amp/dac till 600 ohm lurar

Permalänk
Skrivet av Matsson:

Nu har jag inte läst igenom vad folk har rekommenderat tidigare i tråden.

Men jag kan starkt rekommendera att du kikar på en o2/odac combo. Jag personligen skaffade min från Walter på Head N Hifi. Generellt räcker den gott och väl för alla olika hörlurar du kastar mot den.
Du kan även titta på Magni/Modi från Schiit, de tar lite mer plats än vad o2/odac combon gör men presterar ungefär lika bra som o2/odac.

http://www.headnhifi.com/amplifiers/OBJ_O2_ODAC_digital2

eller

http://www.schiit.com/products/magni-1
http://www.schiit.com/products/modi-1

Jag har hört mycket positivt kring o2/odac när det gäller tröga lurar så billigt som möjligt. Schiit drar säkert ett längre strå men är ju dyrare. Magni/Modi verkar dessutom inte finnas i lager på europasidan..

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av magisk:

Är rockie när det kommer till ljud, men är väldigt sugen på att uppgradera mitt ljud till datorn!
Har gjort lite research och bestämt mig för att köpa ett par Beyerdynamic DT 990 600 ohm.

Var har du gjort din research egentligen när du kommit fram till att du ska köpa en 15 år gammal öppen studiohörlur för att använda till datorn?

Gör dig själv en tjänst och köp ett Sennheiser-headset ur det övre gamingsegmentet, så får du lite hifi-egenskaper samt en schysst mikrofon på köpet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Var har du gjort din research egentligen när du kommit fram till att du ska köpa en 15 år gammal öppen studiohörlur för att använda till datorn?

Gör dig själv en tjänst och köp ett Sennheiser-headset ur det övre gamingsegmentet, så får du lite hifi-egenskaper samt en schysst mikrofon på köpet också.

Det spelar väl absolut ingen roll om dom är 15år gamla?
Sennheiser HD600 kom 1995/97, HD650 kom 2004, HD6XX kom 2015/17 som remake på 650.
Knappast så nån av dom är dåliga lurar bara för att dom är gamla, tom 24år gamla HD600 står sig bra..

Skulle aldrig i min vildaste fantasi gå tillbaka till mina gamla PC360D sen jag skaffade 6XX!

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel Core i7-9700K | Noctua NH-U14S | ASUS GTX 1080Ti
2x16GB Corsair Vengeance 3200 | Samsung 960 EVO 1TB |
Fractal Design Meshify C Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

Nu har jag inte läst igenom vad folk har rekommenderat tidigare i tråden.

Men jag kan starkt rekommendera att du kikar på en o2/odac combo. Jag personligen skaffade min från Walter på Head N Hifi. Generellt räcker den gott och väl för alla olika hörlurar du kastar mot den.
Du kan även titta på Magni/Modi från Schiit, de tar lite mer plats än vad o2/odac combon gör men presterar ungefär lika bra som o2/odac.

http://www.headnhifi.com/amplifiers/OBJ_O2_ODAC_digital2

eller

http://www.schiit.com/products/magni-1
http://www.schiit.com/products/modi-1

Jag är väldigt sugen på o2 odac. Hur lång leverans va det ungefär?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Var har du gjort din research egentligen när du kommit fram till att du ska köpa en 15 år gammal öppen studiohörlur för att använda till datorn?

Gör dig själv en tjänst och köp ett Sennheiser-headset ur det övre gamingsegmentet, så får du lite hifi-egenskaper samt en schysst mikrofon på köpet också.

Var har du gjort din research som säger att ett par dt990 inte passar till TS användnings område? Och var har hörlurarnas ålder med något att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magisk:

Jag är väldigt sugen på o2 odac. Hur lång leverans va det ungefär?

Skickades från m.sweclockers.com

La ordern på en söndag, kunde hämta paketet 4 dagar senare

Permalänk
Medlem

Jag körde en Aune X1S till mina HD800, HD700 och HD650. Sålde den och kör numera på en Xindak H1.

