Problem iCUE+Link+Lighting Node pro

Permalänk

Problem iCUE+Link+Lighting Node pro

Jag köpte ett kit med 2xLL140 och node pro (med fläkt hub).
Link hittar node pro, men säger att den kontrolleras av iCUE, men i iCUE finns den inte vilket innebär att jag inte kan styra fläktarnas rgb alls...

USBDeview hittar nodepro så den verkar vara ansluten som den ska åtminstone...

iCUE ska väl hitta nodepro'n automatiskt eller missar jag något?

Permalänk
Medlem

Under Settings i iCUE har du en "knapp" som det står "Restart iCUE Service", prova det så får vi se.
Ytterligare en sak du kan testa är att stänga ner iCUE i aktivitetsfältet, alltså högerklicka på ikonen och välja "quit" och sen starta om iCUE.
Funkar inte det kan du prova att köra en Cold reboot, stäng av datorn och stänga av nätaggregatet med knappen, vänta ca 30sek och starta nätagg och sen starta datorn.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Tack för svaret.
Jag har dock testat allt du föreslår, utöver det testat alla äldre varianter jag hittat av iCUE och Link och flyttat runt usb-kontakterna...

Permalänk

Eftersom Link hittar noden men inte iCUE så utgår jag ifrån att det är mjukvara och inte hårdvara som är problemet.
Dyker det inte upp någon lösning så får jag helt enkelt skicka tillbaka och hitta några andra fläktar och styrning.

Permalänk
Medlem

Har du helt enkelt provat att ta bort den gamla mjukvaran LINK och endast använda nya iCUE? Du har ingen som helst anledning att ha bådas installerade.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Just den varianten vet jag inte om jag testat innan, men tyvärr hjälpte det inte...
Kanske ska beställa hem en nodepro till och testa så det inte är nåt fel på just den innan jag monterar ur allt och skickar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Hade problem med att uppdatera firmware i mitt gamla headset Corsair Void, gick inte alls. Fick andra problem med datorn så jag beslutade helt enkelt att göra en ominstallation med formatering av ssd´n. Och då efter jag installerade CUE(innan iCUE kom) igen fungerade det att uppgradera firmware.
Så ibland kan det vara konflikter i windows som gör att det inte fungerar som det ska.
En annan sak du kan testa är att göra en reparation av iCUE, löste vissa problem för mig en gång.

Visa signatur

Permalänk

Då verkar problemet vara löst!
Jag testade en extern usb kabel (först till annan dator) och då dök nodepron upp i iCUE. Slutsats var då att något var fel på den interna kabeln eller den interna usb hubben. Det verkar som om ett par av portarna på hubben inte fungerar fullt ut. Det märkliga är att Link såg nodepron men inte iCUE... Nåja, ett antal timmars felsökning i mjukvara och så var det en ganska enkelt löst hårdvarufel.

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig

Visa signatur

Permalänk

Tack för hjälpen ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Southpaw72:

Då verkar problemet vara löst!
Jag testade en extern usb kabel (först till annan dator) och då dök nodepron upp i iCUE. Slutsats var då att något var fel på den interna kabeln eller den interna usb hubben. Det verkar som om ett par av portarna på hubben inte fungerar fullt ut. Det märkliga är att Link såg nodepron men inte iCUE... Nåja, ett antal timmars felsökning i mjukvara och så var det en ganska enkelt löst hårdvarufel.

Om ändå fler kunde återkomma i trådar med vad dom gjorde för att fixa eventuella problem.
Bra jobbat och skönt att det löste sig!

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Inaktivt företagskonto