Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Köper aldrig dyra saker, men förra veckan slog jag till på en finare rock för nästan 6000kr.

När jag hängde av mig rocken på jobbet idag märkte jag att de små elastiska krokarna som ska hålla fast en väst på insidan har gått i sönder. Detta efter mindre än en veckas bruk. Så nu måste jag sätta mig i bilen för att köra sammanlagt 40 minuter för att reklamera skiten.

Riktigt tråkigt när det rörde sig om så mycket pengar. Hade hoppats på att det var en rock jag kan bruka i flera år framöver...

Permalänk
Medlem

Varit på kryssning trots att jag inte hade någon direkt lust på grund av det osäkra beskedet gällande min sjukpension förra måndagen. Resultat ett skrapsår och en bula uppe i pannan samt ett rejält hål i plånboken. Troligen har jag fallit i hytten under natten till söndag när jag varit berusad men har inget direkt minne av detta.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

Köper aldrig dyra saker, men förra veckan slog jag till på en finare rock för nästan 6000kr.

När jag hängde av mig rocken på jobbet idag märkte jag att de små elastiska krokarna som ska hålla fast en väst på insidan har gått i sönder. Detta efter mindre än en veckas bruk. Så nu måste jag sätta mig i bilen för att köra sammanlagt 40 minuter för att reklamera skiten.

Riktigt tråkigt när det rörde sig om så mycket pengar. Hade hoppats på att det var en rock jag kan bruka i flera år framöver...

Tyvärr ska man inte inbilla sig att dyrt = kvalitet på kläder, utan man får göra lite research på vilka tillverkare som är bra i prisklassen man rör sig i. "Dussin"-märken som t.ex. Tiger, Hugo Boss, J Lindeberg m.m. är rena skiten för priset de tar ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Idioter i trafiken som inte har vett att fatta att köra med sommardäck i en decimeter blöt snö inte är någon bra idé, på ett par mil så såg jag väldigt många idioter de for runt på vägen och ställde till med incidenter, de sladdade och körde fast och några andra låg i diket. Vad har de för fel hur i helvete kan man vara så dum i huvudet så man inte skiftar om hjulen i tid, jag skulle inte åka en meter på vinterväglag med sommardäck, det tar 15minuter att skifta och det är tid man kan offra och komma för sent. Om man inte "haft tid" att skifta så är det smällar man kan ta. Detta är även samma folk som inte ens sopar av bilen, kronisk lathet är vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Varit på kryssning trots att jag inte hade någon direkt lust på grund av det osäkra beskedet gällande min sjukpension förra måndagen. Resultat ett skrapsår och en bula uppe i pannan samt ett rejält hål i plånboken. Troligen har jag fallit i hytten under natten till söndag när jag varit berusad men har inget direkt minne av detta.

Bulan i pannan har nu utvecklat en rejäl blåtira. Blå och svullen runt hela ögat. Att man äter Waran (blodförtunnande) är väl en bidragande orsak till att det blivit så pass svullet som det är.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Idioter i trafiken som inte har vett att fatta att köra med sommardäck i en decimeter blöt snö inte är någon bra idé, på ett par mil så såg jag väldigt många idioter de for runt på vägen och ställde till med incidenter, de sladdade och körde fast och några andra låg i diket. Vad har de för fel hur i helvete kan man vara så dum i huvudet så man inte skiftar om hjulen i tid, jag skulle inte åka en meter på vinterväglag med sommardäck, det tar 15minuter att skifta och det är tid man kan offra och komma för sent. Om man inte "haft tid" att skifta så är det smällar man kan ta. Detta är även samma folk som inte ens sopar av bilen, kronisk lathet är vad det är.

Jag skulle aldrig ens sätta mig i en bil med sommardäck om väglaget inte tillät det.
Och att inte borsta bilens tak från pudersnö är jäkla arrogant rent ut sagt. Värst är de som sopar sin egna motorhuv för att det inte ska blåsa upp snö på vindrutan, men att tänka på sina medtrafikanter och även ta bort snön från taket är tydligen jävligt svårt för många.

