Vad gör ni när swecklockers ligger nere för underhåll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

På natten sover jag :p.

Lyx.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

@Aktsu:
Det är ju morgonen ju. Bor du på jobbet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

@Aktsu:
Det är ju morgonen ju. Bor du på jobbet?

5 morgon? Nene det är ju mitt i natten, 8-10 är vaknatiden!

Permalänk
Medlem

Då underhållet för min del av någon anledning alltid händer när jag ska posta ett extra långt inlägg som man spenderat en halv livstid på, med mängder av länkar/bilder/osv och när man väl har tryck posta och allt försvinner och man kommer ihåg 10% av vad man skrev.
Ja då blir man ofta väldigt glad

Och nej jag har ingen som helst koll på klockan enda klockan jag har i lgh är på datorn/htpc (som jag nästan aldrig tittar på) och på en sketen flipmobil som är 10+år och alltid avstängd.
Har hänt 10+ gånger senaste 2-3 åren att jag varit sugen på nåt o äta/godis/etc och gått ut o hmmm det var visst mitt i natten.
Varje gång underhållet händer och då särskilt efter ett långt inlägg så blir jag ofta förvånad när jag tittar på klockan och funderar var den inte 21:00 för 15min sedan?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Om jag är vaken hyperventilerar jag, annars sover.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Säger ”ja just fan” och stänger fliken. Oftast nyvaken.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Då underhållet för min del av någon anledning alltid händer när jag ska posta ett extra långt inlägg som man spenderat en halv livstid på, med mängder av länkar/bilder/osv och när man väl har tryck posta och allt försvinner och man kommer ihåg 10% av vad man skrev.
Ja då blir man ofta väldigt glad

Och nej jag har ingen som helst koll på klockan enda klockan jag har i lgh är på datorn/htpc (som jag nästan aldrig tittar på) och på en sketen flipmobil som är 10+år och alltid avstängd.
Har hänt 10+ gånger senaste 2-3 åren att jag varit sugen på nåt o äta/godis/etc och gått ut o hmmm det var visst mitt i natten.
Varje gång underhållet händer och då särskilt efter ett långt inlägg så blir jag ofta förvånad när jag tittar på klockan och funderar var den inte 21:00 för 15min sedan?

Tips: Skriv allt i ett textdokument och spara regelbundet innan du postar på Swec så slipper du garanterat problemet!

@Lifooz: Tack för infon! Alltid undrat varför sidan ligger nere runt morgonen.

Visa signatur

Mobo: Asus TUF Gaming B650-E WIFI *** CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D *** Kylare: Arctic Liquid Freezer 3 Pro 360 *** RAM: 32Gb Kingston 6000Mhz *** PSU: Seasonic Focus GX 1000W *** GPU: Powercolor RD 9070XT *** SSD: WD Black 2 TB *** Chassi: Fractal Design North TG Svart *** Tangentbord: Glorious GMMK 3 Pro custom *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk

Ligger i sängen och väntar på morgonsömnen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Svor ordentligt i morse när jag fixat ett enligt mig fantastiskt inlägg och Swec bara lade av. Sluta med det! Måste gå att köra backup utan att stänga ner hela siten. Annars klappar jag katterna...

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.