Varning för bluff-sms Paketinfo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Varning för bluff-sms Paketinfo

Vill varna alla för dessa bluff sms från en avsändare som kallar sig för Paketinfo.
I sms:et påstår avsändaren att du har ett paket som ej är skickat från "distribitionsterminal" ja stavningen är konstig.
Detta är en bluff som vill åt dina kontouppgifter så klicka ej på länken.

Edit: ibland vill de även att du ska betala 5kr för att få paket skickat gör ej detta.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Tack för tipset, tänkte precis ge ut mina kontouppgifter till någon fast jag inte beställt något paket!

(Ironi av.. Om folk inte vore så aningslösa med allt som trillar in som vill ha massa uppgifter från dig skulle detta inte vara en business för folk att krångla med..)

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Karaff:

Tack för tipset, tänkte precis ge ut mina kontouppgifter till någon fast jag inte beställt något paket!

(Ironi av.. Om folk inte vore så aningslösa med allt som trillar in som vill ha massa uppgifter från dig skulle detta inte vara en business för folk att krångla med..)

Tyvärr så är det väldigt många som gör detta så man vill ju varna så mycket som möjligt.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av Karaff:

Har man beställt från China så vet man inte riktigt när paketet kommer.

De försöker helt enkel göra samma scam som posten, fast de inte har något paket.