Bulan i pannan har nu utvecklat en rejäl blåtira. Blå och svullen runt hela ögat. Att man äter Waran (blodförtunnande) är väl en bidragande orsak till att det blivit så pass svullet som det är.

Så är det. Tänk dig att blodet helt enkelt rinner neråt. Så om man slår i pannan rejält slutar det ofta med en blåtira. Waranen "hjälper" säker till lite det också.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Inaktiv

Ja, sommardäcks ljushuvuden vid denna säsong är alltid lika roligt.. :\ Tur att man åker tidigt till jobbet och missar trafiken.

Permalänk
Medlem

Blivit bjuden till kalas nu på Lördag. Men... jag känner verkligen inte för det. Många gånger när det är kalas/släktträffar så känns det alltid som att träffa släkten övergår i att jag blir förhörd av div. släktingar :/.

"Ali, du har inte planer på att börja plugga igen? Du som är så klok? ", vet inte vad det angår andra huruvida jag skall ta upp studierna igen framför att jobba. Mina studier gick i stöpet av flera orsaker.

Känns som att det spelar ingen roll vad jag säger för nästa gång vi ses så kommer samma j*vla frågor ställas. Gång på gång skall jag behöva förklara mig. Varför ens fråga? Tror ingen bryr sig egentligen. Det är bara en massa ytlig BS i min mening.
Folk skall komma med lite peppande ord för att deras egna ungar närmar sig åldern när det är dags för högre studier. "Ja, (namn) vill bli barnläkare när h*n blir stor"
Jamen vad kul, då kan ni ju leva ut era egna drömmar genom era barn, TOPPEN!.
Fattas bara att alla festdeltagare mer eller mindre stakar ut andras väg genom livet.

Jag vill inte leva ut någon annans drömmar.

LÅT MIG VARA DÅ!!!

Ber om ursäkt för en rörig rant. Men nu är det sagt!

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

På samma sätt som att billigt inte alltid är lika med dåligt är heller inte dyrt alltid lika med bra. Precis som oatp1b1 skriver finns det ett antal varumärken som inte riktigt håller kvalitetsmåttet i förhållande till priset.

Skrivet av oatp1b1:

Tyvärr ska man inte inbilla sig att dyrt = kvalitet på kläder, utan man får göra lite research på vilka tillverkare som är bra i prisklassen man rör sig i. "Dussin"-märken som t.ex. Tiger, Hugo Boss, J Lindeberg m.m. är rena skiten för priset de tar ut.

Det som brukar vara bättre på nästan alla dyrare kläder (såvitt jag vet, vilket måste sägas är ganska begränsat inom området) har lagt ner mer vikt på passform (kläderna sitter bättre på en) och mönsterpassning (exempelvis att rutorna går i varandra i sömmarna snarare än bara är slumpvis ihopsydda).

Sen finns det också en annan "giltig" orsak till prispåslag, som heller inte har ett dugg med hållbarhet att göra och det är materialen. Ofta men inte alltid använder dyrare kläder finare material (notera "finare" inte "bättre").

En tredje sak, som dock också kan variera mellan varumärken och butiker, är att de brukar vara mer generösa med reklamationer gällande problem som du beskriver.

Så förutom logotyppris finns det ett par andra saker som ger prispåslag utan att för den skull generera mer hållbara saker.

Slutligen kommer frågan: Vad var det för rock du köpte?

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem

Blir man inte jääääävligt irriterad på folk som svarar andras fråga med "Du kan väl googla - Testa google - Har du hört talas om google?"
Har man inget vettigt svar på frågan kan man väl ge fan i att svara? Låt dom som vill svara och förklara göra det.

Även om det kan ses som en simpel fråga som man kan googla, kanske personen vill diskutera ämnet vidare.