Saknar Aune:n och tror att den skulle passa dina önskemål. Inte kört den med 600 Ohm-lurar dock, men kan inte se att den har några problem med det.

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Var har du gjort din research egentligen när du kommit fram till att du ska köpa en 15 år gammal öppen studiohörlur för att använda till datorn?

Gör dig själv en tjänst och köp ett Sennheiser-headset ur det övre gamingsegmentet, så får du lite hifi-egenskaper samt en schysst mikrofon på köpet också.

Gör lite research själv, dessa lurarna kan vara de bästa i världen i denna prisklass. Och extremt bra på att separera ljud, vilket är riktigt bra för gaming.
Jag testade dessa av en kompis som har en studio. Dem är riktigt sjuka. Dock hade han studio utrustning.
Nackdelen är ju som sagt att dem är svåra att driva med en mindre budget.
Men jag håller med om add Sennheiser gör ok headset. Men det är ändå stor skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

La ordern på en söndag, kunde hämta paketet 4 dagar senare

Nice, blir nog en sån tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av magisk:

Gör lite research själv, dessa lurarna kan vara de bästa i världen i denna prisklass. Och extremt bra på att separera ljud, vilket är riktigt bra för gaming.
Jag testade dessa av en kompis som har en studio. Dem är riktigt sjuka. Dock hade han studio utrustning.
Nackdelen är ju som sagt att dem är svåra att driva med en mindre budget.
Men jag håller med om add Sennheiser gör ok headset. Men det är ändå stor skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Sennheiser låter helt annorlunda än Beyerdynamic. Har ägt/äger båda märken.
DT serien är lite utav Beyers grundmodell så att den är 15 år gammal säger nada.
Fint att jag citerar fel.
Den som påpekade att jag pratar om pris så säger bara vart skrev jag att min bedömning handlade om priset.
DT är inte så himla dyr om man vill jämföra mot Focal som är äckligt dyra eller varför inte STAX när vi är inne på dyrt.

Du kan se på Pro Ject de är rätt humana i pris. Ser kanske inte flashiga ut på bilder från nätet. Riktigt bra för pengarna.

Vill du ha finare så finns det många andra alternativ än bara schit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Den som påpekade att jag pratar om pris så säger bara vart skrev jag att min bedömning handlade om priset.
DT är inte så himla dyr om man vill jämföra mot Focal som är äckligt dyra eller varför inte STAX när vi är inne på dyrt.

Du kan se på Pro Ject de är rätt humana i pris. Ser kanske inte flashiga ut på bilder från nätet. Riktigt bra för pengarna.

Vill du ha finare så finns det många andra alternativ än bara schit

Va ju inte därför jag citerade dig, läs om.
Sa bara det i samma inlägg för att det alltid är någon som säger att man måste äga en jätte dyr förstärkare för att utnyttja dina hörlurar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Var har du gjort din research egentligen när du kommit fram till att du ska köpa en 15 år gammal öppen studiohörlur för att använda till datorn?

Gör dig själv en tjänst och köp ett Sennheiser-headset ur det övre gamingsegmentet, så får du lite hifi-egenskaper samt en schysst mikrofon på köpet också.

Och vad är fel med det menar du?

Permalänk
Medlem

Fel av mig, DT 990 kom redan på 80-talet, det är DT 990 Pro som kom 2004.

Om vi bortser från förstärkarproblematiken (som redan tagits upp) så kommer du inte ha någon utkälla att använda lurarna på om du inte skaffar ett ljudkort värt namnet, t.ex. Sound Blaster AE-5. DT 990 och hörlursförstärkare kommer alltså att bli en dyr omväg för att få en samma ljud med en ålderdomlig produkt. Att inbilla sig att studioegenskaperna hos lurarna har någon avgörande betydelse för gaming om du ändå ska köra på internt ljudkort som inte kommer att fixa tillräcklig upplösning på ljudet för att höra de subtila detaljerna är självbedrägeri, men det är ju dina pengar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Fel av mig, DT 990 kom redan på 80-talet, det är DT 990 Pro som kom 2004.

