Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Proffsmoddare

Blev lite impuls ölprovning ikväll så drog fram dessa ur källaren.

Alla tre som var med rankade så här:

1. Stickee Monkee
2. Parabola
3. Sucaba

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av C4B12:

Blev lite impuls ölprovning ikväll så drog fram dessa ur källaren.

Alla tre som var med rankade så här:

1. Stickee Monkee
2. Parabola
3. Sucaba

https://m.imgur.com/NX5rNYB?r

Du får länka till bilden, inte sidan.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon42512:

Du får länka till bilden, inte sidan.

Sorry gjorde via telefonen och blev tydligen inte så bra.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Skickade in mitt ex-jobb för ingenjörs-examen för en liten stund sen och firar det nu med att varva rom, Angostura 1919, med whisky, Mackmyra svensk rök.

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Föredetting

Häver i mig lite Fruko Schulz Absinth, då jag har ledigt imorgon. Hostmedicinsmaken gör det lite motigt, men hade ingen bra öppnad whisky stående.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Nästan en Aperol-Spritz.
Lika delar Aperol, Prosecco, och Blodapelsin. Delish.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Nästan en Aperol-Spritz.
Lika delar Aperol, Prosecco, och Blodapelsin. Delish.

Någon som har semester i solen eller?

Själv blir det knappast en Aperol Spritz eller dylikt en gråmulen arbetsdag som denna...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

@Starric: Gråmulet och jävligt i en förort till Stockholm, men jag var sugen på något gott...

Visa signatur

Permalänk

Mariestad Export 5.3% - håller på att värma vedbastun vid sjön.

Hittade ett gammalt lite rostigt plättjärn i min sambos fars gömmor som jag har rengjort (svinto) och bränt in med smör så inte plättarna fastnar så imorgon blir det småplättar till lunch.

Plättjärnet ser ut ungefär som en äldre adam plättlagg i gjutjärn om jag googlar, ingen aning om årtalet men gissar på 50 eller 60 talet, förmodligen värt 50 spänn på tradera men antika småplättar till lunch imorgon hmm ska bara hitta ett plättrecept från 50-talet också

-EDIT-

Hittade plättlaggen till slut, det är en Husqvarna No 3 plättlagg som jag gissar är från 40-talet?

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Bonnaire tradition brut champagne n.v.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Blev en rom och cola.. Hittade en skvätt Bacardi lemon längst in i barskåpet så blandade en stadig 40/60 för att bli av med skiten. Blir kryssning i helgen så vill ha plats för något godare

Visa signatur

DATOR AMD 5800X, ASUS ROG Strix B550-F, Zotac 3080 AMP Halo, 32GB DDR4 3600Mhz CL16, Phanteks Eclipse P400A, 2xKingston A2000 M.2 1TB, Acer Predator XB270HU 27" G-sync 144Hz
NAS: Synology DS918+ 16TB
🎧 • Sennheiser PC 360 Special Edition • Audio-Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Änteligen semester!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

och en

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefanp67:

Mariestad Export 5.3% - håller på att värma vedbastun vid sjön.

Hittade ett gammalt lite rostigt plättjärn i min sambos fars gömmor som jag har rengjort (svinto) och bränt in med smör så inte plättarna fastnar så imorgon blir det småplättar till lunch.

Plättjärnet ser ut ungefär som en äldre adam plättlagg i gjutjärn om jag googlar, ingen aning om årtalet men gissar på 50 eller 60 talet, förmodligen värt 50 spänn på tradera men antika småplättar till lunch imorgon hmm ska bara hitta ett plättrecept från 50-talet också

-EDIT-

Hittade plättlaggen till slut, det är en Husqvarna No 3 plättlagg som jag gissar är från 40-talet?

https://i.imgur.com/eUPh3Lf.jpg

Härligt, nu var man ju tvungen att leta fram plättlaggen!
Var en herrans massa år sedan mån åt plättar nu, om man inte räknar potatisplättar, men behöver man ju ingen plättlagg till.

Just nu, Hmmm... Rom miel (dvs med honung) från Spanien någon slatt kvar i en av flaskorna, blir ju bara bättre om den får stå, brukar smaka typ fältköksbränsle när den är rå.

Jo, en fråga, hade tänkt göra Isop snaps, vet någon tips på bra billig smaklös sprit med hyfsat hög alkoholhalt man skulle kunna använda till det?
(Odlar själv, tänkte det kunde vara kul att ha och bjuda på till hösten, den skall ju helst dock stå ett halvår eller mer för att bli bra)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Haha, plättlägg av gjutjärn. Ett sånt har jag med ärvt, har nog några år på nacken. Skulle säga att det var zen att stå och steka men det är mer så att de senare plättarna blir mer gräddade..

Just nu, en onsdag men tillika tidigt avslut (well 1500) på sista arbetsdagen före semester som nu är i fyra v, wooo, så en Ship full of IPA. Sådär god, rätt så billig.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Nu får man nöja sig med det här efter semestern i Skottland

Permalänk
Medlem

Hällde precis upp en skvätt The Kraken rom innan jag ger mig in i VR.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | 3700X | 2080Ti | 32GB DDR4 | 2TB NVMe
ARCTIS PRO + GAMEDAC | RIVAL 650 | APEX M750 | 2 x PG279Q | PG32UQ | Valve Index

Permalänk
Medlem

En lagom kyld Kilkenny på flaska.

Permalänk
Medlem

Uppfriskande en dag som denna

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Blandat?

...

Här blev dert som avslutning en Collective arts no 8 IPA:
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/collective-arts-ipa-no-...

Bra grejer! ... men kanske lite för vass i avslutningen för att vara klockren?
Inte värd 44.90 på systemet kanske, men god och med mycket smak...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Blandat?

...

Här blev dert som avslutning en Collective arts no 8 IPA:
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/collective-arts-ipa-no-...

Bra grejer! ... men kanske lite för vass i avslutningen för att vara klockren?
Inte värd 44.90 på systemet kanske, men god och med mycket smak...

Japp , blandat med mycket is.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Lagares do Cerrado 2017. Gott Rödvin från Dão i Portugal. Gjort på Touriga Nacional, Tinta Roriz och Jaen.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Dupont calvados reserve och boulard xo. Sitter och lyssnar på Arvikas fest-elit som går mot hamnfesten. I många fall sin första vad det låter, djupt oroad över framtiden 😂

Sån var säkert inte jag 🥳

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Fortfarande semester. Har saknat datorn efter en vecka i Albanien.
Firas med en GT innehållande en tia Monkey 47 samt två Britwic.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Sankt Anna Pinot Noir Rosé var inte så tokig. Nog det bästa rosévin runt hundringen som jag påträffat i år, men det är ju en smaksak och är beroende av andra påträffade viner... Jag blev lite förvånad, för jag trodde att det skulle vara "fjösigare".

Permalänk
Medlem

En Stigbergets Trouble Sleep, en ofiltrerad, opastöriserad Imperial Coffee Stout.
As stouts go så har är den riktigt bra. Klart likvärdig mot mina två andra favoriter, Omnipollos Noa och Oscar Blues Ten Fiddy.
Jag måste erkänna att det inte är riktigt säsong för en sån här öl riktigt ännu, men jag var sugen på något riktigt mörkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Arehucas Licor Ron Caramelo

Ikväll blev det en White Russian med rom istället för vodka.

Skickades från m.sweclockers.com