Throwback Thursday – Battlefield 3 släpptes för åtta år sedan

Permalänk
Medlem

Kul nostalgi! Men ni måste ju ha med GTX580 det var ju det kortet som var "the shit" för BF3.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

jag tycker 2an var mycket bättre, har bara goda minnen från bf2 tiden men efter det tycker jag bf serien tog "the highway to hell", nu är ju battlefield rena skämtet.
ge mig en bf2 remaster med modern grafik men allt annat kan vara detsamma då blir jag nöjd.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
99:e percentilen

Byggde min första riktigt egna dator (alltså där jag valde delarna själv) för detta spel, som jag fick i julklapp 2011. En 2600K och ett HD 7970 referens blev det. Skön nostalgitorsdag! ^_^

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag saknar tunneln i Metro!

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande BF3 med jämna mellanrum, det håller än idag!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Mitt varmaste minne från BF3 var när man äntligen fick testa Caspian Border efter att ha nött Metro i åtskilliga timmar under betan. Sjukt rolig karta!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av JonasT:

Mitt varmaste minne från BF3 var när man äntligen fick testa Caspian Border efter att ha nött Metro i åtskilliga timmar under betan. Sjukt rolig karta!

Caspian Border är fortfarande en riktigt bra bana! Den dök ju upp i Battle Log innan den egentligen hade lanserats också

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Bästa MP trailern någonsin!
https://www.youtube.com/watch?v=FRqfFfuVuNE

Köpte min dator till den releasen, grafikkort bundlat med spelet, dock uppgraderat gfx sen dess, men 2500k lever kvar än

Nix...men god 2:a.
https://www.youtube.com/watch?v=fQ2c3Yj7Haw

Gråter lite av musiken efter bilen landat...vilka minnen. Kanske bästa spelet ever om inte baldurs gate funnits.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg Customs:

Åååh! Nu vart man sugen att installera det igen

Installera det och njut medans folk fortfarande spelar det, spelar fortfarande det då jag inte gillar bf4 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jag tycker 2an var mycket bättre, har bara goda minnen från bf2 tiden men efter det tycker jag bf serien tog "the highway to hell", nu är ju battlefield rena skämtet.
ge mig en bf2 remaster med modern grafik men allt annat kan vara detsamma då blir jag nöjd.

BF2 var ett extremt bra spel för sin tid, men inte ens BF2 har åldrats som vin.
Lite som att säga att Goldeneyes slide show i 5 fps är det ultimata FPS-spelet och allt det behöver är en HD-version..
BF3 var ett tekniskt mästerverk med alla sina skavanker och springer cirklar runt BF2 I princip allt.
Men smaken är som baken, full med skit. BF2 är fortfarande kul, men det känns verkligen att det är extremt gammalt och stelt.
Är väll lite som för mig allt efter Civilization 2 är skit, men det är nog mer mitt intresse som ändrade sig.

Permalänk
Medlem

Laddar ner då och då och kör några rundor. Lätt att hitta fulla servrar, dock omöjligt att kunna välja map. Oftast är det någon av vanilla kartorna som det är spelare på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sniper var extremt svårt att pricka eller så kanske det var bara jag.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Oj oj oj vad studierna inte gick bra den perioden
Operation Metro var ju totalt kaos, precis i min smak.
Saknar att spela med kompisarna, tror det gör minnena av spelet ännu bättre.
BTW så sitter jag fortfarande på ett XFX 7970

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

BF2 var ett extremt bra spel för sin tid, men inte ens BF2 har åldrats som vin.
Lite som att säga att Goldeneyes slide show i 5 fps är det ultimata FPS-spelet och allt det behöver är en HD-version..
BF3 var ett tekniskt mästerverk med alla sina skavanker och springer cirklar runt BF2 I princip allt.
Men smaken är som baken, full med skit. BF2 är fortfarande kul, men det känns verkligen att det är extremt gammalt och stelt.
Är väll lite som för mig allt efter Civilization 2 är skit, men det är nog mer mitt intresse som ändrade sig.

Jag som är lite gammal......