Permalänk
Medlem

@LaoLao: Det var en ullrock från Hugo Boss. ^^ Var runt och klämde på flera olika rockar men kom slutligen fram till att Hugon satt bäst men var dyrast. N
Körde till butiken jag köpt rocken på. Fick den lagad inom en timme samt att de kompenserade min tid men en gratislunch

Hade låga förväntningar på servicen jag skulle få, men gick faktiskt där ifrån riktigt nöjd! Får jag bara hoppas att den håller i några år framöver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

@LaoLao: Det var en ullrock från Hugo Boss. ^^ Var runt och klämde på flera olika rockar men kom slutligen fram till att Hugon satt bäst men var dyrast. N
Körde till butiken jag köpt rocken på. Fick den lagad inom en timme samt att de kompenserade min tid men en gratislunch

Hade låga förväntningar på servicen jag skulle få, men gick faktiskt där ifrån riktigt nöjd! Får jag bara hoppas att den håller i några år framöver!

Trevlig service må jag säga

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@Matsson: Härligt att det löste sig så väl. Skulle du någon gång i framtiden våga dig på att köpa dyrare kläder kan jag varmt rekommendera Manolo.se för tips om märken och modeller. Dock är 6000:- för en rock i det närmaste "billigt" enligt den sidan. Däremot har de ofta bra tips om skor för 2500 kr plus och skjortor för runt tusenlappen. Det tycker jag låter som hyfsat rimliga priser för "dyra kvalitetskläder".

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Avstängd

Köpte en ny bil för någon månad sedan (Volvo S80 anno 2002) och vinterdäcken som följde med såg väldigt fräscha ut när jag tittade på dem. Och det är de också, men det visade sig när jag bytte idag att tre av däcken har samma rotationsriktning ... alltså så går ett däck åt fel håll. Helt galet störigt, helt obegripligt att de inte märkte det när de köpte däcken. Och däcken är så pass nya (har gått en säsong bara) och är av så pass god kvalité att jag tror att jag tänkter köra på dem ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Köpte en ny bil för någon månad sedan (Volvo S80 anno 2002) och vinterdäcken som följde med såg väldigt fräscha ut när jag tittade på dem. Och det är de också, men det visade sig när jag bytte idag att tre av däcken har samma rotationsriktning ... alltså så går ett däck åt fel håll. Helt galet störigt, helt obegripligt att de inte märkte det när de köpte däcken. Och däcken är så pass nya (har gått en säsong bara) och är av så pass god kvalité att jag tror att jag tänkter köra på dem ändå.

Men är däcket asymetriska eller inte?
Kan ju vara så att de bara krängt på dem åt fel håll...

Finns ju olika typer.
Symetriska = ingen specifik in och utsida.
Specifik rotationsriktning.
Samt olika kombinationer av båda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperNova:

Men är däcket asymetriska eller inte?
Kan ju vara så att de bara krängt på dem åt fel håll...

Finns ju olika typer.
Symetriska = ingen specifik in och utsida.
Specifik rotationsriktning.
Samt olika kombinationer av båda.

Jo jag läste lite om det, verkar vara symetriskt men med specifik rotationsriktning. Finns inget som säger utsida/insida (som jag fattat det ska assymetriska däck vara märkta på det sättet), bara rotationsriktning. Det är tydligt att mönstret bara går åt ett håll så att säga. Ska höra med däckverkstad vad de tar för att kränga om det.

Permalänk
Medlem

Ännu en sömnlös natt, älskar att bo ovanför och bredvid invandrare som alltid är 5-10 pers och aldrig sover på nätterna, fuck yeah.

Permalänk
Medlem

Vi var tvungna att låta vår hund somna in imorse. Eller ja, sambons hund, min "bonushund" senaste tre åren. Det var hårt. Min egen hund fick somna in i februari men då kunde jag inte vara med, den här gången fick jag vara med under hela processen. Det är så hemskt och samtidigt så skönt att se hur fridfull han såg ut. Men det var precis som att han skulle vakna igen..

