Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia: "Grafikkort från partnertillverkare till riktpris inte att vänta vid lansering"

Permalänk
Medlem
Skrivet av christer99:

kortet går att få tag på i usa för runt 10k , vem i helvete skulle lägga 15 lol

Plus moms och frakt. Då blir det lätt närmare 15.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Plus moms och frakt. Då blir det lätt närmare 15.

Precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Kan bara hålla med. Det började redan då. Men nu är det förskräckligt. Nvidia testar väl med hur mycket de kan komma undan med prismässigt, just för att de är Nvidia.

Verkar börjat innan. Som sagt.

Slutsatsen är att Nvidia inte hatar pengar och att spjutspetsteknik är dyrt. Inget att höja ögonbrynen över direkt.

Men man kan iaf säga att de här som tycks tro att RTX priserna bara beror på ökad girighet från nvidias sida är ute och cyklar rätt duktigt.

Nått som dock höjer ögonbrynen lite är att så många här HELT tycks bortse från att nvidia i och med RTX försöker introducera helt nya grafiska möjligheter inom en rad områden. De gillar väl inte grafik, eller nått.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det gnälls en jäkla massa på Nvidia men ändå sitter ni där med Nvidia grafikkort mig inkluderat.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskFisk:

Sett i polygon per krona får du jävligt mycket mer idag för 6000.

Det var ett nytt sätt att räkna ut prestanda.

Ersätter det riskorn per minut?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Ja men nej självklart, allt är helt OK, att ta förbokningar på en produkt som man inte tillåter folk att testa, det är ju självklart något man bara ska infinna sig i som konsument

Dessutom skiter jag fullständigt i vilket företag det är, samtliga företag som försöker få folk att köpa en produkt utan att ge någon som helst information om hur produkten faktiskt presterar är dåliga företag och det bör bannas inom EU. Uttrycket "att köpa grisen i säcken" har funnits länge, för att det har varit ett fult försäljningsknep länge. Vet inte varför vi helt plötsligt ska bara acceptera det så som du tycker.

Franska konservativa bönder till de som gjorde uppror: Du är medveten om att vi har alltid varit bönder och alltid behövt slava för kungen? Historien upprepar sig som vanligt, men facklorna verkar säljas som smör i solsken.

Varför är folk så besatta utav att Kungen måste avsättas som att han är antikristus i personlig form?

Förlåt, jag visste inte om att Nvidia låst in dig i deras fabrik och tvingar dig att jobba och sedan köpa dessa kort. Riktigt svinigt av dem måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Jag tror inte ett dugg på Nvidia ....
Som jag tror har ett stadigt punggrepp om alla deras partnertillverkare och att detta är en strategi från deras sida om att inte sälja för billigt ! I brist på konkurens och överfylla lager utav 10xx serien som också måste säljas parallelt. Jag tror helt enkelt inte dom får sälja till riktpriset vid lanseringen utav just Nvidia

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Ja men nej självklart, allt är helt OK, att ta förbokningar på en produkt som man inte tillåter folk att testa, det är ju självklart något man bara ska infinna sig i som konsument

Dessutom skiter jag fullständigt i vilket företag det är, samtliga företag som försöker få folk att köpa en produkt utan att ge någon som helst information om hur produkten faktiskt presterar är dåliga företag och det bör bannas inom EU. Uttrycket "att köpa grisen i säcken" har funnits länge, för att det har varit ett fult försäljningsknep länge. Vet inte varför vi helt plötsligt ska bara acceptera det så som du tycker.

Franska konservativa bönder till de som gjorde uppror: Du är medveten om att vi har alltid varit bönder och alltid behövt slava för kungen? Historien upprepar sig som vanligt, men facklorna verkar säljas som smör i solsken.

Varför är folk så besatta utav att Kungen måste avsättas som att han är antikristus i personlig form?

Jag ser inget problem med förhandsbokning. Det är väl upp till var och en att förhandsboka ett grafikkort för 10000kr utan att veta hur det presterar. Ingen har ju gjort något fel och ingen har lurat någon. Sen kan man ju fråga sig hur smart man är om man köper grisen i säcken, eller ett RTX 20xx heller för den delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Du har rätt, men du har fel.

GTX980
Launch date: 09/18/14
Launch Price: $549

RTX2080
Launch date: 09/20/18
Launch Price: $799

RTX2080Ti
Launch date: 09/20/18
Launch Price: $1,199

Det är en uppgång på 30% för RTX2080 och 45% för 2080Ti om man endast ska kolla i dollar. I mina ögon är en 45% ökning av toppkort på 4 år fortfarande ganska magstarkt, speciellt eftersom vi inte vet hur den presterar än. Om vi hade redan nu fått veta att den presterar märkvärt mycket mer än sin föregångare, så hade man möjligen kunnat acceptera ökningen i pris i jämförelsen prestanda/krona....

