Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

https://www.xbox.com/en-US/X018

Några som är hype på X018?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni man kan vänta sig för erbjudanden på XBO under black friday då?
Var ju flera butiker som körde olika erbjudanden i samband med RDR2 release. Är det liknande som dem som kommer igen eller tror ni på riktiga reapriser?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har hoppats på en riktigt bra XoneX deal på Black Friday, men börjar tvivla på det nu. Har fått för mig att normalpriset sedan i våras legat på 4400 för 1TB utan spel, men nu verkar det som om det priset har jackats upp till 4900 kr, enligt prisjakt. Det är väl inte helt ovanligt att priset höjs inför en rea, så att reaerbjudandet ska verka extra förmånligt. Webhallen höjde för övrigt priset på XoneX bundlad med Forza Horizon 4, Forza 7 och Red Dead Redemption 2 med 1000 kr igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozor:

Vad tror ni man kan vänta sig för erbjudanden på XBO under black friday då?
Var ju flera butiker som körde olika erbjudanden i samband med RDR2 release.
Är det liknande som dem som kommer igen eller tror ni på riktiga reapriser?

Tar du bort RDR2 och 600:- på priset så har du ju erbjudanden som är för bra, det kommer inte att hända.
Jag gissar att de unbundlar RDR2 och lägger sig på ungefär samma nivåer tyvärr.

Det kanske är bra nog; gamestop har inbyte för 199:- för S 1TB och 1899:- X nu när de tagit bort RDR2.
det motsvarar väl 400:- billigare än med RDR2? Nackdelen är att om du inte är väldigt bra kompis med någon på
gamestop så lär du behöva köpa två nya spel på release för att kunna göra bytet, deras officiella lista är ett skämt.

Permalänk
Medlem

Antar att man skulle ha slagit till på Elgigantens deal med One X, Horizon 4, Forza 7 samt Fifa 19 för 4490 eller vad det nu var..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Antar att man skulle ha slagit till på Elgigantens deal med One X, Horizon 4, Forza 7 samt Fifa 19 för 4490 eller vad det nu var..

Själv nöp jag ett One X inkl Forza 7, Forza Horizon 4 och RDR 2 för 4490:- hos Netonnet 😊

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Själv nöp jag ett One X inkl Forza 7, Forza Horizon 4 och RDR 2 för 4490:- hos Netonnet 😊

jag med

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Gött! Känns som en bra deal så här i efterhand när man ser priserna nu 😊

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Gött! Känns som en bra deal så här i efterhand när man ser priserna nu 😊

ja, bara paketet med FH4 + FM7 kostar ju 5290 nu..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror inte du behöver vara orolig, tror du definitivt kommer kunna då det till ett bättre pris på black friday. Dock kanske du får kolla på utländska sidor såsom amazon.de. Jag köpte själv ett ps4 pro därifrån förra black friday för strax under 3 000 kr inkl frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Jag tror inte du behöver vara orolig, tror du definitivt kommer kunna då det till ett bättre pris på black friday. Dock kanske du får kolla på utländska sidor såsom amazon.de. Jag köpte själv ett ps4 pro därifrån förra black friday för strax under 3 000 kr inkl frakt.

Jag kommer att prioritera att handla i fysisk butik denna gång då posten krossat dom 3 senaste beställningarna. Orkar inte med sådant krångel igen helt enkelt. Hoppas därför på en hyffsad deal hos Elgiganten eller media markt.

Perfekt vore en bundle med Rdr2, Fifa 19 samt extra handkontroll för typ 3990kr, men det kanske är att hoppas för mycket, 4500kr kan dom sträcka sig till iaf tycker jag

Visa signatur
Permalänk

Tips på bra hörlurar till xbox? Allra helst trådlöst men viktigast är trots allt bra ljud. Kollade på Astro a50 men många verkar mkt missnöjda med både ljud och kvalitet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DocStargazer:

Tips på bra hörlurar till xbox? Allra helst trådlöst men viktigast är trots allt bra ljud. Kollade på Astro a50 men många verkar mkt missnöjda med både ljud och kvalitet.