Det känns så konstigt att inte höra tassarna mot parketten. Hejda sig precis innan man ropar hundens namn, eller att inte behöva be honom att flytta på sig när han alltid är mitt i vägen. Inte se ett stort jävla ansikte komma så fort man prasslar i något som KANSKE kan vara mat. Inte behöva torka bort dräggel från golvet när man råkar säga ordet mat. Inte behöva säga år honom att det kanske är bättre att tugga maten istället för att inhalera den och sedan stå och hosta...

Sånt är livet.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Vi var tvungna att låta vår hund somna in imorse. Eller ja, sambons hund, min "bonushund" senaste tre åren. Det var hårt. Min egen hund fick somna in i februari men då kunde jag inte vara med, den här gången fick jag vara med under hela processen. Det är så hemskt och samtidigt så skönt att se hur fridfull han såg ut. Men det var precis som att han skulle vakna igen..

Det känns så konstigt att inte höra tassarna mot parketten. Hejda sig precis innan man ropar hundens namn, eller att inte behöva be honom att flytta på sig när han alltid är mitt i vägen. Inte se ett stort jävla ansikte komma så fort man prasslar i något som KANSKE kan vara mat. Inte behöva torka bort dräggel från golvet när man råkar säga ordet mat. Inte behöva säga år honom att det kanske är bättre att tugga maten istället för att inhalera den och sedan stå och hosta...

Sånt är livet.

Fy fan, jag lider med dig. Vet att jag ångrar mig i efterhand att jag inte följde med när päronen lät våran förra hund somna in, men just då kunde jag bara inte med allt. Men... Jag ångrar mig som sagt i efterhand, och den svarta dagen när våran (deras, spenderar dock så mycket tid med dom så trots att jag bor själv ändå ser dom som en av mina hundar) äldsta som idag är 10 och ett halvt år så kommer jag definitivt vara med.
Jag lyckades tillsammans med min syster intala dom förra året att dom skulle börja titta på en till hund så att dom inte står helt själva efter att ha haft hund i 15 års tid. Så dom har 2st fina golden retriever just nu, varav den minsta är 1,5 år. Den äldre är fullt frisk, men man vet ju med sig innerst inne att det tyvärr inte är så många år kvar, är det som är så jäkla jobbigt med hund kontra ex katt som i många fall jag vet personligen (och bekanta) blir över 20 år.

Minns när dom ringde och sa att dom hade låtit vår förra somna in att jag vart helt tom i början, fick inte fram några känslor alls. Satt bara och stirrade ut i ingenting, pallrade mig till slut in i duschen, och då kom allt samtidigt verkligen. Tror jag stod och störtbölade i en timme eller nåt, var jobbigt men skönt efteråt.
Dom lämnar ett så stort tomrum efter sig, fan alltså. Det gäller väl dom flesta djur man har iofs.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tandextraktion på fredag. Härtultraljud på måndag. Tandläkaren på tisdag. Ramlade i hytten för 2½ vecka sedan när jag var på kryssning och fick en rejäl bula i panna som utvecklade sig till två blåtiror. Vet inte om det har något samband men en vecka senare bet jag sönder en tand när jag åt chilijordnötter. En lagning lossnade samt hälften av kronan som fanns kvar så nu ska tanden bort. Har inte varit på hjärtultraljud på över tre år. Var och tog EKG och blodprover i dag. Kardiologen blir nog inte glad över mina befarat höga kolesterolvärden och min nuvarande övervikt (BMI 35). Hoppas dock på att blodsockret är rätt ok i alla fall. Tandläkaren på tisdag lappar väl ytterligare något hål som borde ha lappats för två år sedan. Det är mycket nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är så in i helvetes less på några av kollegorna på ett av dom andra skiftlagen. Det är för låg lägstanivå helt enkelt.

