Permalänk

Köpråd - in-ear lurar.

Behöver ett par nya lurar för gymmet, då jag tröttnat totalt på over-ear lurar (klumpiga och varma). Jag kollade på Jabra Elite 65t, men har aldrig hört talats om märket tidigare. Något att ha? Eller vad föreslår ni.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag fick hem ett par Creative Outlier Air idag. Köpte direkt från Creative då det inte verkar finnas några återförsäljare i Sverige än.
Fick hem dom 3 dagar efter köp, trots att release inte är först 23e maj.

Hur som helst har jag hunnit testa några timmar och de verkar riktigt bra. Är IP5X klassade och lite mer riktade mot träning och rörlighet. Kostade 900, de bjöd till och med på frakten.

BT 5.0 samt APTX för halva priset vad du får betala för Jabra, Samsungs eller Apples.

https://en.creative.com/p/headphones-headsets/creative-outlie...

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

@xXQuantinXx: har själv ett par elite 65t, jättenöjd. bra ljud, sitter bra i öronen snabb koppling osv har inte haft några problem alls. märkligt att du aldrig har hört talats om jabra förut

Permalänk

@mrra: Får ta och se vad det är.

Permalänk

@vasbydaniel: Jag har förmodligen hört om dem tidigare, eller ja sett dem i affärer som Elgiganten med avfärdat dem direkt då det inte var ett märke jag kände till. Får kanske testa dem med andra ord.

Permalänk

Jag har Elite 65t, tycker de sitter sådär och skulle inte gymma med dem. Har haft lite väl mycket störningar i ljudet också, men det kan vara för att jag saknar Bluetooth 5 på mobilen.

Vilken budget har du? De nya Powerbeats Pro får fina recensioner, kostar dock 2800 sek...
Många som gymmar med AirPods också, de sitter väldigt bra på vissa personer. Dämpar inte ljud dock.

Creative Outlier Air ser intressanta ut!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Har haft Jabra elite sport 2.0 i 2 år om jag minns rätt. Märker verkligen att batteritiden har försämrats radikalt senaste 3 månaderna. Räcker cirka 1,5-2 timmar nu med 70% volym.

användning : Varje dag cirka 2 timmar skulle jag säga. går till jobbet och tränar 5-6 ggr i veckan. Använder när jag handlar, ute och går osv. så det används verkligen. Lite tråkigt med batteritiden bara. håller fortfarande ett pass när jag tränar som tur var.

Sitter väldigt bra för mig. har simmat i dessa också för skoj skull. fungerat klockrent. (lite svårt att ha telefonen nära sig dock)

Men CREATIVE OUTLIER AIR såg riktigt intressanta ut!

Permalänk

@Accipiter46: Ja, jag kollade lite reviews på nätet och det var tydligen en stor nackdel med dem att de uppstår störningar.

Permalänk
Medlem

sony sp700n grymma

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrra:

Hej! Jag fick hem ett par Creative Outlier Air idag. Köpte direkt från Creative då det inte verkar finnas några återförsäljare i Sverige än.
Fick hem dom 3 dagar efter köp, trots att release inte är först 23e maj.

Hur som helst har jag hunnit testa några timmar och de verkar riktigt bra. Är IP5X klassade och lite mer riktade mot träning och rörlighet. Kostade 900, de bjöd till och med på frakten.

BT 5.0 samt APTX för halva priset vad du får betala för Jabra, Samsungs eller Apples.

https://en.creative.com/p/headphones-headsets/creative-outlie...

Hur är bas? Vad lyssnar du på för musik mest, funderar själv på att skaffa ett par, dem såg intressanta ut. (Ursäkta att jag kapade tråden lite)

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk

@Addiox: Dock fula som stryk.

Permalänk
Medlem

Sennheiser ie80 är grymma om man gillar musik med lite mer bas i sig. Använder mina kring 8-12h per dag (hela arbetsdagen, gym, shopping, pendel till jobb).

Med klämman och kabel bakom örat så blir det noll störningar och de sitter bra även om man rör sig mycket. Får även in dem under en hjälm utan problem.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Sennheiser Momentum's, någon som använder dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AReal_Human:

Hur är bas? Vad lyssnar du på för musik mest, funderar själv på att skaffa ett par, dem såg intressanta ut. (Ursäkta att jag kapade tråden lite)

Jag tycker den är riktigt bra. Lyssnar på mycket olika, men genomgående tycker jag ljudet är riktigt bra. Har ändrat lite i ljudinställningar i min telefon (S9+), även fast att det kanske inte var jätte nödvändigt. Tog en cykeltur på morgonen och sitter riktigt bra i örat, men jag tror jag har väldigt "normala" öron, de flesta in-ear lurar sitter väldigt bra på mig.

Lyssnat cirka 2½ timme och batterinivån var på 72% när jag kom hem. Du kan skicka PM eller svara här i tråden om du har fler funderingar.

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.