Hörlurar för långresor + dator

Permalänk
Medlem

Hörlurar för långresor + dator

Letar kanske efter det omöjliga, men söker trådlösa lirar med bra batteritid för långresor (har en 30timmars resa till Argentina planerad, ett par resor till Mexico osv planerade nu under våren) men som även funkar när jag sitter framför datorn hemma.

Behöver inte vara specifikt för gaming dock då jag bara spelar med ungarna (och dör inom 5min sen slösurfar jag tills de har spelat klart banan), men använder skype/discord osv i jobbet.

Använder både Mac, pc, iPhone så de skall gå att köra på alla plattformarna.

Stora kåpor och de får inte sitta tajt då kag har glasögon, helst inte läderkuddar..

....och ingen stor mic haha, ser för lökigt ut när man sitter på flyget.

Finns detta?
Föredrar rent ljud istället för tyngsta basen, gärna noicecancelling.
Pris: Helst under 2000, köper gärna från Amazon om det är utomlands då jag kan dra momsen direkt- annars Svensk butik då det köps i företaget.

Permalänk
Medlem

beats solo 3 har längs batteritid på ca 40h

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/horlurar/WHH900NB...

Jag har föregångaren som är riktigt bra tycker jag. Har brusreducering som även hjälper mig hemma när jag måste jobba men inte höra barnen.

Permalänk
Medlem

Jag tror på dessa, sladdversionen är väldigt bra iaf. 40h åxå https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/horlurar/14390/au... audio technica

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

beats solo 3 har längs batteritid på ca 40h

Kikade på dessa då jag haft Studio innan och vart nöjd, men kan man koppla upp dem till PC ink mic?

Skrivet av HDG:

https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/horlurar/WHH900NB...

Jag har föregångaren som är riktigt bra tycker jag. Har brusreducering som även hjälper mig hemma när jag måste jobba men inte höra barnen.

Dessa får jag nog åka ut och testa! tack för tips!

Skrivet av AndersBlomdahl:

Jag tror på dessa, sladdversionen är väldigt bra iaf. 40h åxå https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/horlurar/14390/au... audio technica

Skickades från m.sweclockers.com

Läst att de skall ha väldigt mkt bas? Stämmer det?

Permalänk
Medlem

Beats är nog bland de dyraste skräplurarna man kan köpa, i alla fall enligt mig. Undvik dessa till allt pris, om du inte absolut gillar ljudet, smaken är ju som baken.

Audio Technica ATH-DSR9BT, har jag ägt och varit skitnöjd, dock bara 8h batteritid så de kanske går bort. Har du möjlighet så testa Audio Technica ATH-AR5BT, de har 30h och låter enligt mig resor bättre än något Beats har att komma med.

Är du specifikt ute efter trådlösa? Jag skulle annars rekommendera HiFiMAN Sundara eller HiFiMAN HE-560, men de är trådade tyvärr.

Vad jag utrycker ovan är min personliga åsikt, ta inte det som en absolut sanning utan åk och lyssna så du skapar dig en egen uppfattning!

Permalänk
Medlem

Jag är extremt nöjd över mina Bose QC35 II, tyvärr når batteritiden bara halvvägs till 40h, men lär ju finnas usb-uttag på planet/planen. Sjukt bra komfort iallafall, vilket är viktigt för längre resor, samt bra NC.

Visa signatur

Ryzen 5600x || 16GB RAM || Gigabyte B550 || Asus STRIX GTX 1080 Gaming || RM850x || Laptop: Dell XPS 13 9370

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Kikade på dessa då jag haft Studio innan och vart nöjd, men kan man koppla upp dem till PC ink mic?

Dessa får jag nog åka ut och testa! tack för tips!

Läst att de skall ha väldigt mkt bas? Stämmer det?