Känns som att du räknat lite fel där, när du får 2 st 980 för $1,199, och lite pengar över till en korv eller nått.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Själv är jag bra sugen på att förbeställa ett till 2080ti.
Köra två vattenkylda (EK block) 2080ti blir gött, tillsammans med en 9900k när den kommer.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

10-serien var ett minst lika stort money-grab i så fall.

Det var där nvidia började med sin rökridå med FE.
Nu har dom snart lyckats att fullfölja bluffen.
Lansera ett kort med frekvenser som inte finns till ett pris som inte heller finns, FE är ju "överklockad" och en tusing över rekommenderat pris, vart är referenskorten? tredjepart sätter referensen?
Som företag gör dom dock bara som dom skall, maximera vinsten, dock ogillar jag skarpt att känna mig "blåst" som kund.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Efterfrågan på de nya korten är väl ganska hög antar jag, alltid folk som vill ha det senaste.
Men att folk betalar 6000kr och uppåt för 2.5 år gamla grafikkort (nya men med gammal arkitektur) är helt sanslöst och kan inte skyllas på hög efterfrågan när distributörer har fulla lager.
Väldigt fult spel. Men det är ju Nvidia:
NVIDIA the way it's meant to be played

Nästan rätt..😉
NVIDIA the way it’s meant to be paid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av happy_per:

Nästan rätt..😉
NVIDIA the way it’s meant to be paid

Skickades från m.sweclockers.com

Finns många möjliga korrigeringar på den.
NVIDIA the way youre meant to be played

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Finns många möjliga korrigeringar på den.
NVIDIA the way youre meant to be played

Jag har en! NVIDIA gameworks - game over for you eller klassikern NVIDIA - the way its ment to be gimped.

Skämt åsido, ser fram mot benchmarks på RTX-serien. Har laddat upp tacos och fetaost!

Får mig att tänka på: https://www.youtube.com/watch?v=H0L3OTZ13Os&t=190s

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Du har rätt, men du har fel.

GTX980
Launch date: 09/18/14
Launch Price: $549

RTX2080
Launch date: 09/20/18
Launch Price: $799

RTX2080Ti
Launch date: 09/20/18
Launch Price: $1,199

Det är en uppgång på 30% för RTX2080 och 45% för 2080Ti om man endast ska kolla i dollar. I mina ögon är en 45% ökning av toppkort på 4 år fortfarande ganska magstarkt, speciellt eftersom vi inte vet hur den presterar än. Om vi hade redan nu fått veta att den presterar märkvärt mycket mer än sin föregångare, så hade man möjligen kunnat acceptera ökningen i pris i jämförelsen prestanda/krona.

Givet, jag missade att ta försvagningen av den svenska kronan med i beräkningen vilket gör prisuppgången mycket värre. Så där har du rätt, point taken. Men inte är det något snack om "100 dollar i ökning". Hade det varit hundra dollar i ökning för toppkortet så hade GTX0280Ti hamnat på 649 dollar (Alternativt RTX2080 för 649 USD).

Sen vet jag inte om man ska jämföra toppkort mot toppkort, om det är rättvist att jämföra -80 mot 80Ti, det är väl en annan diskussion om man ska jämföra 80 mot 80 och Ti mot Ti (med tanke på att GTX980Ti släpptes ett år senare) eller om man ska jämföra "the best" vs "the best".

Sorry, jag tänkte på $100 ifrån 1080 -> 2080 och 1070 -> 2070, 1080 Ti -> 2080 Ti blir ju lite luddigare då 80Ti-korten tidigare kommit senare när tekniken förfinats en del.

Däremot skriver du MSRP för Founders Edition, vilket inte är jämförbart med MSRP för 980 då FE kom med 1000-serien. Däremot utnyttjar nog återförsäljare och distributörer att FE har högre pris och trissar upp priserna när det är brist på korten.

Så det är snarare en $150 ökning ifrån 980 -> 2080. Vi såg ju en del kort för runt 12-13 tusen för 2080Ti, så jag tror nog definitivt att marginalerna finns där att tumma på när marknaden mättat sig lite och reor.

Sen är prestanda/pris något som så gott som aldrig på senaste åren har varit bättre vid släpp, utan kommit efter ett antal månader.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muSashi:

Inte konstigt att svenskarna är det mest belånade folket i världen

Nej nej. Det är vi absolut inte. Exempelvis Danmark har nära dubbla belåningsmängden i förhållande till inkomst (skuldkvoten) mot Sverige och de har även högre inkomster så de har i realiteten flera gånger högre belåning än oss. Det ska till en ordentlig ökning i belåningsgrad för att kunna ta ledningen där ;).