Om vi bortser från förstärkarproblematiken (som redan tagits upp) så kommer du inte ha någon utkälla att använda lurarna på om du inte skaffar ett ljudkort värt namnet, t.ex. Sound Blaster AE-5. DT 990 och hörlursförstärkare kommer alltså att bli en dyr omväg för att få en samma ljud med en ålderdomlig produkt. Att inbilla sig att studioegenskaperna hos lurarna har någon avgörande betydelse för gaming om du ändå ska köra på internt ljudkort som inte kommer att fixa tillräcklig upplösning på ljudet för att höra de subtila detaljerna är självbedrägeri, men det är ju dina pengar...

Varför har du snöat in dig på vilket år hörlurarna kom ut? Vad är det du försöker få fram med att säga att de är så pass gamla?

TS har sagt att han just nu kollar på att införskaffa en odac/o2 kombo. O2an är en fantastisk dac och enligt mig är den i princip den enda DACn du behöver. Sen får han även en hörlursförstärkare som är mer än kapabel till att driva hans lurar.

Sen förstår jag inte riktigt vad det är du pratar om rörande "studioegenskaperna". Hörlurarna marknadsförs inte ens som ett par studiolurar. De marknadsförs som ett par HI-FI hörlurar. Se länk. Att de ofta används som i en studiomiljö är inte riktigt relevant.

Permalänk
Medlem

Denna lilla rackare från creative fick mycket beröm på ces 2019 https://us.creative.com/p/amplifiers/creative-sxfi-amp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Fel av mig, DT 990 kom redan på 80-talet, det är DT 990 Pro som kom 2004.

Om vi bortser från förstärkarproblematiken (som redan tagits upp) så kommer du inte ha någon utkälla att använda lurarna på om du inte skaffar ett ljudkort värt namnet, t.ex. Sound Blaster AE-5. DT 990 och hörlursförstärkare kommer alltså att bli en dyr omväg för att få en samma ljud med en ålderdomlig produkt. Att inbilla sig att studioegenskaperna hos lurarna har någon avgörande betydelse för gaming om du ändå ska köra på internt ljudkort som inte kommer att fixa tillräcklig upplösning på ljudet för att höra de subtila detaljerna är självbedrägeri, men det är ju dina pengar...

Asså, jag blir bara förvirrad när jag läser dina kommentarer.
Jag är en småbarns pappa i 3x åldern. Som gillar att spela nya spel som kommer med mina polare. Och även gamla spel som d2 för nostalgi.
Vi brukar hänga och snacka i discord samtidigt som jag lyssnar på musik.
Jag har inte många timmar i veckan jag kan chilla vid datorn, då räknar jag inte jobba vid dator. Vilket jag också gör.

Att tro att jag vill ha nått övertag i nåt spel osv är bara löjligt. Jag har pengar över att spendera och vill uppgradera mitt ljud för en bättre helhetsupplevelse vid min dator.

Sjukt att jag svarar ett troll

Btw har beställt o2 odac nu 😀 kommer lämna en review på både lurarna och dac en.

Tack för all hjälp 😉👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av magisk:

Asså, jag blir bara förvirrad när jag läser dina kommentarer.
Jag är en småbarns pappa i 3x åldern. Som gillar att spela nya spel som kommer med mina polare. Och även gamla spel som d2 för nostalgi.
Vi brukar hänga och snacka i discord samtidigt som jag lyssnar på musik.
Jag har inte många timmar i veckan jag kan chilla vid datorn, då räknar jag inte jobba vid dator. Vilket jag också gör.

Att tro att jag vill ha nått övertag i nåt spel osv är bara löjligt. Jag har pengar över att spendera och vill uppgradera mitt ljud för en bättre helhetsupplevelse vid min dator.

