Permalänk
Medlem

Var extremt mycket som behövde uppdatering.

Permalänk
Medlem

Det löste faktiskt det, var problem med en drivrutin. Tack som F*N!

Ska uppdatera allt som kom upp, sen starta om och se om belastningen på processorn fortfarande är hög som jag skrev i början av tråden här.

Permalänk
Medlem

@Potatismonstret:
Även om det verkade hjälpa TS, så kan sådana program faktigst ställa till det genom att *fel drivrutiner installeras.
Så därför bör man undvika att använda sådana program.

(*fel behöver inte betyda att det är fullständigt fel drivrutiner, det kan också betyda att det är versioner som inte är riktigt kompatibla med ens hårdvara.)

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Nu funkar inte uttaget till hörlurarna =( Tips på vad jag ska göra?

Permalänk
Medlem

@sedde007:
Hörde ljudkortet till de drivrutiner som du uppdaterade?

I så fall kontrollera inställningarna för ljud i kontrollpanelen.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Inte vad jag såg. Men fick det att fungera nu. Stort tack för din hjälp! Än så länge verkar inte belastningen skjuta i taket. Men får se när datorn varit igång 2-3 dagar.

Permalänk
Medlem

Hej,

Nu är det tyvärr så igen att CPU-belastningen är väldigt hög trots att jag knappt gör något. Har uppdaterat drivrutinerna enligt tidigare konversationer. Vad mer kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Märker dessutom att Ctrl + C och Ctrl + V inte funkar lika bra som tidigare. Måste kopiera om flertal gånger ibland. Vet inte om det har med BIOS-uppdateringen att göra?

Permalänk
Medlem

@sedde007:
Jag har inget svar på dina senaste frågor.

Men med tanke på strulet du har haft, så skulle jag rekomendera en ominstallation av Windows.

Tänk dock på att om det finns en återställningspartition skapad av tillverkaren, så bör du använda dig av tillverkarens fabriks återställnings möjlighet eftersom om man installerar Windows via installationsmedia (DVD/USB) kommer möjligheten att fabriks återställa datorn försvinna för alltid (om man inte har valt att skapa återställnings media vilket oftast på märkes datorer skapas som DVD skivor).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Tack ändå, tacksam för tidigare hjälp! Problemet är att det är en jobbdator. Installerar jag om så måste jag få allt på plats igen. Vi ska egentligen använda de nya datorerna, men då jag inte gillar dem så sitter jag kvar med denna lite äldre.

Permalänk
Medlem

Precis startat om datorn och det ser ut såhär: https://imgur.com/a/rJd6vyS

Har uppdaterat alla drivrutiner som behövde uppdatering.

Permalänk
Medlem

@sedde007:
Att System Idle Process har hög CPU användning är lite vilseledande, då den egentligen inte har det.
Min ligger te.x på ~90% och om den verkligen hade varit så hög så hade temperaturen på min CPU gått i taket, men den ligger på runt 30 grader.

Du kan läsa om vad den egentligen är här:
System Idle Process

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader
Okej, förstår. Men jag undrar lite vad som gör att belastningen blir så hög, men ska kolla länken du gav mig imorgon när jag är lite piggare.

Aktivitetshanteraren: https://imgur.com/a/n9HC4IL