Jag tror inte du behöver oroa dig för ljudet men de kan nog behöva 150-200 timmars inspelningtid. Kan du gå ner till 10 timmar hade jag kollat mot dessa, med sånna kuddar och utmärkelser på cec 2019 så är det nog nått man kan ha på huvudet en längre tid https://en.creative.com/p/super-x-fi/creative-sxfi-air creative sxfi air
10h är ju rätt mycket ändå att lyssna, man får ha med sig en powerbank å ladda när man sover
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Jag tror inte du behöver oroa dig för ljudet men de kan nog behöva 150-200 timmars inspelningtid. Kan du gå ner till 10 timmar hade jag kollat mot dessa, med sånna kuddar och utmärkelser på cec 2019 så är det nog nått man kan ha på huvudet en längre tid https://en.creative.com/p/super-x-fi/creative-sxfi-air creative sxfi air
10h är ju rätt mycket ändå att lyssna, man får ha med sig en powerbank å ladda när man sover
Skickades från m.sweclockers.com

Såg ut precis som ngt jag vill ha, dock 10tim batteritid

Permalänk
Medlem

Bose QC35 för överlägset bästa komfort! Är givetvis subjektivt, men de flesta är eniga!
Sonys WH-1000XM3 för absolut toppklass QC och ljudkvalité. Är dock för blaffiga för min smak!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Testade Sonywh-1000xm3 idag på hifiklubben, älskade dom!
Dock över prisklassen, så skall testa lillebror nu i dagarna.

Testade även Denon, Sennheizer och en billig Sony, men det gick inte ens att jämföra.

Skall testa QC35 med, dock strax över budgeten..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://shop.halebop.se/tillbehor/horlurar%20och%20ljud/wh100...

Om du gillade xm3 så lär du nog tycka om xm2 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Testade Sonywh-1000xm3 idag på hifiklubben, älskade dom!
Dock över prisklassen, så skall testa lillebror nu i dagarna.

Testade även Denon, Sennheizer och en billig Sony, men det gick inte ens att jämföra.

Skall testa QC35 med, dock strax över budgeten..

Skickades från m.sweclockers.com

Du lär bli nöjd oavsett om du redan tagit sikte på dessa modeller! Jag äger själv ett par QC35, men är absolut inte partisk för det! Bose är ofta överprisade, men det du ska tänka på som jag påtalat i andra trådar är hur viktig komforten är. I mitt fall satt QC35 som en dröm över öronen på mig, vilket var värt de extra pengarna i slutändan över t.ex. Sony. Ljudkvalité är jätteviktigt, men komforten är alltid viktigast. Sitter inte hörlurarna bra så är det ett dåligt köp oavsett pris

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Du lär bli nöjd oavsett om du redan tagit sikte på dessa modeller! Jag äger själv ett par QC35, men är absolut inte partisk för det! Bose är ofta överprisade, men det du ska tänka på som jag påtalat i andra trådar är hur viktig komforten är. I mitt fall satt QC35 som en dröm över öronen på mig, vilket var värt de extra pengarna i slutändan över t.ex. Sony. Ljudkvalité är jätteviktigt, men komforten är alltid viktigast. Sitter inte hörlurarna bra så är det ett dåligt köp oavsett pris

Japp. Denon var helt ok, men efter 15min så tryckte dom mot övre delen av käkmuskeln så dom gick bort. De skall ju framförallt användas på resa så komforten och NC är nästan viktigast av allt. Ljudkvaliteten kommer efter det, den brukar funka för slölyssning oavsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Japp. Denon var helt ok, men efter 15min så tryckte dom mot övre delen av käkmuskeln så dom gick bort. De skall ju framförallt användas på resa så komforten och NC är nästan viktigast av allt. Ljudkvaliteten kommer efter det, den brukar funka för slölyssning oavsett

Ja, precis, det är baara att prova i butik tills du hittar de rätta! Finns ju fler bra modeller än dom som vi tagit upp i tråden också givetvis

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Hittade Sony wh-1000xm2 på mediamarkt för 2195 idag så blev ett köp direkt!
Testade även h.ear 2, som fått bra kritik och kostade 1850, men väldigt stor skillnad i hur de satt då de klämde ordentligt mot tinningen (glasögon) samt såg klumpigare ut.

Tyvärr fanns mx2 endast i champagne, men det kan egentligen kvitta då de till 90% kommer användas vid flygresor och telefonmöten.

Skickades från m.sweclockers.com