Själv tycker jag att BF2 var toppen av grädden.

Gällande Civilization så är klart det första spelet mitt bästa minne och det bästa.

Då följde det med i manualen vad man behövde svara för att få fortsätta som rättmätigt kung/härskare.

Nu är det mera nerdummat och cartoonifierat.

Samma med OutCast, där var man tvungen att läsa i manualen vad byborna sade för att man skulle förstå vissa ord i kampanjen.

Nu är allting alltför tydligt och fysiska kopior på denna nivå är ett minne blott.

Saknar kvaliten från förr.

Nu släpps knappt demos och med lite tur så fungerar spelen vid släpp.

OffT: Som exempel FIFA 20 som jag försöker spela sen det släpptes (spelar endast career mode, inte FUT där dem lägger all sin tid på att fixa) så går det inte ens att dribbla (detta fanns med som en bugg sedan betan) och sen senaste patchen så är det random CTD utan error.

Förr släpptes iallafall buggtestade och färdiga/hela spel.

Idag känns det som att utvecklarna kastar ut ett ex för att få in snabba cash och vi som köper spelen får agera betatestare vid skarp release.

Känns som att idag är day one patch standard medans förr så var det mesta klart, var bara optimeringar/förbättringar.

Med lite tur så lyssnar utvecklarna på oss spelare också, men det är inte självklart.

Hursomhaver, jag är inte bitter men tyckte det var bättre förr.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

Detta spel var riktigt kul men klår inte battlefield bad company 2 som jag fortfarande tycker är det bästa battlefield som gjorts

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zidious G:

Minns hur många kills man fick med shotgun nere i tunnelbanan på Operation Metro.

C4 i trappuppgångarna eller ligga som medic där med insta-revives?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Bf3 spelkväll, kör hårt!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Shiiiiit, har det redan gått 8år ?!? 😱

* Kryper tillbaka in under stenen där jag levt det snart senaste årtiondet *

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Senaste Battlefield där efterlängtan av ett Battlefield spel var skyhögt hos mig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hade ingen PC när detta kom utan fick bli till 360n. Men när jag i början av 2013 byggde första riktiga speldatorn skaffade jag självklart BF3 och nötte på PC också

Har fortfarande kvar mitt gamla 7970 som jag köpte då. Jobbade många år i min rigg tills jag ersatte det med ett 290X. Då fick brorsan det och det har jobbat stenhårt i hans rigg fram till oktober förra året då han fick mitt 290X.

Så nu har det fått vila ett år än så länge, tanken är att ha det i en HTPC dock som jag ska ha gamla riggen till nu när jag byggt helt nytt. Så dess trogna tjänst är inte helt över än

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Visst saknar man BF3 tiden!

Köpte ny dator inför detta med en i5 2500k cpu som lever kvar än idag. Tror det är dags att uppgradera då den inte hänger med längre.

Permalänk
Medlem

BF3 fortfarande populärt och spelbart för er som undrar. Nästan så att besvikna BFV spelare dragit sig tillbaka hela vägen dit.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Inaktiv

Vart ett stort fan av BF-serien fram tills 3:an kom ut då de aldrig åtgärdade cheaters. Spelet var fantastiskt, men det gick liksom inte längre.

"Oh but good players don't play on random public servers" var attityden jag fick höra då. Sättet som DICE bannade spelare på var inte heller seriöst utan samma skitstövlar som kom tillbaka. Har inte rört BF-serien sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

BF3 fortfarande populärt och spelbart för er som undrar. Nästan så att besvikna BFV spelare dragit sig tillbaka hela vägen dit.

Inte till bf4? Hur ser det ut där?
Tyvärr blev mitt originkonto kapat, så har ju inga upplåsningar kvar på bf4... :/ Eller spelet heller för den delen...
Bf2 är det bf spel som gett oss i vårt gäng mest glädje... en remake på den som nån skrev här, så hade man hoppat av glädje
BfV är största besvikelsen nånsin bland bf spelen...

