Battlefield V får öppen beta den 6 september

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Masyve:

Ska Battlefield Star Wars vara Star Wars Battlefront som det kom en tvåa av här förra året? Eller har jag missat någon BF-mod med Star Wars tema? Den vill jag ha isf.

Jag syftade på den första. Star Wars Battlefront. Jag var hur imponerad på precis allt, grafik, ljud etc. Men jag vet ej varför jag tröttnade så fort.

Permalänk
Medlem

Ge mig detta fantastiska spel nu!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

@GuuFi: Vill man vara petnoga så får man vara det men vi vet att förbokningen är en katastrof för ett Battlefield.

Så går det när man vill göra det till ett Genderfield WW2.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ramlösa:

Jag tror inte att det var kvinnor i spelet som fick folk att plocka fram högafflarna, fanns kvinnor i BF1.
Orsaken var historiens sämsta trailer och "gameplay/customization" som folk inte förväntade sig. Var tråkigt nog en kvinna med en protes, krigsmålningar och trenchcoat som blev symbolen för Dice misslyckande.
Efterspelningarna hjälpte inte heller, "gamers" är jävligt trötta på att vara slagpåsen för allt ont och dåligt i världen, så vi satte oss på tvären helt enkelt, speciellt när EA/Diece plockade fram pekfingret av alla företag på jorden.
Vilket är orsaken jag refererade till Ghostbusters, hade Ghostbusters inte släppt historiens sämsta trailer och sen spottat folk i ansiktet hade ingen brytt sig. Är orsaken ingen klagade på Alien-filmerna eller Lara Croft.

Håller med. Första trailern som släpptes var riktigt dålig. Kändes mer som CoD än BF.

Tror dock de har förlorat många kunder på att låta kvinnor ta så stor plats, vilket är ett skämt i sig, varför någon ens orkar bry sig

Men får hoppas att spelet är bra, jag gillade inte BF1, det kändes för platt. BF4 är fortfarande min favorit. Men WW2 > WW1 alla dar i veckan. Men aldrig mer förbeställning. Blir köp en vecka efter release

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har inte gillat multiplayern på det senaste bf spelet men älskat singelplayern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecesithon:

@GuuFi: Vill man vara petnoga så får man vara det men vi vet att förbokningen är en katastrof för ett Battlefield.

Så går det när man vill göra det till ett Genderfield WW2.

Är det verkligen på grund av att en kvinna hade en protes i första trailern då? Personligen bryr jag mig inte så mycket om det ifall spelet verkar roligt. Det kan ju lika gärna bero på att folk inte gillade BF1 och därför håller sig ifrån att förboka. Kan inte Sweclockers dra upp en poll och fråga varför man inte förbokar BF V? Visst hade man kunnat göra det i BF-delen på forumet men det kommer nå en mycket mindre del av användarna här än de som läser nyhetsflödet. I en poll får även de som bara lurkar på forumet en chans att dela med sig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Är det verkligen på grund av att en kvinna hade en protes i första trailern då? Personligen bryr jag mig inte så mycket om det ifall spelet verkar roligt. Det kan ju lika gärna bero på att folk inte gillade BF1 och därför håller sig ifrån att förboka. Kan inte Sweclockers dra upp en poll och fråga varför man inte förbokar BF V? Visst hade man kunnat göra det i BF-delen på forumet men det kommer nå en mycket mindre del av användarna här än de som läser nyhetsflödet. I en poll får även de som bara lurkar på forumet en chans att dela med sig.

Jag bifogade två youtube klipp några inlägg tidigare. Där förklaras det rätt så bra. Det beror inte på att det var en kvinna med utan att det var för stor fokus på kvinnan med protes dessutom. En annan person hade katana svärd på ryggen och målad ansikte. Saker i bakgrunden såg itne ut att komma från andra världskriget och själva upplägget var nästan som en parodi av Battlefield. Första trailern visade helt enkelt saker som folk inte ville ha i ett nytt Battlefield spel. Man ville ha någorlunda trovärdig spel från andra världskriget och inte ett jippo med massa saker som inte hör hemma där.