Skrivet av muSashi:

vem i sina sinnes fulla bruk lägger 15 000 kr för ett grafikkort, utan ett enda oberoende test? Som att köpa grisen i säcken..

Dock har vi svenskar två veckors ångerrätt, så jag hoppas att det är med det i åtanke som folk har beställt.

Yeah. Håller med helt här! Och det är säkert anlendingen till att den del vågar chansa. Men att ens överväga de priserna. Ja det är inte så förvånande att man har råd, men det känns som att köpa möjlk för 200 spänn litern hehe. Skulle inte ruinera mig heller, men priset känns bara off

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av wargreymon:

Du är medveten om att det brukar gå ett tag mellan lansering och NDA för tester lyfts?

Ja det brukar det, NDA brukar lyftas ett tag före lansering.

Citat:

Ingenting nytt har hänt. Historien upprepar sig som vanligt, men foliahattarna verkar säljas som smör i solsken. Det är teorier hit och dit, Nvidia ljuger och hittar på, allt de gör är för att jäklas så mycket de bara kan, för alla vet ju att om man lanserar dåliga produkter med hög prislapp så tjänar man mest.

Varför är folk så besatta utav att Nvidia är antikristus i företagsform?

Kanske på grund av att de är Antikrist i företagsform?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ragnarok:

Själv är jag bra sugen på att förbeställa ett till 2080ti.
Köra två vattenkylda (EK block) 2080ti blir gött, tillsammans med en 9900k när den kommer.

"AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 |"

Hög tid att uppgradera.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Bara jag som är helt chockad av den här överraskningen?

Nu skojar du allt med oss!

genast och ryck ut ett par näshår som straff!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Ratatosk:

"AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 |"

Hög tid att uppgradera.

haha ja precis nu är det dags känner jag!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ja det brukar det, NDA brukar lyftas ett tag före lansering.

Pascal visades 10 dagar innan NDA gick ut för tester.
Vega visades 14 dagar innan NDA gick ut för tester.

Kan säkert leta upp flera lanseringar med liknande schema, men du får ju gärna komma med lite fakta till bordet om du vill.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av wargreymon:

Pascal visades 10 dagar innan NDA gick ut för tester.
Vega visades 14 dagar innan NDA gick ut för tester.

Kan säkert leta upp flera lanseringar med liknande schema, men du får ju gärna komma med lite fakta till bordet om du vill.

Och Pascal respektive Vega kunde förbokas i hur många dagar innan NDA?
Inget problem att förboka i Sverige, värre i många andra länder, där kostar det att avboka.

edit Kritiserar inte de som köper korten, du kan köpa 30 kort för samma pris som för en 450 000 kr SUV.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Ratatosk:

Och Pascal respektive Vega kunde förbokas i hur många dagar innan NDA?
Inget problem att förboka i Sverige, värre i många andra länder, där kostar det att avboka.

Jag skulle köpa även utan något avbokningsskydd, av den enkla anledningen att jag inte tror att detta kommer vara ett dåligt grafikkort. Jag har ägt minst ett grafikkort ur varje serie sedan gtx480 (och ett par titan kort) och jag har aldrig varit besviken på prestandan.
Därför tror jag helt enkelt inte att jag kommer bli besviken nu heller.

Jag körde 1080sli (icke ti) men gav bort mitt ena 1080, så nu kör jag bara ett 1080. Så jag är övertygad om att 2080ti (eller om det blir 2st) blir en fin uppgradering.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ragnarok:

Jag skulle köpa även utan något avbokningsskydd, av den enkla anledningen att jag inte tror att detta kommer vara ett dåligt grafikkort. Jag har ägt minst ett grafikkort ur varje serie sedan gtx480 (och ett par titan kort) och jag har aldrig varit besviken på prestandan.
Därför tror jag helt enkelt inte att jag kommer bli besviken nu heller.

Jag körde 1080sli (icke ti) men gav bort mitt ena 1080, så nu kör jag bara ett 1080. Så jag är övertygad om att 2080ti (eller om det blir 2st) blir en fin uppgradering.

Lade in en ändring medan du svarade.
"Kritiserar inte de som köper korten, du kan köpa 30 kort för samma pris som för en 450 000 kr SUV."

Det blir en finfin uppgradering, är övertygad om att du inte blir besviken.
Snällt att ge bort ditt ena GTX1080.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Och Pascal respektive Vega kunde förbokas i hur många dagar innan NDA?
Inget problem att förboka i Sverige, värre i många andra länder, där kostar det att avboka.

Kritiserar inte de som köper korten, de kan köpa 30 kort för samma pris som för en 450 000 kr SUV.

