Origin PC bygger löjligt snabb dator i en mini-Tesla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Jo , om man stänger av antispin så går det väl , men inte annars. Den har sjukt bra grepp och kontroll över bilen trots dess motorstyrka.
Ser ingen vits att stänga av säkerhets funktioner på en bil som gör 0-100 på strax över 3 sec. O bränna däck i 20-21 tum klassen är inger jag iaf hade prioriterat då tesla däck är rätt dyra.

ganska givet att den har grepp, den väger ju bly

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Tjusig kärra, men kan den burna?

Skrivet av Mogwaii:

Nej , inte ens tesla i bil storlek burnar 😉

Kompis till mig har en tesla 3 performance och den bara sticker iväg utan ens ett litet däck skrik , bara swish så är den iväg. 😬

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har sett på Youtube att folk gör det så det går nog stänga av antispin eller liknande om man måste burna.

Har en Model 3 Performance som har "track mode" då kan man sladda lite.

Med en uppdatering som kom för några veckor sedan så kan jag välja 0-100% fram eller bakhjulsdrift och -/+ på spin/sladd
-10 på den kan man sladda omkring hur som helst.

Nu kan man köpa ett track package med x)
LÄNK

Detta är dock inget som intresserar mig, jag föredrar att njuta av 0-100 på 3s istället

ON TOPIC:
Cool ändå.

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Varför...?🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Aha det var nytt för mig trodde fortfarande elbilar var befriade. Men det är inte någon hög skatt på elbilarna antar jag?

Edit 360kr/år för en model 3 så samma som min toyota. Kommer detta gå upp efter tre år? För bilar med straffskatt får ju lägre efter tre år.

Nä det kommer inte gå upp för någon ren elbil för dom har nästan inget utsläpp.