Hej!
Sonen och jag funderar på att uppgradera datorparken rätt ordentligt med en bra gaminglaptop.
Prisklass mellan 20-30kkr
Spel: Det jobbiga Fortnite och ArmaIII om tid ges. Mer grafiktunga spel på ingång vid kraftigare laptop.
Vettig kylning vore nice då rummet är rätt litet och lite för nära vardagsrum. Nu viner fläktarna på hans äldre laptop grymt högt.
Minst 512Gb SSD
Gärna RTX 2070 eller bättre
Jag har kollat Asus Zephyrus, men han verkar vara grymt skeptisk till det framåtflyttade tangentbordet. Däremot så verkar de ha GSYNC. Är det någon som har den och i så fall, är det störande på något sätt att de flyttat tangentbordet framåt?
Sen Strix Scar...som verkar sakna GSYNC. Där börjar jag fundera - hur viktigt är GSYNC när monitor, grp/cpu är ganska maffiga? Är det mer värt att köra med en GSYNC-laptop?
Lenovo legion finns ju också samt någon MSI. Dell får mig att rygga tillbaka lite efter tidigare års jobb med burkar och dess bloatware.
Det känns som att någon form av urfasning sker nu i butikerna. Är det på g nya släpp av t.ex. Asus-burkar eller är det bara det att nya konfigurationer sätts ihop och ska slussas ut på marknaden?