1080 Ti kunde beställas ifrån Nvidia 7 dagar innan NDA samt andra butiker fick sälja. 1080 hade säljstart 10 dagar efter NDA gick ut. Vega släppte NDA och köpstart samma dag.

Så lite av en blandad kompott.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av wargreymon:

1080 Ti kunde beställas ifrån Nvidia 7 dagar innan NDA samt andra butiker fick sälja. 1080 hade säljstart 10 dagar efter NDA gick ut. Vega släppte NDA och köpstart samma dag.

Så lite av en blandad kompott.

Det var som fan!
Poäng till dig där.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Frågan är, vem ska stå med dumstruten på huvudet.
Den som säljer ett grafikkort för 10.000 trots att dom inte säger hur det presterar.
ELLR
Den som köper ett grafikkort för 10.000 trots att dom inte vet hur det presterar.

Folk raljerar över priset "Ockerpriser, dom är elaka, giriga, dom är antikrist, etc etc, det är inte marknadspriser på deras produkter. Hade priset varit så fel så hade väl inte så många köpt det heller. Det är ju inte så att ett grafikkort är livsnödvändigt, inte heller är det någon som tvingar folk att köpa deras datorkomponenter.

Jag har ett antal kriterier som jag vill få uppfyllda, sen vem som tillverkar produkten eller vilket segment det tillhör struntar jag i. Spelar ingen roll om det är nVIDIA, AMD, Intel eller low-end,mid-range, high-end segment.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Sötast

Pristrissning deluxe.

Tror jag har 1070 till år 2022

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Frågan är, vem ska stå med dumstruten på huvudet.
Den som säljer ett grafikkort för 10.000 trots att dom inte säger hur det presterar.
ELLR
Den som köper ett grafikkort för 10.000 trots att dom inte vet hur det presterar.

Folk raljerar över priset "Ockerpriser, dom är elaka, giriga, dom är antikrist, etc etc, det är inte marknadspriser på deras produkter. Hade priset varit så fel så hade väl inte så många köpt det heller. Det är ju inte så att ett grafikkort är livsnödvändigt, inte heller är det någon som tvingar folk att köpa deras datorkomponenter.

Jag har ett antal kriterier som jag vill få uppfyllda, sen vem som tillverkar produkten eller vilket segment det tillhör struntar jag i. Spelar ingen roll om det är nVIDIA, AMD, Intel eller low-end,mid-range, high-end segment.

Om det inte är livsnödvändigt, varför har du sån behov av att försvara Nvidia? Det är inte minoritet av folk som tycker priserna är orimligt höga jämfört med tidigare lanseringar, speciellt då Nvidia är dom som pushar oss på en ny teknologi, som hittills inte verkar funkar jätte bra (väntat), men även är en teknologi som väldigt få kommer använda sig av i sina spel närmaste tiden, och hur stor skillnad gör teknologin för gemene gamer? Dom flesta seriösa gamers drar ner på reflektioner, skuggor, ljus effekter ändå, jag däremot är en IQ kille (Image Quality var det, jag vill hellst ha alla effekter på max, så länge jag har minst 60fps, har jag inte 60fps, så drar jag ner dom effekter som minst påverkar bild/grafik kvaliten). Så min poäng är, om Nvidia har jobbat med den här teknologin i 10 år, super, om dom tror det är det nästa stora i grafik, jag tror också det, men varför ska vi betala för nåt som inte är efterfrågat, inte är speciellt optimerat, eller som typ första 12 månaderna kommer utnyttjas av några benchmarks och 4-5 spel? Nvidia, borde ta smällen, dom lär inte gå bankrupt för det, och skulle göra sina kunder så mycket mer lojala, glada och kontinuerligt på gröna lagets "uppgradera fast du inte behöver det förrän om 5år egentligen, men ge oss Nvidia era pengar ändå.... Dom borde bjuda oss ibland faktiskt, inte hålla på jävlas med oss med sina namnbyten, sina pris trix, och almänna mygleri. Vi är dom som gör dom rika, ge oss nåt tillbaka ibland, var 3de lansering, ge dom med "Ti" kort (1080ti) 2080Ti för priset av standard 2080... det är inte nån super uppoffring från dom, och skulle göra oss super lojala än mer i framtiden... Så här kommer dom bara skjuta sig själv i foten, ryggen, snoppen och snipppan.... puckat!

Så försvara dom, fine, ditt val, men spela inte som om du är neutral i frågan, för dom flesta skulle nog inte hålla med dig och tycker nog att du är lite bortskämd om du tycker priserna är ok? Alla har inte träd med pengar växandes i bakgården som du uppenbarligen har, eller har nån sugardaddy/mommy/GF...

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Avstängd

Dom hetsar ju rejält för att fler ska förboka = "Kortena är väldigt populära"