Permalänk
Entusiast

Majoriteten av min tid i BF3 var på SweClockers servrar. Goda minnen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Vart ett stort fan av BF-serien fram tills 3:an kom ut då de aldrig åtgärdade cheaters. Spelet var fantastiskt, men det gick liksom inte längre.

"Oh but good players don't play on random public servers" var attityden jag fick höra då. Sättet som DICE bannade spelare på var inte heller seriöst utan samma skitstövlar som kom tillbaka. Har inte rört BF-serien sedan dess.

Jag har hundratals timmar i BF3 och BF4. Kombinerat närmar de sig nog tusen timmar gissar jag. Kan nog räkna mängden hackers jag stött på mellan de två spelen på två händer. Möjligen fyra händer men mer än så är det absolut inte.

Är under det starka intrycket att hackers är ett sätt för många att vifta bort att de själva kanske inte var så bra som de trodde istället för att reflektera över vad de gjorde fel och lära sig av det. Är ju så man blir bättre liksom, lära sig vinklar på banorna, olika gömställen och banans "flow" så man kan vara på rätt ställe vid rätt tillfälle osv. Många gör inte detta utan springer till närmsta flagga, gärna där det är en clusterfuck och dödläge och slänger sen "hacker", "camper" eller "insert weapon - noob" kring sig när de dör om och om igen....ser det heeeeeela tiden.

Säger inte att det gäller dig givetvis, men kollar ofta statsen på det som kallar mig eller andra för hacker och mycket riktigt ligger de ofta lååångt under min K/D på 2,5+ (nej jag campar inte, är en aggressiv spelare, PTFO and all that och enbart infanteri mer eller mindre) och det finns många där ute som är mycket mycket bättre än jag, så visst kan jag förstå att i mångas ögon kan vi i sammanhanget kanske uppfattas som hackers av andra men det är uppenbar skillnad om man möter oss och en äkta hacker, en sak som är säker. Och jag stöter som sagt sällan på hackers.

Jag blev dagligen kallad hacker när jag lirade både BF3 och BF4 faktiskt. Var en server jag rätt ofta lirade på i BF3 (men jag var runt på alla möjliga också bara de inte hade instant vehicle spawn) och adminsen där började till slut försvara mig för de tröttnade på anklagelserna som alltid dök upp och störde chatten. Man märker liksom när någon hackar på riktigt men många verkar inte göra det av någon anledning.

Kan jag haft tur? Absolut. Kan jag haft tur och valde ofta servers med aktiva admins som snabbt sållar bort hackers? Absolut. Kan det ligga iaf viss sanning i det jag skriver, att folk slänger "hacker" kring sig för lätt? Absolut. Så vem vet, men efter hundratals timmar speltid tycker jag eventuell tur ska ha jämnat ut sig iaf så jag vet inte vad jag ska tro.

Blev en liten rant men kände att något behövde jag skriva för jag ser liknande snack på alla möjliga håll och så sitter jag här och fattar nada. Inte alls haft den typen av upplevelse i varken BF3, BF4, BF1 eller BF5...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Addiox:

Detta spel var riktigt kul men klår inte battlefield bad company 2 som jag fortfarande tycker är det bästa battlefield som gjorts

Håller nog med där faktiskt. Att kunna dra ner hus helt och hållet var sjukt roligt. Speciellt i Rush om en punkt var i ett hus så tog man bara hela huset istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming

Bästa BF spelet? Nä de är fortfarande BF2.
Men 3an ligger extremt högt på listan. Speciellt när man körde extremt mycket klan spel.
Top 10 i europe en gång i tiden.

Dock finns det fortfarande stora problem med BF3. Nätkoden är fruktansvärd. Spelbart.. men fruktansvärd. Som tur är så sitter minnet kvar så man vet att man kan börja skjuta och när man ska sluta och personen dör halv sekunden efter.
Och sen supression! Usch och fy för den.
Men annars fortfarande ett av de BF spelen jag alltid har installerat(Tillsammans med BF2 och BC2). Och spelar jämt.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Jag hade ingen aning om att man kunde lägga en helikopter på sidan och se till att det vart ett landfordon istället.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Älskade kaoset i tunnelbanan (Metro)...