

Permalänk
Medlem

tycker inte alls det är löjligt att skrika när man spelar. Ibland kan man bli tiltad. Ibland kan man bli förvånad eller överraskad. Är det mer ilska som kommer ut föreslår jag att köra kudde. Det hjälper en att "få ut det" samtidigt som att du helt dämpar ljudnivån.

<3 kudde

Permalänk
Medlem

Jag har bott i över 10 års tid och skrikit och vrålat i över 10 års tid. Det är inga långa vrål, utan nån enstaka gång på en hel dag när får utbrott. Ingen har klagat om det i över 10 års tid. Säkert det är grannen som flyttat in sen nåt års tid som klagat hos hyresvärden.
Jag är säkert att många får också utbrott många gånger och skriker rakt ut "fan helevete". Hur störande är det när jag skriker ut det 1 gång om dan, det är inte många gånger eller ens 1 minut skrikande utan bara 1 gång skrik.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll hur "ofta" eller hur "länge" du vrålar, om grannen har klagat till hyresvärden så får du bättra dig eller motbevisa klagomålet på något vis.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Jag har bott i över 10 års tid och skrikit och vrålat i över 10 års tid. Det är inga långa vrål, utan nån enstaka gång på en hel dag när får utbrott. Ingen har klagat om det i över 10 års tid. Säkert det är grannen som flyttat in sen nåt års tid som klagat hos hyresvärden.
Jag är säkert att många får också utbrott många gånger och skriker rakt ut "fan helevete". Hur störande är det när jag skriker ut det 1 gång om dan, det är inte många gånger eller ens 1 minut skrikande utan bara 1 gång skrik.

Pinsamt om du hållt på i 10 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Jag har bott i över 10 års tid och skrikit och vrålat i över 10 års tid. Det är inga långa vrål, utan nån enstaka gång på en hel dag när får utbrott. Ingen har klagat om det i över 10 års tid. Säkert det är grannen som flyttat in sen nåt års tid som klagat hos hyresvärden.
Jag är säkert att många får också utbrott många gånger och skriker rakt ut "fan helevete". Hur störande är det när jag skriker ut det 1 gång om dan, det är inte många gånger eller ens 1 minut skrikande utan bara 1 gång skrik.

Jag hade då inte accepterat "bara 1 litet skrek om dagen" i 10 år. Inte ens en månad. Låter som en grottmänniska. Byt beteende eller flytta ut i skogen tycker jag.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jag hade då inte accepterat "bara 1 litet skrek om dagen" i 10 år. Inte ens en månad. Låter som en grottmänniska. Byt beteende eller flytta ut i skogen tycker jag.

Flytta ut i skogen är lite hårt, räcker gott att skaffa villa.

Permalänk
Medlem

Visst vore det bästa att kunna behärska sig när det går dåligt i spel men man behöver väl inte spy galla över TS för det. Lite svårt att veta hur illa vrålandet är utan att ha hört det. Med det sagt tror jag det bästa är att anpassa sig och förbättra sig vid klagomål utan att leta efter millimeterrättvisa. Inget konstigt med det, vi har väl alla fått justera nått beteende för våra medmänniskors trivsel nån gång.

OT: detta påminde mig om en ljudinspelning från en Onyxia raid

Permalänk
Medlem

Sluta skrik, problem solved.
Hur skulle det kännas om din granne använde ett signalhorn varje dag?

Permalänk
Avstängd

git gud

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Fattar inte det där med att skrika när man spelar, vad medför det? Som att slå huvudet i väggen eller mot golvet.

Då är du nog rätt så trångsynt, alla är olika känslosamma och behandlar dessa känslor på olika sätt. Att skrika är inget omänskligt, visst, det är störande för andra, men du behöver inte sätta dig på en tron bara för du själv inte är sån.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Den här tanten skriker i 129db.
http://www.guinnessworldrecords.com/world-records/67537-loude...

Ett rejält vrål ligger kanske på 120db vilket är mycket högljutt. Ett hundskall brukar höras rejält i hus och har inte kunnat uppmätas till högre än 113db.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

I dag för jag varnings brev från hyrsvärden för skrick och vrål. Erkänner att jag skricker och vrålar när spelar spel och blir sur. Men det är mitt på dan och pågår bara i nån minut med några sekunder i mellan bara. Det händer inte dagligen heller, typ 2-3 gånger i veckan så tappar jag humöret vid spel och skricker ut ilskan bara.
Om det är på natten eller olämpligt tid kan jag förstå. Men får man inte ens skicka mitt på dan i kort stund?

Skrivet av XPerion:

Jag har bott i över 10 års tid och skrikit och vrålat i över 10 års tid. Det är inga långa vrål, utan nån enstaka gång på en hel dag när får utbrott. Ingen har klagat om det i över 10 års tid. Säkert det är grannen som flyttat in sen nåt års tid som klagat hos hyresvärden.
Jag är säkert att många får också utbrott många gånger och skriker rakt ut "fan helevete". Hur störande är det när jag skriker ut det 1 gång om dan, det är inte många gånger eller ens 1 minut skrikande utan bara 1 gång skrik.

