Permalänk
Medlem

Samsung NU7 eller Philips PUS6?

Hej! Jag har kollat på två apparater till tjejen som i dagsläget har en 10år+ gammal LG.

Samsung UE55NU7305KXXC

eller

Philips 55PUS6703/12

Båda ligger samma prismässigt.
Vill gärna att TVn ska vara så bra framtidsmässigt som möjligt.

Curved är personligen inget som attraherar mig utan mer Ambilighten. Så baserat på de lutar det åt Philips tvn. Men vilken hade ni valt och varför?

Tack på förhand.

Mvh

Förtydligade rubriken från "Köpråd TV"/Thomas Y
Visa signatur

Primary: Fractal Design Torrent Nano | i7 13700k | 2x16GB 4800MHz DDR5 | RTX 4080
Fileserver: Storinator Q30 | E3-1230 v3 | 4x8GB 1600MHz DDR3 ECC | 106TB (raidz2)

Permalänk
Bildexpert 📺

@r-nano: Precis som alla andra köprådsfrågor kring de här enkla mellanmodellerna kan man mest bara rycka på axlarna och säga, "köp den du gillar". Båda de TV du tittar på hör till denna klass där Philipsen kanske är mer budgetmodell på så sätt att man inte riktigt har en aning om vad man får, medan Samsungs NU7-serie är tydligt testat och kartlagd som just en enkel mellanmodell. Jag går igenom kategorierna här:

https://www.sweclockers.com/artikel/26529-infor-mellandagsrea...

Någon "framtidsmässig" produkt existerar inte. Inte mer än att en väldigt bra modell i toppklass antagligen kommer ha en bildkvalitet som är jämförbar med utvecklingen ytterligare ett par år till. Men ingenting av det du köper idag kommer hantera den utvecklingen (vilken det nu blir) som blir aktuell längre fram. Du kan bara köpa det som bäst matchar behovet just idag.