Sjukt att jag svarar ett troll

Btw har beställt o2 odac nu 😀 kommer lämna en review på både lurarna och dac en.

Tack för all hjälp 😉👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Fan va kul! Ska bli spännande å höra vad du tyckte:) Förhoppningsvis en positiv upplevelse

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel Core i7-9700K | Noctua NH-U14S | ASUS GTX 1080Ti
2x16GB Corsair Vengeance 3200 | Samsung 960 EVO 1TB |
Fractal Design Meshify C Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av magisk:

Asså, jag blir bara förvirrad när jag läser dina kommentarer.
Jag är en småbarns pappa i 3x åldern. Som gillar att spela nya spel som kommer med mina polare. Och även gamla spel som d2 för nostalgi.
Vi brukar hänga och snacka i discord samtidigt som jag lyssnar på musik.
Jag har inte många timmar i veckan jag kan chilla vid datorn, då räknar jag inte jobba vid dator. Vilket jag också gör.

Att tro att jag vill ha nått övertag i nåt spel osv är bara löjligt. Jag har pengar över att spendera och vill uppgradera mitt ljud för en bättre helhetsupplevelse vid min dator.

Det var ju synd att du inte skrev detta i början av tråden, för då hade jag fattat att det primärt handlade om lusten att spendera pengar på något udda för att reproducera ljud, vilket är hyfsat vanligt i ålderskategorin. Det är inte ett särskilt vettigt eller ekonomiskt sätt att lösa sina ljudbehov på, särskilt inte om man redan i förväg vet att man inte kommer hinna använda dem i någon större utsträckning...

Folk tar långa, dyra omvägar för att de vill ha pianolackade burkar, guldplätterade detaljer, ett samtalsämne med kompisarna och andra detaljer som inte tillför någonting för reproduktionen av ljud.

Du ska köra någon lös mikrofon antar jag, och långsamt driva dina polare till vansinne för att du klipper alternativt sänder kontinuerligt?

Skrivet av magisk:

Sjukt att jag svarar ett troll

Jag har ~109 gånger fler inlägg än dig här, så du ska nog ta det lugnt med trollanklagelserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det var ju synd att du inte skrev detta i början av tråden, för då hade jag fattat att det primärt handlade om lusten att spendera pengar på något udda för att reproducera ljud, vilket är hyfsat vanligt i ålderskategorin. Det är inte ett särskilt vettigt eller ekonomiskt sätt att lösa sina ljudbehov på, särskilt inte om man redan i förväg vet att man inte kommer hinna använda dem i någon större utsträckning...

Folk tar långa, dyra omvägar för att de vill ha pianolackade burkar, guldplätterade detaljer, ett samtalsämne med kompisarna och andra detaljer som inte tillför någonting för reproduktionen av ljud.

Du ska köra någon lös mikrofon antar jag, och långsamt driva dina polare till vansinne för att du klipper alternativt sänder kontinuerligt?
Jag har ~109 gånger fler inlägg än dig här, så du ska nog ta det lugnt med trollanklagelserna.

***bort/moderator**** Sitter man och slöpratar medan man spelar icke-kompetetiva spel duger mer eller mindre vilken mikrofon som helst. Och därtill ska det dessutom lyssnas på musik några timmar i veckan. Då känns ju ett par bra och inte speciellt dyra studiolurar som ett bra val. Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av magisk:

Btw har beställt o2 odac nu 😀 kommer lämna en review på både lurarna och dac en.
Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror att du kommer att bli mycket nöjd! Jag började också med en O2/Odac och körde den tillsammans med ett par DT770 250 Ohm. Sjukt rolig kombo!

Enda anledningen till att jag uppgraderade förstärkare/dac var att jag hade snöat in på Schiit Audio. Ljudmässigt så blev det varken bättre eller sämre om jag skall vara ärlig.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Det var ju synd att du inte skrev detta i början av tråden, för då hade jag fattat att det primärt handlade om lusten att spendera pengar på något udda för att reproducera ljud, vilket är hyfsat vanligt i ålderskategorin. Det är inte ett särskilt vettigt eller ekonomiskt sätt att lösa sina ljudbehov på, särskilt inte om man redan i förväg vet att man inte kommer hinna använda dem i någon större utsträckning...