Förra eller förrförra veckan när vi kom ut på morgonen så står maskinen och då har den stått i 11 timmar. Då förutsätter man att det är rent och städat och redo för att köra igång, så vi tar det lite lugnt och fikar och snackar en stund då på morgonen. Sedan efter en timme så ger vi oss ut i maskinen för att titta till lite, det är ändå flera timmar kvar tills vi kan köra igång för vi väntade på en annan avdelning. När vi kommer ut så ser vi att det är helt ostädat, inte ett skit är gjort. Inte ens dom mest grundläggande sakerna är gjorda. Det var bara att sätta igång direkt, vi var fyra man som städade i fyra och en halv timme mer eller mindre non-stop. Det var så in i helvetes skitigt. Vi hann med dom viktiga sakerna men det var ändå en del halvviktiga saker som vi inte riktigt hann med då tyvärr.

Vi har löst av samma skift nu den här veckan. Igår kom han som skulle lösa av mig jävligt sent, så jag blev kvar länge på jobbet igår kväll så jag hann i princip bara hem och äta och sen var det dags att sova för jag skulle upp tidigt (jobbar 12-timmarsskift). Kommer ut i morse och ingen på nattskiftet är kvar, alla har gått hem. Vi har arbetstid till klockan 6 men brukar lösa av varandra ca kvart-tio i. Fick hör av en kollega att han hade mött den jag skulle lösa av vid portvakten fem över halv, duschad och klar. Han hade alltså gått från maskinen 20 över, ca 40 min innan jag kom dit (ja, jag kom senare, närmare 6, för han hade löst av mig kring 6-tiden dagen innan). Så när jag kom i morse hade jag inte en aning om vad som skett under natten, ingen lapp lämnade eller något. Hade ingen aning om körprogrammet, hur dom hade planerat och ställt för osv. Sedan efter en halvtimme när vi har första skiftningen (pappersmaskin) så får jag värsta shocken när jag tittar på pappret, halva banan är alldeles randig och ful. Börjar felsöka direkt och hittar att en av kalandervalsarna är alldeles vitmålad av smet. Beslutade om att ta ett rengöringsstopp vid nästa tillfälle men vi fick banbrott innan så då blev det en 15 minuters rengöringsinsats av två män för att få rent skiten. En av våra enklaste (och viktigaste) uppgifter är att syna pappret efter varje skiftning för att upptäcka sådana defekter som inte syns i kamerasystemet. Men det hade inte nattskiftskollegan gjort tydligen eftersom han inte hade gjort någon åtgärd och inte heller nämnt något. Så då har han kört fram papper som ej går att skicka till kund i jag vet inte hur många timmar. Vi snackar produktionsbortfall på flera hundra tusen kronor.

Satt och väntade in honom nu i eftermiddag, han kom 5 över 6... Jag sa till honom att det håller inte det här, att inte sköta arbetsuppgifterna och inte hålla tider osv. Han blev såklart defensiv direkt och typ "ja men durå!" och så drog han det gamla vanliga kortet att jag bara är 23, jobbat på maskinen i lite drygt ett år och jag skulle fan inte komma och säga något till honom som varit där 10+ år. Sedan sa han att han hade det jobbigt hemma och behövde gå tidigare och det var därför han kom sent också. Ja, men det här är inte ett kontorsjobb, det här är ett industrijobb där du jobbar på en maskin för fem miljarder kronor, du har ett jävla stort ansvar och du kan inte bara sticka hur som helst. Kan du inte hålla arbetstiderna eller göra dina arbetsuppgifter för du "har det jobbigt hemma" så kanske du måste sjukskriva dig eller prata med chefen om att gå ner i arbetstid ett tag.

Sedan är det här inte första gången som han kommer sent eller går tidigt. Han har ett rykte av att göra så regelbundet och han är allmänt opopulär på jobbet, känd för att vara inkompetent, arrogant, och ett jävla rövhål helt enkelt. Aja, jag tog ett snack med chefen under dagen och förklarade för honom att den här kollegan inte kan hålla tiderna och inte heller tycks klara av ens dom enklaste arbetsuppgifterna. Hoppas det leder till nånting i alla fall....