Kontrollen har ju hörlursutgång så alla lurar funkar ju bra och blir hyfsat trådlösa. Men konsollen stöder inte BT så ska du köra trådlöst får du använda någon annan lösning.

Personligen kör jag med XTZ Headphone Divine som har väldigt bra ljud för pengarna. De har BT, men det funkar ju inte med konsollen förstås. Man får med två kablar till lurarna, en med mikrofon och en längre utan.

Permalänk

@snajk: Hur väl fungerar mikrofonen?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DocStargazer:

@snajk: Hur väl fungerar mikrofonen?

Funkar bra på telefon och dator, har inte testat på boxen då jag inte spelar online på den.

Permalänk
Medlem

@Oggmeiler: men PES verkar vara "Play for free for a limited time".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte upplägget,
har de inte haft 'free weekend' på spel innan utan att behöva lägga upp specialpaket i shopen...

Tydligen har det för vissa spel lagts upp motsvarande 'bundle' för free weekends:
https://www.microsoft.com/en-us/p/free-to-play-rainbow-six-si...

Permalänk

@snajk: Ok, hörlurarna jag letar efter ska i princip enbart användas för att spela på xbox och titta på Netflix. Till telefon, pc, stereo och PS4 har jag redan hörlurar.

Har förstått att en del hörlurar inte fungerar fullt ut med xbox

Permalänk
Medlem

Jag har standard Xbox one med extern 3 TB hårddisk där dom flesta spelen finns. Men när Xbox har stängt av sig, så fortsätter extern hårddisk att varva upp, det gör den hela tiden. Dom externa som jag har till datorn, om det inte någon som läser från dom så går dom i viloläge. Gör dom inte det i Xbox? Den hörs inte jättehögt, men stör ändå när man ska sova, och sen sliter det väl onödigt på hårddisken.

Permalänk
Medlem

@zosma: Gå in på Inställningar -> Energi och Uppstart -> När Xbox är av, stäng av lagringsutrymme

Testa det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

@zosma: Gå in på Inställningar -> Energi och Uppstart -> När Xbox är av, stäng av lagringsutrymme

Testa det!

Tack, ska testa när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

jag kör ett par plantronics 800lx.
Riktigt bra batteritid och laddar snabbt.
Bra mic, fäller man upp den så mutas den.
Trots att de är slutna så blir de inte svettiga.
Bra ljud!
Inte så tunga.
Riktigt bra räckvidd för ett par trådlösa.

Enda minuset är väl att de inte har blåtand. Hade varit fint att kunna koppla dem till mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Testa det!

Det var redan markerad, så då måste det vara nåt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Det var redan markerad, så då måste det vara nåt annat.

Kanske du har inställt xboxen så att den skall ladda ner och uppdatera mjukvara när den befinner sig i viloläge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kanske du har inställt xboxen så att den skall ladda ner och uppdatera mjukvara när den befinner sig i viloläge?

Får se om jag hittar nåt annat, men den gör det alltså varje natt, gjort hur länge som helst. Man hör att hårddisken varvar upp, sen går den i varv, sen upp igen, inte speciellt långa mellanrum, varvar upp kanske en gång i minuten, vet inte exakt har inte tagit tiden. Hårddisken är ju relativt tyst, men hörs ändå på natten. Och lampan blinkar ju på natten också.

Permalänk

@Kapten_Kanel: Tack! Ska hålla utkik under black friday

Permalänk
Medlem

Funderar att byta min standard Xbox one till X, men just nu är priserna lite höga, borde ha kanske köpt när man kunde köpa för 4,5k, nu är dom 1k dyrare, El-giganten visar nu vad dom har på singles day, och där fanns ingen Xbox, får hoppas på black friday.

Permalänk

Någon som vet vars och vilken tid man kan kolla XO18?

Permalänk
Medlem

@Krigarvarg:

Visa signatur

Spelmaskinen