Folk tar långa, dyra omvägar för att de vill ha pianolackade burkar, guldplätterade detaljer, ett samtalsämne med kompisarna och andra detaljer som inte tillför någonting för reproduktionen av ljud.

Du ska köra någon lös mikrofon antar jag, och långsamt driva dina polare till vansinne för att du klipper alternativt sänder kontinuerligt?
Jag har ~109 gånger fler inlägg än dig här, så du ska nog ta det lugnt med trollanklagelserna.

Om du förklarar vad som är så intressant med att modellen är gammal. Vet ej varför du har fått för dig att den är bara till för studio.
Alla lurar i den högre skalan går ju att använda till studio och vanligt musik lyssnande och DT990/880 är inte direkt dyra i förhållande till en AKG 812 eller Sennheiser 800.
Ägde ett tag ett par Beyer T70p, orkade inte med att de var för stora. Det är ju som du säger allt för flashigt.
Bara ta Bose som är hype att ha, är dåliga på själva ljudet däremot är de populära på grund utav sin NC.
Har provat en del i butik och ägt en del och allt är en smaksak över vad man gillar. Om du tycker Beyer er gamla är det bara ta en titt på Grado, deras lurar har sett lika dana ut sedan de lanserades. Samma gäller AKG och Sennheiser. Det enda de har gjort är att förfina modellen. Å

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svurre:

Enda anledningen till att jag uppgraderade förstärkare/dac var att jag hade snöat in på Schiit Audio. Ljudmässigt så blev det varken bättre eller sämre om jag skall vara ärlig.

Tyvärr köper folk gärna en DAC som motsvarar den de redan har om den är en i fin låda.

Skrivet av Buddaz112:

Om du förklarar vad som är så intressant med att modellen är gammal.

Framförallt för att förutsättningarna för hifi ändrats väldigt mycket, och för att moderna ljudprodukter utvecklas med datoriserade verktyg och analysmöjligheter som inte fanns på 80-talet. Att köpa ett par 600 ohms lurar till datorn är vansinne när det finns gott om lika bra eller bättre lurar i samma prisklass men rimlig impedans för dagens prylar, men det klart, man får ju inte ”den roliga extra burken”.

Alla gör som dom vill, det är ett diskussionsforum och det vore ju trist om alla hade samma åsikt. Jag bryr mig om ljudet, grejerna runt är totalt skitsamma, men alla är ju inte såna.

Skrivet av Buddaz112:

Har provat en del i butik och ägt en del och allt är en smaksak över vad man gillar.

Så är det absolut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reezx:

Är ju det jag säger!
Men många anser att högt ljud = bra lurar/förstärkare och det stämmer inte riktigt!
Köper man ett par lurar på 600 ohm, ja då måste man köpa något som ska orka driva dom till fullo annars är det bara ett onödigt köp bara för att någon sagt "600 ohm lurar är det bästa"

"Realize a 600 ohm Beyer takes a lot of power to sound like it should. It might sound "good" underpowered, but you won't know what you're missing. A typical low-end amp or sound card with like 125@32 isn't enough. It might be plenty loud, but that's not the point"