Så enligt ditt första inlägg så vrålar du rakt ut 156 dagar om året, i en hel minut varje gång också...
Det blir 1560 dagar på 10 år...eller 26 timmars vrålande, inte undra på att dina grannar är trött på dig.
Sök professionell hjälp istället, vuxna människor beter sig inte på det viset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Då är du nog rätt så trångsynt, alla är olika känslosamma och behandlar dessa känslor på olika sätt. Att skrika är inget omänskligt, visst, det är störande för andra, men du behöver inte sätta dig på en tron bara för du själv inte är sån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReconHavoc:

@Jonny Myran: Förutom när det gäller barn då för då har man tydligen frikort till att hålla så jävla mycket låda man känner för.

Ja det är trist att barnfamiljer i många fall verkar få frikort att leva rövare och förpesta tillvaron för alla andra. Jag tycker absolut att de borde vräkas om de låter ungarna springa runt, hoppa, spela boll och skrika inomhus. Givetvis med bebisar som undantag eftersom man där inte har mycket kontroll över hur mycket de skriker.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

har en polare som har riktig angermanagement, brukade spela mmo spel med honom till en början och upptäckte inte dessa problem då man sällan dog i mmo spel så klart han blev arg när man torskade antal kr.

men när vi väl började spela FPS spel blev det helt uppenbart.
tillslut tog jag mig i kragen och sa du får skärpa till dig, helst söka vård, men jag orkar inte lyssna på ditt rageande.

han försvann i 3 månader, kom tillbaka men hans beteende var fortfarande kvar. undviker allt inom FPS genre med han, det är inte värt att min hälsa tar skada för hans beteende.

så om dina grannar blir piss for brains, så är det nog därför enough is a enough.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Tills TS: Säg att du har Tourettes, då kan hyresvärden/grannarna inte göra ett skit.
Men du borde verkligen sluta skrika istället.

Permalänk
Medlem

Skönt att man inte bor där i din lägenhet, inte illa menat men gud... Sådant folk som tar det där minsta lilla seriöst.

Jämför man min lägenhet, som det borras, thailändare som bankar och konstant gör det varje dag och en granne som bor precis bredvid med jättesvag vägg kan ha hög musik på.

Men dock att dessa hörs på ljusa dagen, är ju inte konstigt men i jämförelse med din lägenhet där du blir varnad av 10% utav ljud som är vanligt på dagen hos mig, dom som bor hos dig bör fan ta det med chill.

Har dom ens tagit snack med dig face to face än att klaga via papper?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@XPerion Skulle du kunna spela in en av dessa ilskes ramsor och lägga upp på youtube så att vi får avgöra om det är rimliga ljudnivå du släpper ifrån dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har tagit bort ett sidospår som jag inte trodde kunde existera i modern tid

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Vadå, klart att man kan bli förbannad när det går dåligt i spel. Även jag skriket faaan om det jävlas för länge.

Du som skrev att hans skulle skaffa jobb istället. Hur vet du att han inte har det redan? För den delen hade det inte med ämnet att göra

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Wow vilken fin hjälp TS får om någon av er kollar på fotboll eller något sånt så tror jag inte att ni är tysta själv.

Om man är inne i ett spel och lägger mycket fokus i spelet så händer det att man blir lite sur händer även mig.

Klart att ingen här någonsin skrikit under en fotbollsmatch/hockeymatch/whatever i sitt hem förut.

Haha seriöst, vilken jävla moralkaka denna tråden var. Första sidan är full av Maj-Britt 58 år som diagnostiserar OP med aggressionsproblem och livstrubbel för han skriker (ingen vet hur mycket) någon gång i veckan i.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Många är som bekant dåliga förlorare inom spel eller idrott. Inte ovanligt att folk skriker eller förolämpar andra. Behöver inte betyda att de har behandlingskrävande psykiska ohälsa eller att det blir några problem i vardagen. Det handlar väl om att kunna släppa saker sen och snabbt gå ner i varv.

Det låter onekligen som att det är väggar som är lite dåligt isolerade. Byt lägenhet och fortsätt skrika?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Jag har bott i över 10 års tid och skrikit och vrålat i över 10 års tid. Det är inga långa vrål, utan nån enstaka gång på en hel dag när får utbrott. Ingen har klagat om det i över 10 års tid. Säkert det är grannen som flyttat in sen nåt års tid som klagat hos hyresvärden.
Jag är säkert att många får också utbrott många gånger och skriker rakt ut "fan helevete". Hur störande är det när jag skriker ut det 1 gång om dan, det är inte många gånger eller ens 1 minut skrikande utan bara 1 gång skrik.

Hur länge eller hur ofta är som sagt irrelevant. Det viktiga här är att någon tycker att det är så obehagligt att denne har tagit till den relativt drastiska åtgärden att säga till hyresvärden istället för dig, hyresvärden har trott på klagomålet och anser att din överträdelse av trivselreglerna är av såpass allvarlig art att du har fått en varning. Det är inte läge att hålla på och hävda sig som du verkar vilja göra.

Som jag ser det har du två val. Antingen så går du med mössan i handen till hyresvärden och gör avbön och slutar skrika/skriker i en ljudisolerad låda. Alternativt så får du prata med grannen som anmält dig och förklara att skriken endast är ett sätt för dig att hantera din alltför korta stubin, och hoppas att han kan ha överseende med det.

Struntar du i varningen, hyresvärden och dina grannar och fortsätter som du gör nu så kommer du förmodligen få fler varningar och så småningom bli vräkt på grund av oförmåga att fullfölja det kontrakt du faktiskt skrivit på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte så mycket om de borras elelr gapas på dagtid, däremot fick vi säga till grannen då de typ flyttade möbler och sånt mellan 22 och 01.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]