Sedan har vi det löjliga uttalandet från Patrik Söderlund där han säger att hans 13 åriga dotter frågade varför hon kunde välja att spela som kvinna i Fortnite men att det var så mycket hat mot det efter första Battlefield V trailern. Han tyckte inte han skulle behöva förklara det för henne och att dessa "obildade" spelare inte förstår att det skulle vara en möjlig scenario där man alltså kan välja spela som kvinna och att dessa som inte förstår ska antingen acceptera att det blir så eller så köper de inte spelet och att för hans del så var han ok med vilket som.

Problemet är ju att det hela inte handlar om att man får välja att spela som kvinna eller ej utan om hur man har valt att tvinga på en feminism där första halvan av trailern handlar om just kvinnan som en hjälte där hon först dödas och sedan återuppstår igen. Man har också valt att ha en kvinna på omslaget till standard spelet men en man på omslaget till special editon som är dyrare. Hur ska de ha det? :D. För mycket förvirring.

Söderlund "lämnade" EA trotts att de gett honom 22 miljoner dollar i bonus för "att stanna kvar". Han tog pengarna (som han kanske får lämna tillbaks pga den plötsliga uppsägningen) och sade upp sig för att rädda egen skinn. Det var ju också han som var ansvarig för kort i Battlefront 2.

Angry Joe har också hamnat i blåsväder pga en video om Battlefield V där han inte heller förstår, eller inte vill förstå varför folk bojkottar spelet utan skyller på dålig lanseringsdatum mellan två andra stora spel vilket är ren skitsnack.

Personligen så älskade jag BF-BF3. Köpte inte BF4, spelade aldrig BF Hardline eller BF1 och kommer aldrig köpa Battlefield spel igen då det blivit för snabb, generaliserad och oinspirerande medelmåttig action för generation som inte vet bättre och bara skriker "shut up and take my money". Jag tillhör nog inte målgruppen längre...

Permalänk
Medlem

@ArtMan:

Det som stör mig är att man vill ändra historien för att ingen ska "kränkas" eller känna sig utesluten/utanför. Varför ??? Det kommer även hämma det konstnärliga friheten och vi kommer få sämre spel som följd. Bojkottar alla filmer och spel där dom gör detta "bara för att".

Inte konstigt att indiescenen är så stor nuförtiden.. Vem vill jobba för dom stora när man inte ens får göra historiskt korrekta spel.
AAA titlarna speciellt från EA har bara blivit allt mer nonsen med lootlådor och annat crap. BF3 och 4 är det enda som kommer installeras på min dator om jag känner suget annars blir det nog nån indietitel.

Permalänk

Skiter i allt dravel runt det här, förbokat och skall spelas skiten ur. Heppåer.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Är det verkligen på grund av att en kvinna hade en protes i första trailern då? Personligen bryr jag mig inte så mycket om det ifall spelet verkar roligt. Det kan ju lika gärna bero på att folk inte gillade BF1 och därför håller sig ifrån att förboka. Kan inte Sweclockers dra upp en poll och fråga varför man inte förbokar BF V? Visst hade man kunnat göra det i BF-delen på forumet men det kommer nå en mycket mindre del av användarna här än de som läser nyhetsflödet. I en poll får även de som bara lurkar på forumet en chans att dela med sig.

Det gäller att tänka på att Sverige trots allt är ett ganska litet land där vi verkligen pushat "genusvetenskap". Jag tror att det främst handlar om varför Dice gör så här och deras attityd kring kritiken.

Anledningen för att få spela kvinnliga karaktärer skulle vara att hans dotter frågade om man inte kunde göra det, då är det väl bara att säga att denna epoken är så pass viktig att man inte ska förvanska den.

Den andra är deras "attack" mot kritiken som "dont like it, dont buy it".

Vissa saker ska man inte pilla på och WW2 är en av dessa. Det skulle ju bli ett jävla liv om man gjorde på andra hållet och förvanskade vilka nazisterna skickade till koncentrationsläger och då får man faktiskt hålla sig i skinnet mot andra hållet också.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Hitta den här, vet inte om nån postat den. Battlefield V - August Leak Rotterdam on the RTX ALPHA UpSampled 1080p using Nvidia RTX 2080 Ti.

Det ser ju helt magiskt ut ! :D.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8