Jag vet ju inte hur den där Beyern är, men min gamla AKG K141 Monitor på 600 ohm är extremt lättdrivna. OK, på vissa mobiltelefoner och liknande apparater kan man kanske inte spela jättehögt. Men en vanlig hemstereo duger gott att driva dem med. Enda egentliga anledningen att välja 600 ohm är för att man vill paralllelllkoppla flera lurar i en studio Det är i allafall syftet med K141 Monitor.
ps. man kan egentligen inte "underpower" ett par hörlurar (man ska ju inte vrida på så mycket att förstärkaren klipper, då låter det illa av den anledningen). En 600 ohm jämfört med en lågohmslur med samma dB/W känslighet, kräver högre drivspänning. Det är inte nödvändigtvis samma sak som att man behöver en kraftigare förstärkare, men en högeffektstärkare har per definition högre spänning tillgänglig och fungerar därför bra med högohmiga lågeffektlurar.
600 ohm ställer lite högre krav på drivsteget, men snarare att det finns volt istället för effekt.
Mina AKG K141 Monitor 600ohm kräver inte just någon annan volyminställning än AKG K712 som är 62 ohm.

Visa signatur

Intel i7-4930K - Asus Rampage IV extreme - Corsair CMD16GX3M4A2400C9 16GB - SLIx2 EVGA Titan X SC (Maxwell) - 2x Intel 730K 480GB (raid1) - CM Storm Scout II
Dell U3011 - Asus PG278Q (även ett nyare bygge..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av magisk:

Asså, jag blir bara förvirrad när jag läser dina kommentarer.
Jag är en småbarns pappa i 3x åldern. Som gillar att spela nya spel som kommer med mina polare. Och även gamla spel som d2 för nostalgi.
Vi brukar hänga och snacka i discord samtidigt som jag lyssnar på musik.
Jag har inte många timmar i veckan jag kan chilla vid datorn, då räknar jag inte jobba vid dator. Vilket jag också gör.

Att tro att jag vill ha nått övertag i nåt spel osv är bara löjligt. Jag har pengar över att spendera och vill uppgradera mitt ljud för en bättre helhetsupplevelse vid min dator.

Sjukt att jag svarar ett troll

Btw har beställt o2 odac nu 😀 kommer lämna en review på både lurarna och dac en.

Tack för all hjälp 😉👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter i samma båt som dig, och köpte ett par DT 990 Pro förra veckan, kör dom via min Cambridge Audio-stärkare. Längtar hem till lurarna varje dag kan jag säga, du kommer inte bli besviken.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Skrivet av magisk:

Hej sweclockers!

Är rockie när det kommer till ljud, men är väldigt sugen på att uppgradera mitt ljud till datorn!
Har gjort lite research och bestämt mig för att köpa ett par Beyerdynamic DT 990 600 ohm.

Men frågan är vilken amp/dac man ska köpa till.
När man kollar på nätet blir man bara mer förvirrad.

Någon som har erfarenhet inom detta och kan rekommendera någon? Gärna amp/dac i ett!
Budget har jag ingen direkt. Ju billigare desto bättre.

Lista gärna mest prisvärd, bäst ljud, budget, premium.

Den kommer bara användas till datorn!

Tack på förhand

Hej
Skapa ett konto hos Massdrop , kostar inget..
Bara köp O2 Dac/Amp , 149$..
Slutsumman ca 2000:- med frakt o tullavgifter
Du kommer bli så nöjd...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja har man inga krav på megabas eller inte har tungdrivna lurar så klarar man sig rätt bra med O2 odac, är ju trots allt 600 mW @ 32 Ω (88 mW @ 600 Ω)

Behöver man ha all knuff i världen är ändå Schiit-stacken rätt oslagbar med hela 2 W @ 32 Ω per kanal (230 mW @ 600 Ω, per kanal). Hamnar på 2300:- inkl frakt från USA men sen tillkommer tull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Ja har man inga krav på megabas eller inte har tungdrivna lurar så klarar man sig rätt bra med O2 odac, är ju trots allt 600 mW @ 32 Ω (88 mW @ 600 Ω)

Behöver man ha all knuff i världen är ändå Schiit-stacken rätt oslagbar med hela 2 W @ 32 Ω per kanal (230 mW @ 600 Ω, per kanal). Hamnar på 2300:- inkl frakt från USA men sen tillkommer tull.

Tull, moms och PostNord avgift.

Skickades från m.sweclockers.com