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

Fick min första P-bot någonsin. Fick hjärnsläpp och ställde in p-skivan fel. Istället för 15 så ställde jag in 18. Man fick parkera 3 timmar. Dyra läropengar och ett bidrag till kommunkassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Fick min första P-bot någonsin. Fick hjärnsläpp och ställde in p-skivan fel. Istället för 15 så ställde jag in 18. Man fick parkera 3 timmar. Dyra läropengar och ett bidrag till kommunkassan.

Haha. Ja det är ännu mer förargligt än att glömma den som jag gjorde sist jag fick en P-bot.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Haha. Ja det är ännu mer förargligt än att glömma den som jag gjorde sist jag fick en P-bot.

Urk, hade en sådan P-skiva som är genomskinlig där tiden syns. Hade ställt in rätt tid men hade råkat lägga P-skivan på en gammal parkeringsbiljett och vita siffror mot vit bakgrund innebär parkeringsbot.
Lite extra jävligt dock för om man tittade lite noga så gick det att urskilja vad där stod men på de gryniga bilderna som parkeringsbolaget skickade var det så klart omöjligt. 450:- ville de ha för det där tilltaget.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zicsoen:

Urk, hade en sådan P-skiva som är genomskinlig där tiden syns. Hade ställt in rätt tid men hade råkat lägga P-skivan på en gammal parkeringsbiljett och vita siffror mot vit bakgrund innebär parkeringsbot.
Lite extra jävligt dock för om man tittade lite noga så gick det att urskilja vad där stod men på de gryniga bilderna som parkeringsbolaget skickade var det så klart omöjligt. 450:- ville de ha för det där tilltaget.

I hufvudstaden vill de har 850 kr för detta tilltag.

Permalänk
Medlem

Idag far jag och tjejen utomlands. Igår kväll ballade min vänstra häl ur totalt så kan knappt stödja på foten. Bra timing....

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Suck... köpte en rätt så ny bil för 3v sedan. Gått 900 mil. Jag och frugan är supernöjda med den.
Inte en skråma finns på den, jag handtvättar den själv och har rätt så bra koll på märken mm.

Men nu efter den senaste tvätten så upptäcker jag ett liten bula på "hundbenet" på höger sida.
Den är liten men jag ser den i rätt vinkel.

Visst, dörruppslag får man räkna med förr eller senare (tyvärr) men att bara efter 3v så kommer första skavanken. Kan inte folk lära sig att öppna en bildörr försiktigt, hur svårt ska det vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Hade snarlik tur för nån månad sen, var på ett event och jobbade lite extra för att få ihop fickpengar till en trave Playstationspel som behöver spelas ikapp. Kom hem och ögonmåttade fel när 6 meter lastplats var slut, efter de 6 meterna blev det tydligen korsning. Stannade utanför studion och skulle lasta ur massa fotogrejer i typ 20-25 minuter.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Masyve: De är alltid där när man minst anar det :\

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Var tvungen att ventilera ut frustration på mig själv nu.. Hade nyss sönder moderkortet i min dator... Dum som jag var så monterade jag inte bort radiatorn i fronten innan jag skulle sätta i mitt grafikkort igen efter byte av kylpasta. Trångt är det och lyckades sätta io plåten mellan 4 kondensatorer. Resultatet blev att 2 av de flög iväg.. Tur man har ett billigare moderkort så läxan inte blev dyrare än 1,2k.

Använder man inte huvudet får man lida. Ny kylpasta på mitt 1070 strix kort sänkte temp med 20c och fläktar går 1k rpm lägre (en positiv sak idag).. Trasiga moderkortet erbjuder jag en kille på jobbet som kanske kan fixa det och få nytta av det.

TLDR Ta inte onödiga genvägar..

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)